SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Mini ECO http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1172 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 8:22 ] |
Hozzászólás témája: | Mini ECO |
Sziasztok! Szert tettem egy mini eco kategóriás Bingo névre hallgató kis hajóra. http://www.toys-port.hu/hu/imono_atvezeto.htm Pontosabban ő lenne az enyém: http://www.rcpilot.hu/gall/hajo/441/200 ... bingo.html Tegnap kaptam meg és mindjrt lenne is vele egy kis (vagy inkább elég nagy) gondom. Gondoltam, ha már egyszer használt hajó, szétszedem, átnézem, bezsírzom a tönkcsövet stb... A kihajtótengellyel akadtak gondjaim, pontosabban a kuplungal. Ez a fajta kuplung van rajta: http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=50452 A hernyócsavart mikor ki akartam hajtani, a vége megrepedt és elforog benne a kulcs. A motor felöli kijött, csak a tengely felöli nem. ![]() Van valakinek ötlete hogyan lehetne megmenteni a tengelyt? A kuplung nem számít. Megfúrni próbáltam, de inkább a fúró fogyott mint a csavar. Kaptam olyan tanácsot, hogy hőlégfúvóval meg kéne melegíteni az alu kuplungot és talán lejönne a tenelyről, de félek, nem tudok alárakni semmit ami a hajótestet megvédi. ![]() |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 9:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Ez elég nagy gáz ![]() ![]() ![]() ![]() csavar és se ki-se be? |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 feb. 04. - 9:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Finoman furjad ki a tengely csövét és építsél fel egy olajozó esetleg zsirzó csövet. Igy nem kell szétszedni a tengelyt és " örökös " darabb lesz. Persze igy nem lehet Világbajnokságot nyerni, de gondolom ez nem okoz problémát még MOST. |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 9:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Szia! Ez elég nagy gáz ![]() ![]() ![]() ![]() csavar és se ki-se be? Szia Sry! Se ki se be. ![]() antikos írta: Finoman furjad ki a tengely csövét és építsél fel egy olajozó esetleg zsirzó csövet. Igy nem kell szétszedni a tengelyt és " örökös " darabb lesz. Persze igy nem lehet Világbajnokságot nyerni, de gondolom ez nem okoz problémát még MOST. Tisztelt Antikos! Világbajnokságot ugyan nem akarok nyerni, de szeretném rendesen megcsinálni a hajót. Ha minden kötél szakad az általad javasolt megoldás lesz a nyerő. |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 11:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Akkor a meneted szakadt csak meg a belső külcsnyílású csavaron? (mert ha csak ez a baj akkor van megoldás) |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 11:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tehát az a kérdés, hogy a csavar forog de nem jön ki, vagy a csavarban forod az inbuszkulcs, és a csavar maga meg sem moccan? |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 11:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Tehát az a kérdés, hogy a csavar forog de nem jön ki, vagy a csavarban forod az inbuszkulcs, és a csavar maga meg sem moccan? Szia Sry! A csavar maga meg sem moccan. Mikor megpróbáltam meglazítani, de elrepedt a csavar felső része. Utána úgy nézett ki, hogy a hatszög egyik fele a helyén volt a másik a kezemben. Valami ilyesmi maradt a helyén: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10090089 |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 12:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
A magoldás a következő: A dremel-el vágj bele a kuplungba, de úgy hogy a csavart is vágd át! Magyarán egy vékony "flex" lappal, csinálj egy normál csavarok vágatásoz hasonló hornyot a maradék csavarba. Ehez vékony lap kell, de meg lehet csinálni. Ha ez megvan próbáld meg egy erősebb műszerész csavarhúzóval kitekerni. Ha ez nem megy kitalálunk mást. üdv.: SRY |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: A magoldás a következő: A dremel-el vágj bele a kuplungba, de úgy hogy a csavart is vágd át! Magyarán egy vékony "flex" lappal, csinálj egy normál csavarok vágatásoz hasonló hornyot a maradék csavarba. Ehez vékony lap kell, de meg lehet csinálni. Ha ez megvan próbáld meg egy erősebb műszerész csavarhúzóval kitekerni. Ha ez nem megy kitalálunk mást. üdv.: SRY Estefele leszek csak otthon, meg fogom próbálni. A panelfúrómhoz vannak vágókorongok, de még sosem használtam. A Tesco-s mivoltára való tekintettel egy kicsit félek is tőle, hogy nem lesz jó a befogópatron vagy a befogó amire a korongot rögzítem. ![]() |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 18:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Köszönöm szépen a segítséget! A művelet sikerült. EX-kuplung: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093500 Sry! Úgy sikerült ahogy mondtad. Sok esélyt nem adtam neki, nem bírtam a fúrómban. Nem alaptalanul. ![]() ![]() Ami valahogy így nézett ki: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093608 http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/?get=/ ... d/10093628 Semmiben nem lehet nagy kárt tenni ezzel a szerkezettel, de az alu kuplunggal megbirkózott nagy nehezen. ![]() |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 18:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na de ne csak a problémákról írjak. A hajó paraméterei: A test egy Bingo Classic. http://www.toys-port.hu/hu/ieco_atvezeto.htm http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093494 Az elektronika nem gyári, a versenyszabályzatnak tudomásom szerint nem felel meg, de azért remélem jót fogok hajókázni vele. Motor: RAY B2845/09, 2100kV, belső fogós, kefe nélküli, 260W + vízhűtés Szabályzó: Hobbywing SeaKing-35A Vízhűtéses hajós Kormányszervó: Hitec Hs-81 Aksi: 2350 mAh, 3 cellás, 20C, Zippy Rhino LiPo http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093498 |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 18:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Dragon! Örülök, hogy sikerült! Ez a Bingó egy nagyon jó kis hajó, megy mint a veszettfene a vízen. A mozgása is agilis, jól iránytható. Ha álló helyzetben adsz neki egy nagy gázt és lemegy a víz alá tengeralattjárónak nem kell megijedni ez természetes ennél. Először egy pici gázzal meg lekk mozdítani, aztán had menjen! Arra viszont figyelni kell, hogy ez egy karbantartás igényes hajó!!!! Rendszeresen ellenőrizd a hűtést, mert ha megszűnik, akkor hamar oda lesz a motorod meg a szabélyzód. Minden vízretétel előtt ellenőrizd a vezetékek épségét (képesek összeégni), a hűtőrendszer csöveit, hogy nem akarnak-e lecsúszni. Ha különösebb erőkifejtés nélkül le tudod húzni valamelyik csövet a csatlakozóról, akkor nagy baj van. Ez a gép pillanatok alatt benyom fél liter vizet a hajótérbe a nagy sebessége miatt, ha lecsúszik, vagy elreped valamelyik hűtőcső. ekkor lezárlatosodik az akku, vagy a szabályzó. Ha Li-Po akkud van akkor kis is gyullad a hajó !!! Lehet, hogy kicsi, meg aranyos hajócska, de ez nem játékszer, ez már komoly versenytechnika !!! üdv..SRY |
Szerző: | sry [ 2010 feb. 04. - 18:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elrettentő demonstrációs fotó következik, gyengébb idegzetű hajóbarátok csukják be a szemük: http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10094195 Ennek a hajónak elrepedt a hűtőcsöve. A nagy sebességnél bespriccelő víz telenyomta a szabályzót, ettől lezárlatosodott, a rövidzárástól a LiPo akku kigyulladt (nagyon füstölt, sajnos a döbbenettől elfelejtettem fotót készíteni róla) , majd a tűz terjedésével szétégett a teljes belső berendezés. Irtó büdös volt. Ahol a szabályzó volt rögzítve, ott a hajótest is kiégett, kilyukadt. Szóval .... szerintem jobb minden vízretétel előtt ellnőrizni a csöveket, kábeleket, hajócsavartengelyt stb.... üdv.: SRY |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 04. - 19:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Sry! Nem szeretnék vizet látni a hajóban, ezért is kezdtem a teljes szétszedéssel. A szabályzóm állítólag vízhatlan, de ezt inkább nem szeretném tesztelni. A csövek ugyan nem jönnek le könnyen, de azért rakok rá kábelkötegelőt, biztos ami biztos alapon. A tönkcsőhöz és a kormánylapát tengelyéhez van itthon szürke grafitos zsírom, azt terveztem belerakni. A kihajtótengely száraz volt mint a fájdalom. Még jó, hogy sikerült kivenni (egyben). A kormánytengely úgyszintén. A kormányszervó kétoldalas ragasztóval volt rögzítve. Fehér kb 1mm vastag szivacs szerű ragasztóval, ami el is engedte, mire hozzám került. A szabályzó szintén ezzel volt rögzítve, az még tartott, de azt is levettem, kap majd tépőzárat. A szervó meg egy normális tartólemezt. Ezt a középre beragasztott lemezre szeretném rögzíteni, ami a kormánytengely csövét is támasztja: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093496 Kb oda ahol az antenna vékony kábele most van. A tartólemez rögzítését ragasztóval szeretném megoldani. (2 komponensű Araldite-al, pontos típust most nem tudok mondani) A trimm lapok tartócsavarjait le fogom tömíteni sziloplasztal. A beállításuknak meg utána járok, mert annyit tudok róluk, hogy a hajó hátulján vannak. Ezen kívül halvány sejtéseim vannak. A kuplungon még agyalok, nem szeretnék még egyszer így járni mint ezzel... Egy kérdés a végére: A tönkcső kuplung felőli oldalán a gumicső mi célt szolgálhat? http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093484 Először azt hittem tömítés, de a tengelyt nem éri el. A következő tippem az volt, hogy talán az tartja a csapágyat, de nem. Csak rá van húzva, de nem tudom miért. |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 10. - 19:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Haladtam egy kicsit a hajóval. Vettem 25ml-es fecskendőket és a tönkcsöveket feltöltöttem zsírral. Majd kiderül mennyire felel meg a célnak a grafitos zsír. Elkészült a szervótartóm is: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10160537 Már a helyén van és szárad a ragacs. http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10160573 24 óra kell amíg megköt a ragasztó. (Araldite 2011 KATT) Holnap ilyenkor tudok nyilatkozni az eredményről, remélem nem tudom majd lepattintani. ![]() A kétoldalas ragacsban nem bízom. A szabályzó rögzítésére alkalmas lehet, de a kormányszervót nem bízom rá. Kellemetlen lenne a tó széle felé nyélgázon száguldó hajónál ha a kormányszervó leesne a helyéről mikor el kéne fordulni. ![]() |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |