SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 21. - 19:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Turcsi kikötői rendező 1:50
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 01. - 10:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
1:50-es flottám leghasznosabb tagja is megérdemel egy témanyitást:

A hajót a registerben talált képek és a Springer tervrajzok alapján építettem meg.

A hajó készítését egy kerettel kezdtem, ami az első és hátsó (fartükör) lapot valamint a hajó oldalának ívelését meghatározó hosszanti(!) 1-1 oldalbordát tartalmazta. Ezek 4mm-es balsából készültek.

Erre a két oldalbordára hajlítottam rá a két oldalfalat 1mm-es rétegelt lemezből.

Ezután a két oldalfalra hajlítottam rá az alsó lemezt, szintén 1mm rétegeltlemezből. Ügyelni kellett a megfelelő szálirányra, hogy a hajlítás könnyen menjen. Pillanatragasztóval gyorsan elkészült a mű. A vékony ragasztást a végén a belső rész gyantával való "lakkozásával" erősítettem meg.

A képen jól látszik a két hosszanti borda, ami egyben a fedélzet tartó szegély is:


Kép

A tönkcső egyszerű 4x0,5 rézcső, benne 3mm-es réztengely, semmi csapágy. A szabályzó, akku, rádió tépőzárral rögzítve. Az alsó és oldalsó lemezek illeszkedési pontját, a kis ragasztási felületet belülről 4mm-es balsa darabbal erősítettem meg. Erre került a kormányszervó:



Kép

Kormánylapát 1mm-es lexán lap, 3mm-es réztengellyel, csokiból készült szevócsatlakozó karral:

Kép

Fedélzet 1mm rétegelt lemez, festve, rajzolva:
Kép

Felépítmény 1mm-es lexán, festve:

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 dec. 01. - 10:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 01. - 10:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez nagyon tuti kis masina! Jól is néz ki, nem is túl bonyolult, melegen
ajánlom minden Springer építőnek.

Ha jól emlékszem valahol Dunaújvárosban dolgozik, ha valaki esetleg
arra jár igazán lőhetne egy fotosorozatot róla.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 01. - 10:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A meghajtás először brushles motor volt irányvátó kapcsolóval, repülős szabályzóval. Így nagyon nehézkes és durva volt a szabáyozás.

Később hajszárítómotort kapott a hajó, kapcsolóval és szabályzóval. Majd végül a kapcsolós irányváltó helyett autós-tolatós szabályzó lett beépítve. Ez utóbbi az autós táviránytóval nagyon jól bevállt.

Hajtáslánc: hajszárítómotor, szilikoncső tengelykapcsoló, 3mm sréz tengely 30mm-es olcsó pelikán csavar.

A hajó 800mAh-s akkuval több órát(!) üzemel. Tolóhajóversenyen bizonyította, hogy képes megmozgatni mindent.

Legnagyobb hőstett: múlt hétvégén az öbölben egy 80cm-es trimarán, majd egy hidroplán kimentése erős szélben (trimarán is, repülő is felborult).


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2010 dec. 01. - 13:23-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 01. - 10:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
mamut írta:
Legnagyobb hőstett: múlt hétvégén az öbölben egy 80cm-es trimarán, majd egy hidroplán kimentése erős szélben (trimarán is, repülő is felborult).


Mert ahogy Füligjinny Kolléga mondaná: "...tolóhajó nélkül egy lépést se!..."


egyébként meg érdekes, hogy milyen jól megtalálták a helyük és a
munkájuk ezek a furcsa kis vizi-dobozok a hajómodellek között.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 01. - 11:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv mindenkinek.

Ahogy mondaná a kis indián:Uffál most már te is!
Már nálam is épülget egy,mert kicsit kezd hüvös lenni a viz. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 06. - 11:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Sry mester csodálatos portréja a hajóról:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 24. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ákos művészi képe a legutóbbi hőstettről:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 17:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A Turcsi a mai napon a Töhötömöt mentette ki a Városligeti-tó ködös tengeréből.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 30. - 17:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kicsi a hajó, de nagyon hasznos :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 10. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A tépőzárral rögzített akku 1-3cm-et képes volt elmozdulni, elfordulni, és erre kis hajó érzékenyen reagált. Ezért a tépőzáras akkurögzíst felszámoltam. Egy hungarocell térkitöltővel az akku helyét leszűkítettem, így az akku rögzítés nélkül is a tengely-motortartó-hungarocell határolta helyén marad :

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 16. - 9:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A súlypont továbbra sem volt ideális, tolatáskor levegőt szívott a csavar, teljes gőznél meg lefúrt az orra, ezért új akku helyet készítettem.

1mm-es sztirol doboz csináltam, amit hátrébb a főtengely fölé ragasztottam. Ebben nyugszik az akku.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 23. - 9:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ismét egy hőstett. Most egy versenyhajó szorult segítségre:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 25. - 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Hétvégén a Városliget tavon végzett mentési munkálatokat a Turcsi. Az indulása nehézkes volt, még a parton megszorult a tengely. Vízbe mártva és kézzel átforgatva meggyógyult, és a mentés sikeres volt.

Otthon szétszedtem (3mm-es sréz tengely 4mm sréz csőben). A tengelyen fekete lerakódás volt. Kicsit políroztam, olajoztam, járattam, majd letöröltem az olajat és újraolajoztam. Jelentős fordulatszám növekedést értem el.

Országh Tibor képe a mentésről:



Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 12. - 13:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A TIT-re készülve új felépítményt kapott a hajó. Az új rész 1mm-es sztirolból készült, olajfestékkel festve. A legénységet 1:48-as világháborús makett osztag tagjaiból toboroztam.


Még nincs kész, lesz reflektor és árboc (majd egyszer).

A régi festett lexán és az új felépítmény:

Kép


A legénység:
Kép

És totálok:
Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség