SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 23:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 13. - 9:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Új topic nyitása nélkül is érdemes egy két szót ejteni arról, hogy milyen megoldásokkal lehet növelni a kormányzás hatékonyságát.

Mivel az Érsekcsanád topicban vagyunk, tegyük úgy, hogy az Érsekcsanád hajtás és kormányzás rendszerének megfelelő mechanizmust boncolgatunk. vagyis fix kortgyűrű, mozgó kormánylapát(ok). Elsőként lássuk a képet, azután elemezzük az alkalmazott technikai megoldásokat.

Kép

Bár a kortgyűrű elsősorban a hajtás hatékonyságát javítja, itt mégis szerepe van a kormányzás hatékonyságának növelésében is. Nézzük sorban a megoldásokat:

1., három kis "kormánylapát" a gyürű mögött

Egy lapát esetében a kiáramló víz csak a lapát egyik oldalára térülne el, ezért hívják félvízi kormánynak. Három lapát esetében - bár látszólag akkor is félvízi üzemmódban működnek - ez módosul. Ilyenkor két lapát, a közötte átáramló vizet. mintegy "sugárfordítóként" tereli el, így a három lapát hatékonysága a két lapát által közrefogott keresztmetszetű viz kétszer (mivel 3 lapát van, közöttük két "luk") + "még egy kicsi" az egyik oldalsó lapát egyik felén!


2., Hátrameneti lapátok, 2db a gyürű elött

A hatásmechanizmusa ugyanaz, csak egyszer+"még egy kicsi" az egyik oldalsó lapát egyik felén!

Vannak egyéb előnyei is, de ezek modellméretben elhanyagolhatóak, ezért nem részletezem.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 16. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Már egyszer ezt írtam, de eltűnt:

P15 diesel hang generátort beépítettem az Érdsekcsanádba. Sajnos a 3 tesco villanymotor hangja messze elnyomja a diesel hangot.

Tanulság: hanggenerátort csak nagyon halk villanymotor mellé érdemes tenni.

P15 hangot felvettem de nem tudom hol közzé tenni, ha valaki publikálni tudja elküldöm neki emilben, 1.4MB wav.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 16. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
...P15 hangot felvettem de nem tudom hol közzé tenni, ha valaki publikálni tudja elküldöm neki emilben, 1.4MB wav.


Szia Mamut!

Küld el nekem. A címemet tudod. Este felrakom a tárhelyemre, onnan mindenki letöltheti.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 17. - 17:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Itt érhető el közvetlenül a hangfájl:
http://dragon-racing.atw.hu/doc/p15sound.wav
Amennyiben valaki le szeretné tölteni (és a böngésző nem tölti le csak lejátsza):
http://dragon-racing.atw.hu/fooldal_ideiglenes.html
Itt a P15 Sound feliraton jobb gombbal kell kattintani, majd a "Hivatkozás mentése más néven..."-t választva lementhető.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 28. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ismét elővettem a hajót, és meglepetésemre a gumicső tengelykapcsolók az állás közben szétrepedtek:

Kép

Ezért itt is (Csongrédon is) cseréltem hagyományos csoki-cső tengelykapcsolóra:

Kép

A kémények és a tolóbakok is kezdenek alakot ölteni:


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 10. - 8:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megvolt az első vadvizi úszás. A vártnál jobban irányítható, sőt a szélső motorok ellenetétes hajtásával szépen forog egyhelyben a hajó.

Azonban öt perc után teljesen leállt (akku?, szabályzó?) és a megbízható Csongrádnak kellett kiementenie:

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 máj. 12. - 8:44-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 11. - 9:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Szabályzó a hibaforrás.

Otthon, kádban teszteltem. A 35A-s telebe szabályzó, fél gáznál is (6-8A)valamiért nagyon melegedett, és 2-3 perc után teljesen lekapcsolt (BEC sem megy). Aztán mégegyszer működött, majd lekapcsolt, és azóta csak BEC-et tud... Nem látszik rajta semmi égés, ledje villog, de más motorral sem megy.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 máj. 12. - 8:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 11. - 11:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.!

Nem kárörvendésnek szánom, de nagyon jó a kép, amin a tolóhajó,
ment tolóhajót :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ezért szerencsés dolog ha egy méretarányban "utazik" az ember, mert
szépen arányosak a hajók egymás mellett.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 14. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Szabályzó cserélve lett. Biztonsági okokból az új szabályzó extra hűtést kapott. A hűtőlapjáról levágtam a szigetelő fóliát, kicsit megcsiszoltam és egy régi processzor hűtőre ráragsztottam ciánnal:

Kép

A teljes gépház:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 23. - 19:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Azonos típusú hajó építéséről szól a http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2156 topic is: http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2156


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 23. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Az ablakkivágás és a kormányállás rajza ( csak a hajó jobb oldala, a bal oldal nem tudom milyen):

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 24. - 15:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szépen köszönöm a topicom említését.

Én jelenleg ott tartok hogy napi 10-15 mailt váltok hajó ügyi emberekkel.

Van is haladás, de van is még munka a dokumentációk beszerzésével. Annyit elárulok az elképzelésem szerint fix kortgyürüs lesz és a kormánylapátok is az eredetihez hűen fognak elhelyezkedni.

A méretarányt nem merem elárulni mert sokan bolondnak fognak engem nézni!
Hát elárulom 1/24 lesz. :oops: Tudom ez túl nagy lesz, de repülőknél már bebizonyosult nálam hogy nagyba könnyebb építeni. Nah meg a költségeket meg majd kigazdálkodom valahogyan.


A te hajódnak az építését már legalább 4 szer végigolvastam. Be kell valljam kicsit irigy is vagyok rád hogy már készen vagy vele és bármikor vízre is rakhatod! :D :D

Reményem szerint hamarosan én is csatlakozhatom hozzátok!
További szép napot!
Üdv.: Keresztes Gergely


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 18. - 8:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Hello, mamut!

Most vettem csak észre, hogy a motorok úgy vannak felszerelve a bordára, hogy el van takarva a szellőzőnyílásuk
a homloklemezen és nincs vízhűtés sem. Hogy bírják így a terhelést?
Már csak azért is érdekelne, mert most szereztem be két ilyen motort és szeretném tudni, mire számítsak.

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 18. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
krisz írta:
Hello, mamut!

Most vettem csak észre, hogy a motorok úgy vannak felszerelve a bordára, hogy el van takarva a szellőzőnyílásuk
a homloklemezen és nincs vízhűtés sem. Hogy bírják így a terhelést?
Már csak azért is érdekelne, mert most szereztem be két ilyen motort és szeretném tudni, mire számítsak.

Üdv.


12V-os óriási motorok és csak 8V-ról mennek. A szénkeféknél is van rajtuk szellőző, sőt egy kis ventillátor is. Hajós felhasználánál még csak langyosak sem lesznek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 18. - 15:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Szóval nincsenek csúcsra járatva, értem. Köszönöm a választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség