SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
HYDROGRAF bólyakitűző 1:30 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1763 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | jj [ 2011 máj. 31. - 23:24 ] |
Hozzászólás témája: | HYDROGRAF bólyakitűző 1:30 |
A legújabb darab, a Hydrograf tengeri bólyakitűző hajó. Úgy indult, hogy kerestem egy hajót, ami szép hajóforma, de a test ívelt lapok által határolt, így a habosított PVC lemezből megépíthető. A tervet a neten találtam,a hajó maga lengyel, a terv is az. Két lapból áll, az elsőn a nézetek és bordarajzok, a másodikon a felszerelések pontos rajzai. Az építés olyan, mintha fából történne: - Bordák kivágása, szerelőfára rögzítés. - Palánkoló "szabásminta" elkészítése műszaki rajz pauszpapírra. (Értsd: a szerelőfán rögzített bordákra rásimítani egy pausz csíkot és a bordák sarokpontjait rájelölni a papírra. Ezután a pontokat laza csuklóval, szép ívelt vonallal összekötni, 1-2 mm ráhagyással, oszt ezt sablonként használva körberajzolni a habos pvc-re. - Habos pvc-t kivágni, a palánkrészt a bordákra illeszteni, káromkodni és kezdeni újra az egészet, a pausz-rajzolást, stb. (másodikra sikerült, de istenbizony!!!) FONTOS: a tangit ragacsot CSAK pvc és pvc között használjuk. Más anyagot NEM FOG JÓL, bár úgy tűnik. PVC és más közé: epoxi a nagyobb darabokhoz, vagy ciánakrilát pillanatragacs az apróságokhoz. -Palánkcsíkok ragasztása szigorúan a PVC TANGIT U ragasztóval. Kötésig a palánkok ívét pillanatszorítók és a jóöreg ezüstszínű powertape biztosította. Az orrnál, ahol a görbület túl nagy feszítőerőt ad, oda ment bőven kétkomponensű epoxi. Ez aztán megfogta, mint a beton. Bordák 3mm-es habos pvc, palánkolás 2mm-es habos pvc. ![]() Fontos: a tönkcső pozícionálását, a bordákba a lyukak kifúrását még a palánkolás előtt megcsináltam, a szerelőfán. A test külső borítása öntapadós Oracal fóliával készült. Az alsó piros résznél 3 kezes mutatvány, életem párja tartotta a forró hajszárítót, én meg nyújtottam a testre a fóliát. ![]() A fedélzet szintén 2mm-es PVC, a felületre kiszerkesztettem a fedélzet borításának mintáját, oszt egy kicsi csillagcsavarhúzóval vonalzó mellett belekarcoltam. A fedélzet és a test tangit ragaccsal össze, de a szélén végigragasztottam egy centis öntapadós fehér fóliával is. A fedélzetet lefújtam fehér festékkel is. A felépítmény helyén körben egy centis váll, jól tarttja a felépítményt, de be vizet egy grammot sem enged. ![]() Gépészet, meghajtás: A hajó méretéből adódóan a csiga 30 mm-es három ágú. A motor először egy 540-es méretű, nyomtatóból kitermelt darab volt, de élővízben nagyon lassú, csak kádban jó. A második kisérlet egy standard 540-es motor egy onroad autó gyári motorja. Túl gyors, csak siklik, repesz és zabálja az áramot, nem jó. Végső megoldás a szokásos, 350-es kefés motor, 1:5 áttétellel. De hogy mégse legyen túl lomha, 2 cella LiPo hajtja 2300mAh. Ez így már naggyon rendben van! A játékidő így kb 1 óra. (4500-as lipo is befér, így fél napot is lehet hajózni!) ![]() A fedélzeti szépészkedés már csak egyéni elmedurranásokon múlik. A különböző csörlők és csigág nyomtatókból és elporladt pc CD játszókból származnak, reszelve vágva festve. A hajó igazi LED temető. Eddig 8db épült be, a vevő 5V-járól táplálom őket, egyenként 1-1 220 Ohmos ellenálláson keresztül. A hajót, a korszerű vizialkamasság érdekében korszerűsített navigációs rendszerekkel szereltem fel: Radar (ami FOG forogni!) és GPS navigáció. Antennája a kormányállás tetejének jobb oldalán. ![]() ![]() folyt. köv. jj |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 01. - 21:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Néhány részlet: A nagyobbik, hátsó daru álló villája dönthető, emelhető és ettől különválasztva működik rajta a kötél a kampóval. A jobb használhatóság okán a daru horga 4 ágú, hogy valójában könnyen beleakaszkodhasson a kiszemelt bólyába. A horog fölé plusz nehezék is került, hogy leengedésnél biztosan meginduljon lefelé a horog. ![]() A "gépház". A daru két független mozgását rep. forgalomból kivont, kiérdemesült hs55 szervók végzik, jó hosszú karokkal. ![]() A végső kép, kivilágítással, korlátokkal és a korszerű design jegyében narancs színű mentőgyűrűkkel. Most már csak úsznia kell sokat.... A hajótest amúgy nagyon jó hullámállóságú, igazi tengeri darab. Simán alkalmas aknász, vagy torpedónaszád, halászhajó, jégtörő felépítményekhez is. A bólyák kinder-tojásból készültek és terv szerint függőleges helyzetben kapcsolódik be automatikusan a rajta levő led. ![]() jj |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 02. - 8:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Művészi! Fedélzet mivel lett festve? Mentőöv miből van? |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 02. - 9:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Fedélzet festése az első fehér festékkel ami itthon a kezembe akadt. Sima fehér akril spray. Elég jól fogja a habos pvc-t. Mentőöv: Brico-ban kapható fehér műanyag függönykarika festve. (csiszolással akár lapítani is lehet...) jj |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 05. - 22:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Menetben, közelebb a készhez: ![]() jj |
Szerző: | Feco1 [ 2011 jún. 08. - 14:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Jenö! Nagyon tetszik a hajó. Én is csinálok egy motoros hajót, de a hajtásnál megakadtam. Érdeklődöm, hogy a szokásos 350-es motornak mennyi a fordulata. Üdv.feco 1 |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 08. - 18:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv, Feco1! Őszintén, gőzöm sincs, kb ugyanannyit, mint egy 400-as (ami kb 4 cm hosszú és abszolúte alap modellmotor) a részletek: http://www.gwsus.com/english/product/po ... ps350c.htm Annyit tudok, hogy a 300-as kefés motorok nagyon gyorsak, a kefétlen előtti időkben repülőkön, impellerekbe használtam. A 350-est 1:5-ös áttétellel hajtom. (Áttétellel egybeépítve kapható, pl GWS gyártmányú) jj |
Szerző: | user_411 [ 2011 szept. 28. - 17:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szevasztok! JJ szuper a bója rakó a képeken de élőben jobban tetszett talán mert meg is tapogathattam ![]() |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |