SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Carolanne tolóhajó 1:50 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2194 |
Oldal: 1 / 15 |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 01. - 23:27 ] |
Hozzászólás témája: | Carolanne tolóhajó 1:50 |
Találtam egy kis önjáró rajzot, megtetszett a formája. Sajnos a rajzokon szélességi méretek ugyan voltak, de a tényleges kialakítás, pl. létra, kémény szám, ablakok nincsenek meg. Nekiálltam egy használhatóbb tervet készíteni belőle. Az eredeti rajz: https://docs.google.com/folder/d/0B37Ha ... VVPa1Z2ejA Itt tartok vele (folyamatosan frissítem majd): https://docs.google.com/folder/d/0B37Ha ... FTY1E/edit Várnám a szakértők véleményét a front ablakokról ![]() |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 02. - 10:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Azt nem tudom honnan jött ez a rácsos ablak, de én még soha nem láttam ilyet hajón (de lehet, hogy csak elég hajót nem láttam még eddig, azért maradt ki) A hajóablakok általában négyzetesek, vagy enyhén téglalap alakak és mivel nagyon fontos a vízmentes beépítés lekerekítettek a sarkaik. Igyanúgy építik be őket, mint a gépkocsik, buszok szélvédőit ezért vastag profilos gumikeret és lekerekített sarkok jellemzik a hajóablakokat. Egyébként kisebb hajókon előszeretettel építenek be busz vagy vasúti vagon oldal ablakokat, ezért is van olyan sok letolható, vízszintes osztású ablak kishajókon. A belső fotókon jól látszik az ablakok szerkezete és beépítés módja. ![]() Itt meg a klasszikus letolós buszablak ![]() Kivételek a hadihajók páncélozott ablakai , ezek szögletesek, de csak azért, mert van egy belső vízzárt ablak, és arra kívülről felcsavaroznak egy páncélüveget, aminek már nem kall vízzártnak lennie, így nincs is gumikerete sem. Üdv.: SRY |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 06. - 21:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi az ablak tippeket, ezt a részét akkor már át kell alakítsam akkor ![]() Közben készülnek a kivágási rajzok, de a fenéklemez kialakításánál megakadtam. Az eredeti borda rajzok alapján elég fura forma jönne ki, egy lapból meg sem lehetne oldani (eredeti terveken balsa lapokból van minden írva).. Itt egy rajz, sajnos 3d-ben nem tudom megcsinálni, de jó lenne egy szakvélemény, hogy ez így jó lesz-e? Gondoltam, hogy az alján a 45 fokos letörést elhagyom és megspórolok pár ősz hajszálat, de ha megoldható így akkor megcsinálnám. Szóval az alulnézeti rajz: https://docs.google.com/open?id=0B37Haa ... U1ER1pQTlU Közben elővettem a fogaskerék áttételemet is, ha beleteszem, akkor a merülést meg kell növelni, hogy beférjen, viszont akkor már simán bemenne az 500-as motor is. 32/16 fogas áttételem van így mehetne egy motorról két csavar. De így sem férne fel 30-asnál nagyobb. |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 06. - 22:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Így alakulna a fogaskerekes hajtás, sok hely nem marad az akkunak ![]() ![]() Úgy érzem megint jobban járnék ha vennék két motort ![]() |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 07. - 8:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Akkor sorban: Elhagyható a fenéklemez és az oldallemez közötti letörés, de : 1.) ezzel megnő majd a hajó vízkiszorítása és tobb ballaszt kell bele, amitől nehezebb is lesz és hajózáskor nehezebben éri el a kívánt sebességet, és hoszabb lesz a kifutása is. 2.) megnő a hajótest laterális ellenállása is, így nehezebben fog fordulni, ami kölünüsen akkor lesz számottevő, hogy elejére bárka lesz csatolva. 3.) természetesen lényegesen egyszerűbb lesz a hajótest megépítése . A hajtásról: Én minden modellem meglévő alkatelemekhez tervezem. Az még soha nem jött be, hogy "majd keresek hozzá motorot", meg "majd rakok bele valami akkut". Szedj össze mindent ami bele kell építeni és azokhoz tervezz minden szerkezeti elemet. Pl lehet, hogy egy bordát el kell majd csusztatni, hogy legyen egy jóképű szervoágyad, vagy egy teli bordát lyukasztani kell, hogy elférjen az akko stb.. stb... Ha már minden szerkezeti elemaz asztalon van előtted, akkor kezd el elkészíteni a végleges rajzokat!!! Nagyon figyelni kell a kábelekre, mert egy 150 mm hossz és 50 mm széles akku a pont ekkora helyre soha nem fog bemenni a vezetékek miatt és ez igaz minden más elemre is. Üdv.: SRY |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 07. - 8:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Üdv. Akkor sorban: Elhagyható a fenéklemez és az oldallemez közötti letörés, de : 1.) ezzel megnő majd a hajó vízkiszorítása és tobb ballaszt kell bele, amitől nehezebb is lesz és hajózáskor nehezebben éri el a kívánt sebességet, és hoszabb lesz a kifutása is. 2.) megnő a hajótest laterális ellenállása is, így nehezebben fog fordulni, ami kölünüsen akkor lesz számottevő, hogy elejére bárka lesz csatolva. 3.) természetesen lényegesen egyszerűbb lesz a hajótest megépítése . A hajtásról: Én minden modellem meglévő alkatelemekhez tervezem. Az még soha nem jött be, hogy "majd keresek hozzá motorot", meg "majd rakok bele valami akkut". Szedj össze mindent ami bele kell építeni és azokhoz tervezz minden szerkezeti elemet. Pl lehet, hogy egy bordát el kell majd csusztatni, hogy legyen egy jóképű szervoágyad, vagy egy teli bordát lyukasztani kell, hogy elférjen az akko stb.. stb... Ha már minden szerkezeti elemaz asztalon van előtted, akkor kezd el elkészíteni a végleges rajzokat!!! Nagyon figyelni kell a kábelekre, mert egy 150 mm hossz és 50 mm széles akku a pont ekkora helyre soha nem fog bemenni a vezetékek miatt és ez igaz minden más elemre is. Üdv.: SRY Szerinted a letörést melyik verzió szerint csináljam? Az eredeti rajz szerint nekem valahogy nem akar összeállni a forma. A legnagyobb gond az, hogy az első borda rajz arról hiányzik. |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 07. - 15:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szerintem vegyük a kecske és a káposzta esetét ![]() Csináld sima dobozra de rakj bele jó vastag szegélylécet és kerekísd le a fenéklemez, oldallemez csatlakozást ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 07. - 15:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez CAD-ben (Ceruzával Alkotott Darab) megmutatva ![]() ![]() Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 07. - 15:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na nézd csak mit kotortam elő neked: Ez a "GERDI" 2009 augusztuságba Újpesten a sólyán. A fent vázolt módszerrel ez a hajótestforma is könnyen elkészíthető. Itt nem lekerekítve van a hajótest éle, hanem lecsapva 45 fokban. A belső sarokléccel ez is könnyen megoldható, csak egy kis csiszolás kérdése. Üdv.: SRY |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 07. - 15:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
sztirolból akarom az egész testet, ezért is a problémázás ![]() Jó ez a fotó, de akkor az én módosított rajzom szerint alakítom a testet, így az orrésznek nem lesz V-alakja csak a 45 fokos letörés végig. |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 07. - 15:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ok. Bár erre a stirol technikára is ki lehetne dolgozni alami csiszolásos módszert (valószínűleg jó szőrös lesz töle ![]() ezek a hajótestek sima lemezekből készülnek egyszerűszabással és hegesztéssel, semmi extre, így síklapokból könnyen kialakítható az ezeket formázó modell is. Üdv.: SRY |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 07. - 16:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Ok. Bár erre a stirol technikára is ki lehetne dolgozni alami csiszolásos módszert (valószínűleg jó szőrös lesz töle ![]() ezek a hajótestek sima lemezekből készülnek egyszerűszabással és hegesztéssel, semmi extre, így síklapokból könnyen kialakítható az ezeket formázó modell is. Üdv.: SRY na holnap kivágom, aztán majd kiderül ![]() |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 07. - 20:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az MPJET compact tönkcsövek hosszából ugye lehet levágni? Van valakinek tapasztalata ezügyben? |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 07. - 21:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lehet, hogy ilyen alakú kellene legyen a test? ![]() ![]() |
Szerző: | mamut [ 2012 szept. 08. - 7:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Medve írta: Az MPJET compact tönkcsövek hosszából ugye lehet levágni? Van valakinek tapasztalata ezügyben? Igen lehet. Kettőből kétszer sikerült. A csapágy kiszedése az érzékeny pontja a műveletnek, de valamelyik végén csak hagyja magát. |
Oldal: 1 / 15 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |