SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 0:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 20 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gőzladik
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 07. - 15:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlök Mindenkit
Szertném bemutatni készülő hajómat.
1900-as években csatahajókon használt gőzzel hajtott ladik volt.
Olasz terv alapján készítem 1/10 léptékben 1000mmx240mm
Lasan tudok dolgozni, de szertnék az idén valamelyik versenyen résztvenni.
A kazán, gőzgép és gázfűtés építéséről és próbaüzeméről már beszámoltam.
A ladik építési fázisait, és problémáit, szeretném megosztani veletek.

Gratulálok SRY nagyon szép volt "Lajosbácsi" életét és munkáját megörökíteni.
Tisztelettel Öreg
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 07. - 16:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Gratulálok a gőzladik építéshez, én is hasonlót szeretnék építeni.
Remélem gyakran beszámolsz az építésről, hogy feltudjam használni a tapasztalatokat.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 07. - 16:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szép darab lesz. :D
A hajótest kivitelezése előtt kalapot emelek.
Nagyon jó formája van, ami nagy mozgékonyságot biztosít majd.

Csak gratulálni tudok. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 07. - 20:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez nagyon jol nez ki :D
A hajocsavar az milyen?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 08. - 8:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Öreg!

Ez tényleg nagyon mutatós darab lesz. A gőztender amúgy is hálás
téma, és güzüzemű modellnek kifejezetten jó választás, hiszen ezek
tengeri üzemre kitalált kisgéphajók, így a stabilitásuk megfelelő lesz
modellben is.

Lajosbácsi tevékenységét csak karcolni lehet, bemutatni nagyon nehéz
lenne, akkora terjedelmű. Én annak nagyon örülök, hogy személyesen
is ismerhettem. Az nagyon megmaradt bennem, hogy olyan könnyedén,
természetesen üzemeltette a gőzhajóját, hogy látva ezt, azt hitte az
ember, hogy ez egy könnyű, egyszerű dolog. A gőzgép alapvetően
csábítja a laikust de a sok kütyő, cső, szerelvény riasztja is, hiszen azt
érzi az ember, hogy ezt a réz-káoszt soha az életben nem fogja
átlátni.
Na akkor jött "Lajosbácsi" a könnyed, természetes mozdulataival és
mindenki elhitte magáról, hogy "menne ez nekem is, nem olyan
ördögi ketyere ez"! Nagyon kevés embert ismerek, aki ilyen hatással
tud (tudott) lenni másokra.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 08. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Ez nagyon jol nez ki :D
A hajocsavar az milyen?

Szia Gyula
Vásároltam a schiffsmodellbau-onlineshop-nál 11,68 eur karácsonyi ajándék.(linket még nemtanultam meg küldeni)
A gőzgép teljesítményével nem lessz baj, a méretet, a méretarányhoz próbáltam közelíteni. átm 65mm M4. Ugy van készítve, hogy a kúpos része a kontraanya.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 08. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Koszi, azt hiszem megtalaltam Schiffmodellbau-onlineshop
Ezek negyon jol neznek ki :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 15. - 7:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=SoQVNeXZ ... re=related
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 15. - 8:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
T.Öreg!
Várom, csak várom a beszámolódat a gőz ladik építéséről, hogy felhasználjam az építési tapasztalataidat.
A nagy türelmetségben elkezdtem építeni egy gőzladikot. Talán a jövő héten első vizre tétele megtörténhet.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 17. - 5:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Feri
Köszi az érdeklődést, egyrészt nagyon lassú vagyok, viszont történt egy kis probléma. Az első műgyanta kenés nemm sikerült gumi állagú lett, le kellet vakarni. Már rendben van, hamarosan küldöm a képeket.
Szia.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 ápr. 29. - 6:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igéretem szerint a képek.
Kérném a segítséget, az első képen látható a buborék a szintjelző üvegcsőben,(üzem közben is)A cső belsö átm.-je 3mm, megoldható, hogy ne legyen?
A bárka úszott a fürdőkádban, súlypont beállítás, 40mm-ert kellet hátrébb tenni a gépészetet. A fedélzettel, még sok munka van, (azt majd a téli idöszakban) egyenlőre a végleges gyantázás és beüzemelés, szervózás stb. szeretném megcsinálni.
Remélem a Székesf.-vári versenyre menetkész.
Üdvözlettel. Öreg

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 02. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlök mindenkit!
Az én bárkám is hasonló készültségű, mint öreg barátomé. A fürdőkádban a próba meg volt szintén súlypont miatt hátrább kellett tenni a technikát.
A bárkának nincsenek előkelő ősei, mint öreg barátoménak, a Modell Mix-be megjelent bárka rajzát alakítottam át az izlésemnek megfelelőre, ami arra írányult, hogy minél kevesebb munkával készüljön el.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 04. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet!
Szóval működik a gőzladik is, csak még folytatni kell a munkát.
A Mátrai Erőmű hütőtaván vizre tettük a ladikot Dani unokámmal és jót hajóztunk.
Elpárológtattunk 0,6 liter vizet és gyüjtöttük a tapasztalatokat.
Azt hiszem a hibák kijavítása és a felépítmény készítése őszre marad, most már a vitorlás hajókkal kell foglalkozni.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 15. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet!
Szóval kedvet kaptam a gőzhajózáshoz és elmentem versenyezni. (Földes, Szajol, Gyomaendrőd)
Elmondhatom, hogy nagyszerű társaságba kerültem, rengeteg tapasztalatot gyüjtöttem.
A versenyeket lelkes emberek, hatalmas ambicióval, kizárolag önkéntes alapon MMSZ égisze alatt szervezik.
SRY modellező fórum lelkes tagja B Laci.
B.Laci az F-Ds kategória (gőzhajók) 2010-es év magyar bajnoka lett.
B.Laci lelkes gőzhajó építő is és jókat lehet vele beszélgetni.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 26. - 7:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
A versenyeken szerzett tapasztalataim:
Az elkészült hajóm túl nagy lett a vizvonala kb. 110 cm és ez azzal jár, hogy túl nsgy ívben fordul.
A nagy ívben fordulás egyben nézetem szerint az írányítás rovására megy, ami a NAVIGA pályán való versenyen hátrány.
A versenyen kívüli hajózásnál pedig egy látványos mozgást mutat.
Elhatároztam, hogy egy rövidebb vizvonalú hajót (kb. 80 cm-t) kelenne építeni versenyzési célra.
A meglévő hajót pedig öröm hajózásra használom.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 20 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség