SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1052
Oldal: 1 / 4

Szerző:  mamut [ 2009 okt. 30. - 8:33 ]
Hozzászólás témája:  G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés

Hosszas vívódás után rászántam magam az Érsekcsanád (Mohács típusú 3 csavaros toló) megépítésére.

Fotók vannak bőven, de valaki tud 3 nézetes rajzot, illetve tudja, hogy a 3 csavar hogyan helyezkedik el rajta?

A hajón volt szerncsém utazni, gépháza inkább kiállítóterem jellegű, szépen körbesétálható motorokkal. Ha jól emlékszem, 5 diesel motor volt benne, 3 óriás SKODA, egy közepes, és a legkisebb (az talán egy IFA teherautómotor volt).

Szerző:  Manópapa [ 2009 okt. 30. - 8:37 ]
Hozzászólás témája: 

Szervusz Mamut :D

Próbáld meg a hajóregisztert. Ha nem találsz használható információt, akkor körbekérdezem hajós barátaimat.

Üdv Manópapa :D

Szerző:  Manópapa [ 2009 okt. 30. - 10:40 ]
Hozzászólás témája: 

Szervusz Mamut :D

Eddig ez jött:

"Ha lemész e típus valamelyikére, ott a gépüzemvezető meg tudja mutatni e rajzokat, sőt részletrajzokat is, így ki tudod fotózni ami érdekel. Nem hinném, hogy titkos lenne a dolog. Ha ez nem működik, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Teréz-körúti épületében az I. emeleten, a Hajózási Főosztály Műszaki Osztályának archívumában is meg kell legyen a komplett építési rajzkészlet, s megfelelő indokkal, vélhetően csinálnak másolatot számodra.

Amikor utoljára rajz ügyben ott jártam, akkor az volt az eljárás, hogy ide adták a rajzot és nekik is csináltattam másolatot. Ők ott nem tudnak másolni. A rajzok mérete okán. Nem messze a Váci úton (tán Xerox-nál ) másoltattam. Elég borsos áron. Még az összehajtogatásért is kértek pénzt. Azt nem mondom, hogy indok nélkül. Én biztos elkínlódtam volna a lepedőkkel. :D "

Úgy látszik, a többiek még alszanak hogy nem nézték a faliújságot, de biztos lesz még néhány hozzászólás, talán rajz is.

Üdv Manópapa :D

u.i: Ez közben jött :D

"Váci út 134 Copy General

Aki sokalja az árat, le is rajzolhatja. :-)

Csavartad volna gurigába az ingyér van. :-)

Viszont a nyiklonzacsit grátisz adják, bár biztosan benne van az árban. :-)



Sokszor megyek hozzájuk nagy méretű rajzokkal, szerintem nem drágák, de ez relatív.

Szkennelni is tudnak, egy nagy lepedő 500 Ft, utánna meg számítógépen lehet tornázni a javítással nézegetéssel.



Ahoy K I N A I"

Szerző:  mamut [ 2009 okt. 30. - 14:06 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm az ötleteket.

Közben már annyit megtudtam, hogy egy vonalban vannak a csavarok, és 3 alagút van a hajó alján (valószínűleg én barbár módon síklapra egyszerűsítem az alját).

Szerző:  Manópapa [ 2009 nov. 01. - 10:49 ]
Hozzászólás témája: 

Valami képzavar van Mamut, mert az Érsekcsanád nálam lapátkerekes gőzös. :D :D :D

http://www.megoran.fsworld.co.uk/Ruthof.htm

Üdv Manópapa :D

Szerző:  sry [ 2009 nov. 01. - 11:12 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

Manópapának igaza van meg nem is :roll: A történelem során két
Érsekcsanád nevű hajó volt, egy lapátos-kerekes, és egy korszerű
diesel tolóhajó.

Mamut Kollégának egy kis segítség:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144395

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144408

Valahol vannak még képeim az eredeti gyári bemutató, promóciós
modellről is, csak meg kéne találni (na ez nem könnyű mutatvány), de
ha ráakadok szólok.
Az "ÉRSEKCSANÁD"-ról konkrétan szerintem nem sok fotóm van (lehet
egy sincs) viszont a "MOHÁCS"-ra, a testvérhejóra emlékszem, hogy
már fotóztam valahol, valamikor, majd ennek is utánna nézek.

Mamut kolléga nagyon jól választott, mert maga a hajó nem túl bonyolult
szerkezetű, viszont a sok korlát, meg apró kiegészítő nagyon látványossá
teszik.

Szerző:  mamut [ 2009 nov. 02. - 13:46 ]
Hozzászólás témája: 

Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában.

Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött.

Szerző:  sry [ 2009 nov. 02. - 15:56 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában.

Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött.


A képek a Közlekedési Múzeumban készültek, és ott van a hajó eredeti
gyári promóciós modellje is, csak jól el van dugva. A raktárban nem
zavarja a látogatókat :? :? :? :?
Egyébként 3 kormánylapátja van a hajónak, 3 Kort-Gyűrűvel.

de összekeresem a képeket és felteszem neked.Nem a legjobbak, mert
a modell üveg mögött volt, és amikor ezeket csináltam, az akkori
fényképezőgépemhez nem volt polárszűrőm.

üdv.:SRY

Szerző:  mamut [ 2009 nov. 03. - 9:58 ]
Hozzászólás témája: 

Ma reggel ametrón megszületett a motorvezérlés elve:

A két szélső motort a szokásos módon két szervó- két kapcsoló rendszerrel irányváltom. Így az 1-2 csatornákkal és egy V mix-szel lehetséges lesz az egyik motor előre-másik hátra típusú helybenfordulás.

Most jön az ötlet: a középső motor + vezetékét az egyik motor +hoz kötöm, a másik vezetékét a másik motor -hoz kötöm. Ezáltal a középső motor ha mindkét szélső előrében van akkor előre, ha mindkét szélső hátrázik , akkor hátra, ha a két szélső motor ellentétesen üzemel, akkor semmere sem hajt.

Szerző:  mamut [ 2009 nov. 05. - 11:02 ]
Hozzászólás témája: 

A hajótest lassan készül.

Az eredeti formáról nem volt rajzom, és nem is mertem volna a bonyolult testet kialakítani ezért a Csongrád alakját készítettem el, és azt egészítettem ki egy áramvonalas orral:

Kép

Kép

Kép

Szerző:  mamut [ 2009 nov. 05. - 11:06 ]
Hozzászólás témája: 

A tönkcsősereg:

Kép

Alakul a fedélzet jj féle PVC-ből:

Kép

Kép

Szerző:  mamut [ 2009 nov. 09. - 10:44 ]
Hozzászólás témája: 

Lassan készül a fedélzet:

Kép

A Csongrádhoz képest hatalmas hajó lesz:
Kép

Szerző:  sry [ 2009 nov. 09. - 18:28 ]
Hozzászólás témája: 

Ezeket a képeket berakom ide is
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/9236072

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9236070
Párszáz méterról fotózva, elég rossz fényviszonyok között.

Üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2009 nov. 10. - 13:13 ]
Hozzászólás témája: 

T. Mamut!

Találtam neked valamit ma fotóim között:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245157

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245159

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245160

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245162

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245163

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245164

ezek a képek a "MOHÁCS" gyári promóciós modelljéről készültek. A
reménybeli vevőknek így mutatták be a típust.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2009 nov. 12. - 19:39 ]
Hozzászólás témája: 

T. Mamut!

Találtam egy igen érdekes rajzot a MODELARZ 1965. évi 6 . számában.
A rajz a svájci "CORVIGLIA" folyami tolóhajót ábrázolja. A hajó mérete
és jellege szerint nagyjából ugyanaz mint a MOHÁCS. Ugyanúgy 3
csavaros, enyhén ívelt orr részű.

Az adatok is igen jól passzolnak:

Adat............................MOHÁCS................CORVIGLIA
Teljes hossz:............... 37,3 m .................. 35,3 m
Legnagyobb szélesség: 12,55 m ................... 10,5 m
Merülés:..................... 1,8 m ..................... 1,5 m
Vízkiszorítás :............. 610 t ....................... 350 t
Főgépteljesítmény:....... 3x733 LE.................. 3x 1100 LE

Na de a lényeg, hogy a "MOHÁCS"-al ellentétben a "CORVIGLIA" összes
tészletes rajza megvan. Bár ez neked már nem sokat segít, de ha
mégis, akkor jelezd, zkennelek ezt-azt.

üdv.:SRY

Oldal: 1 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/