SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 12:24

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 94 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 23. - 10:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Medve írta:
Ha valaki szeretné megépíteni ugyanezt a modellt, itt letölthetitek a szkennelt tervrajzot, ma digitalizáltam be:

http://mecsystem.uw.hu/t141.php


Ez egy kiváló munka és nagyon köszönjük! Annyira szűkös a minőségi
tervrajzkészlet, hogy ilyen jól megcsinált digitalizált rajzokra nagyon
nagy szükségünk van.

Egyetlen tanácsom lenne Medve Kollégának! Én amikor rajzot szkennelek
és dogotalizálok mindíg megcsinálom külön a bordametszeteket. Az
mindíg egy önálló rajzelem mert ez a hajótestet leíró legfontosabb rajzi
eszköz. Általában 300 dpi-vel szkennelek, de a bordarajz az 500 dpi-s,
és eleposan átvizsgálom, kijavítom a szkennelési hibákat.
Sajnos a papír alapú rajzok olyanok, amilyenek. Vastagok a vonalak,
torzult, elcsúszott stb.... különösen a régi MODELLEZÉS-ben megjelent
rajzok borzasztóak, mert egy sima nyomda csinálta őket nem műszaki
sokszorosító. Ezért aztán aki ilyenek digitalizálására adja a fejét az
nem kis nyűgöt vesz a nyakába, azért is külön köszönet Medve Kolléga
munkájáért, én (sajnos) pontosan tudom mit jelent a MODELLEZÉS
rajzaiból használható digitalizátumot csinálni, nem könnyű az biztos.

Érdekes, hogy a Német, Angol, de még a Csehszlovák modellező
magazinoknál is a rajzmellékletet megfelelő 65-ös "gyalult" papírra,
műszaki sokszorosítási eljárással (scale xerox) készítették ...... na
azokat egy élvezet digitalizálni, de sajnos nekünk ilyen luxus nem
jutott.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 23. - 12:19 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sry írta:
Medve írta:
Ha valaki szeretné megépíteni ugyanezt a modellt, itt letölthetitek a szkennelt tervrajzot, ma digitalizáltam be:

http://mecsystem.uw.hu/t141.php


Ez egy kiváló munka és nagyon köszönjük! Annyira szűkös a minőségi
tervrajzkészlet, hogy ilyen jól megcsinált digitalizált rajzokra nagyon
nagy szükségünk van.

Egyetlen tanácsom lenne Medve Kollégának! Én amikor rajzot szkennelek
és dogotalizálok mindíg megcsinálom külön a bordametszeteket. Az
mindíg egy önálló rajzelem mert ez a hajótestet leíró legfontosabb rajzi
eszköz. Általában 300 dpi-vel szkennelek, de a bordarajz az 500 dpi-s,
és eleposan átvizsgálom, kijavítom a szkennelési hibákat.
Sajnos a papír alapú rajzok olyanok, amilyenek. Vastagok a vonalak,
torzult, elcsúszott stb.... különösen a régi MODELLEZÉS-ben megjelent
rajzok borzasztóak, mert egy sima nyomda csinálta őket nem műszaki
sokszorosító. Ezért aztán aki ilyenek digitalizálására adja a fejét az
nem kis nyűgöt vesz a nyakába, azért is külön köszönet Medve Kolléga
munkájáért, én (sajnos) pontosan tudom mit jelent a MODELLEZÉS
rajzaiból használható digitalizátumot csinálni, nem könnyű az biztos.

Érdekes, hogy a Német, Angol, de még a Csehszlovák modellező
magazinoknál is a rajzmellékletet megfelelő 65-ös "gyalult" papírra,
műszaki sokszorosítási eljárással (scale xerox) készítették ...... na
azokat egy élvezet digitalizálni, de sajnos nekünk ilyen luxus nem
jutott.

Üdv.: SRY


Köszi a javaslatokat. A vonalvastagság oka, hogy 114%-ra lett nagyítva. Az eredeti rajz 1:40 volt, én 1:35-ben készítem, ezért a nagyítás. (tudom, 1.1428 az arányszám, de egyrészt ezt a másolónk nem tudja, másrészt az annyira elenyésző, hogy a vonalvastagság is több hibát visz a méretbe).

Legjobb lenne autocad-be digitalizálni, de nekem annyira pöpec rajzra nincs szükségem, nem lézerrel vágok, hanem fűrésszel.

Örülök, ha segíthettem valakinek! Ha még ilyen rajz akad a kezembe, akkor azt is beszkennelem, illetve ha valaki tud küldeni/adni, szívesen megcsinálom, A/3-as a szkennerünk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 19:33 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Kollégámtól kaptam kölcsön egy műszerész esztergát, úgyhogy a tönkcső és a kuplung már tuti újra lesz gyártva. Már csak a Szabolcs utcába kell elugranom alapanyagért. Ma kérdeztem, 12mm-es sárgaréz rúd 1m kb 2500Ft.

Ti a tönkcső perselyeknek sárgarezet raktok, vagy bronzból érdemesebb? Sajnos a csúcs helyére nincs tokmány, ezért a kész darabot utólag majd állványos fúróval kell kifúrni, de annyi baj legyen.

Ha holnap időm engedi, beugrok egy kis sztirolért is Vegyész kollégáékhoz :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 19:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

A csapágynak igazán bronz a jó, de ha Vegyész Kolléga felé jársz (vagy a
vasas bóóóótban is megkérdezheted) ha lenne egy kis teflon, az az igazi.
Egy jóképű dugós kialakítású tefloncsapágynál nincs jobb hajómodellbe.
Csendes, nem kopik, és még vízzárt is, mintha szimeringes lenne. Szóval
szuper!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Medve !

Nagyon rendes, hogy elérhetővé tetted a tervrajzot, köszönöm!
Az esztergán egy egyszerű kis készülékkel tudsz fúrni főleg ha egyforma méreteket kell készítened.
A fúrót először tedd a tokmányba a munkadarab helyére, a késtartóba fogj be egy négyzetvasat, rezet stb.
A késtartóba lévő db-ba fúrj egy furatot, keresztbe egy csavart néki és máris megfelelő pozícióba van egy egyszerű fúróbefogód amivel tudsz központosan fúrni.
Üdv: Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 27. - 20:20 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Köszönöm a tippeket!

Sylka-éknál láttam teflon rudat, de csak 5mm és 10mm-es van. Viszont van nekik Ertacetal (???) rúd is, ezt is tönkcső csapágynak javasolják, olcsóbb mint a teflon és van nekik 6mm-es méretben is. Gondolom ez is jó nekem, max csinálok több darabot.

Az esztergás tipp is nagyon hasznos, alkalmazni fogom!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 20:05 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
A teflon vagy műanyag perselyeket mivel szoktátok a réz tönkcsőbe ragasztani?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 29. - 20:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Medve írta:
A teflon vagy műanyag perselyeket mivel szoktátok a réz tönkcsőbe ragasztani?


Semmivel. Szorosra kell illeszteni és kell rá egy válat esztegálni, hogy ne csússzon bele a csőbe.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 30. - 7:22 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Egyik kolléga eléggé elbizonytalanított, azt javasolta, amit már én is régóta fontolgattam, hogy ne tartsam meg a fa testet, hanem csak mintának használjuk.

Lassan véglegesedik a felülete, ha a költségvetés is engedi, beszerzem a szövetet és gyantát a mintához és a formakészítéshez is.

Közben még zajlik egy meccs bennem a réz és ertacetal persely között. Tönkcsőnek 8mm-es 0.5mm falvastagságú réz csövet fogok használni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 30. - 14:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
A naszádom 83cm-es. Fa építésű, egy rétegben laminálva a felülete. De nehéz. Akksik nélkül úszik a szerkesztési vízvonalon.
Akkuval megnő a merülés 2mm-el, ami ránézésre nem vészes, DE a súlyfelesleg nem engedi szépen felsiklani.
Ha újra kéne kezdenem, műanyag hajótestet építenék, vagy balsát használnék szerkezetnek és azt gyantáznám.
Nem akarok befolyásolni senkit, ahhoz tapasztalatlan vagyok. De következtetés levonható.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 21:59 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
krisz írta:
A naszádom 83cm-es. Fa építésű, egy rétegben laminálva a felülete. De nehéz. Akksik nélkül úszik a szerkesztési vízvonalon.
Akkuval megnő a merülés 2mm-el, ami ránézésre nem vészes, DE a súlyfelesleg nem engedi szépen felsiklani.
Ha újra kéne kezdenem, műanyag hajótestet építenék, vagy balsát használnék szerkezetnek és azt gyantáznám.
Nem akarok befolyásolni senkit, ahhoz tapasztalatlan vagyok. De következtetés levonható.


milyen motort használsz?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 22:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Fogalmam nics. :-) Talán fúrógépben volt, se gyártó, se sorzat szám, semmi nincs rajta feltüntetve.
Az előző leégett, 550-es Mabuchi volt. A fiók-készletet használom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 02. - 21:13 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Elkészült a kormánylapát karja, vörösréz lemezből vágtam ki, majd "csoki"ból vágott darabokat forrasztottam rá. Forrasztóvízzel egész gyorsan ment, miután a satuba két fa közé fogtam és nem vezette el a hőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 03. - 20:27 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Voltam bronzker-ben. 8mm 0.5mm falvastagságú sárgaréz cső csak 3m-es szálban volt, így ha valakit érdekel, szívesen adok belőle. Jobban megérte, mert itt a 3 méteres volt annyi, mint az Obiban az 1 méteres.

Sylka-nál ugyanígy jártam a teflonnal. Kaptam 8.5mm-es teflon rudat perselynek. Ha valaki kér, ebből is tudok adni, ha valaki nem akar egész szálat venni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 12. - 22:31 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Winkler kollégának hála elkészültek a réz és teflon perselyek. A teflont sikerült tökéletesen passzentosra esztergálni, úgyhogy a víz kizárva :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 94 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség