SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
2,5 ccm-es, ősöreg robbanómotoros hajó újjászzületése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1089 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 22. - 23:01 ] |
Hozzászólás témája: | 2,5 ccm-es, ősöreg robbanómotoros hajó újjászzületése |
Üdv.: Mindenkinek! Az Express hírdetési portálon ( www.express.hu ) találtam egy eladó hajómodellt. Érdemes itt böngészni, simán beütitek a HAJÓ MODELL keresési feltételt és sok érdekes, eladó modellt fogtok találni. Na de nézzük a "leletet": Ez egy 2,5 ccm-es robbanómotorral szerelt, sebességi hajómodell a múltból. A hajó szerkezeti megoldásait elnézve, nem egy mai gyerekről van szó, szerintem minimum 15 éves lehet, de inkább több. Antikos Kolléga szerintem többet tudna erről mondani. De nem is a hajó volt itt a lényeg, hanem a hozzá kínált rádió adó-vevő berendezés. Egy 3 csatornás, eredeti KRAFT R/C felszerelést adtak hozzá. Ilyen ziccert nem lehet kihagyni, így tegnap hozzám is került a hajó és az R/C felszerelés is: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678417 Még az akkutöltő is eredeti: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678420 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678422 A hajó akár mehetne a vízre is......ha.....de....... ![]() ![]() ![]() Ha lenne egyetlen eleme is , ami működne ![]() ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678425 Itt a szíve is! Az még nem lenne nagy baj, hogy nincs benne izzógyertya, de úgy be van állva a motor, hogy izomból nem lehet meg sem mozdítani. De még a karburátor folytószelepér sem lehet még fogóval sem megmozdítani. Ezeket a hibákat mind tudtam, amikor megvettem a hajót (Az ára is ehhez mért volt ![]() ... .. . |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 22. - 23:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678429 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678432 Először a motort szereltem ki. Ez egy Vízhűtéses MOKI 2,5 ccm, ENYA kipufogóval. Mint látható rendesen rákötött a ricinus, meg a por az elmúlt években. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678434 A motorágy 4 mm alulemez, áztatás, mosás, sikálás, polírozás után. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678437 Ázunk.... 98%-os etanolban. Közben meg bontom a motort. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678439 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678441 Etanolos áztatás, sikamika, aztán polírozás. Új tömítések készítése, beszerelése, a megkopott csavarok cseréje után ilyen lett a kipufogó. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 22. - 23:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678443 A széthúzott blokk. Ez nem volt egyszerű, mert a ricinus betonkeményen belekötött. Ilyenkor hőlégfúvóval szoktam felmelegíteni vagy 80 fokra a motort. A bekötött ricinus ezen a hőmérsékleten megolvad mint a viasz, és szét lehet szedni a motort. Nem kell ütögetni, püfölni a gépet. Mint látható a hengerben is vannak komoly gondok, felrakódások, kosz stb... http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678446 Áztatás.....bal-bla-bla... mint eddig, aztán jöhet a YORK illesztőpaszta és fel lett polírozva a henger. Cirka egy óra szenvedés után "kicsit" másként néznek ki a dologok. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678448 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9678451 De van sajnos sokkal nagyobb baj is, mint a bekötött ricinus, meg az összegyógyult alkatrészek. A hútőköpeny palástja már az elején nagyon gyanús volt. Az alsó részen rendesen be volt kenve műgyantával. Az sem volt egy öröm mire kivéstem, de itt már sejtettem, hogy balhé lesz. És lett is. Az alsó zárógallér, amire a hútőpalást felfekszik, és nem engedi lefelé kifolyni a hűtővizet, rendesen meg van gyűrve. Törött hiányos. Hogy ezzel még mit kezdek fogalmam nincs, de legalább kiderült, miért volt jól összeragaztózva. remélem idővel talpraáll ez a szép kis hajó, majd teszek róla, hogy lassan ne csak óhaj legyen ez, hanem valóság. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 dec. 23. - 8:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Részvétem és egyben gratulálok! Ez egy pálya navigáló -azt hiszem F3-V-el jelőlik- VOLT modell! Nekem is van még most is müködő KRAFT kétcsatornás RC berendezésem komplet. Érdekességnek jó lesz! Vigyázzál a vevő telep bekötése máshogy van valami felezés van a szervókhoz menő árammmal! Enyém csak müködik, de hogy miért az már nekem magas. Berta Sanyi megmondja, ha nem jösz rá! |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 23. - 11:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Részvétem és egyben gratulálok! Ez egy pálya navigáló -azt hiszem F3-V-el jelőlik- VOLT modell! T. Antikos! Sajnos most még teljesen igazad van, ez csak egy "VOLT" modell egyenlőre, de azon vagyok, hogy "LETT" modellé váljon idővel ![]() ![]() A KRAFT felszereléssel még nem volt érkezésem behatóbban foglalkozni, így az is lehet, hogy teljesen rossz. Sajnos valami minden szabványtól eltérő csatlakozói vannak, és ötletem nincs honnan szerzek két ilyen KRAFT szervocsatlakozót. Az emlegetett Berta Sándor Kollégával hogy tudnám felvenni a kapcsolatot? Mindenképpen kell majd a segítsége, mert az adó is hiányos kicsit. Ha egy mód van rá eredeti állapotban újjítanám fel a hajót és a rádióberendezést, ha ez nem megy, akkor kap egy mai korszerű R/C beépítést. üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 dec. 23. - 12:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Berta telefonja az üzletben: A Budafoki úton! 06 1 279 02 76 |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 23. - 13:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Berta telefonja az üzletben: A Budafoki úton! 06 1 279 02 76 Ja az a Berta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() összekapcsolódtak az információrészletek a fejemben ![]() ![]() ![]() Na de nem hiába dolgozom ott, ahol ![]() ![]() ![]() Köszönöm szépen Antikos Kolléga! |
Szerző: | user_205 [ 2009 dec. 23. - 16:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözlet! Tisztelt Sry, grat. a hajócskához remélem sikerül még vízre állítani. A szervócstlakozóval kapcsolatban:így madártávlatból amit ki tudtam csillabizálni lehet, hogy tudok neked segíteni. Szerintem nekem van ilyen csatlakozim igaz, hogy nem csak csatlakozó, hanem egybe van a vezetékkel kb 20cm vezeték van mind a kettőn és van egy 30cm-es hosszabbító kábelem is hozzá. Teszek fel néhány képet ha stimmel és szükséged van rá, én nagyon szívesen elpostázom neked. ![]() ![]() Üdvözlettel: Szilárdka! |
Szerző: | user_34 [ 2009 dec. 23. - 17:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez a regi tipusu Robbe, ilyenem nekem is van, de azt hiszem csak hasonlit a Krafthoz. |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 23. - 20:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Szilárdka! Gyula Kollégának teljesen igaza van. A KRAFT csatlakozó sajnos egészen más. Nagyon köszönöm a nagylelkű felajánlást, kár , hogy ezzel nem oldaható meg a probléma.....nem rajtatok múlt ! A KRAFT csatlakozója 3 db. pici cső. Ilyet sem láttam még, először olyan mintha három pálca lenne, mert olyan vékonyak, de legnagyobb rémületemre csövek. A külső átmérő így szemre 1-1,5 mm. Rézből vannak. Szóval ez nem lesz egyszerű menet mire megoldom. üdv.: SRY |
Szerző: | Marsal Tamás [ 2009 dec. 23. - 22:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia SrY! A helyzet az hogy ha csak három tüskés a csati akkor az nem a hozzá való.Ugyanis Antikosnak teljesen igaza volt előzőleg. A telepcsatlakozó háromvezetékes,a szervócsatlakozó négy.Telepnél + - telepközép/erre a szervónak van szüksége/szervónál+- telepközé és a vezérlés.Az eredeti szervó fogasléces.Nekemis volt ilyen adóm a különbség csak a feliratban van az enyém Robbe egyébként a doboz és a küllem ez. Szia Tamá ui ja az én csatlakazóim laposak voltak és nem kerekek |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 23. - 22:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Marsal Tamás írta: Szia SrY! A helyzet az hogy ha csak három tüskés a csati akkor az nem a hozzá való.Ugyanis Antikosnak teljesen igaza volt előzőleg. A telepcsatlakozó háromvezetékes,a szervócsatlakozó négy.Telepnél + - telepközép/erre a szervónak van szüksége/szervónál+- telepközé és a vezérlés.Az eredeti szervó fogasléces.Nekemis volt ilyen adóm a különbség csak a feliratban van az enyém Robbe egyébként a doboz és a küllem ez. Szia Tamá ui ja az én csatlakazóim laposak voltak és nem kerekek Köszi az infót? De a szervók karosak és csak 3 vezetékük van ![]() biztos, hogy azok is KRAFT márkájúak! Na lesz itt még káosz bőven ebben az ügyben úgy érzem. ![]() üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 23. - 22:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt egy kép az R/C vevőoldali elemeiről: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9685061 Sajnos igen leharcolt állapotban van minden, a vevő konkrétan szétesett, a szervokon van kábel, de nincs csatlakozó, a telepcsatlakozó vezeték 4 darabból áll és eddig nem tudtam rájönni mi ebben a ráció. Az alsó szervót jól megeröltették felcsavarozáskor és ezért a tartófülek lehajlottak. Viszont van egy kapcsolóm, és azzal két frekvencia között tudok választani. Az is látszik, hogy a szervok három vezetékesek. Na ez van most vevőoldal ügyileg. Elég lehangoló, de remélem lesz egyszer jobb is. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2009 dec. 24. - 10:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! A rádió ügy még egy nagy sötétben tapogatózás, de legalább a motor alakulgat: http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686586 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686587 Kívül, belül megújjult a motoröntvény. Az átömlő csatornákba belekötött ricinusos kosz-egyveleg eltávolítása kifejezetten trükkös feladat. Itt már be kellett vetni a kézi, turbó-marógépet is. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686589 A főtengely sem úszta meg a rendberakást. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686590 ÉS végre eljött az a pillanat, amikor már össze-felé rakom a motort, és nem szét. A főtengely és tengelycsapágy renoválás jól sikerült, kottyanás mentesen simán, jól zártan fut a tengely. http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686591 http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/9686592 Hogy ne essen ki a tengely a helyéről, felkerült a hézagoló, és a lendítőkerék is. Természetesen ezek is mosva, polírozva. Kezd motor formája lenni a dolgoknak. üdv.: SRY |
Szerző: | user_205 [ 2009 dec. 27. - 13:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözlet! Így utólag is Boldog Karácsonyt minden fórum tagnak! ![]() ![]() ![]() Ennyire kacifántos csatlakozóra én sem gondoltam. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni, remélem sikerül megoldani ezt a problémát. Üdvözlettel: Szilárdka! |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |