SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1052 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | mamut [ 2009 okt. 30. - 8:33 ] |
Hozzászólás témája: | G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés |
Hosszas vívódás után rászántam magam az Érsekcsanád (Mohács típusú 3 csavaros toló) megépítésére. Fotók vannak bőven, de valaki tud 3 nézetes rajzot, illetve tudja, hogy a 3 csavar hogyan helyezkedik el rajta? A hajón volt szerncsém utazni, gépháza inkább kiállítóterem jellegű, szépen körbesétálható motorokkal. Ha jól emlékszem, 5 diesel motor volt benne, 3 óriás SKODA, egy közepes, és a legkisebb (az talán egy IFA teherautómotor volt). |
Szerző: | Manópapa [ 2009 okt. 30. - 8:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Mamut ![]() Próbáld meg a hajóregisztert. Ha nem találsz használható információt, akkor körbekérdezem hajós barátaimat. Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2009 okt. 30. - 10:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Mamut ![]() Eddig ez jött: "Ha lemész e típus valamelyikére, ott a gépüzemvezető meg tudja mutatni e rajzokat, sőt részletrajzokat is, így ki tudod fotózni ami érdekel. Nem hinném, hogy titkos lenne a dolog. Ha ez nem működik, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Teréz-körúti épületében az I. emeleten, a Hajózási Főosztály Műszaki Osztályának archívumában is meg kell legyen a komplett építési rajzkészlet, s megfelelő indokkal, vélhetően csinálnak másolatot számodra. Amikor utoljára rajz ügyben ott jártam, akkor az volt az eljárás, hogy ide adták a rajzot és nekik is csináltattam másolatot. Ők ott nem tudnak másolni. A rajzok mérete okán. Nem messze a Váci úton (tán Xerox-nál ) másoltattam. Elég borsos áron. Még az összehajtogatásért is kértek pénzt. Azt nem mondom, hogy indok nélkül. Én biztos elkínlódtam volna a lepedőkkel. ![]() Úgy látszik, a többiek még alszanak hogy nem nézték a faliújságot, de biztos lesz még néhány hozzászólás, talán rajz is. Üdv Manópapa ![]() u.i: Ez közben jött ![]() "Váci út 134 Copy General Aki sokalja az árat, le is rajzolhatja. ![]() Csavartad volna gurigába az ingyér van. ![]() Viszont a nyiklonzacsit grátisz adják, bár biztosan benne van az árban. ![]() Sokszor megyek hozzájuk nagy méretű rajzokkal, szerintem nem drágák, de ez relatív. Szkennelni is tudnak, egy nagy lepedő 500 Ft, utánna meg számítógépen lehet tornázni a javítással nézegetéssel. Ahoy K I N A I" |
Szerző: | mamut [ 2009 okt. 30. - 14:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm az ötleteket. Közben már annyit megtudtam, hogy egy vonalban vannak a csavarok, és 3 alagút van a hajó alján (valószínűleg én barbár módon síklapra egyszerűsítem az alját). |
Szerző: | Manópapa [ 2009 nov. 01. - 10:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Valami képzavar van Mamut, mert az Érsekcsanád nálam lapátkerekes gőzös. ![]() ![]() ![]() http://www.megoran.fsworld.co.uk/Ruthof.htm Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 01. - 11:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Manópapának igaza van meg nem is ![]() Érsekcsanád nevű hajó volt, egy lapátos-kerekes, és egy korszerű diesel tolóhajó. Mamut Kollégának egy kis segítség: ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144395 ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144408 Valahol vannak még képeim az eredeti gyári bemutató, promóciós modellről is, csak meg kéne találni (na ez nem könnyű mutatvány), de ha ráakadok szólok. Az "ÉRSEKCSANÁD"-ról konkrétan szerintem nem sok fotóm van (lehet egy sincs) viszont a "MOHÁCS"-ra, a testvérhejóra emlékszem, hogy már fotóztam valahol, valamikor, majd ennek is utánna nézek. Mamut kolléga nagyon jól választott, mert maga a hajó nem túl bonyolult szerkezetű, viszont a sok korlát, meg apró kiegészítő nagyon látványossá teszik. |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 02. - 13:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában. Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött. |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 02. - 15:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában. Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött. A képek a Közlekedési Múzeumban készültek, és ott van a hajó eredeti gyári promóciós modellje is, csak jól el van dugva. A raktárban nem zavarja a látogatókat ![]() ![]() ![]() ![]() Egyébként 3 kormánylapátja van a hajónak, 3 Kort-Gyűrűvel. de összekeresem a képeket és felteszem neked.Nem a legjobbak, mert a modell üveg mögött volt, és amikor ezeket csináltam, az akkori fényképezőgépemhez nem volt polárszűrőm. üdv.:SRY |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 03. - 9:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ma reggel ametrón megszületett a motorvezérlés elve: A két szélső motort a szokásos módon két szervó- két kapcsoló rendszerrel irányváltom. Így az 1-2 csatornákkal és egy V mix-szel lehetséges lesz az egyik motor előre-másik hátra típusú helybenfordulás. Most jön az ötlet: a középső motor + vezetékét az egyik motor +hoz kötöm, a másik vezetékét a másik motor -hoz kötöm. Ezáltal a középső motor ha mindkét szélső előrében van akkor előre, ha mindkét szélső hátrázik , akkor hátra, ha a két szélső motor ellentétesen üzemel, akkor semmere sem hajt. |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 05. - 11:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hajótest lassan készül. Az eredeti formáról nem volt rajzom, és nem is mertem volna a bonyolult testet kialakítani ezért a Csongrád alakját készítettem el, és azt egészítettem ki egy áramvonalas orral: ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 05. - 11:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
A tönkcsősereg: ![]() Alakul a fedélzet jj féle PVC-ből: ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 09. - 10:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lassan készül a fedélzet: ![]() A Csongrádhoz képest hatalmas hajó lesz: ![]() |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 09. - 18:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezeket a képeket berakom ide is ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/9236072 ![]() http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9236070 Párszáz méterról fotózva, elég rossz fényviszonyok között. Üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 10. - 13:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Mamut! Találtam neked valamit ma fotóim között: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245157 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245159 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245160 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245162 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245163 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245164 ezek a képek a "MOHÁCS" gyári promóciós modelljéről készültek. A reménybeli vevőknek így mutatták be a típust. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 12. - 19:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Mamut! Találtam egy igen érdekes rajzot a MODELARZ 1965. évi 6 . számában. A rajz a svájci "CORVIGLIA" folyami tolóhajót ábrázolja. A hajó mérete és jellege szerint nagyjából ugyanaz mint a MOHÁCS. Ugyanúgy 3 csavaros, enyhén ívelt orr részű. Az adatok is igen jól passzolnak: Adat............................MOHÁCS................CORVIGLIA Teljes hossz:............... 37,3 m .................. 35,3 m Legnagyobb szélesség: 12,55 m ................... 10,5 m Merülés:..................... 1,8 m ..................... 1,5 m Vízkiszorítás :............. 610 t ....................... 350 t Főgépteljesítmény:....... 3x733 LE.................. 3x 1100 LE Na de a lényeg, hogy a "MOHÁCS"-al ellentétben a "CORVIGLIA" összes tészletes rajza megvan. Bár ez neked már nem sokat segít, de ha mégis, akkor jelezd, zkennelek ezt-azt. üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |