SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Ha tud vagy tudsz segíteni akkor nagyon megköszönöm:)
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1410
Oldal: 1 / 2

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 13. - 9:03 ]
Hozzászólás témája:  Ha tud vagy tudsz segíteni akkor nagyon megköszönöm:)

Üdvözlök mindenkit! :D
Lenne nekem 1 óriási nagy kérésem. :roll:
Mégpedig az,hogy aki letudná nekem írni azt hogy mi szükséges http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... cts_id=723 még ehez a motorhoz,hogy működtetni tudjam.
A modellezésnek ezen az ágán még nem jártam. :?
De most szeretnék megismerkedni vele. :lol:
Ha lehetséges akkor mindenki az olcsóbbik megoldást írja.
A fenti linkben található motorral szeretném elkezdeni de ha valaki olcsóbb megoldást tud mutatni azt megköszönöm.
Üdv. picibeteri

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 13. - 9:06 ]
Hozzászólás témája: 

A legjobban arra lennék kiváncsi,hogy milyen üzemanyagot szerezekbe és honnan .
Üdv. picibeteri

Szerző:  sry [ 2010 nov. 13. - 10:34 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Az árakat majd kikeresgeted a web-shop-oból, mert minden részelemre
van több verzió is.

Szóval mi kell egy robanómotorhoz:
1.) motorágy amire fel lehet fogatni. Szigorúan TILOS a motort satoba fogni,
kézben fogva megpróblni beindítani, odakötözni valahova és hasonló
űrültségek.
2.) üzemanyag. mivel ez egy kisköbcentis motor legalább 10% Notromethan
tartalmú üzemanyag kell a megfelelő működéshez
3.) egy de inkább két tartalék izzógyertya. főleg az elején amíg nem
tudsz ilyen motort üzemeltetni hamar ki fog égni a gyertya.
4.) gyertyakulcs
5.) Izzítócsipesz, vagy dugós izzító.
6.) Izzítópanel , ha dugós izzítót használsz akkor nem kell, de jobb a
panel mert látod az izzító áramot, és nem sütöd ki olyan hamar a
gyertyát.
7.) Starter. Az ilyen minimotorokat elég nehéz kézzel berántani, nem
mondom, hogy lehetetlen (főleg mikor már meleg) de nagy szenvedés
lesz az biztos. Szóval kell a starter.
8.) Akkumulátor a starterhez
9.) Tankoló flaska. ez nem tűnik nagy dolognak de kell, met avásárláskor
adott üzemanyagos kannából nem lehet megtankoni a motort.
10.) Üzemanyag tank, egy ilyen pici mocihoz elég az 1 dl-es is.
11.) Üzemanyagcső. Vegyél 1 m-t és az elég lesz egy darabig.
13.) Légcsavar, mert ezeken a motorokon a lendítőtömeg szerepét a
légcsavar tölti be, így légcsavar nélkül el sem lehet indítani.
14.) Légcsavarkúp. Ez a starter miatt kell, erre illeszkedik a starter
gumija és forgatja meg a motort.

remélem nm hagytam ki semmit.

Üdv.: SRY

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 14. - 14:35 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm!
Ha én ezt a motrot nem repülővel hanem autóban szeretném üzemeltetni akkor mi történik?
Ha lehetne akkor kérme 1-2 linket is mellékeljen ahonnan tudnék válogatni.Nekem még 1 olcsó de viszonylag jó árut forgalmazó cégnek az oldalais megfelel :D
Előre is köszönöm.
Üdv. picibeteri

Szerző:  user_6 [ 2010 nov. 14. - 16:10 ]
Hozzászólás témája:  motor

Ez a motor autóhoz nem lesz jó.
Nagyobb a nyomatéka az autós motoroknál, de a fordulatszáma kb. a harmada.
Ordító motor mellett csak vánszorogna az autó ha bele tudnád építeni egy alvázba.
Szerencsére a légcsavart felfogó felület nem passzol az autókhoz ha jól tudom, így nem egyszerű betuszakolni.
A lendítőtömeg elégtelensége miatt autóban amúgy is túlpörögne és pillanatok alatt szétmenne ez a szegény kis motor.
Ja igen... és autóba minimum 20% nitrós anyag kell ha jól emlékszem. Ehhez az sem nyerő.
Szerintem építs hozzá egy repülőmodellt, olcsóbban jössz ki mint egy autóval.
Lehet hogy fura, de az autózás sokkal költségesebb. Tudom, már többször nekifutottam.

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 14. - 17:00 ]
Hozzászólás témája: 

Nagyon kösszönöma felvilágosítás :D
De repcsit nem csinálok nem vagyok még késsz hozzá:D
Üdv picibeteri

Szerző:  Dragon [ 2010 nov. 15. - 1:11 ]
Hozzászólás témája: 

Szia!

Ez a motor nem csak a fordulat és a lendkerék miatt nem lenne jó. A kisebb hűtőfelület miatt sem. Ha megnézel egy autós motort, látni fogod, hogy sokkal nagyobb hűtőbordák vannak rajta. Autóban -ahol a kaszni erősen korlátozza a légáramot- nem lesz olyan jó a hűtés, mint egy repülőben, ahol a légcsavar folyamatos hűtést biztosít. (a menetszélről nem is beszélve)
Egy autós motor fordulatszáma 30-40000 körül van.
1:10 méretarányú autóhoz már ajánlott 2,5ccm-es mocit berakni.
Autóba tudsz venni olyan motort ami gyárilag berántós, de ott jobban jársz egy startpaddal. A berántóval én is szívtam rengeteget. A berántó egy szükségmegoldás. Jó ha van, de jobb ha nincs.
Milyen autóba szeretnél motort venni?

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 16. - 18:56 ]
Hozzászólás témája: 

Bocsánat nem autót hanem hajóba szeretném beszerelni:D
Üdv picibeteri

Szerző:  sry [ 2010 nov. 16. - 21:04 ]
Hozzászólás témája: 

picibeteri1 írta:
Bocsánat nem autót hanem hajóba szeretném beszerelni:D
Üdv picibeteri


Akkor pedig teljesen mellényúltál! A hajós motorok vízhűtéses hangerfejjel,
esztergált lendítőkerékkel rendelkeznek.

Egy hajómotor nagyjából így néz ki:
Kép

Üdv.: SRY

Szerző:  user_571 [ 2010 nov. 17. - 20:49 ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos nem látok semmit :cry:

Szerző:  user_1701 [ 2011 nov. 18. - 15:48 ]
Hozzászólás témája: 

Szasztok

Segítségeteket szeretném kérni.
Szeretnék egy katamarán hajót építeni,hossz.55 cm,szél.30cm.2 db motorra tervezem 11,1v,900-1100 kv,3cella.
Nem kell hogy gyors legyen ,én 20-30km/h megelégszem.
Szervok.6g,az irányításra ,40g a plató emelésre.
Aksi:2200mah.11,1v
Szabályzokkal vagyok bajban hogy mekorát vegyek és milyet.
Hajó csiga átmérő stb?
Vagy ha valakinek van valami jó összeállítási javaslata.
Ez lenne az első hajóm .és nem egyszerű az infokat begyűjteni.
Rajz a bekötésekről,fényképek ,minden jó tanácsot szivesen fogadok.
Köszönöm

Szerző:  Dragon [ 2011 nov. 19. - 13:16 ]
Hozzászólás témája: 

lacsa1973 írta:
Szasztok

Segítségeteket szeretném kérni.
Szeretnék egy katamarán hajót építeni,hossz.55 cm,szél.30cm.2 db motorra tervezem 11,1v,900-1100 kv,3cella.
Nem kell hogy gyors legyen ,én 20-30km/h megelégszem.
Szervok.6g,az irányításra ,40g a plató emelésre.
Aksi:2200mah.11,1v
Szabályzokkal vagyok bajban hogy mekorát vegyek és milyet.
Hajó csiga átmérő stb?
Vagy ha valakinek van valami jó összeállítási javaslata.
Ez lenne az első hajóm .és nem egyszerű az infokat begyűjteni.
Rajz a bekötésekről,fényképek ,minden jó tanácsot szivesen fogadok.
Köszönöm


Szia!

Ebben a formában nem elegendőek az információk, hogy segíteni tudjunk!
Én tisztán az elektronikai részét nézném most. A motoron lennie kell egy típusnak, ez alapján utána tudsz nézni neten, hogy mennyi a maximális áramfelvétele. Ha ez megvan és mondjuk 40A, akkor ehhez kell szabályozót választani, de lehetőség szerint kicsit nagyobb áramerősséget bírjon mint amennyit a motor felvesz. Ha pl 40A kell a motornak, akkor 45-50A-es legyen a szabályozó legalább.
Ez után még figyelni kell az akkumulátor "C" értékére is.
Nem elég, hogy 2200mAh! A "C" érték azt határozza meg, mekkora terhelést visel el az aksi károsodás nélkül. Pl ha meg van adva, hogy 2200mAh 20/30C, akkor a 2200mAh átváltod 2,2Ah-ra. 1C = 2,2A; 20C = 44A; 30C = 66A. Az első érték a folyamatos terhelést jelenti a második azt, amit az aksi rövid távon elvisel. Ennek az időtartama típus és gyártófüggő, de általában 10mp körül szokott lenni.
Szabályozóra visszatérve: Repülős táv esetén lehet repülős szabályozót használni. Ebben az esetben kell egy irányváltó kapcsoló, ami a motor két vezetékét cseréli fel. (kefe nélküli motornál 2 tetszőleges vezeték felcserélésével megfordul a forgásirány) Általában a repcsis szabályozók olcsóbbak. DE ilyen esetben kell egy plusz csatorna az irányváltó szervónak.

Szervóknál amit megadtál az még nem igazán elég. Te csak a súlyát adtad meg, de ami a legjobban jellemez egy szervót az a forgatónyomaték és a "sebesség". A forgatónyomatékot Kg/cm-ben vagy N/cm-ben adják meg, a "sebességet" pedig másodpercben, ami terheletlen állapotban X fokos elfordulásra értendő.
Pl a Futaba S3003 adatai:
4,8 Voltnál: 32 N/cm. 0,18 mp/45°
6 Voltnál: 41 N/cm 0,14 mp/45°
Ez egy standard szervo. A súlya 37g.
Plató emelésére biztos, hogy kevés.

Szerző:  user_1701 [ 2011 nov. 19. - 15:01 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm Ákos a segítséget
Összeállítok egy pontosabb szereléket és akkor kíváncsi leszek majd a véleményedre,kezdő révén nem nagyon kaptam segítséget ,a te válaszod az első ,meg látom értesz is hozzá.
Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget.
Az összeállítást küldhetem az email címedre?

Szerző:  Dragon [ 2011 nov. 19. - 17:08 ]
Hozzászólás témája: 

lacsa1973 írta:
Köszönöm Ákos a segítséget
Összeállítok egy pontosabb szereléket és akkor kíváncsi leszek majd a véleményedre,kezdő révén nem nagyon kaptam segítséget ,a te válaszod az első ,meg látom értesz is hozzá.
Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget.
Az összeállítást küldhetem az email címedre?


Szia!

Én sem vagyok még profi ebben, de igyekszem. :)
Küldheted az e-mail címemre is, de jobb lenne ha itt maradnánk, akkor más is tanulhat a levelezésből.
Az e-mail címem az aláírásomban megtalálod, de elérsz skype-on is:
Hét közben (8-17-ig): fpzseli
Minden egyéb időben: dragon.22

Szerző:  user_1701 [ 2011 nov. 19. - 19:05 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Ákos

Email címre küldöm ,mert képekbe mentem le és akkor benne van minden adat.
Remélem valami jót ki tudsz bogarászni belőle.
Kösz

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/