SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 21. - 17:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gőzhajó
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 17. - 11:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

Tamásbá ha nem itt a helye akkor tedd át oda ahova gondolod:

http://www.faltbootbasteln.de/fbb-dampf-faltboot.html

Még több adat itt: http://www.dampffaltboot.de

aki nem érti jól rosszul lefordíthatja: http://translate.google.com/#

Üdv. máv275 :)

( Miután nekem is faltbbotom volt egy Tümler oldalmotorral, nagyon értékelem
ezt a megoldást is!, Tamásbá)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára máv275 2011 márc. 18. - 11:13-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 17. - 16:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Húúú nekem meg még mindíg van egy ilyen hajom, komplett felszereléssel,
evező, vitorla miegymás. De ez nem egy ultrastabil szerkezet, nagy
bátorság kellett, hogy rászereljék ilyen magasra a gőzgépet.

Sajnos az én szétszedhető NDK-s kajakomon tönkrement a felső szövet
rész, így évek óta szétszedve senyved egy garázyban......pedig de sok
szép emlékem ven rőla, Dunatúrák, Tiszatúrák meg ki tudja hol a bánatban
jártam még vele.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Gőzös
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 17. - 20:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

nem ír a stabilitásról, valószínü , hogy a súly , és a meghajtás módja teszi stabillá.
Csak tippelek.

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 20. - 13:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Tiszteletem,

bár én nem hajózom azért másoknak érdekes lehet,

http://www.rc-modellbau-schiffe.de/wbb2 ... bf91be4dcb

Üdv. máv275 :)

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 25. - 8:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=SoQVNeXZi3w
http://www.youtube.com/watch?v=XkIEQmN4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=XkIEQmN4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=wGVTX6_G ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0Uk6r27s3_I


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 15:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Unokáink ezt már nem látják!!!

http://galeria.index.hu/belfold/2012/03/06/muemleki_vedelmet_kap_a_szoke_tisza/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 19:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos tényleg nem fogják látni... Az írta a róla szóló cikkben a szerző, hogy próbálták már megmenteni, de a támogatáshoz szükséges önrészt nem tudták előkeríteni. Azt is írták, hogy a hajótest egy részét, javítási célzattal, betonnal öntötték ki.
Ha a héten megnyerem az ötöst akkor fogják látni az unokáink... :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 07. - 9:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pedig ez egy szép hajó. Egy kiadós restaurálás kéne neki és mehetne is a Dunán, Tiszán, mint régen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 07. - 12:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
otako írta:
Sajnos tényleg nem fogják látni... Az írta a róla szóló cikkben a szerző, hogy próbálták már megmenteni, de a támogatáshoz szükséges önrészt nem tudták előkeríteni. Azt is írták, hogy a hajótest egy részét, javítási célzattal, betonnal öntötték ki.
Ha a héten megnyerem az ötöst akkor fogják látni az unokáink... :oops:


Hááááát sajnos alsó hangon olyan 6-8 jelenlegi lottóötös kéne a művelethez. Amit ennyire hagynak lepusztulni, azt nagyon nehéz már visszahozni a sírból.

Szerintem (sajnos) ennek annyi........ aki teheti menjen el nézze meg, fotózza körbe, legalább ennyi maradjon meg belőle.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 07. - 15:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Huh!

Nem sok egy kicsit 10 milliárd Ft?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 07. - 18:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
otako írta:
Huh!

Nem sok egy kicsit 10 milliárd Ft?


Sajnos nem! Ezért is nem bírták összeszedni az "önrészt". Gyakorlatilag ezt a hajót még csak nem is nulláról kell megépíteni. Onnan könnyebb lenne. De így, hogy műemlék, és minél több eredetit meg kell őrizni hatványozódnak a költségek.

Vannak akik másfé-két milliárdról beszélnek, ami igaz is, ennyiből lenne stabilan úszóképes, és kapna hajólevelet, mint állóhajó. De ez még nem érinti a felépítményeket, belteret stb.....

Csak viszonyításképpen egy új MÁV TRAXX kétáramrendszerű villamos mozdony (a hazai síneken méltán megcsodálható 480-as sorozatú mozdonyok) darabja 0,9 milliárd forint, és ez egy nagy szériás gyártásban lévő kiforrott szerkezet. Ehez képest egy 95 éves hajó újratervezése, gyakorlatilag újjáépítése, mindezt a műemlékvédelmi szabályok betartásával hihetetlen nagy feladat és horrorisztikus költségek...... Itt úgy repkednek a milliárdok mit a legyek (sajnos)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 07. - 22:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Ugyan ez repülős téma,de ha költségekről beszélünk:Ha jól emlékszem 15milliot mondtak a mig-15 repülő képesé hozzásához,de ehez kellet még 3800 munkaóra társadalmi munka is.A restaurálást ha piaci alapon végzik,jó ha néhány ember kitudja fizetni.Már egy sima széria auto költsége is elérheti az 3-5 milliot vagy többet,de ez nagyon sok mindetől függ. Ugyan a sulyát nem ismerem a hajónak,de szerintem száraz dokkra lenne szükség a javitáshoz,annak a bérleti dijnak a számláját korong ecsettel irják az biztos. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 08. - 10:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Én nem láttam közelről a hajót, így csak látatlanban tudok okoskodni, de az a véleményem erről, hogy először egyáltalán mozgathatóvá-vontathatóvá kell tenni. Ez egy "vashajó" ha már annyira el van korrodálva a lemezelés, hogy ez a kis jég is beszakította az oldalát, akkor nagyon nagy baj van.

A megdől, megült hajót ki kéne szivattyúzni, előtte a lékeket foltozni. Láttam már ilyet, hetekig tartott, mert olyan volt a hajótest mint a tésztaszűrő, mindenhol folyt be valahol víz, ráadásul ahogy emelkedett, megszűnt a hajótérben a víz ellennyomása, a külső víznyomás sorra szaggatta be a lemezeket mindenhol. Na most tartunk egy több hetes igen költséges, búvárbérléses, szivattyús, hegesztős melónál. És akkor még nem csináltunkk semmit csak kivettük az iszapból :roll: :roll: :roll: :roll: Erre még "társadalmi munkát" sem lehet szervezni (bár szivesen elmennék), mert az ipari búvárkodás, meg a vízalatti hegesztés nagyon komoly szakmunka, nagyon kevesen értenek hozzá (nekik meg olyan óradíjjuk van, hogy kiesik a földi halandó szeme, ha meghallja).

Jó lenne ha felújjítanák ezt a hajót, márcsak a folyamat követése miatt is. Hosszú évekig tartana, iszonyat sokba kerülne, de nem lehetetlen. Sajnos én sok esélyt erre nem látok.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 08. - 14:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
sry írta:
Én nem láttam közelről a hajót,


Most volt egy részletesebb film róla. Rengeteg fa alkatrészre is van, amit évek, évtizedek óta nem tartottak karban. Ezért gyakorlatilag teljesen újra kell építeni. Sokkal olcsóbb lenne egy új ugyanilyent építeni. De még úgy sem egy megtérülő beruházás.

Kedvenc példám: Amerikában a 19. században rengeteg minőségi sarkantyúgyár működött, az ország tele volt kiválló sarkantyúkkal...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: r
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 20. - 20:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Tapolca
Érdekes oldal a hajósoknak , az Inhalt menü alatt:

http://www.dampfmodellbau-keifler.de/

Üdv. máv275 :?

_________________
mik. ohne Ende Dampfroß = Gőzmozdonyok mindíg lesznek :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség