SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 13:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 12. - 22:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv :D

A hajó szélessége 180 mm, a bakok külső távolsága 140. A teljess hossza kormánylapátokkal, 640 mm.
Mágnes csatolás helyett, én inkább kötéllel rögzíteném, mert ez egyúttal, vontató hajó is. :D
Így lenne az igazi.
Az előfedélzeten a két bak közötti rúd, a kötél vezetésen kívül, rögzítő pont is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 9:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Manópapa írta:
.....
A hajó szélessége 180 mm, .................


Akkor pont jó lesz a bárka mérete a te hajódhoz is. Lesznek
(pontosabban vannak) rajta kötélbakok is (három db.) így lehet kötéllel
is rögzíteni a bárkát hajóhoz, másik bárkához stb...

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 10:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Végig gondoltam Gödény II. projektet, és végül úgy döntöttem, hogy most már marad elektromos meghajtásnál.
Ez az áttételezés, nagyon bevált.
Forog percenként talán 120-at, és bivaly erős. Három voltnál sem tudom lefogni a tengelyt.
Viszont, hogy az új kazán, és gőzgép projekt se menjen kárba, megépítem azt a farlapátkerekes tolóhajót, aminek a képét feltettem. :D
Sajnos, csak az a néhány fénykép áll a rendelkezésemre, de Gödény eredetiéről sem volt több dokumentációm. :D
Ha jól számolgattam, úgy 800 és 1000 mm között lehet a hossza.
Jövő májusra, el is készülne.
Amit viszont kérnék mint segítséget, hogy annak az uszálynak a rajzát, és néhány fényképét ha meg tudnád szerezni Zsolt, az nagyon jó lenne.
Menne mindkét tolóhajóhoz. :D
Mivel Gödény arányaiban igazodik Walrus-hoz, így lehetne jókat hajózni.

Üdv Manópapa.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 10:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ok. Próbálkozom, de sajnos eddig nem sokmindent sikerült összehozni.
Fotó az nagyon sok van, mert a "Lenin szállításról" csináltam vagy 50
képet különféle pozíciókból. Ha lenne egy sematikus rajz, amiről a
főméretek levehetőek, már nem lenne gond.

MÁS

Azt tudod, hogy milyen hajó ez a Gödény :?: :twisted: Mert én közben
meg kiderítettem, hogy ez egy önálló hajóosztály tagja, és van több
ilyen jellegű hajó, amiket egy bizonyos gyűjtőnévvel illetnek, mint
ahogy a Walrus is Springer Osztályú hajó, úgy a Gödény is ................
na ez a kérdés, hogy mi is ez :D :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 10:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ne csigázzd érdeklődésemet!

Fogalmam sincs. :D
Én csak megláttam ezt a képet, és döntöttem. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 11:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na jó akkor megmondom.....

Alligator Boat

Ha beütöd a Google-be, hogy ALLIGATOR BOAT és a képeket kéred,
sok-sok Gödény-szerű szerkezetet fogsz látni. Ilyeneket:

Kép
http://www.austintek.com/LVS/meetings/a ... g_boat.jpg

Nem ismerős ez a konstrukció valahonnan :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Egyébként sekély folyókon használták őket, elsősorban rönkfa
úsztatására. Az az a rönkfát behajigálták a vízbe, hatalmas tutajokká
kötözték, kapcsolták össze, majd mellé-mögé állt egy ilyen gép és
elindultak a célállomás felé. Tipikus USA-béli hajótípus, máshol nem
használták azt a típust. Azért ilyen szögletesek mert nem hajóépítők, hanem
ácsok, favágók építették őket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 11:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Sejtettem hogy valami ilyesmi lesz a válasz, mert Gödény eredetije a képen, ALIGATOR névvel ment.
Minden esetre, jó pap is ...
:D
Ahogy a rest kétszer fárad, míg aki nem rest, az holta napjáig. :D :D :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Megvolt ünnepélyes hajóavatás. :D
Igaz, fiam névnapja csak kedden lesz, de nem tudtunk várni.

Kép

Kép

Kép

Van még rajta csinosítani való, de az már csak a hab a tortán. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 13. - 21:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Akkor megvolt a nagy öröm :D :D :D :D

És Kapitány Úr mit szólt a hajóhoz? A hajóács kap újjabb megbízatást
vagy utilaput kötnek a talpa alá?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 14. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Uti laput akkor kötnek talpam alá, ha ezek után nem készül el Andi szövőszéke. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 14. - 8:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gratulálok és boldog névnapot!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 14. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Manópapa!

A Gödény II az valami fantasztikusra sikeredet! Milyen motor gondoskodik a hajó mozgásáról? Érdekelne a belseje főleg a meghajtása. Gondolgozok rajta,hogy gőz hajsa, meg de alapanyag hiányban szenvedek,míg ezek nincsenek meg addig valószínűleg nem is foglakozok a megépítésével. Igaz van egy állókazánom készen de szerintem ez kicsi lenne hozzá. Néhány adat a kazánról: 50 mm átmérőjű, 100 mm hossza, középen 1 db 15 mm átmérőjű kémény és benne 2 db 5mm cső amiben a víz kering. Van rajta a 1 kávéfőző bisztonsági szelepe és 2 db 5mm cső a motorhoz az egyik a kéménybe forrasztva,hogy a meleg levegő a fáradt gőzt kihuzza. Az egész palást fenyőfa léccel boritva. A kazánt denaturáltszesszel főtöttem fel.
Nagyából ez a helyzett nálam.

Jah a szépen haladok az építéssel de nagyon lassan mert most sokk munka öszzejött igy nem ugy haladok ahogy szeretnék.
Röviden ahol most tartok: a kazánház és a lapátkerékház fenyő és bükkfa léccel borítva 1 bükk 1 fenyő léc felváltásával az egész szimmetrikusan.
A fedélzet fenyő,felépítmény oldala 8X3 mm tölgyfa léc borítás. Közben a hajótesthez is szabom az alapanyagot.

Michael


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 14. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Michael :D

A gőzgépeknél írt bejegyzésedre reagáltam kazán ügyben.
Igaz, ott Te a hajó méretére voltál kíváncsi az adott géphez, én pedig a kazánról írtam, hogy az határozza meg a méretet. :D
A dolog úgy áll, hogy az a kazán, amid van, tényleg kicsi.
Egy hajócsavaros kis bárkát még meghajtana, de a lapátkerék lényegesen nagyobb terhelés.
Én azt javaslom, hogy építsd meg SRY LH 502 gépét, és azt mint bemutató modellt, vagy csak díszt, játékot használd.
A GÖDÉNY megérdemelne egy komoly GÉP-et, ugyancsak komoly kazánnal, de én is inkább maradok az elektro motornál.
A hajó, elbírna még legalább egy kiló plusz tömeget, de a kazán, amit terveztem hozzá, nagyon szűken férne el.
Ha megnézed a tolóhajók című topikot, ott láthatsz lapátkerekes tolóhajót, aminek a képeit feltettem.
Az lesz a következő projekt, ugyan ezzel a méretaránnyal.
Azt mármagamnak csinálom, így nem kell félnem a GŐZGÉPTŐL!
Gödény, a fiamé, és Ő még csak 12 éves.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 14. - 21:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Manópapa!

Egy kis eszmecsere kerekedett a hajódról amerikai barátinkkal (szintén
tolóhajómodellező társulat) és azt mondják, hogy a hajódnak van
más megnevezése is, jelesül: Steam Warping Tug vagy Warping Tug
névvel is illetik ezeket a hajókat. Ez lefordítva gőzüzemű láncos tolóhajót
jelent. Ennek így semmi értelme, így valószínűleg valami szleng lehet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 15. - 4:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Ez a" láncos vontató" elnevezés, lehet hogy tényleg szleng, de van értelme.
A farönkök rögzítéséhez a világon mindenütt láncokat használnak, és nem köteleket, tehát a lánc adott volt. Ráadásul, nem kellett hozzá komoly csörlő.
A láncokat eredetileg 8, 10 méteres darabokban használták, és annyit csatoltak össze, amennyire épp szükségük volt.
Viszonylag könnyű volt tárolni, és a mostoha körülményeknek ellenállóbb, mint a kötél.
Másik előnye, nem igényel szakmai tudást, mint a kötél csomózása.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség