SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Turcsi kikötői rendező 1:50 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1434 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | mamut [ 2010 dec. 01. - 10:22 ] |
Hozzászólás témája: | Turcsi kikötői rendező 1:50 |
1:50-es flottám leghasznosabb tagja is megérdemel egy témanyitást: A hajót a registerben talált képek és a Springer tervrajzok alapján építettem meg. A hajó készítését egy kerettel kezdtem, ami az első és hátsó (fartükör) lapot valamint a hajó oldalának ívelését meghatározó hosszanti(!) 1-1 oldalbordát tartalmazta. Ezek 4mm-es balsából készültek. Erre a két oldalbordára hajlítottam rá a két oldalfalat 1mm-es rétegelt lemezből. Ezután a két oldalfalra hajlítottam rá az alsó lemezt, szintén 1mm rétegeltlemezből. Ügyelni kellett a megfelelő szálirányra, hogy a hajlítás könnyen menjen. Pillanatragasztóval gyorsan elkészült a mű. A vékony ragasztást a végén a belső rész gyantával való "lakkozásával" erősítettem meg. A képen jól látszik a két hosszanti borda, ami egyben a fedélzet tartó szegély is: ![]() A tönkcső egyszerű 4x0,5 rézcső, benne 3mm-es réztengely, semmi csapágy. A szabályzó, akku, rádió tépőzárral rögzítve. Az alsó és oldalsó lemezek illeszkedési pontját, a kis ragasztási felületet belülről 4mm-es balsa darabbal erősítettem meg. Erre került a kormányszervó: ![]() Kormánylapát 1mm-es lexán lap, 3mm-es réztengellyel, csokiból készült szevócsatlakozó karral: ![]() Fedélzet 1mm rétegelt lemez, festve, rajzolva: ![]() Felépítmény 1mm-es lexán, festve: ![]() |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 01. - 10:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez nagyon tuti kis masina! Jól is néz ki, nem is túl bonyolult, melegen ajánlom minden Springer építőnek. Ha jól emlékszem valahol Dunaújvárosban dolgozik, ha valaki esetleg arra jár igazán lőhetne egy fotosorozatot róla. Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2010 dec. 01. - 10:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
A meghajtás először brushles motor volt irányvátó kapcsolóval, repülős szabályzóval. Így nagyon nehézkes és durva volt a szabáyozás. Később hajszárítómotort kapott a hajó, kapcsolóval és szabályzóval. Majd végül a kapcsolós irányváltó helyett autós-tolatós szabályzó lett beépítve. Ez utóbbi az autós táviránytóval nagyon jól bevállt. Hajtáslánc: hajszárítómotor, szilikoncső tengelykapcsoló, 3mm sréz tengely 30mm-es olcsó pelikán csavar. A hajó 800mAh-s akkuval több órát(!) üzemel. Tolóhajóversenyen bizonyította, hogy képes megmozgatni mindent. Legnagyobb hőstett: múlt hétvégén az öbölben egy 80cm-es trimarán, majd egy hidroplán kimentése erős szélben (trimarán is, repülő is felborult). |
Szerző: | sry [ 2010 dec. 01. - 10:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: Legnagyobb hőstett: múlt hétvégén az öbölben egy 80cm-es trimarán, majd egy hidroplán kimentése erős szélben (trimarán is, repülő is felborult). Mert ahogy Füligjinny Kolléga mondaná: "...tolóhajó nélkül egy lépést se!..." egyébként meg érdekes, hogy milyen jól megtalálták a helyük és a munkájuk ezek a furcsa kis vizi-dobozok a hajómodellek között. Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2010 dec. 01. - 11:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv mindenkinek. Ahogy mondaná a kis indián:Uffál most már te is! Már nálam is épülget egy,mert kicsit kezd hüvös lenni a viz. ![]() |
Szerző: | mamut [ 2010 dec. 06. - 11:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sry mester csodálatos portréja a hajóról: |
Szerző: | mamut [ 2011 jan. 24. - 13:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ákos művészi képe a legutóbbi hőstettről: ![]() |
Szerző: | mamut [ 2011 jan. 30. - 17:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Turcsi a mai napon a Töhötömöt mentette ki a Városligeti-tó ködös tengeréből. |
Szerző: | sry [ 2011 jan. 30. - 17:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kicsi a hajó, de nagyon hasznos ![]() ![]() ![]() ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2011 feb. 10. - 12:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
A tépőzárral rögzített akku 1-3cm-et képes volt elmozdulni, elfordulni, és erre kis hajó érzékenyen reagált. Ezért a tépőzáras akkurögzíst felszámoltam. Egy hungarocell térkitöltővel az akku helyét leszűkítettem, így az akku rögzítés nélkül is a tengely-motortartó-hungarocell határolta helyén marad : ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2011 máj. 16. - 9:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
A súlypont továbbra sem volt ideális, tolatáskor levegőt szívott a csavar, teljes gőznél meg lefúrt az orra, ezért új akku helyet készítettem. 1mm-es sztirol doboz csináltam, amit hátrébb a főtengely fölé ragasztottam. Ebben nyugszik az akku. ![]() |
Szerző: | mamut [ 2011 máj. 23. - 9:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ismét egy hőstett. Most egy versenyhajó szorult segítségre: ![]() |
Szerző: | mamut [ 2012 jan. 25. - 15:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hétvégén a Városliget tavon végzett mentési munkálatokat a Turcsi. Az indulása nehézkes volt, még a parton megszorult a tengely. Vízbe mártva és kézzel átforgatva meggyógyult, és a mentés sikeres volt. Otthon szétszedtem (3mm-es sréz tengely 4mm sréz csőben). A tengelyen fekete lerakódás volt. Kicsit políroztam, olajoztam, járattam, majd letöröltem az olajat és újraolajoztam. Jelentős fordulatszám növekedést értem el. Országh Tibor képe a mentésről: |
Szerző: | mamut [ 2012 júl. 12. - 13:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
A TIT-re készülve új felépítményt kapott a hajó. Az új rész 1mm-es sztirolból készült, olajfestékkel festve. A legénységet 1:48-as világháborús makett osztag tagjaiból toboroztam. Még nincs kész, lesz reflektor és árboc (majd egyszer). A régi festett lexán és az új felépítmény: ![]() A legénység: ![]() És totálok: ![]() ![]() |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |