SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1052 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | mamut [ 2009 okt. 30. - 8:33 ] |
Hozzászólás témája: | G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés |
Hosszas vívódás után rászántam magam az Érsekcsanád (Mohács típusú 3 csavaros toló) megépítésére. Fotók vannak bőven, de valaki tud 3 nézetes rajzot, illetve tudja, hogy a 3 csavar hogyan helyezkedik el rajta? A hajón volt szerncsém utazni, gépháza inkább kiállítóterem jellegű, szépen körbesétálható motorokkal. Ha jól emlékszem, 5 diesel motor volt benne, 3 óriás SKODA, egy közepes, és a legkisebb (az talán egy IFA teherautómotor volt). |
Szerző: | Manópapa [ 2009 okt. 30. - 8:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Mamut Próbáld meg a hajóregisztert. Ha nem találsz használható információt, akkor körbekérdezem hajós barátaimat. Üdv Manópapa |
Szerző: | Manópapa [ 2009 okt. 30. - 10:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Mamut Eddig ez jött: "Ha lemész e típus valamelyikére, ott a gépüzemvezető meg tudja mutatni e rajzokat, sőt részletrajzokat is, így ki tudod fotózni ami érdekel. Nem hinném, hogy titkos lenne a dolog. Ha ez nem működik, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Teréz-körúti épületében az I. emeleten, a Hajózási Főosztály Műszaki Osztályának archívumában is meg kell legyen a komplett építési rajzkészlet, s megfelelő indokkal, vélhetően csinálnak másolatot számodra. Amikor utoljára rajz ügyben ott jártam, akkor az volt az eljárás, hogy ide adták a rajzot és nekik is csináltattam másolatot. Ők ott nem tudnak másolni. A rajzok mérete okán. Nem messze a Váci úton (tán Xerox-nál ) másoltattam. Elég borsos áron. Még az összehajtogatásért is kértek pénzt. Azt nem mondom, hogy indok nélkül. Én biztos elkínlódtam volna a lepedőkkel. " Úgy látszik, a többiek még alszanak hogy nem nézték a faliújságot, de biztos lesz még néhány hozzászólás, talán rajz is. Üdv Manópapa u.i: Ez közben jött "Váci út 134 Copy General Aki sokalja az árat, le is rajzolhatja. Csavartad volna gurigába az ingyér van. Viszont a nyiklonzacsit grátisz adják, bár biztosan benne van az árban. Sokszor megyek hozzájuk nagy méretű rajzokkal, szerintem nem drágák, de ez relatív. Szkennelni is tudnak, egy nagy lepedő 500 Ft, utánna meg számítógépen lehet tornázni a javítással nézegetéssel. Ahoy K I N A I" |
Szerző: | mamut [ 2009 okt. 30. - 14:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm az ötleteket. Közben már annyit megtudtam, hogy egy vonalban vannak a csavarok, és 3 alagút van a hajó alján (valószínűleg én barbár módon síklapra egyszerűsítem az alját). |
Szerző: | Manópapa [ 2009 nov. 01. - 10:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Valami képzavar van Mamut, mert az Érsekcsanád nálam lapátkerekes gőzös. http://www.megoran.fsworld.co.uk/Ruthof.htm Üdv Manópapa |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 01. - 11:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Manópapának igaza van meg nem is A történelem során két Érsekcsanád nevű hajó volt, egy lapátos-kerekes, és egy korszerű diesel tolóhajó. Mamut Kollégának egy kis segítség: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144395 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9144408 Valahol vannak még képeim az eredeti gyári bemutató, promóciós modellről is, csak meg kéne találni (na ez nem könnyű mutatvány), de ha ráakadok szólok. Az "ÉRSEKCSANÁD"-ról konkrétan szerintem nem sok fotóm van (lehet egy sincs) viszont a "MOHÁCS"-ra, a testvérhejóra emlékszem, hogy már fotóztam valahol, valamikor, majd ennek is utánna nézek. Mamut kolléga nagyon jól választott, mert maga a hajó nem túl bonyolult szerkezetű, viszont a sok korlát, meg apró kiegészítő nagyon látványossá teszik. |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 02. - 13:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában. Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött. |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 02. - 15:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: Hol készültek a képek? Én egy makettről tudok a csepeli kikötő múzeumában. Valaki tud a kormányról valamit? Hány darab volt, hol volt? A makettről készült képen mintha ikerlapátok lennének a két szélső csavar mögött. A képek a Közlekedési Múzeumban készültek, és ott van a hajó eredeti gyári promóciós modellje is, csak jól el van dugva. A raktárban nem zavarja a látogatókat Egyébként 3 kormánylapátja van a hajónak, 3 Kort-Gyűrűvel. de összekeresem a képeket és felteszem neked.Nem a legjobbak, mert a modell üveg mögött volt, és amikor ezeket csináltam, az akkori fényképezőgépemhez nem volt polárszűrőm. üdv.:SRY |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 03. - 9:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ma reggel ametrón megszületett a motorvezérlés elve: A két szélső motort a szokásos módon két szervó- két kapcsoló rendszerrel irányváltom. Így az 1-2 csatornákkal és egy V mix-szel lehetséges lesz az egyik motor előre-másik hátra típusú helybenfordulás. Most jön az ötlet: a középső motor + vezetékét az egyik motor +hoz kötöm, a másik vezetékét a másik motor -hoz kötöm. Ezáltal a középső motor ha mindkét szélső előrében van akkor előre, ha mindkét szélső hátrázik , akkor hátra, ha a két szélső motor ellentétesen üzemel, akkor semmere sem hajt. |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 05. - 11:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hajótest lassan készül. Az eredeti formáról nem volt rajzom, és nem is mertem volna a bonyolult testet kialakítani ezért a Csongrád alakját készítettem el, és azt egészítettem ki egy áramvonalas orral: |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 05. - 11:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
A tönkcsősereg: Alakul a fedélzet jj féle PVC-ből: |
Szerző: | mamut [ 2009 nov. 09. - 10:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lassan készül a fedélzet: A Csongrádhoz képest hatalmas hajó lesz: |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 09. - 18:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezeket a képeket berakom ide is http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/9236072 http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/9236070 Párszáz méterról fotózva, elég rossz fényviszonyok között. Üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 10. - 13:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Mamut! Találtam neked valamit ma fotóim között: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245157 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245159 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245160 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245162 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245163 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9245164 ezek a képek a "MOHÁCS" gyári promóciós modelljéről készültek. A reménybeli vevőknek így mutatták be a típust. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 nov. 12. - 19:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Mamut! Találtam egy igen érdekes rajzot a MODELARZ 1965. évi 6 . számában. A rajz a svájci "CORVIGLIA" folyami tolóhajót ábrázolja. A hajó mérete és jellege szerint nagyjából ugyanaz mint a MOHÁCS. Ugyanúgy 3 csavaros, enyhén ívelt orr részű. Az adatok is igen jól passzolnak: Adat............................MOHÁCS................CORVIGLIA Teljes hossz:............... 37,3 m .................. 35,3 m Legnagyobb szélesség: 12,55 m ................... 10,5 m Merülés:..................... 1,8 m ..................... 1,5 m Vízkiszorítás :............. 610 t ....................... 350 t Főgépteljesítmény:....... 3x733 LE.................. 3x 1100 LE Na de a lényeg, hogy a "MOHÁCS"-al ellentétben a "CORVIGLIA" összes tészletes rajza megvan. Bár ez neked már nem sokat segít, de ha mégis, akkor jelezd, zkennelek ezt-azt. üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |