SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 28. - 6:43

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 94 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Kedves "Medve"!

Sikerült kipróbálnom a berendezést. Személy szerint elégedett vagyok. Bár kellett egy kis kutatómunka,
mert használati utasítást még kínaiul sem mellékeltek.
A rádió vevő akkora, mint egy öngyújtó a szervók pedig, mint egy fél gyufás doboz. Méretük ellenére elég erősek.
Nincs összehasonlítási alapom, mert még soha nem volt a kezemben ilyesmi.
Első bekapcsolásra működött minden. A "kék" szabályozó is remekül teljesített. Köszönet "gvandornak" a tippért!
A nagyobb, többpólusú motoromat képes szinte 1ford./perctől maximumig vezérelni.
A naszádban lévő, nagyjából Mabuchi 550 méretű Johnson (autós porszívó motor) agresszívebb. De lehet vele szépen,
komótosan is haladni, minden gond nélkül.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 17. - 15:19 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
krisz írta:
Kedves "Medve"!

Sikerült kipróbálnom a berendezést. Személy szerint elégedett vagyok. Bár kellett egy kis kutatómunka,
mert használati utasítást még kínaiul sem mellékeltek.
A rádió vevő akkora, mint egy öngyújtó a szervók pedig, mint egy fél gyufás doboz. Méretük ellenére elég erősek.
Nincs összehasonlítási alapom, mert még soha nem volt a kezemben ilyesmi.
Első bekapcsolásra működött minden. A "kék" szabályozó is remekül teljesített. Köszönet "gvandornak" a tippért!
A nagyobb, többpólusú motoromat képes szinte 1ford./perctől maximumig vezérelni.
A naszádban lévő, nagyjából Mabuchi 550 méretű Johnson (autós porszívó motor) agresszívebb. De lehet vele szépen,
komótosan is haladni, minden gond nélkül.


köszönöm az infókat, hétvégén laminálom a hajótestet, aztán mehet rá a fedélzet, aztán a felépítménnyel párhuzamosan megpróbálom beszerezni az működéshez szükséges alkatrészeket is.

2 e-motor lesz, kék szabályzóval és a HK-távval amit javasoltatok. Igyekszünk a költségvetésben elkülöníteni neki egy kis keretet :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 10. - 22:28 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Na rég írtam, pár apróságot sikerült azóta megszerelni. Ma voltam Bánk-on a világbajnokságon. Elsőre meglepett milyen kevesen vannak, de aztán láttam, hogy ez nem ilyen kirakodóvásáros téma, a versenyre jöttek dobozkákkal, aztán utána mentek is sorra az emberek. Fotóztam egy csomót, hamarosan töltök fel belőle valahova.

Nos a témára visszatérve. Befejeztem a tönkcsöveket. Először rézből akartam esztergálni perselyeket a csőhöz, de aztán más ötletem támadt (ha valaki csinált már ilyet akkor bocs :) )
A tengelyre 0.5mm-es rézhuzalt tekertem 2-3cm-es hosszban majd gázláng felett teljesen átitattam ónnal. Így a külső átmérő pont passzol a csőbe, a belső pedig a tengelyre. A csőbe epoxival ragasztottam a darabolás után. Egy oldalra kb 5mm-es darab került. A hajtás tönkcsövéhez esztergált persely kerül, ott azért nagyobb az igénybevétel, a kormánynál szerintem ez is örök élet lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 11. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Nekem ilyen csapágyak vannak a hajtásnál is és nincs velük gond. De a kupplungot szétszedte a motor.
Pedig többsoros sodrony ellentétesen fonva.
https://picasaweb.google.com/krisz1941/ ... 0980677602


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 11. - 9:26 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
krisz írta:
Nekem ilyen csapágyak vannak a hajtásnál is és nincs velük gond. De a kupplungot szétszedte a motor.
Pedig többsoros sodrony ellentétesen fonva.
https://picasaweb.google.com/krisz1941/ ... 0980677602


Az durva... Akkor sima spirálrugót el is felejthetem? Néztem tegnap az oroszoknak is érdekes házilagos kardán volt.
Így nézett ki, csak nem gyári volt:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 11. - 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Nálam ez a tengelykapcsoló típus vált be (csoki+pvc cső):

Kép

Tönkcsőre OBI/hobbyboltban kapható srézcsöveket és rudakat használok.

Vagy egyszerűen a 3-as rúd 4-es csőben, csapágy nélkül.

Vagy: a tengely 3mm-es rúd, tönkcső 5*0,5mm cső, csapágy 4*0,5mm csődarabok. A tönkcső két végétől 5 mm-re egy-egy 2mm-es furat, majd a tönkcső két végébe egy-egy 10mm-es "csapágy" cső darab, amit a 2-es furaton keresztül forrasztással rögzítek.

Kell hozzá szerencse is, mert nem mindig passzolnak egybe a csövek, időnként a falvastagság sokkal kevesebb mint 0,5mm, ilyenkor kicsit kotyog és egy-két csepp beszivárog.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 11. - 21:28 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Pár fotó a jelenlegi állapotokról:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Nagyobb képek: http://mecsystem.uw.hu/t141.php


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mec 2012 aug. 28. - 19:53-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hogyan mondta Józsi bácsi?
" Minden nagyon szép, mindennel meg vagyok elégedve".

De lehet, hogy a kormánylapát egy kicsit- kicsi lesz!

Persze a vizen majd meglátjuk, CSAK AKKOR MÁR MACERÁS LESZ KICSERÉLNI.
Az is lehet, hogy mivel kettő van belőle mégis elég lesz.?! ( Egy diplomata veszett el belőlem, de nagyon!)

Tamásbá
( Hát ezzel nem sokat segítettem!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 10:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
De lehet, hogy a kormánylapát egy kicsit- kicsi lesz!


Biztosan kicsi lesz! De egyenlőre jó ez is, mert a nagyobb kormány
pontosabb kormányzást, rutinosabb "kapitányt" kíván. Ez viszont
egy méretarányos kormány így jobban illik a hajóhoz. Volt nekem egy
PT-15 torpedóvetőm (hasoló hajó mint ez) azon három ilyen pici kormány
volt. Kis sebességnél akkora körön fordult mint egy csuklós Ikarusz-busz.
Nagy sebességnél meg néha levegőt szívtak a csavarok és a "buborékos"
áramlásban nem lehett kormányozni, csak egyenesen ment. Ki is cseréltem
a kormányokat olyanra mint az ECO elektromos hajókon van, azzal meg
is oldódott a probléma, csak hát az nem scale !!!! sajnos ez dilemma, mert
vagy élethű, vagy jó, olyan hogy "ÉS" ezeknél a hajóknál nincs ebben a
kérdésben.

Üdv.: SRY

3. Általános építési előírások, és meghatározások NAVIGA SZABÁLYZAT!

(5) Az F-NS kategóriában a hajócsavar átmérője maximum a méretarányos nagyság másfélszerese, a kormánylapát felülete pedig az eredeti maximum kétszerese lehet (kivéve az F-NNS kategóriát). Egyéb változtatások és kiegészítések nem megengedettek (kivéve az F6/F7 és F-NNS csoportot).

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 16:54 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sry írta:
antikos írta:
De lehet, hogy a kormánylapát egy kicsit- kicsi lesz!


Biztosan kicsi lesz! De egyenlőre jó ez is, mert a nagyobb kormány
pontosabb kormányzást, rutinosabb "kapitányt" kíván. Ez viszont
egy méretarányos kormány így jobban illik a hajóhoz. Volt nekem egy
PT-15 torpedóvetőm (hasoló hajó mint ez) azon három ilyen pici kormány
volt. Kis sebességnél akkora körön fordult mint egy csuklós Ikarusz-busz.
Nagy sebességnél meg néha levegőt szívtak a csavarok és a "buborékos"
áramlásban nem lehett kormányozni, csak egyenesen ment. Ki is cseréltem
a kormányokat olyanra mint az ECO elektromos hajókon van, azzal meg
is oldódott a probléma, csak hát az nem scale !!!! sajnos ez dilemma, mert
vagy élethű, vagy jó, olyan hogy "ÉS" ezeknél a hajóknál nincs ebben a
kérdésben.

Üdv.: SRY

3. Általános építési előírások, és meghatározások NAVIGA SZABÁLYZAT!

(5) Az F-NS kategóriában a hajócsavar átmérője maximum a méretarányos nagyság másfélszerese, a kormánylapát felülete pedig az eredeti maximum kétszerese lehet (kivéve az F-NNS kategóriát). Egyéb változtatások és kiegészítések nem megengedettek (kivéve az F6/F7 és F-NNS csoportot).

Tamásbá


Köszi a segítséget! Igen ez a méretarányos lapát, csavarból is méretarányosat szeretnék. Aztán majd elválik :) A szabályzat ezek szerint nagyon engedékeny. Nekem a csavarból másfélszerese már érintené a testet, a lapát méretet meg akkor majd a próbaúszások során kitapasztalom. Végülis ilyen tengelyem van még, készítek egy nagyobbat is aztán lehet cserélgetni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 18:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Medve írta:

A szabályzat ezek szerint nagyon engedékeny. Nekem a csavarból másfélszerese már érintené a testet, a lapát méretet meg akkor majd a próbaúszások során kitapasztalom. Végülis ilyen tengelyem van még, készítek egy nagyobbat is aztán lehet cserélgetni.


A szabályzat annyira engedékeny, hogy működhessen a hajó a vízen, tehát praktikus.

A tengelykapcsolóhoz:
Így oldottam meg:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Vérnyomásmérő gumi.

Ha most kezdeném, kipróbálnám a gyári kardánt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 12. - 19:17 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
gvandor írta:
Medve írta:

A szabályzat ezek szerint nagyon engedékeny. Nekem a csavarból másfélszerese már érintené a testet, a lapát méretet meg akkor majd a próbaúszások során kitapasztalom. Végülis ilyen tengelyem van még, készítek egy nagyobbat is aztán lehet cserélgetni.


A szabályzat annyira engedékeny, hogy működhessen a hajó a vízen, tehát praktikus.

A tengelykapcsolóhoz:
Így oldottam meg:
Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Vérnyomásmérő gumi.

Ha most kezdeném, kipróbálnám a gyári kardánt.


Az én spirálrugós kardánom is ilyen, csak a gumi helyett rugó van. Köszi, hogy megosztottad.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 13. - 6:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos hajnalban kénytelen vagyok egy kicsit foglalkozni a NAVIGA
szabályzattal!

"(5) Az F-NS kategóriában a hajócsavar átmérője maximum a méretarányos nagyság másfélszerese, a kormánylapát felülete pedig az eredeti maximum kétszerese :roll: lehet :!: :!: :!: :!: :!: (kivéve az F-NNS kategóriát). Egyéb változtatások és kiegészítések nem megengedettek (kivéve az F6/F7 és F-NNS csoportot)."

Értelmezve a szabályzatot és erre nagyon jól rámutatott " gvandor " negyedmester a következőket érdemes megjegyezni:

1 Aki nem tagja a Magyar Modellező Szövetségnek és igy nem kénytelen elfogadni a Nemzetközi Szövetség a NAVIGA szabályait, AZ JOBB, HA EL SE OLVASSA AZ ELŐIRÁSOKAT MERT REÁ NEM IS VONATKOZIK!

2 Még , ha tagja is az MMSZ-nek HA NEM INDUL AZOKON A VERSENYEKEN AHÓL A NAVIGA ELŐIRÁSAI SZERINT ADJÁK ME AZ INDULÁSI FELTÉTELEKET
NEM SZÜKSÉGES BETARTANI A SZABÁLYOKAT!

3 Mindenütt nyomatékosan szerepel a LEHET SZÓ igy semmi kötelezettség nincs! NEM KELL A HAJÓCSAVART ÚGY MEGNÖVELNI, HOGY BELEVERJEN A
HAJÓFENÉKBE és NEM KELL MEGNŐVELNI A KORMÁNYT mivel a modell nem
a NAVIGA által előirt pályán, sürű bólyasor között fog menni ahól meg is kell
kis ivben fordúlni!

Ami a lényeg az egész hozzászólásomból:
A SOROK KÖZÖTT OLVASNI TUDNI KELL ez sajnos nem csak itt hanem az élet minden vonatkozásában igy van.
Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 13. - 7:31 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
antikos írta:
Sajnos hajnalban kénytelen vagyok egy kicsit foglalkozni a NAVIGA
szabályzattal!

"(5) Az F-NS kategóriában a hajócsavar átmérője maximum a méretarányos nagyság másfélszerese, a kormánylapát felülete pedig az eredeti maximum kétszerese :roll: lehet :!: :!: :!: :!: :!: (kivéve az F-NNS kategóriát). Egyéb változtatások és kiegészítések nem megengedettek (kivéve az F6/F7 és F-NNS csoportot)."

Értelmezve a szabályzatot és erre nagyon jól rámutatott " gvandor " negyedmester a következőket érdemes megjegyezni:

1 Aki nem tagja a Magyar Modellező Szövetségnek és igy nem kénytelen elfogadni a Nemzetközi Szövetség a NAVIGA szabályait, AZ JOBB, HA EL SE OLVASSA AZ ELŐIRÁSOKAT MERT REÁ NEM IS VONATKOZIK!

2 Még , ha tagja is az MMSZ-nek HA NEM INDUL AZOKON A VERSENYEKEN AHÓL A NAVIGA ELŐIRÁSAI SZERINT ADJÁK ME AZ INDULÁSI FELTÉTELEKET
NEM SZÜKSÉGES BETARTANI A SZABÁLYOKAT!

3 Mindenütt nyomatékosan szerepel a LEHET SZÓ igy semmi kötelezettség nincs! NEM KELL A HAJÓCSAVART ÚGY MEGNÖVELNI, HOGY BELEVERJEN A
HAJÓFENÉKBE és NEM KELL MEGNŐVELNI A KORMÁNYT mivel a modell nem
a NAVIGA által előirt pályán, sürű bólyasor között fog menni ahól meg is kell
kis ivben fordúlni!

Ami a lényeg az egész hozzászólásomból:
A SOROK KÖZÖTT OLVASNI TUDNI KELL ez sajnos nem csak itt hanem az élet minden vonatkozásában igy van.
Üdvözlettel

Tamásbá


Én azt a lehetőséget választom, hogy ha már scale modellt építek, igyekszem megfelelni a tervnek. Ha már ilyenem lesz akkor talán versenyre is eljutok, ott pedig nem árt akkor a szabályzatnak is megfelelni.

Köszönöm az infókat és az ötleteket.

(Én meg a pozitiv hozzáállást köszönöm meg !) ( Tamásbá)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 23. - 9:40 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Ha valaki szeretné megépíteni ugyanezt a modellt, itt letölthetitek a szkennelt tervrajzot, ma digitalizáltam be:

http://mecsystem.uw.hu/t141.php


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 94 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség