A Turcsi sikeres mentőakcióin felbuzdulva egy kis mérető hajót építettem.
A kis méret előnye, hogy az ember kis hátizsákban magával viheti a vitorlás túraversenyeken is.
Fő célkitűzés az volt, hogy meglévő, otthoni, elfekvő készletekből alakítsam ki. A hajó felső éle L alakú léc, alsó élei negyed körcikk alakú lécek, síkjai zöldségesdoboz rétegeslemezek. A hajót parkettalakkal kezeltem.
A kormányszerelő és az akkucsere nyílás 1mm-es lexán lap. A nyílásokat úgy alakítottam ki, hogy minden fontos alakatrész látható legyen. Kormányszervó egy 5010-es (5kgcm). Szabályzója a kék szabályzó. Antennája akku csatalkozóval kapcsolódik a hajótesthez.
Úszáspróbán már volt (a LÖK-ön), mentésen még nem vett részt. Sebessége kiváló, a motorok azonban nehezen szabályozhatók, a hajszárító motoros Turcsi lényegesen jobban vezethető. A hajó merülése nagy, nagyobb sebességnél átbuknak rajta a hullámok, de a lexán fedél tökéletesen védi, egy csepp víz sem került bele a próbaúszáson.
A kormány 3mm-es rézrúdra forrasztott 1mm-es kemény vréz lemez:
A meghajtás két 400-as motor, párhuzamosan kötve, 4x0,5mm-es csőben 3mm-es tengelyen. A hajócsavar olcsó Pelikán csavar kisebb átmérőre csiszolva (Péter tolóhajómhoz volt eredetileg). Tengelykapcsoló szilikon gumicső.
A rádió kristálya is látható a kormányszerelő nyílás ablakán át: