SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 24. - 13:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 12. - 13:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. emberek!

És mennyire kemény ez az anyag? Van olyan mint egy bankkártya?

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 12. - 13:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. emberek!

És mennyire kemény ez az anyag? Van olyan mint egy bankkártya?

üdv.: SRY


Szia Sry!

Körülbelül olyan kemény mint egy bankkértya. Nekem milisből van a Csongrád. A fedélzet még nincs rajt, ha megfogom az elejét és a hátulját, akkor el tudom csavarni egymáshoz képest 5-10 fokot. De ez lehet a ragasztó rugalmassága miatt is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 12. - 14:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez jó hír! Valami anyagot kell találnom a szárnyashajó modellhez! A
fa nem a legjobb, mert ezek kegyetlen nagyokkat tudnak koppanni!
Még jó, hogy a kísérleti darab is vastag, erős műanyag hajótestű. Ha
fából lenne már beszakadt volna az orra.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 16. - 9:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Most próbálom a sztirol lemezt. Olcsóbb, és remélhetően jobban ragasztható, mint a PVC. Tapasztalotokról később.

http://www.panton.hu

Sztirol 1mm-es 1000mm x 2000mm 2300 Ft
PVC 1 mm-es fehér 700mm x 1000mm 2270 Ft


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 18. - 15:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Többen kérdezték az árakat:

durván becsülve a Csongrád 1:50-ben, 1mm-es sztirol lemezből 7000 Ft-ba kerül. Vágás 6000Ft, + 1000Ft anyag.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 06. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megvolt a kétszabályzós vezérlés vadvizi próbája. Tökéletes. Lesz majd videó is. Fénykép a két szabályzós belsőről:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Csongrád a fiatal érdeklők társaságában:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 01. - 9:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
hujujuj támadnak a kacsák!

:D :D :D :D :D :D :D :D

Tudtam én, hogy a természet előbb-utóbb bosszút áll rajtunk!

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 02. - 9:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A tolóhajóversenyre versenymotorokat (Tesco autóporszívó) kapott a Csongrád. A fürdőkádi tesztek 2 Lipo cellával történtek, és bár melegedést mutattak, azt gondoltam egy versenyt kibírnak majd 3 cellával is...

A teljesítmény lenyűgöző volt néhány másodpercig, majd a model kéményei nagyon élethűen füstöltek!

Az egyik motor leégett, de fél motorral is sikerült a dobogót elcsípnem.

Az elszenesedett tekercsű, kiolvadt csapágyú motor:

Kép

A motortartó plexi lap is megolvadt:

Kép

A verseny után megkezdtem a verseny motorok helyett a régi "üzemi" motorok visszaszerelését:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 16. - 13:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A TIT napon komoly tartóssági tesztelése történt hajóimnak, köztük Csongrádank is. Kb 4-5 órát üzemelt a hajó. Kapott rendesen mindent. Pl egy apuka valamiért a korlátjánál fogva kiemelte a vízből.

A rendezvény végén a csak BEC-ként használt, korábban 3 fázisú vezérlő áramkör kigyulladt.

Megtörtént a nagyjavítás:

korlát ragasztás
a korábbi 8g-s kormányszervó cseréje 50g-re (csoda, hogy a nagy karambolokat túlélta a 8g-s)
a BEC cseréje 7905-re (a kép alján-középen a két kis kék bogyó)
és még rendezvénby előtt kapott egy főkapcsolót

Az új belső:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 16. - 21:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Hát az biztos, hogy a legkeményebb teszt a "laikusok" hajóztatása :roll: :roll: :roll: Ami ezt kibirja az mindent kibír. Nincs az a verseny, vagy más rendezvény, ahol ennyire meggyötörnék szegény hajókat.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Csongrád tolóhajó 1:50
HozzászólásElküldve: 2016 márc. 24. - 13:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Képek a mai állapotról, a legútóbbi fejlesztésekről (pótlás a fórumkatasztrófa miatt):

Kép

Kort gyűrűk, kisebb kormánylapok és az a háromszög alakú idom a két csavar között:
Kép

Merülési mércék és dörzslécek:
Kép

Irányjelző kék izé, és kormányállás emelő berendezés:
Kép

Kormányos légkondi és radar:
Kép

Legénységi légkondi:
Kép

Kötéldobok és egy létra a felső fedélzeten:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Csongrád tolóhajó 1:50
HozzászólásElküldve: 2016 jún. 02. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Kisújszállás 2016 tapasztalatai:

Az élethűség kedvéért felszerelt kort gyűrűk sokat rontottak a hajó teljesítményén és kormányozhatóságán. Az új zavarszűrős tápegységgel ellátott arduinó hibátlanul működött, nagy élmény volt két csatornával (egy kézzel) vezérelni a két motort és a kormányt. Ezt a megoldást minden kétmotoros hajónak csak ajánlani tudom.

Az arduinó a kormány jel és a "gáz" jel alapján számolja ki a két motor jelét, ezáltal helybenfordulástól kezdve a mindkét motor teljes előrében kormányzásig minden lehetségessé válik további RC csatornák felhasználása nélkül (arduinó nélkül is megoldható a dolog, egy Y kábel, és egy DeltaMix áramkör segítségével, természetesen két külön motorszabályzó kell)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség