SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 21:51

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Köszönöm a sok képet, kicsit eső után, de azért még jól jöhet.

És akkor a képi lemaradás:


A sréz tengelyekkel készült leesztergált hajócsavar és a 40mm-es PVC cső kort gyűrű:
Kép



A vezérpanel (kormány és irányváltó szervók):

Kép




újítás az ütkötők előtti rugalmas elem (szilikoncsődarab, az irányváltónál):

Kép

A kormány tolórudak:
Kép

panel alulról:
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 jan. 05. - 12:25-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A Lidl kompresszor motorokról sajnáltam levágni a fogaskerekeket, másrészt a kompresszor gumicsöve pont passzolt rá, ezért abból készült a tengelykapcsoló. A gumicső egyik vége a fogaskerékre ment, másik végébe egy csokit erőltettem:

Kép

A tengelykapcsoló közelről:
Kép

Az egyszerűsített kormánymű (ha előb kaptam volna a képeket...):

Kép



Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2009 nov. 13. - 11:19-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Teljesítménypróba is volt labor (fürdőkád) körülmények között:

A Lidl kompresszor motor (540-es, papír szerint 12V 6A), áttétel nélkül, 35mm-es hajócsavarral 6V-al szépen hajt, 12V-tal kinyomja a kádból a vizet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 9:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
Köszönöm a sok képet, kicsit eső után, de azért még jól jöhet.


Nagyon sajnálom, hogy csak így késve kerültek elő a fotók, legközelebb
jobban igyekszem. Elő kéne már szedni az összes hajófotómat és
valahogy típus szerint katalogizálni, akkor nem kellene keresgélni egy-egy
hajó képeit napokig. A gond csak az, hogy ez sok ezer, vagy inkább
több tízezer fényképfelvétel, így ez a katalogizálás is jó ideig eltartana.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Nézegetm a képeket, és úgy látom mintha 4 kormánylapát volna a gyűrük mögött. Jól látom?

Miért van kormánylap a gyűrűk előtt? Hány darab és mit csinálnak ott?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 9:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Igen négy van mögöttük és előttük is! ez azért van mert a Kort-gyűrűk
merev beépítésűek. Így a kormánylapátok eggyüttes mozgása tereli
a gyűrűről leáremló vízsugarat. A gyűrűl előtti lapátok pedig ugyanezt a
funkciót látják el, csak hátramenetben, javítandó a hátrameneti
műveletező képességet.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 11:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Most már megépítem az én kis szerény 3 mozgókortgyűrűs verziómat, de beírom az emlékeztetőmbe, hogy legközelebb a 8 kormánylapos, 3 fix gyűrűs testet építsem meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 13. - 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mamut :D

Az a 8, lehet hogy nem is nyolc, hanem 9 :!:
Ez ügyben jó lenne Gézát megkérdezni, de én is úgy emlékszem, hogy hajtásonként három kormánylapát van.
Menetirány szerint kettő a gyűrű előtt, és egy mögötte.
Ráadásul, elég furmányos a mozgatása, ugyanis nem egyszerre fordulnak.
Előre menetnél a hátsó lapátok, tolatásnál pedig a gyűrű előttiek.
Géza a szakértője, de én így emlékszem. :D
Géza= rgform :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 30. - 12:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Lassan haladok, elkészült a felépítmény és a kormányállás:

Kép

behúzott nyakkal:
Kép

zsiráf:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 nov. 30. - 12:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Készülnek a kisebb részek, balról jobbra: félkész kémény, tolóbak, kész kémény:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 19:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezt a fajta kormányrendszert úgy hívják hogy "Flanking" kormány. Éppen most próbálok meg elektronikát gyártani hozzá. A motorvezérlést kell figyelni, hogy melyik kornányszervó működjön. Amásiknak pedíg középen kell állni automatikusan.
Én most próbálkozom egy PIC-es megoldással.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 19:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
spenyo írta:
Ezt a fajta kormányrendszert úgy hívják hogy "Flanking" kormány. Éppen most próbálok meg elektronikát gyártani hozzá. A motorvezérlést kell figyelni, hogy melyik kornányszervó működjön. Amásiknak pedíg középen kell állni automatikusan.
Én most próbálkozom egy PIC-es megoldással.


Üdv. Spenyo!

Erről lehetne bővebben?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 12. - 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
spenyo írta:
Ezt a fajta kormányrendszert úgy hívják hogy "Flanking" kormány. Éppen most próbálok meg elektronikát gyártani hozzá. A motorvezérlést kell figyelni, hogy melyik kornányszervó működjön. Amásiknak pedíg középen kell állni automatikusan.
Én most próbálkozom egy PIC-es megoldással.


Üdv. Spenyo!

Erről lehetne bővebben?

üdv.: SRY


Gyűrűs csavaroknál használják, mert ilyen hajtásnál tolatáskor olyan áramlási viszonyok alakulnak ki, amelyek véletlenszerűen (kavitációtól függően?) oldalirányú erőket is eredeményezhetnek.

Amit én láttam, ott a tolató kormánylapok be voltak vágva középen, hogy elfordiláskor a hajócsavar tengelyére rá tudjanak hajolni. Itt van részletesen a működés:
http://website.lineone.net/~alanann/towruddr.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 12. - 15:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Szerencsére már rutinom van a magyarázat és a képek feltételéhez, gondosan össze vannak készítve mert kb. negyedszer pörög meg a kérdés a topicban :lol: :lol:

Először vegyük modellméretben a dolgot. Az alábbi képeken látható megoldás teljesen elegendő, egy szál IC nincs benne...

Kép
Kép
Kép

Ha úgy gondoljátok, hogy vesézzük ki a (nagyhajós) hidrodinamikáját is, akkor írogatok még róla.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 12. - 15:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Én már néhányszor ajánlottam hogy téged keressenek ez ügyben, de úgy látszik nem vették elég komolyan. :D
Minden esetre, érdemes lenne kivesézni ezt a kormányrendszert, mert biztos hogy még néhányszor napirendre fog kerülni az elkövetkezőkben.
Ezért talán jobb lenne külön topikot nyitni neki, hogy ne kelljen állandóan visszaolvasgatni, mert ha jól emlékszem, a springereknél is, meg Halny-nál is szó volt erről.
Talán érdemes lenne egy külön hajtásrendszerek oldallal egybekötve, mert sok esetben a kettő nem elválasztható egymástól.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség