Üdv. Mindenkinek!
Annó kaptam egy külmotort ANTIKOS Kollégától. Igen régi darab, nem
tudom milyen gyártmány lehet az összes felirat ami az öntött műanyag
házon van ennyi : MEHANOTEHNIKA
Ahogy nézegettem a neten talán Jugoszláv gyártmány lehet, de ha
valaki többet tud erről szóljon.
Szegény öreg moci nem működött, volt néhány egyértelmű hiányossága
(törött tengely, szakadt vezetékek stb....) meg aztán ki tudja még mi
mindent rejteget az öreg kasztni.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/10643312 Ez a motorház felső részén lévő felirat.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/10643314 Ma volt kis időm ilyesmire ezért szétszedtem. A látvány lehangoló, de
nem reménytelen. Az első, hogy kimértem a tekercseket. Egyik sem
szakadt, így van remény az újjáélesztésre.
A sok apró hiba, törés, repedés mellett volt néhány igazán súlyos is.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/10643315 Ebben a külmotorban nem egy szabvány elektromotor van, hanem
(mint régen szokás volt) egy egyedi elektromotor, aminek háza maga a
külmotor burkolata.
Az első súlyos hiba a szénkefék állapota. Az egyik eltört, a másik
eloxidálódott. Ezeket egy 280-as motorból kiműtött és nagy mértékben
átalakított szénkefére cseréltem.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/10643317 A másik komoly gond, hogy a vízszintes tengely eltörött. Ez már
láthatóan, régebben ragasztották, de ez olyan mint az üvegpohár, ha
egyszer eltörik akkor annyi neki.
A hajócsavar agy része is repedt, és a csavartollakat csak a szentlélek
tartja a helyén.
http://szarnyas.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... d/10643318 A tengely ki lett cserélve egy 2 mm-es acéltengelyre. A végén menettel
és egy lekontrázott 25 mm-es 3 ágú GRAUPNER hajócsavarral. A
fogaskerékről leesztergáltam a törött műanyag tengelyt és kapott
egy furatot ezzel illeszkedik az új acél tengelyre.
...
..
.