SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Gőzhajó http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1634 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | máv275 [ 2011 márc. 17. - 11:16 ] |
Hozzászólás témája: | Gőzhajó |
Tiszteletem, Tamásbá ha nem itt a helye akkor tedd át oda ahova gondolod: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-dampf-faltboot.html Még több adat itt: http://www.dampffaltboot.de aki nem érti jól rosszul lefordíthatja: http://translate.google.com/# Üdv. máv275 ![]() ( Miután nekem is faltbbotom volt egy Tümler oldalmotorral, nagyon értékelem ezt a megoldást is!, Tamásbá) |
Szerző: | sry [ 2011 márc. 17. - 16:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Húúú nekem meg még mindíg van egy ilyen hajom, komplett felszereléssel, evező, vitorla miegymás. De ez nem egy ultrastabil szerkezet, nagy bátorság kellett, hogy rászereljék ilyen magasra a gőzgépet. Sajnos az én szétszedhető NDK-s kajakomon tönkrement a felső szövet rész, így évek óta szétszedve senyved egy garázyban......pedig de sok szép emlékem ven rőla, Dunatúrák, Tiszatúrák meg ki tudja hol a bánatban jártam még vele. Üdv.: SRY |
Szerző: | máv275 [ 2011 márc. 17. - 20:23 ] |
Hozzászólás témája: | Gőzös |
Tiszteletem, nem ír a stabilitásról, valószínü , hogy a súly , és a meghajtás módja teszi stabillá. Csak tippelek. Üdv. máv275 ![]() |
Szerző: | máv275 [ 2011 márc. 20. - 13:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tiszteletem, bár én nem hajózom azért másoknak érdekes lehet, http://www.rc-modellbau-schiffe.de/wbb2 ... bf91be4dcb Üdv. máv275 ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 márc. 25. - 8:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.youtube.com/watch?v=SoQVNeXZi3w http://www.youtube.com/watch?v=XkIEQmN4 ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=XkIEQmN4 ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=wGVTX6_G ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=0Uk6r27s3_I |
Szerző: | skeleton [ 2012 márc. 06. - 15:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Unokáink ezt már nem látják!!! http://galeria.index.hu/belfold/2012/03/06/muemleki_vedelmet_kap_a_szoke_tisza/ |
Szerző: | user_226 [ 2012 márc. 06. - 19:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnos tényleg nem fogják látni... Az írta a róla szóló cikkben a szerző, hogy próbálták már megmenteni, de a támogatáshoz szükséges önrészt nem tudták előkeríteni. Azt is írták, hogy a hajótest egy részét, javítási célzattal, betonnal öntötték ki. Ha a héten megnyerem az ötöst akkor fogják látni az unokáink... ![]() |
Szerző: | user_544 [ 2012 márc. 07. - 9:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Pedig ez egy szép hajó. Egy kiadós restaurálás kéne neki és mehetne is a Dunán, Tiszán, mint régen. |
Szerző: | sry [ 2012 márc. 07. - 12:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
otako írta: Sajnos tényleg nem fogják látni... Az írta a róla szóló cikkben a szerző, hogy próbálták már megmenteni, de a támogatáshoz szükséges önrészt nem tudták előkeríteni. Azt is írták, hogy a hajótest egy részét, javítási célzattal, betonnal öntötték ki. Ha a héten megnyerem az ötöst akkor fogják látni az unokáink... ![]() Hááááát sajnos alsó hangon olyan 6-8 jelenlegi lottóötös kéne a művelethez. Amit ennyire hagynak lepusztulni, azt nagyon nehéz már visszahozni a sírból. Szerintem (sajnos) ennek annyi........ aki teheti menjen el nézze meg, fotózza körbe, legalább ennyi maradjon meg belőle. Üdv.:SRY |
Szerző: | user_226 [ 2012 márc. 07. - 15:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Huh! Nem sok egy kicsit 10 milliárd Ft? |
Szerző: | sry [ 2012 márc. 07. - 18:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
otako írta: Huh! Nem sok egy kicsit 10 milliárd Ft? Sajnos nem! Ezért is nem bírták összeszedni az "önrészt". Gyakorlatilag ezt a hajót még csak nem is nulláról kell megépíteni. Onnan könnyebb lenne. De így, hogy műemlék, és minél több eredetit meg kell őrizni hatványozódnak a költségek. Vannak akik másfé-két milliárdról beszélnek, ami igaz is, ennyiből lenne stabilan úszóképes, és kapna hajólevelet, mint állóhajó. De ez még nem érinti a felépítményeket, belteret stb..... Csak viszonyításképpen egy új MÁV TRAXX kétáramrendszerű villamos mozdony (a hazai síneken méltán megcsodálható 480-as sorozatú mozdonyok) darabja 0,9 milliárd forint, és ez egy nagy szériás gyártásban lévő kiforrott szerkezet. Ehez képest egy 95 éves hajó újratervezése, gyakorlatilag újjáépítése, mindezt a műemlékvédelmi szabályok betartásával hihetetlen nagy feladat és horrorisztikus költségek...... Itt úgy repkednek a milliárdok mit a legyek (sajnos) Üdv.: SRY |
Szerző: | skeleton [ 2012 márc. 07. - 22:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ugyan ez repülős téma,de ha költségekről beszélünk:Ha jól emlékszem 15milliot mondtak a mig-15 repülő képesé hozzásához,de ehez kellet még 3800 munkaóra társadalmi munka is.A restaurálást ha piaci alapon végzik,jó ha néhány ember kitudja fizetni.Már egy sima széria auto költsége is elérheti az 3-5 milliot vagy többet,de ez nagyon sok mindetől függ. Ugyan a sulyát nem ismerem a hajónak,de szerintem száraz dokkra lenne szükség a javitáshoz,annak a bérleti dijnak a számláját korong ecsettel irják az biztos. ![]() |
Szerző: | sry [ 2012 márc. 08. - 10:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én nem láttam közelről a hajót, így csak látatlanban tudok okoskodni, de az a véleményem erről, hogy először egyáltalán mozgathatóvá-vontathatóvá kell tenni. Ez egy "vashajó" ha már annyira el van korrodálva a lemezelés, hogy ez a kis jég is beszakította az oldalát, akkor nagyon nagy baj van. A megdől, megült hajót ki kéne szivattyúzni, előtte a lékeket foltozni. Láttam már ilyet, hetekig tartott, mert olyan volt a hajótest mint a tésztaszűrő, mindenhol folyt be valahol víz, ráadásul ahogy emelkedett, megszűnt a hajótérben a víz ellennyomása, a külső víznyomás sorra szaggatta be a lemezeket mindenhol. Na most tartunk egy több hetes igen költséges, búvárbérléses, szivattyús, hegesztős melónál. És akkor még nem csináltunkk semmit csak kivettük az iszapból ![]() ![]() ![]() ![]() Jó lenne ha felújjítanák ezt a hajót, márcsak a folyamat követése miatt is. Hosszú évekig tartana, iszonyat sokba kerülne, de nem lehetetlen. Sajnos én sok esélyt erre nem látok. Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2012 márc. 08. - 14:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Én nem láttam közelről a hajót, Most volt egy részletesebb film róla. Rengeteg fa alkatrészre is van, amit évek, évtizedek óta nem tartottak karban. Ezért gyakorlatilag teljesen újra kell építeni. Sokkal olcsóbb lenne egy új ugyanilyent építeni. De még úgy sem egy megtérülő beruházás. Kedvenc példám: Amerikában a 19. században rengeteg minőségi sarkantyúgyár működött, az ország tele volt kiválló sarkantyúkkal... |
Szerző: | máv275 [ 2012 márc. 20. - 20:10 ] |
Hozzászólás témája: | r |
Érdekes oldal a hajósoknak , az Inhalt menü alatt: http://www.dampfmodellbau-keifler.de/ Üdv. máv275 ![]() |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |