SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
BOTOND folyami tolóhajó http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2075 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 19. - 20:34 ] |
Hozzászólás témája: | BOTOND folyami tolóhajó |
BOTOND ![]() ![]() ![]() Hossz 490mm Méretarány 1:40 Meghajtás 2X Multiplex Permax 480-as szénkefés motor, direkt hajtásban Csavar 26mm, 3 ág 2mm-es tengelyre. Tápellátás LiPo 2s 5000mAh Menetidő 30-60 perc, sebességtől függően. Építési anyag: 2 és 3 mm-es habosított PVC lemez, Hajótest merülő része fóliázva, fedélzet, felépítmények festve. Hajótest EGRETE típus, felépítmény saját terv alapján. Magyar zászló alatt hajózik Botond nevű tolóhajó, mely felépítménye az Egrete típusra hasonlít. üdv: jj |
Szerző: | sry [ 2011 okt. 19. - 21:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Szóval új játékossal szállsz harcba a kolompért? ![]() ![]() ![]() ![]() Csinos darab! Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2011 okt. 20. - 7:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Pedig van hasonló magyar gyártású is (OT-2441): ![]() A korlátok miből vannak? Mivel lettek ragasztva (forrasztva?)? |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 20. - 9:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Korlátok 1mm-es sárgaréz huzal forrasztva, reszelve, szürkére fújva. Fedélzetbe fúrva, ragasztva pillanatragaccsal jj |
Szerző: | mamut [ 2011 okt. 20. - 14:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
jj írta: Korlátok 1mm-es sárgaréz huzal forrasztva, reszelve, szürkére fújva. Fedélzetbe fúrva, ragasztva pillanatragaccsal jj Művészi munka! Jó lenne a munkafázisokról egy képsor (majd a legközelebbi korlátgyártásnál), mert nekem mindig nagy cseppekben marad ott az ón. |
Szerző: | mamut [ 2011 okt. 20. - 14:58 ] |
Hozzászólás témája: | Re: BOTOND folyami tolóhajó |
jj írta: Meghajtás 2X Multiplex Permax 480-as szénkefés motor, direkt hajtásban Csavar 26mm, 3 ág 2mm-es tengelyre. Nem melegednek a motorok? Nekem a Csongrádban a kb 350-es motorok direkt hajtással 2 perc alatt elégtek. |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 20. - 15:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen, a motor kérdése örök... A meghajtás története a Botondban: A hajócsavar 2mm-es tengelyen, 26mm átmérőjű, 3 ágú, kis emelkedésű. (tehát abszolúte pilincka darabok, amit együtt árulnak 2mm-es tengellyel, tönkcsővel) 1. 370-es motor, 1/6 áttétel GWS. 5 éves korom előtt engem is lázba hozott volna ez a menetteljesítmény, tehát harmatos. (Bár scale... csak a szél ne fújjon, mert az nem "scale" és a hajó páá páá!) 2. 540-es, nem modell célra épített motor, direkt hajtás. A 20l vizet simán kicsapja a kádból. 5000mAh 2s lipo akksi 8 perc alatt kakukk. 3. 2. pontban leírt motorok 1/2 áttétellel. Még mindig nagyon durva, brutális, hirtelen ugró, de már barátibb áramzabálók. 4. Végső megoldás: Multilex Permax 480-as kefés modell célra árult, 7.2V-os motorok. Lényeges, hogy a motorok jó része 6V-os (bár elmegy 7 -ről is, de melegszik/fogyaszt/ég). Tekintve, hogy a csigák kicsik, a motorok 7V-osak, a táplálás max. 7.2V, így melegedés elhanyagolható, teljesítményleadás finoman szabályozható, a játékidő 30-60 perc és mindenki boldog. Tanulság: I. Nem mindegy, hogy a motor milyen feszültségre ajánlott II. Az arányosan kicsi csiga nem terhel nagyot III. Valahogy azok a motorok jobbak, mások, amik eleve modellhez készültek, bár a máshonnan beszerzett példányok külsőre megegyeznek azokkal. Kivétel, ha igazán lassú motorra van szükség, pl. lapátkerekes gőzös - HP tintás nyomtató fejmozgató motorja. Kisérletezni érdemes, mert olcsóbb... Kérdés: A Csongrádban milyen csigákat használtál és milyen akupakkot, szabályozót? jj |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 20. - 20:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Korlát: Nekem is nagy cseppekben marad az ón, de a forrasztás előtt a forrasztandó pontokat reszeld meg tűreszelővel, ilyenkor a tiszta felületet szépen befutja az ón, vagy egyszerűen csiszolópapírral csiszatold meg a teljes pálcát frissen, a szabás előtt. A felesleg az ónból tűreszelővel gyorsan lereszelhető a festés előtt. jj |
Szerző: | user_411 [ 2011 okt. 23. - 5:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szép és gyors, grat! |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 26. - 11:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Néhány újabb részlet a darabon: Meghajtás és kort-gyűrűs kormányzás: ![]() A tat berendezése, külmotoros csónak, horgonycsörlők, csónakdaru (működik!): ![]() Kormányállás, radar, fehér ledes fényszórók, GPS vevő, dönthető árbóc fényekkel és lobogóval: ![]() Gépház: kormányzás, direkt kihajtású 480-as motorok: ![]() Az összkép jelenlegi állapotában: ![]() üdv: jj |
Szerző: | user_411 [ 2011 okt. 26. - 12:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szuper! Működik? Nem mondod? ![]() |
Szerző: | sry [ 2011 okt. 27. - 10:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyre jobb! De ha megengedsz egy észrevételt: Tedd már azt a nemzeti lobogót a tatra, a főhelyre! Ennyit melózol az élethű külalakkal, és az egész összképet jelentősen rontja a rossz helyen lévő lobogó. Az antennaárbocon csak jelzőzászló, vagy a cég saját zászlaja lehet (mondjuk JJ-LINE ![]() ![]() ![]() ![]() Ha a tatra nem helyezhető a zászló (tipikus probléma toló és vontató hajóknál, mert a tat-on lekaszálná a vonatókötél a zászlót) , akkor a felépítmén, vagy a fedélzeti ház leghátsó pontjára kell tenni a nemzeti hovatartozást jelző zászlót. Az antennaárbocon nemeti lobogó csak hadihajókon lehet, így ha helyesen akarod felszerelni a "BOTOND"-ot, vagy átteszed a tatra, vagy a felépítmény végére a zészlót, vagy szerelsz rá egy-két ágyút és akkor maradhat az antennaárbocon a zászló ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elnézést a belevauért..... Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 okt. 27. - 15:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi SRY! Szép lassan így kupálódik az ember... Sajna az egész felépítmény középen "foglalt". Felfelé a lépcsők, a taton pedig a vontatásra szolgáló kötélbakok. Így marad a kormányállás tetejének hátsó élére egy zászlórúd. Amúgy a hadihajó ötlet sem rossz, mivel a darab mozgása a vízen eléggé őrnaszádos, továbbá a festése is elég harcias, mivel a heraldikában (címertan) a piros fehér sávos színezés a háború, a harc jelzése. Ez a motívum azonos az árpádsávval pl, de az amerikai zászló is szép tanulmány, amiben a kék mezőben (békében) leledző csillagok jelzik, hogy béke csak az államok (csillagok) területén van, azon kívül pedig harc és háború (piros fehér sávos terület) Az amerikaiak szépen tartják is ezt a hagyományt a nagy észak dél ellen cilibuli óta. Kivéve azt az érdekes esetet, amikor egy tengeralattjáróról felszálló japán hidroplán gyújtóbombával bombázta egy nemzeti park erdejét, amint azt Maci Laci, Bubu és a vadőr látta is! (És ez nem vicc!) Az EU lobogó pedig csak a színtiszta béke területe, kék alap és benne a tagállamok csillagai, háború pedig sehol. jj |
Szerző: | RedCar [ 2011 okt. 27. - 20:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Érdekes tanulmány mind a kettő. Ezzel is okosabb lettem. És még mondja valaki hogy a modellezők nem széles látókörűek ![]() ![]() |
Szerző: | ranti [ 2011 okt. 28. - 9:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Banyek, a harmadik képről azt hittem az eredeti nagy hajó van lefotózva. ![]() ![]() Jó a fotóbeállítás... ![]() és a hajó is! Egy kis antikolás után második nézésre is eredeti nagy hajónak tűnne! |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |