SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 27. - 0:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Carolanne tolóhajó 1:50
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 01. - 23:27 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Találtam egy kis önjáró rajzot, megtetszett a formája. Sajnos a rajzokon szélességi méretek ugyan voltak, de a tényleges kialakítás, pl. létra, kémény szám, ablakok nincsenek meg. Nekiálltam egy használhatóbb tervet készíteni belőle.

Az eredeti rajz:

https://docs.google.com/folder/d/0B37Ha ... VVPa1Z2ejA

Itt tartok vele (folyamatosan frissítem majd):

https://docs.google.com/folder/d/0B37Ha ... FTY1E/edit

Várnám a szakértők véleményét a front ablakokról :)


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Mec 2012 okt. 27. - 20:24-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 02. - 10:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Azt nem tudom honnan jött ez a rácsos ablak, de én még soha nem láttam ilyet hajón (de lehet, hogy csak elég hajót nem láttam még eddig, azért maradt ki)

A hajóablakok általában négyzetesek, vagy enyhén téglalap alakak és mivel nagyon fontos a vízmentes beépítés lekerekítettek a sarkaik. Igyanúgy építik be őket, mint a gépkocsik, buszok szélvédőit ezért vastag profilos gumikeret és lekerekített sarkok jellemzik a hajóablakokat. Egyébként kisebb hajókon előszeretettel építenek be busz vagy vasúti vagon oldal ablakokat, ezért is van olyan sok letolható, vízszintes osztású ablak kishajókon.

Kép
A belső fotókon jól látszik az ablakok szerkezete és beépítés módja.

Kép
Itt meg a klasszikus letolós buszablak :-)


Kivételek a hadihajók páncélozott ablakai , ezek szögletesek, de csak azért, mert van egy belső vízzárt ablak, és arra kívülről felcsavaroznak egy páncélüveget, aminek már nem kall vízzártnak lennie, így nincs is gumikerete sem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 06. - 21:39 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Köszi az ablak tippeket, ezt a részét akkor már át kell alakítsam akkor :)

Közben készülnek a kivágási rajzok, de a fenéklemez kialakításánál megakadtam. Az eredeti borda rajzok alapján elég fura forma jönne ki, egy lapból meg sem lehetne oldani (eredeti terveken balsa lapokból van minden írva)..

Itt egy rajz, sajnos 3d-ben nem tudom megcsinálni, de jó lenne egy szakvélemény, hogy ez így jó lesz-e? Gondoltam, hogy az alján a 45 fokos letörést elhagyom és megspórolok pár ősz hajszálat, de ha megoldható így akkor megcsinálnám.

Szóval az alulnézeti rajz:

https://docs.google.com/open?id=0B37Haa ... U1ER1pQTlU

Közben elővettem a fogaskerék áttételemet is, ha beleteszem, akkor a merülést meg kell növelni, hogy beférjen, viszont akkor már simán bemenne az 500-as motor is. 32/16 fogas áttételem van így mehetne egy motorról két csavar. De így sem férne fel 30-asnál nagyobb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 06. - 22:05 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Így alakulna a fogaskerekes hajtás, sok hely nem marad az akkunak :D

Kép

Úgy érzem megint jobban járnék ha vennék két motort :(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 8:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Akkor sorban:

Elhagyható a fenéklemez és az oldallemez közötti letörés, de :
1.) ezzel megnő majd a hajó vízkiszorítása és tobb ballaszt kell bele, amitől nehezebb is lesz és hajózáskor nehezebben éri el a kívánt sebességet, és hoszabb lesz a kifutása is.
2.) megnő a hajótest laterális ellenállása is, így nehezebben fog fordulni, ami kölünüsen akkor lesz számottevő, hogy elejére bárka lesz csatolva.
3.) természetesen lényegesen egyszerűbb lesz a hajótest megépítése .

A hajtásról:
Én minden modellem meglévő alkatelemekhez tervezem. Az még soha nem jött be, hogy "majd keresek hozzá motorot", meg "majd rakok bele valami akkut". Szedj össze mindent ami bele kell építeni és azokhoz tervezz minden szerkezeti elemet. Pl lehet, hogy egy bordát el kell majd csusztatni, hogy legyen egy jóképű szervoágyad, vagy egy teli bordát lyukasztani kell, hogy elférjen az akko stb.. stb...

Ha már minden szerkezeti elemaz asztalon van előtted, akkor kezd el elkészíteni a végleges rajzokat!!! Nagyon figyelni kell a kábelekre, mert egy 150 mm hossz és 50 mm széles akku a pont ekkora helyre soha nem fog bemenni a vezetékek miatt és ez igaz minden más elemre is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 8:11 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sry írta:
Üdv.

Akkor sorban:

Elhagyható a fenéklemez és az oldallemez közötti letörés, de :
1.) ezzel megnő majd a hajó vízkiszorítása és tobb ballaszt kell bele, amitől nehezebb is lesz és hajózáskor nehezebben éri el a kívánt sebességet, és hoszabb lesz a kifutása is.
2.) megnő a hajótest laterális ellenállása is, így nehezebben fog fordulni, ami kölünüsen akkor lesz számottevő, hogy elejére bárka lesz csatolva.
3.) természetesen lényegesen egyszerűbb lesz a hajótest megépítése .

A hajtásról:
Én minden modellem meglévő alkatelemekhez tervezem. Az még soha nem jött be, hogy "majd keresek hozzá motorot", meg "majd rakok bele valami akkut". Szedj össze mindent ami bele kell építeni és azokhoz tervezz minden szerkezeti elemet. Pl lehet, hogy egy bordát el kell majd csusztatni, hogy legyen egy jóképű szervoágyad, vagy egy teli bordát lyukasztani kell, hogy elférjen az akko stb.. stb...

Ha már minden szerkezeti elemaz asztalon van előtted, akkor kezd el elkészíteni a végleges rajzokat!!! Nagyon figyelni kell a kábelekre, mert egy 150 mm hossz és 50 mm széles akku a pont ekkora helyre soha nem fog bemenni a vezetékek miatt és ez igaz minden más elemre is.

Üdv.: SRY


Szerinted a letörést melyik verzió szerint csináljam? Az eredeti rajz szerint nekem valahogy nem akar összeállni a forma. A legnagyobb gond az, hogy az első borda rajz arról hiányzik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 15:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szerintem vegyük a kecske és a káposzta esetét :-)

Csináld sima dobozra de rakj bele jó vastag szegélylécet és kerekísd le a fenéklemez, oldallemez csatlakozást :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 15:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez CAD-ben (Ceruzával Alkotott Darab) megmutatva :-)

Kép

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 15:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na nézd csak mit kotortam elő neked:

Kép

Ez a "GERDI" 2009 augusztuságba Újpesten a sólyán. A fent vázolt módszerrel ez a hajótestforma is könnyen elkészíthető. Itt nem lekerekítve van a hajótest éle, hanem lecsapva 45 fokban. A belső sarokléccel ez is könnyen megoldható, csak egy kis csiszolás kérdése.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 15:49 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sztirolból akarom az egész testet, ezért is a problémázás :)

Jó ez a fotó, de akkor az én módosított rajzom szerint alakítom a testet, így az orrésznek nem lesz V-alakja csak a 45 fokos letörés végig.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 15:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ok.

Bár erre a stirol technikára is ki lehetne dolgozni alami csiszolásos módszert (valószínűleg jó szőrös lesz töle :-) )

ezek a hajótestek sima lemezekből készülnek egyszerűszabással és hegesztéssel, semmi extre, így síklapokból könnyen kialakítható az ezeket formázó modell is.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 16:04 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
sry írta:
Ok.

Bár erre a stirol technikára is ki lehetne dolgozni alami csiszolásos módszert (valószínűleg jó szőrös lesz töle :-) )

ezek a hajótestek sima lemezekből készülnek egyszerűszabással és hegesztéssel, semmi extre, így síklapokból könnyen kialakítható az ezeket formázó modell is.

Üdv.: SRY


na holnap kivágom, aztán majd kiderül :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 20:35 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Az MPJET compact tönkcsövek hosszából ugye lehet levágni? Van valakinek tapasztalata ezügyben?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 07. - 21:02 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
Lehet, hogy ilyen alakú kellene legyen a test?

Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 08. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Medve írta:
Az MPJET compact tönkcsövek hosszából ugye lehet levágni? Van valakinek tapasztalata ezügyben?


Igen lehet. Kettőből kétszer sikerült. A csapágy kiszedése az érzékeny pontja a műveletnek, de valamelyik végén csak hagyja magát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség