SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Modellhajó ragasztása http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1624 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 10. - 20:16 ] |
Hozzászólás témája: | Modellhajó ragasztása |
Érdeklődnék,hogy van egy nagyobb testű hajóm aminek most állok neki és akad pár olyan felület aminek mindkét oldala kb 50cm hosszú amit egyszerre kéne ragasztanom csak nem tudom ,hogy ez a folyamat hogyan kivitelezhető.Találtam egy olyan ragasztó típust amitől a két anyag összeheged csak viszonylag gyorsan köt.Van esetleg valakinek ötlete? |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 11. - 7:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kérlek " közöld közkivánatra" mindenkivel: Milyen anyagot akarsz ragasztani? Fa, műanyag és ezen belűl részletesen milyen műanyagról van szó. Előre is nagyon köszönjük a tájékoztatást. Tamásbá |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 11. - 18:29 ] |
Hozzászólás témája: | Modellhajó ragasztása |
Ez egy 1,45m hossz MOONREAKER nevű műanyag hajó kit amit nagyon jutányos áron tudtam megvásárolni és az anyagát csak tejfölös doboz műanyagnak hívják.Ahhoz elméletileg találtam olyan ragasztót ami összeolvasztja a két anyagot nem tudom,hogy ez a módszer jó lehet e.Ezenkívül kell fát fával - műanyagot fával - műanyagot - fémmel ragasztanom. A gyári leírása a legtöbb ragasztáshoz a STABILIT EXPRESS nevű ragasztót írja ami tűrhető is csak nagyon drága és a fát nem fogja össze a műanyaggal.A másik probléma pedig,hogy nagy felületet kéne egyszerre ragasztani viszont a legtöbb ragasztó gyorsan köt erre van e esetleg javaslat. Köszönöm!!! |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 11. - 19:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hát elég nehéz " ügyről" van szó! Kezdjük a végével: Fa a műanyaggal= Bármilyen kétkompponensű 5-20 perces ragasztó, hazai kiszerelés is jó. Műanyag -műanyaggal= 1. ahól nem látni!!! Epokit kétkomp. ragasztó 24órás száradással. 2. ahól látszik!!! 5-20 perces két komp. ragasztó. Kérlek várd meg a többiek véleményét is. ![]() ![]() ![]() ![]() Különben nekem is ilyen vákumformázott hajóim vannak, de jóval kisebb méretben. Én a meghajtó tengely-tönkcsövét Epokittel mást 5 perces ragasztóval és pillanatragasztóval ragasztottam. Tamásbá |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 11. - 19:56 ] |
Hozzászólás témája: | Modellhajó ragasztása |
Köszönöm a tanácsot.A meghajtása 3db vízsugárhajtóművel lesz megoldva ezért elég erős és tartós ragasztásokat kell eszközölnöm.Arra is gondoltam már,hogy a fa elemeket lecserélem műanyagra.Esetleg ragasztó típust tud ajánlani?Most kezdek belemélyülni a modellezésbe ezért kicsit tudatlan vagyok dolgokba.Az a ragasztási mód nem javasolt ami összeolvasztja a.két anyagot? Versenyezni szeretnék majd ha egyszer elkészül a kis hajóm. |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 12. - 7:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Jó minőségű két kompponens jellegű u.n. " Araldit" ragasztó és az EPOKIT! A Te hajódhoz más nem igen lesz jó. Tamásbá A többiek némán hallgatnak? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Én tudom miért mert ennek a hajótestnek a ragasztása a legbonyolúltabb kérdés. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 12. - 7:39 ] |
Hozzászólás témája: | Modellhajó ragasztása |
A többiek eddig nem reagáltak a témára csak ön! Végeztem több ragasztó típussal próbaragasztást és egyedül a fa/műanyaggal nem jutottam dűlőre. de ha nem találok megfelelő ragasztót akkor a fa elemeket lecserélem műanyagra.A ajánlották az UVERAPID márkát is!Régóta modellezik? Még lenne kérdésem majd a motorok, szervók stb felől majd. / Az UVERAPID is az ARALDIT rendszerű ragasztok köréhez tartozik és nagyon JÓ! Ezt a " rendszert és elnevezést" a modellezők találták ki. Biztos-ami-biztos alapon mielött valaki rámszól és tudományosan megmagyarázza, hogy ez nem ARALDIT ragasztó./ ( Ok! És segítenek a többiek is!) ( Tamásbá aki nemrégen modellezik úgy cirka 68-éve) |
Szerző: | sry [ 2011 márc. 12. - 7:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Műanyag ragasztására kiváló a (piros) technokol is, mert szinte minden műanyagot ragaszt, jó a réskitöltése, és nagyon erős kötést ad (48 óra száradás után). A felesleges ragasztóréteget el lehet húzni, szépen le lehet törölni. Az viszont biztos, hogy minden ragasztá előtt, ha lehet, kicsit meg kell csiszolni a műanyag flületét, hogy érdes és zsírmentes legyen, erre a 100-as finomságú vásznak a legjobbak. Az se mindegy , hogy mi lesz a hajóval!!! Mert ha festve lesz, akkor gondolni kell arra is, hogy a festék oldószere nem oldja-e a ragasztót, mert haigen fel fog hólyagosodni a festés a ragasztásoknál!! Üdv.:SRY |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 12. - 18:10 ] |
Hozzászólás témája: | Modellhajó ragasztása |
És az Uverapid megfogja a fát és a műanyagot? Nagyobb felülethez ez a ragasztó megfelel?Mert mire bekenem végig legalább 5 v 6 perc eltelik. Motornak milyet javasol? Én kefés motorokat kaptam hozzá állítólag ha akadálypályán megyek a teknővel akkor jobban viselkedik. |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 13. - 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen ragasztja a fát a műanyaghoz. Kell egy segítő és akkor nagyobb felületett is lehet 5-perces ragasztóval rögzíteni. Nem elfelejteni az EPOKIT ragsztót, DE AHÓL NEM LÁTJÁK! Bólyák között megy a verseny és néha valóban akadálypályának látszik. Hogy milyen motor kerüljön bele mégegyszer létszíves leirni a hajó méreteit. De, ha vizsugár hajtást akarsz akkor én az originált GRAUPNER hajtóműt javaslom. ( Rögtön érdemes devizában kölcsönt is felvenni mert annyiba fog kerűlni.) ![]() ![]() ![]() Rendes hajócsavaros megoldást kell csinálni. lehet két motor, ha az eredeti hajón is az volt ![]() ![]() ![]() De modellben különben az egy motoros hajtás elégséges. Kefés motorral némileg egyszerübb a kérdés bár a szabályzó nem lesz olcsó. Kapcsoló és szabályzó kombinációjával a költségeket tetemesen csökkenteni lehet. Tamásbá |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 13. - 9:22 ] |
Hozzászólás témája: | Hajós kiegészítők |
A hajó 1,45cm hossz kb 26cm széles és közel 30cm magas lesz.A kittet úgy vásároltam meg ,hogy adták hozzá a vízsugárhajóműveket kefés motorokkal együtt.Összesen 3 hajtóművel megy abból a két szélső megy egyszerre egy POWER MOS60 szabályzóval vezérelve és egy sima segédhajtómű van középen amit pedig egy MINI SWITCH40 - el van kapcsolva.Az orrtoló pedig szintén egy 16A - os szabályzón keresztöl megy majd. Szeretném hűteni is a motorokat arra azt a megoldást gondoltam,hogy egy szivattyúval a szabályzókat hűtöm eggyel pedig a 2 főhajtóművet! |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 13. - 14:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igy már könnyebb a kérdés! Ezeket bele kell tenni. De nem lesz egyszerű összeségében. De ez a szép a modellezésben. Viszonylag " kezdőnek " ( és nehogy megsértődjél ) egy kicsit nehéz " falat " lesz. A másik, hogy ezzel a hajóval versenyeken hárányban leszel elsősorban a nagysága következtében. Azért szép nagy hajó lesz és csak csináld meg ne enged, hogy akár én akár más lebeszéljen róla. ![]() ![]() ![]() ![]() Most az utolsó versenyen egy kicsit én is hasonló helyzetben voltam. Aki megnyerte a versenyt az nem is volt " hajó" hanem egy abszolút NEM KÉSZ VALAMI " VOLT MINDEN FEDÉLZET ÉS EGYEBEK NÉLKÜL EGY ÚSZÓ hajótest ment a pályán. Ezzel szemben versenyezni nem nagyon lehet ezt a rendezőségnek kellett volna kizárni a versenyből, illetve nem lett volna szabad engedni az indulását. Ezt azért irom le mert, ha kész lesz a hajód TE is fogsz találkozni JÓVAL EGYSZERÜBBEN MEGÉPÍTETT MODELLEL amely meg fog előzni téged is és engemet is. Tamásbá |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 13. - 16:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a biztatást! Állítólag az F4 kategóriában viszonylag jóü eséllyel lehet indulni ahol nem is a gyorsaság mint inkább a manőverező képesség és a fordulékonyság számít:V butaságot beszélek? Az orrtolónak majd hasznát veszem biztos a fordulásoknál csak ahhoz h mindez működjön majd még gyűjtögetnem kell egy távirányítóra is.A hűtés megoldható ahogy én kigondoltam?V minden motort külön kellene hűtenem? Az az igazság a hajóval h az egész szettet 40.000 Ft ért vettem meg a bolti ára ami csak a hajótestet tartalmazza 117000Ft + a motorok stb.Csak ezért vettem meg. |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 14. - 7:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Persze nem volt rosz vétel!!! A verseneken valóban a vezetés a lényeg és ezt segíti a jól manőverezhető hajó is. Én nem hiszem, hogy szükség lenne a vizhűtésre. Ha mégis megcsinálod mindkét motort hűteni illik. A kefés motorok AKKOR NEM MELEGEDNEK, HA JÓL BE VANNAK JÁRATVA. Ez azt jelenti, hogy sötétben sem szabad látni a motor szikrázását. Ezt akku nélkűl egy vonattrafó segítségével is meg lehet oldani mármint a járatásra gondolok. Üdvözlettel Tamásbá |
Szerző: | user_1456 [ 2011 márc. 14. - 9:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tehát ha jól értem akkor mielőtt beépítem a motorokat járassam üresen őket egy ideig? Időtartamra mennyit bírnak ezek típusú motorok?Persze gondolom függ attól is ,hogy mennyit használom és mennyire terhelem őket.A vonattrafó hány voltot ad le?Nekem olyan sajnos nincsen de vannak trafóim azért kérdezem.A motor 9,6V ról üzemel.A másik kérdésem az lenne,hogy van mindkét főhajtómű mögött egy-egy kis műanyag lap ami be van állítva pár fokos dőlésszögbe azt érdemes megcsinálni szervósra v nem ![]() Köszönettel. |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |