SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 15. - 23:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: "Vöcsök" az új projekt
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 19:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mint a Sólyatéri Beszámoló topikon említettem, elkészült az új tolóhajó rajzkészletének az a része, amivel Beri már el tud kezdeni dolgozni.
Mivel a Sólyatéri Beszámoló egy idő után kezdett átláthatatlan lenni, kölcsönösen megegyeztünk néhányan, hogy azt a topikot meghagyjuk társasági oldalnak, és mellette indítunk egy-egy új hajónak oldalt.
Ezért szeretném, ha itt első sorban a "VÖCSÖK" és hozzá tartozó kérdésekkel, ötletekkel foglalkoznánk, mert az, hogy a hajótest rajzai megvannak, még nem jelent semmi kötöttséget.
Ez csak egy alap, amire mindenki olyan felépítményt építhet, ami neki tetszik.
A név sem kötelező, de én maradok ennél az elnevezésnél a hagyomány folytatásaként.
A vöcsök, különben is egy szép madár.
:D

Kép

És most a hajóról. :D

Mint írtam, ez csak egy alap, de bízom benne, hogy legalább annyira népszerű lesz mint a Walrus, vagy a Naxos. :D

Kép

Kép

Kép

Kép

A rajzok 1:1 méretben letölthetőek és A 4 méretben nyomtathatóak a http://tolohajo.5mp.eu/web.php?a=tolohajo&o=SkyRHDJVos
oldalról.
A rajzok kidolgozását természetesen tovább folytatom, de rutinos építőknek már ennyi is elég.

Jó munkát, és sok sikert hozzá.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 19:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Sajnos a 10-es borda rajzába egy kis hiba csúszott. Nem ott csatlakozik a gerinchez ahová a vonalat húztam. Holnap javítom, mert ma már alig látok. :D
Ez van, ha az ember a hagyományok rabja. :D
Persze, ha rajzprogramot használnék, hamarabb kiderül, de én szeretek papíron, ceruzával és vonalzóval szerkeszteni, fiaim nagy örömére. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Szliveszter!

Łos lesz ez, akárki meglássa :)
http://www.zegluga.info/displayimage.ph ... fullsize=1

Hajrá!

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor. :D

Becsapós a dolog, de még csak nem is hasonlít rá.
A kutya ott van elásva, hogy egy adott probléma megoldására a világon bárhol is történik, mindig nagyon közeli eredményre jutnak.
Külsőleg lehet hogy hasonló, de hidrodinamikailag ez egy merőben más test.
A mintául szolgáló típus egy Portugál kikötői boxer volt, de sok ponton változtattam rajta, így alakult ki ez a forma.
Az én elképzelésem a Samuhoz nagyon hasonló, kombinált toló és vontató hajó.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na, jó, velem lehet beszélni :)

Valóban, erre jobban hasonlít:
Kép Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

;)

Vidámság!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 24. - 22:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nos úgy látszik Gábor barátunk kíváncsiságát sikerült felcsigáznom, így néhány további információ a találgatáshoz. :D
A Portugál tengerészet, az Atlanti óceán miatt, kialakított egy többfunkciós hajót, ami pilot hajó, kikötői vontató, és boxer egyben.
Lényegében, mindhárom hajótípus legjobb tulajdonságait gyúrták egybe, ami végülis egy hibrid lett.
Én egy lépéssel tovább mentem, és egy megerősített orrésszel tolóhajóvá alakítottam.
A fartükör kialakítása is teljesen új, mivel az eredeti minta gömbölyű.
A hajó hossz és szélességi arányait pedig a versenykiírás méretkorlátozásaihoz igazítottam az eredeti áramvonalasság megőrzése mellett.
Volt mit játszadozni és rajzolgatni a vízvonal és hosszmetszetekkel, mire kialakult ez a test. (Elég annyi, hogy közel 40 db A4-es rajz, ami után az az egy hiba már érthető is. :D )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 10:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A rajzokat átmenetileg törlöm, mert készülnek az új, már hibátlan és bővített rajzok.
Egy kis türelmet kérek mindenkitől. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 17:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Szilveszter!
Nagy élvezettel olvasom írásaidat.
Néha előfordul, hogy nem mindenben értek egyet veled, de így szép a fórum.
Az én számítogépem nem csúcs minőségű és azért gondolom, hogy rajzaidat nagyon nehezen olvasom a vékony vonalak miatt. Ha vastagabb vonalat használnál, vagy más minőségüt jobban tudnánk egy páran olvasni.
A másik gond.
A nyomtatás nagyon csalafinta dolog, nem mindig az nyomtatodik amit szeretnél. Tapasztalatom szerint ezt úgy lehetne legkönyebben kiküszöbölni, ha néhány méretet ráírná a rajzra..
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 25. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Feri bátyám :D

Abban igazad van, hogy néha halványnak tűnnek a rajzaim, ami nem csoda, ceruza rajzok. :D
Én még a hagyományos technika híve vagyok.
A méretekkel az a bajom, hogy elfelejtem. :D
Ez nem vicc.
Nekem természetes az, hogy 1:1 méretet használok, így a nyomtatás is mérethelyes, csak a nyomtató beállításánál kell figyelni a 100%-ra.
(A nyomtatók töbsége automatikusan 95 %ra áll be.)

A rajzok most már újra letölthetőek, sőt, most már megrajzoltam részletesen is. A gerinc két darabból van, mert A 3 méretű szkennerem nincs sajnos.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

A hajó méretei talán segítenek.
Hossz 500 mm, szélesség 160 mm.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 30. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa!

Kicsit fabrikáltam a Vöcsök rajzaival. Kérlek ellenőrizd, hogy a gerincet jól raktam-e össze. A felső szaggatott vonal az 500mm. A gerincnek az orrnál ugyan olyan magasan kellene lennie mint a tatnál? Így nem lesz 100% pontos, de azért viszonyítási alapnak jó lehet.

Kép
http://vocsok.dragon.fotoalbum.hu/viewl ... id/8753943

A "felülnézeten" is dolgoztam kicsit, az egész jól összejött. Persze majd ha a bordák is bent lesznek többet lehet majd látni.

Kép
http://vocsok.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... id/8754258

ui.: Srynak köszönöm a segítséget képbeillesztés ügyben!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 30. - 19:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És még azt szerettem volna kérdezni, hogy ez a hajó miből fog készülni? A homlokfalat még nem raktam be. Egyenlőre célszerőbbne láttam a tattrésszel kezdeni. Ahogy kihúztam méretre a rajzokat a gerincben kialakított bordahelyek kb 4,5mm-re jöttek ki. Lehetséges ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 30. - 19:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az anyagvastagságot 6 mm-re vettem.
Az orr magassága és a tat egyforma.
Ezért jó ez a virtuális dolog, mert így könnyebben ellenőrizhető.
A te képeden mint ha lenne valami torzulás, de ezt most nem tudom megnézni, csak reggel.
Akkor viszont azzal kezdek. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 30. - 19:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A gerincen lévő bordakivágások mérete azért lehet kisebb mint 6 mm, mert az eredeti rajzot 220 grammos papírra rajzoltam, és kivágtam sablonnak.
Azt rajzoltam körbe ceruzával, így óhatatlanul kisebb az utólagos rajzon.
A sablonomat leellenőriztem, és tökéletesen egyforma magasságú az orr és a tat, csak egy enyhe ív van a fedélzetben, és ez optikailag csalja a szemet.
Ami az érdekes ennél a testnél, az a gerinc.
Sajnos a rajzon nem jelöltem a vízvonalat, de a gerinc a tatfelé ereszkedik, így az orr a vízszinttől feljebb kerül.
Nem tudom hogy ez így érthető e, de a méreteket meg tudom adni.
A tervezett vízvonal a tatnál fedélzettől mérve 25 mm, az orrnál 50 mm.
Remélem ez segít.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 30. - 22:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
A gerincen lévő bordakivágások mérete azért lehet kisebb mint 6 mm, mert az eredeti rajzot 220 grammos papírra rajzoltam, és kivágtam sablonnak.
Azt rajzoltam körbe ceruzával, így óhatatlanul kisebb az utólagos rajzon.
A sablonomat leellenőriztem, és tökéletesen egyforma magasságú az orr és a tat, csak egy enyhe ív van a fedélzetben, és ez optikailag csalja a szemet.
Ami az érdekes ennél a testnél, az a gerinc.
Sajnos a rajzon nem jelöltem a vízvonalat, de a gerinc a tatfelé ereszkedik, így az orr a vízszinttől feljebb kerül.
Nem tudom hogy ez így érthető e, de a méreteket meg tudom adni.
A tervezett vízvonal a tatnál fedélzettől mérve 25 mm, az orrnál 50 mm.
Remélem ez segít.


Szia Manópapa!

Ez így érthető volt, legalább is úgy tűnik. Holnap csak estefele tudok újra nekiállni. Valószínúleg sok kérdésem lesz még mire minden a helyére kerül. :oops:
Ráhúztam a megadott méretekkel a vízvonalra a gerincet. Ha jól értelmeztem amit írtál akkor így kell kinéznie:

Kép
http://vocsok.dragon.fotoalbum.hu/viewl ... id/8759896

Elvileg sokat nem torzulhat, mert a képet arányosan nyújtom. Sajnos addig nem tudok megrajzolni semmit amíg az összes részlet nem kerül a heyére, mert a felülnézet megadott hosszához illesztem a gerincet és a bordák szélességét is az adja meg. De igyekszem, mert már én is kíváncsi vagyok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 01. - 6:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Dragon :D

Pontosan erről van szó. :!:
Ha jobban megnézed, így lesz a vízvonalhoz képest pontosan derékszögű az orr és a fartükör.
Ennél a gerinc állásnál lesznek függőlegesek a bordák is.
Ha jól szerkesztettem, akkor a fedélzet is egy sík lap, a vízvonallal párhuzamosan, de csak a fartükörtől a 7. bordáig, onnan enyhén ívelt az orrig.
A tolóbak lapja, (egy úgynevezett harcsa száj forma) utólag kerül az orrtükörre, és a két vége csatlakozik az 5. bordához, de ez már csak a kész hajótesten.
Az orr fedélzet teljesen befedi.
Jó munkát hozzá, és kíváncsian várom a fejleményeket, mert eddig nekem tetszik. :D
Ha összeáll a test, és megfelelőnek ítélem, megtudod rajzolni a gerinc és bordarajzokat ?
Azért kérdezem, mert már többen is érdeklődtek, mert megépítenék.
Én valószínűleg megépítem egy mérettel nagyobban is, ami a fénymásolók nagyítási mérete (kétszeres nagyítás, A 4 ről A 3) miatt, 720 mm hosszú lenne. :D
Ez az 500 mm hosszú megmaradna fiaimnak versenyezni, én viszont építeni és játszani szeretek, és arra a 720 mm a jobb.
Ott már érdemes full-scale megcsinálni. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség