SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

2,5 ccm-es, ősöreg robbanómotoros hajó újjászzületése
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1089
Oldal: 1 / 2

Szerző:  sry [ 2009 dec. 22. - 23:01 ]
Hozzászólás témája:  2,5 ccm-es, ősöreg robbanómotoros hajó újjászzületése

Üdv.: Mindenkinek!

Az Express hírdetési portálon ( www.express.hu ) találtam egy eladó hajómodellt. Érdemes itt böngészni, simán beütitek a HAJÓ MODELL keresési feltételt és sok érdekes, eladó modellt fogtok találni. Na de nézzük a "leletet":

Ez egy 2,5 ccm-es robbanómotorral szerelt, sebességi hajómodell a múltból. A hajó szerkezeti megoldásait elnézve, nem egy mai gyerekről van szó, szerintem minimum 15 éves lehet, de inkább több. Antikos Kolléga szerintem többet tudna erről mondani.
De nem is a hajó volt itt a lényeg, hanem a hozzá kínált rádió adó-vevő berendezés. Egy 3 csatornás, eredeti KRAFT R/C felszerelést adtak hozzá.

Ilyen ziccert nem lehet kihagyni, így tegnap hozzám is került a hajó és az R/C felszerelés is:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678417

Még az akkutöltő is eredeti:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678420

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678422
A hajó akár mehetne a vízre is......ha.....de....... :twisted: :twisted: :twisted:
Ha lenne egyetlen eleme is , ami működne :twisted: :twisted: A rádiórendszerben az akkuk sérültek, a szervok kábelei hiányosak, elég nagy a kuszaság, és sok az elöregedett, repedezett vezeték. A szervok csak bele vannak dobálva hajótestbe, nincsenek beszerelve.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678425
Itt a szíve is! Az még nem lenne nagy baj, hogy nincs benne izzógyertya, de úgy be van állva a motor, hogy izomból nem lehet meg sem mozdítani. De még a karburátor folytószelepér sem lehet még fogóval sem megmozdítani.

Ezeket a hibákat mind tudtam, amikor megvettem a hajót (Az ára is ehhez mért volt :D ) , az eladó saját közlése szerint, kb. 10 éve be sem indította. Repülőmodellező Kollégától vettem, valamikor a történelmi múltban cserével jutott a hajóhoz, de nem úsztatta.

...
..
.

Szerző:  sry [ 2009 dec. 22. - 23:08 ]
Hozzászólás témája: 

.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678429

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678432
Először a motort szereltem ki. Ez egy Vízhűtéses MOKI 2,5 ccm, ENYA kipufogóval. Mint látható rendesen rákötött a ricinus, meg a por az elmúlt években.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678434
A motorágy 4 mm alulemez, áztatás, mosás, sikálás, polírozás után.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678437
Ázunk.... 98%-os etanolban. Közben meg bontom a motort.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678439

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678441
Etanolos áztatás, sikamika, aztán polírozás. Új tömítések készítése, beszerelése, a megkopott csavarok cseréje után ilyen lett a kipufogó.

...
..
.

Szerző:  sry [ 2009 dec. 22. - 23:23 ]
Hozzászólás témája: 

.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678443
A széthúzott blokk. Ez nem volt egyszerű, mert a ricinus betonkeményen belekötött. Ilyenkor hőlégfúvóval szoktam felmelegíteni vagy 80 fokra a motort. A bekötött ricinus ezen a hőmérsékleten megolvad mint a viasz, és szét lehet szedni a motort. Nem kell ütögetni, püfölni a gépet. Mint látható a hengerben is vannak komoly gondok, felrakódások, kosz stb...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678446
Áztatás.....bal-bla-bla... mint eddig, aztán jöhet a YORK illesztőpaszta és fel lett polírozva a henger. Cirka egy óra szenvedés után "kicsit" másként néznek ki a dologok.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678448

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678451
De van sajnos sokkal nagyobb baj is, mint a bekötött ricinus, meg az összegyógyult alkatrészek. A hútőköpeny palástja már az elején nagyon gyanús volt. Az alsó részen rendesen be volt kenve műgyantával. Az sem volt egy öröm mire kivéstem, de itt már sejtettem, hogy balhé lesz. És lett is. Az alsó zárógallér, amire a hútőpalást felfekszik, és nem engedi lefelé kifolyni a hűtővizet, rendesen meg van gyűrve. Törött hiányos. Hogy ezzel még mit kezdek fogalmam nincs, de legalább kiderült, miért volt jól összeragaztózva.

remélem idővel talpraáll ez a szép kis hajó, majd teszek róla, hogy lassan ne csak óhaj legyen ez, hanem valóság.

üdv.: SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2009 dec. 23. - 8:41 ]
Hozzászólás témája: 

Részvétem és egyben gratulálok!
Ez egy pálya navigáló -azt hiszem F3-V-el jelőlik- VOLT modell!
Nekem is van még most is müködő KRAFT kétcsatornás RC berendezésem komplet.
Érdekességnek jó lesz!
Vigyázzál a vevő telep bekötése máshogy van valami felezés van a szervókhoz menő árammmal!
Enyém csak müködik, de hogy miért az már nekem magas.
Berta Sanyi megmondja, ha nem jösz rá!

Szerző:  sry [ 2009 dec. 23. - 11:45 ]
Hozzászólás témája: 

antikos írta:
Részvétem és egyben gratulálok!
Ez egy pálya navigáló -azt hiszem F3-V-el jelőlik- VOLT modell!


T. Antikos!

Sajnos most még teljesen igazad van, ez csak egy "VOLT" modell
egyenlőre, de azon vagyok, hogy "LETT" modellé váljon idővel :twisted: :twisted:

A KRAFT felszereléssel még nem volt érkezésem behatóbban foglalkozni,
így az is lehet, hogy teljesen rossz. Sajnos valami minden szabványtól
eltérő csatlakozói vannak, és ötletem nincs honnan szerzek két ilyen
KRAFT szervocsatlakozót.

Az emlegetett Berta Sándor Kollégával hogy tudnám felvenni a
kapcsolatot? Mindenképpen kell majd a segítsége, mert az adó is
hiányos kicsit. Ha egy mód van rá eredeti állapotban újjítanám fel a
hajót és a rádióberendezést, ha ez nem megy, akkor kap egy mai
korszerű R/C beépítést.

üdv.: SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2009 dec. 23. - 12:14 ]
Hozzászólás témája: 

Berta telefonja az üzletben:
A Budafoki úton!
06 1 279 02 76

Szerző:  sry [ 2009 dec. 23. - 13:18 ]
Hozzászólás témája: 

antikos írta:
Berta telefonja az üzletben:
A Budafoki úton!
06 1 279 02 76


Ja az a Berta :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Így azért már
összekapcsolódtak az információrészletek a fejemben :oops: :oops: :oops:

Na de nem hiába dolgozom ott, ahol :twisted: :twisted: :twisted:

Köszönöm szépen Antikos Kolléga!

Szerző:  user_205 [ 2009 dec. 23. - 16:19 ]
Hozzászólás témája: 

Üdvözlet!

Tisztelt Sry, grat. a hajócskához remélem sikerül még vízre állítani.

A szervócstlakozóval kapcsolatban:így madártávlatból amit ki tudtam csillabizálni lehet, hogy tudok neked segíteni. Szerintem nekem van ilyen csatlakozim igaz, hogy nem csak csatlakozó, hanem egybe van a vezetékkel kb 20cm vezeték van mind a kettőn és van egy 30cm-es hosszabbító kábelem is hozzá. Teszek fel néhány képet ha stimmel és szükséged van rá, én nagyon szívesen elpostázom neked.

Kép

Kép

Üdvözlettel: Szilárdka!

Szerző:  user_34 [ 2009 dec. 23. - 17:53 ]
Hozzászólás témája: 

Ez a regi tipusu Robbe, ilyenem nekem is van, de azt hiszem csak hasonlit a Krafthoz.

Szerző:  sry [ 2009 dec. 23. - 20:16 ]
Hozzászólás témája: 

T. Szilárdka!

Gyula Kollégának teljesen igaza van. A KRAFT csatlakozó sajnos
egészen más. Nagyon köszönöm a nagylelkű felajánlást, kár , hogy
ezzel nem oldaható meg a probléma.....nem rajtatok múlt !

A KRAFT csatlakozója 3 db. pici cső. Ilyet sem láttam még, először olyan
mintha három pálca lenne, mert olyan vékonyak, de legnagyobb
rémületemre csövek. A külső átmérő így szemre 1-1,5 mm. Rézből
vannak. Szóval ez nem lesz egyszerű menet mire megoldom.

üdv.: SRY

Szerző:  Marsal Tamás [ 2009 dec. 23. - 22:17 ]
Hozzászólás témája: 

Szia SrY!
A helyzet az hogy ha csak három tüskés a csati akkor az nem a hozzá való.Ugyanis Antikosnak teljesen igaza volt előzőleg. A telepcsatlakozó háromvezetékes,a szervócsatlakozó négy.Telepnél + - telepközép/erre a szervónak van szüksége/szervónál+- telepközé és a vezérlés.Az eredeti szervó fogasléces.Nekemis volt ilyen adóm a különbség csak a feliratban van az enyém Robbe egyébként a doboz és a küllem ez.
Szia Tamá
ui ja az én csatlakazóim laposak voltak és nem kerekek

Szerző:  sry [ 2009 dec. 23. - 22:23 ]
Hozzászólás témája: 

Marsal Tamás írta:
Szia SrY!
A helyzet az hogy ha csak három tüskés a csati akkor az nem a hozzá való.Ugyanis Antikosnak teljesen igaza volt előzőleg. A telepcsatlakozó háromvezetékes,a szervócsatlakozó négy.Telepnél + - telepközép/erre a szervónak van szüksége/szervónál+- telepközé és a vezérlés.Az eredeti szervó fogasléces.Nekemis volt ilyen adóm a különbség csak a feliratban van az enyém Robbe egyébként a doboz és a küllem ez.
Szia Tamá
ui ja az én csatlakazóim laposak voltak és nem kerekek


Köszi az infót? De a szervók karosak és csak 3 vezetékük van :? Az
biztos, hogy azok is KRAFT márkájúak! Na lesz itt még káosz bőven
ebben az ügyben úgy érzem. :twisted:

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2009 dec. 23. - 22:32 ]
Hozzászólás témája: 

Itt egy kép az R/C vevőoldali elemeiről:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9685061

Sajnos igen leharcolt állapotban van minden, a vevő konkrétan szétesett,
a szervokon van kábel, de nincs csatlakozó, a telepcsatlakozó vezeték
4 darabból áll és eddig nem tudtam rájönni mi ebben a ráció. Az alsó
szervót jól megeröltették felcsavarozáskor és ezért a tartófülek
lehajlottak. Viszont van egy kapcsolóm, és azzal két frekvencia között
tudok választani. Az is látszik, hogy a szervok három vezetékesek.

Na ez van most vevőoldal ügyileg. Elég lehangoló, de remélem lesz
egyszer jobb is.

üdv.: SRY

Szerző:  sry [ 2009 dec. 24. - 10:11 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv. Mindenkinek!

A rádió ügy még egy nagy sötétben tapogatózás, de legalább a motor
alakulgat:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686586

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686587
Kívül, belül megújjult a motoröntvény. Az átömlő csatornákba belekötött
ricinusos kosz-egyveleg eltávolítása kifejezetten trükkös feladat. Itt már
be kellett vetni a kézi, turbó-marógépet is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686589
A főtengely sem úszta meg a rendberakást.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686590
ÉS végre eljött az a pillanat, amikor már össze-felé rakom a motort,
és nem szét. A főtengely és tengelycsapágy renoválás jól sikerült,
kottyanás mentesen simán, jól zártan fut a tengely.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686591

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686592
Hogy ne essen ki a tengely a helyéről, felkerült a hézagoló, és a
lendítőkerék is. Természetesen ezek is mosva, polírozva.
Kezd motor formája lenni a dolgoknak.

üdv.: SRY

Szerző:  user_205 [ 2009 dec. 27. - 13:31 ]
Hozzászólás témája: 

Üdvözlet!

Így utólag is Boldog Karácsonyt minden fórum tagnak! :D :D :D


Ennyire kacifántos csatlakozóra én sem gondoltam. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni, remélem sikerül megoldani ezt a problémát.


Üdvözlettel: Szilárdka!

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/