SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Riva Aquarama http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1380 |
Oldal: 1 / 17 |
Szerző: | jj [ 2010 okt. 05. - 0:10 ] |
Hozzászólás témája: | Riva Aquarama |
![]() A 60-as 70-es évek motorcsónak Rolls-a! Tiszta fa építésű hajó, hihetetlen szépségű és kidolgozottságú mahagóni burkolattal. Hossza ~8m Meghajtás 2db V8 Chevrolet, vagy hasonló motor. A modell, amibe belefogtam: Méretarány 1:15 Hossza 58.5 cm Meghajtás 2db 540 es kefés motor, csavar hydro, 31mm A többi menet közben alakul. jj jj |
Szerző: | jj [ 2010 okt. 05. - 0:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hétvége terméke: ![]() ![]() A bordák 3mm-es rétegelt lemezből készültek. Kirajzolásuk után őszintén kezdtem irigyelni Darth Vader Nagyurat a lézerkardja miatt, mivel azzal sittysutty kivághattam volna azokat... Valaki megjegyezte, hogy egyszerű a hajótest. (no igen, fröccsöntve biztosan) Így egy klassz húzós térbeli puzzle, ahol a csomópontokban az illesztéseket jól összehozni szép mulatság. Bekerültek a motorhűtés kivezető csövei és a motor-tönkcső helyek is passzentosan ki lettek fúrva, reszelve. folyt. köv. jj |
Szerző: | Manópapa [ 2010 okt. 05. - 7:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Jenő ![]() Eddig nagyon jó. Az, hogy a hátulján végigfutó párkányt már most beleépítetted, az kifejezetten tetszik. /Volt aki e nélkül kezdte el megépíteni, és utólag szenvedett vele./ A hajó alját palánkolhatod akár rétegelt lemezzel is, mert 2 db 540-es motor elég nagy igénybevételnek teheti ki. Ha a merevítő léceket beragasztottad, akkor viszont próbáld meg a diagonális palánkolást rajta. Sokkal szebb íveket lehet elérni vele, mint a hagyományos, hossz irányú palánkolással. A méretarány viszont meglepett. ![]() Én 1:10 arányt választottam volna. Üdv Szilveszter ![]() |
Szerző: | jj [ 2010 okt. 05. - 8:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Szilveszter! Köszi a bíztatást! A test alsó két szegmensére 1mm-es rétegelt lemezt gondoltam tenni. A felső két sávot megpróbálom 0.8 mm-es rétegelt lemezzel borítani, talán összejön. A test első felén negatív a borítás íve, középtájt egyenes, majd a tat felé pzitív ívet vesz. A görbület nem rettenetes, de ha a A 0.8 rétegelt nem viszi, jön a balza palánkozás. A mahagóni borítás csak a felső törzsfélre kerül. Mahagónizás után a test, a fedélzeten kívül kap egy finom szövésű üvegszál-műgyanta borítást. Alul úgy is fehér a test. Most a merevítő lécek készülnek (4X4 fenyő), száradnak a sablonban, mivel a hajó orra felé a görbület nagysága miatt gőzöléssel hajlítottam meg őket. Más: Mahagóni borítás ügyében van néhány eretnek ötletem. Teszek néhány kísérletet közepesen híg pillanatragasztóval és kétkomponensű epoxival is. jj |
Szerző: | user_257 [ 2010 okt. 05. - 8:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Nem akarok beleszólni, de megosztom a saját tapasztalatomat. Én 1:12ben csináltam. Az alja 1mm rétegelt, de az orrnál nem lett szép mert ott hajlik és domborodik, homorodik egyszerre. SZóvel nekem mindig puklis lett, ezért 2 darabból csináltam (mármint 2x2-ből az alját). A többit a mostani tudásommal (de akár az alját is) ma már diagonállal csinálnám meg. Van egy portugál oldal, ott sok kép van az építésről (bár ők egy olasz ficak tervrajzát építik). A furnérozásnál én a kontakt ragasztót probáltam. Másfajtával egyszerűen nem tudtam elég ponton szorítani a homorú felületeket, hogy ne legyen hullámos. Pálma fa és más híg ragasztó felejtős, ui a pórusokon keresztül átmegy a furnér másik felére. A másik gond az erős homorú felülettel, hogy kidomborodik a "földgömb" effektus. Párhuzamos élű sik lapokkal fog menni, mert mindig egymásra fognak lapolódni. Szvsz ki kellene szerkeszteni őket egy mm papíron vagy kellene találni egy szabász programot. szvsz az 1:15 szerintem is kicsi. btw láttam 1:6ban épülőt is. jj írta: Üdv Szilveszter!
Köszi a bíztatást! A test alsó két szegmensére 1mm-es rétegelt lemezt gondoltam tenni. A felső két sávot megpróbálom 0.8 mm-es rétegelt lemezzel borítani, talán összejön. A test első felén negatív a borítás íve, középtájt egyenes, majd a tat felé pzitív ívet vesz. A görbület nem rettenetes, de ha a A 0.8 rétegelt nem viszi, jön a balza palánkozás. A mahagóni borítás csak a felső törzsfélre kerül. Mahagónizás után a test, a fedélzeten kívül kap egy finom szövésű üvegszál-műgyanta borítást. Alul úgy is fehér a test. Most a merevítő lécek készülnek (4X4 fenyő), száradnak a sablonban, mivel a hajó orra felé a görbület nagysága miatt gőzöléssel hajlítottam meg őket. Más: Mahagóni borítás ügyében van néhány eretnek ötletem. Teszek néhány kísérletet közepesen híg pillanatragasztóval és kétkomponensű epoxival is. jj |
Szerző: | user_257 [ 2010 okt. 05. - 8:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ha jól látom, te is a john-tomról megszerezhető olasz tervet építed. szvsz abba nem fog beleférni 1:15ben az 540s moci, és az akkuknak is nehéz lesz helyet találni. |
Szerző: | Manópapa [ 2010 okt. 05. - 8:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én nem ismerem ezt a rajzot, így véleményt sem tudok mondani arról, hogy fér el benne két motor + az akku, de ahogy Jenőt ismerem, ezt már az elején kipróbálta. A furnérozáshoz a diszperziós fa ragasztók egyáltalán nem jók, mert valóban átüt a furnéron, és utólag kicsiszolhatatlan. Magához a furnérozáshoz egyébként nem kell szabászprogram. Az eljárás a következő. A fixen rögzített hajó palánkolására párhuzamos vonalakat húzunk ceruzával, mint amikor a vízvonal festéséhez a maszkolás helyét rajzoljuk, majd egyszerűen pauszpapírra átrajzoljuk a csíkokat, és az alapján vágjuk ki a furnérból az akkor már mindenfelé görbülő csíkokat. Pauszpapír helyett én háztartási sütőpapírt használok, mert az mindig van itthon. Így, sorról sorra haladva lehet a legszebb burkolatot kapni. Természetesen minden csíkot külön, külön a helyére kell próbálni, és esetleg az élei csiszolásával beilleszteni. Ebből adódik, hogy soronként ragasztjuk, mint ha palánkolnánk. Az orr fedélzet intarziás megoldását majd külön leírom ha már arra kerül sor. |
Szerző: | user_257 [ 2010 okt. 05. - 9:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Manópapa, minden tiszteletem a tied, de ilyen mértékben görbült felületen a pausz sem segít lévén az is síkfelület, ami nem nyúlik/zsugorodik. Ezért mondtam a földgömb példát. Hol párhuzamos? A sikban vagy a homorú felületen. Nem túl ívelt felüleleten, jól megválasztott dölésszögű, keskeny csíkokkal (45fok tuti nem jó), jól lefedhető a test. |
Szerző: | Manópapa [ 2010 okt. 05. - 9:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
compot írta: Manópapa, minden tiszteletem a tied, de ilyen mértékben görbült felületen a pausz sem segít lévén az is síkfelület, ami nem nyúlik/zsugorodik. Ezért mondtam a földgömb példát. Hol párhuzamos? A sikban vagy a homorú felületen. Nem túl ívelt felüleleten, jól megválasztott dölésszögű, keskeny csíkokkal (45fok tuti nem jó), jól lefedhető a test. Az asztalra lefektetett és rögzített hajóra az asztal lapjával párhuzamos síkokban, mondjuk 10 mm sortávolsággal rajzolunk. Olyan, mint ha palánkolnánk. A pauszpapírból is csak keskeny szalagokra rajzoljuk át a testen kijelölt, már nem párhuzamos vonalakat. Az egyértelmű, hogy széles lapot nem tudsz ráilleszteni, de 25 mm széles csíkokat már igen. |
Szerző: | user_257 [ 2010 okt. 05. - 10:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
hmm, ravasz. Kösz a tippet. http://www.ptnauticmodel.net/forum/viewforum.php?f=76 |
Szerző: | Manópapa [ 2010 okt. 05. - 10:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
A "Történelmi Hajók Modellezése" kategóriában lehet találkozni hasonló esetekkel, amikor egészen furcsa alakú palánkléceket kell gyártani, holott az ember azt hinné, hogy azok normális "deszkák" ![]() Ha majd Columbiával eljutok odáig, ez nem mostanában lesz, akkor lehet majd látni furcsán csavarodó fektetett S alakú palánklécet téglalap helyett. |
Szerző: | rgform [ 2010 okt. 05. - 12:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Mire megpróbálok valami használhatót leírni az adott topicba máris újat nyitnak a Riva-nak! ![]() ![]() Na szóval, itt meg itt építettek ilyen hajót: http://www.re-bischoff.de/ http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=151569 Ha szeretnél megtudni dolgokat mahagóni furnérozott hajókról ezt lehet elolvasni: A szerzője Patrick Matthews, a cime MAHOGANY in SCALE, alcíme Modeling the Classic Runabout. A szerző saját építési tapasztalatait írta le, nemcsak úgy összeollózta... Keressetek rá a WEBen... ![]() Más: Részlet egy angol Riva építési topicból: In our club, the guys who build the Classic Mahagony boats insist that you need to put 7-8 coats of epoxy on the exterior, then sand and polish the finish to a bright shine. They start sanding with 150 grit paper and work down to 12,000 grit, then polish with jewelers rouge. They do end up with a nice deep finish, but the weight added is incredible. I personally prefer 1-2 coats of epoxy, followed by several coats of automotive clear coat, with sanding in between. Szabad fordításban a lényeg: A srácok egy része 7-8 réteg epoxy bevonattal készítette a hajóját. 150-es papírral kezdte a csiszolást és eljutott a 12000 - ig. Végezetül az ékszerészek által használt polírozó anyaggal fejezte be. Az eredmény szuper simaság, csak rémesen nehéz lett a hajó ![]() ![]() Személy szerint jobban preferálom az 1-2 réteg epoxyt, majd azt követően néhány réteg színtelen autólakkot (vélhetően kétkomponenses) a rétegek között csiszolva (a már említett módon). Üdv, Géza |
Szerző: | user_257 [ 2010 okt. 05. - 12:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://books.google.hu/books?id=m-a8viw ... ip&f=false Manópapa írta: A "Történelmi Hajók Modellezése" kategóriában lehet találkozni hasonló esetekkel, amikor egészen furcsa alakú palánkléceket kell gyártani, holott az ember azt hinné, hogy azok normális "deszkák"
![]() Ha majd Columbiával eljutok odáig, ez nem mostanában lesz, akkor lehet majd látni furcsán csavarodó fektetett S alakú palánklécet téglalap helyett. |
Szerző: | jj [ 2010 okt. 05. - 20:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Ma is történt némi továbblépés: A merevítő fenyőszálak a helyükre kerültek. Némi csiszatolás után jöhet a palánkolás. ![]() A gépészet elhelyezése: A 2X540-es moci (befért !) kb. úgy mutat méretileg a hajóban, mint az eredetiben a két nyolchengeres... Az akksinak is kitűnő helye adódott, a hátsó ülések alatt. (Az autókban általában itt van az ü.a. tank.) Kormányszervó helye is adott. ![]() Végezetül egy mahagóni kisminta-próba: ![]() A "tikfa" közök: 1mm-es balzából vágott csíkok, ahol a lap magasságát használom fel, az általam vágott él felfelé néz. Ragasztás rétegelt lemezre közepesen híg pillanatragasztóval. Ragasztás után felületi csiszolás, a puha balza így szintre kerül a mahagónival és egyenletes közöket biztosít. Lakk 3 réteg, csak, hogy csillogjon. A végleges helyén kétkomponensű epoxival lesz lakkozva, csiszolva, polírozva a borítás. jj |
Szerző: | Tamásbá [ 2010 okt. 06. - 6:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Már megint egy " varázslóval " állunk szemben! Tamásbá ![]() |
Oldal: 1 / 17 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |