SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Csongrád tolóhajó 1:50 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1188 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | mamut [ 2010 feb. 22. - 8:17 ] |
Hozzászólás témája: | Csongrád tolóhajó 1:50 |
Igyekszem ide összeszedni a Csongrád építése közben gyűjtött tapasztalataimat, amelyek jelenleg szanaszét szórva vannak különböző témák alatt. Az első úszás, az első Tolóhajós versenyen 2008-ban: ![]() Néhány kép a most elkészült új felépítményről: ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2010 feb. 22. - 8:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hajó eredetileg 4mm-es rétegeltlemez testből, lexán felépítménnyel készült. Első hajtása két csengőmotor (3 fázisú) volt, két szabályzóval, kapcsolós irányváltóval. A 3 fázisú motorok nem mentek szimetrikusan, cserélni kellett az egyik szabályzót. A szabályozás így is nagyon rossz volt, csak igen nagy gáznál indultak el a motorok, és akkor pedig túl nagy teljesítménnyel (3/4 gázmál már megsiklott a hajó). ![]() A motorokat lecseréltem GWS kefésekre, 1:3 áttétellel, egy szabályzóval, kapcsolós irányváltóval. A motorok szimetrikus vezérlése sokkal jobb lett, de még mindig vad volt, ezért előtét ellenállásokat tettem bele. Ekkor 1:3 (GWS "C") áttétel és 0,7 Ohm előtét ellenállás volt a gépházban, ami sok áramot evett. Így a szabályozhatóság kiváló lett, viszont az áramfogyasztás kb ötszöröse volt a 3 fázisunak. Tönkcső egyszerűsítés: 4mm-es rézrúd tengely, 5x0,4(?)mm-es rézcsőben, semmi csapágy, semmi tömítés, és mégis működik. A korábbi két csengőmotoros, két kapcsolós, "klasszikus" tönkcsöves gépház: ![]() ![]() Az új GWS kefés, C (1:3) áttételes motorok, 3db lassító ellenállással, egy tolókapcsolóval, egyszerű cső tönkcsővel: ![]() ![]() A nyg fogyasztás miatt cseréltem az áttételt GWS 1:6-os ("I") áttételre, ellenállás nélkül, 40mm-es csavarral. Az új gépház: ![]() És a teljes hajóbelső: ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 feb. 22. - 9:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez igy nagyon átgondolt és jó kedves " mamut " kapítány! Nekem tetszik és gratulálunk! |
Szerző: | mamut [ 2010 feb. 28. - 19:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
A mai úsztatásnál egy zacskó tekeredett a csavarra, és eltépte a szilikongumi tengelykapcsolót. Sajnos helyszinen kézzel nem tudtam javítani, ezért lecseréltem a hagyományos, jól bevállt csoki-cső kapcsolóra. A tengelykapcsoló: ![]() És néhány további kép. A kormányzozhatóságot javító első uszonyok: ![]() Teljes kép az aljáról: ![]() És a kormányok: ![]() |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 05. - 10:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Én is nekiálltam a Csongrádnak. Mamut kollégától vettem egy lézervágott PVC lapokból készült testet. (kormányállás nélkül) Az eredeti állapot: http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10408810 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10408811 Mamut figyelmeztetett, hogy a CA ragacs nem fogta meg rendesen a lapokat ezért újra kell ragasztani. A testet szétszedtem, Elkezdtem lecsiszolni a PVC lapokról a ragasztót és nekiálltam összeragasztani. Jelenleg itt tartok: http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10406771 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10406771 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10406771 FBS ragasztóval (szilikonkaucsuk) próbálkozom. Enyhén rugalmas teljes száradás után is, de nem vészes. A hajó méretei: 450x170. A furatok 300-as motorra vannak méretezve, de a 280-as is passzol bele. Egyenlőre úgy néz ki, hogy 280-as lesz benne kezdetben. Az volt kéznél. ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2010 márc. 05. - 13:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csodálatos! Én most két szabályzó beszerelésén gondolkom, amelyekre v-mix kerül, és így a hajó minden irányba finoman kormányozható lesz. Jelenleg egy szabályzóval csak egyszerre tudok gázt adni a két motornak, bár irányváltás már most is külön-külön megy. |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 05. - 20:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Haladok ám, csak lassan. Ma voltam csavarért, kemény 250Ft volt 100db M2,5x16-os csavar. ![]() ![]() http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10415314 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10415317 |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 06. - 11:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mai képek (avagy mire jó a szigetelő szalag és a kábelkötegelő): http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10420628 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10420630 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10420632 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10420634 |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 06. - 22:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
A mai végeredmény, rengeteg csiszolás és próbálgatás után: http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10427805 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10427814 Alakul a szerkezet. Jövő hétvégén már szeretném kipróbálni, de addig még sok munka lesz rajt. |
Szerző: | sry [ 2010 márc. 06. - 23:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szép darab lesz! Jó látni, hogy egyre több tolóhajó épül! üdv.: SRY |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 08. - 22:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Újabb néhány kép a fejleményekről: http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/vie ... d/10450834 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10450835 http://csongrad.dragon.fotoalbum.hu/?ge ... d/10450836 A hátsó oldalsó lap hajlítását sikerült kiigazítanom némi forrasztópákás melegítéssel, itt majd a fedélzet íve lesz még a kérdéses, de rápróbálva az is jónak tűnt. Az oldalsó lemezekből kicsit vágnom kellett, az elsőnél kicsit többet sikerült mint kellett volna. Ez látszik is a képeken, még jó, hogy az FBS megoldotta a problémát. A másik oldal majd jobban fog sikerülni. ![]() |
Szerző: | sry [ 2010 márc. 09. - 9:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
mivel gletteled ezt a lemezt? (már időszerű lenne beszereznem egy ilyen anyagot, csak úgy kísérlet képpen ) üdv.: SRY |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 09. - 10:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: mivel gletteled ezt a lemezt? (már időszerű lenne beszereznem egy ilyen anyagot, csak úgy kísérlet képpen ) üdv.: SRY Szia Sry! Ilyen ragasztót használok hozzá: http://www.kohazy.hu/?id=termekek&produ ... &nyelv=hun Az oldalelemeket szigetelő szalaggal rögzítettem a helyükre. A hajó belsejében összeragasztottam az elemeket. Miután a ragasztó eléggé megkötött (kb 20-25 perc) levettem a szigetelőszalagot és kivülről is bekentem FBS-el. Teljes átkötés után (24 óra leírás szerint) a felesleget levágtam sniccerrel. Hagyományos borotvapenge jobb lenne erre a célra, de olyat még nem tudtam beszerezni. ![]() A ragasztó, műanyag telefonkártya sarkával szépen eldolgozható az ilesztéseknél, de ha kívül látszik akkor jobb ha több kerül a felületre és száradás után van levágva a felesleg. |
Szerző: | Dragon [ 2010 márc. 09. - 10:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most nézem, hogy valószínűleg félreértettem amit kérdeztél. ![]() Glettelni nem fogom. Vagy festem, vagy fóliázom, mint JJ a habosított PVC hajótestjeit. Ha sikerül szépen üsszeragasztani akkor lehet megpróbálkozom a festéssel első körben. A festék nekem könyebben hozzáférhető mint a fólia + fóliával nincs gyakorlatom. |
Szerző: | user_360 [ 2010 márc. 12. - 11:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen jó ez a habosított PVC. Neve többek között PARATEX. Én is most vettem 2mm ( ÁR 1600 brutto huf egy 100*122cm tábla ) , mert arra gondoltam a Paolo-M fedélzeti felépítményeit ebből készítem. Beszerzési forrás akit érdekel: PARALEL GM Kft www.paralel.hu 1106 Budapest, X. ker., Jászberényi út 24. (a KIPSZER telepén belül, szemben a sörgyárral ) 262-9965 431-8479 30/952-1252 h-cs: 7.30-15-ig p: 7.30-14-ig Ez a raktár de direktben lehet vásárolni a helyszinen. Ami nem túl jó hogy csak tábla van elvitelre. Ragasztásra egy Tangit nevű anyagot ajánlottak melyet épp vízszerelésekhez alkalmaznak. Nekem pont elég lesz a pillanat ragasztó mert keményen megfogja és mivel fedélzet nincs vízterhelése így nem bántja a ragacsot. |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |