SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 11:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 16. - 11:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyszeres működésű a gép, a hajtókar felőli oldala a hengernek nyitott. Az üzemelési kísérleteknél a gép mozgásba hozható, de a gépezet hajtására nincs ereje. Rengeteg energia elveszik a henger és dugattyú közötti résen elszökő gőz miatt.
A dugattyú és a henger szorul javításra. Minden más alkatrész jó állapotban van.
Érdekes lehet még, hogy egy nem beazonosítható címer (összefonódó M G betűk) továbbá GERMANY felirat felette egy 8 számmal látható a gépen.
A barátomnál van ez a gép már ˘-45 éve van, tehát tényleg egy régiség lehet.
Jó lenne elindítani :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 17. - 12:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Mérd már meg a dugattyút, hogy milyen átmérőjű .... hátha van itthon megfelelő nagyságú rézdarab :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 14. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Kicsit visszakanyarodva az eredeti témához:


A tegnapi VBR-en a mentőhajóra szerelt oldalt-előre kinyúló drótkampó igen hatásosnak bizonyult.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 14. - 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 11
Sziasztok.

Az utolsó mentésnél sikerült kivontatni a vitorlást, de ha nincs oldalsó árbócmerevítő kötél, akkor a kampó beleakad a vitorlába.

A hajót sikerült kimenti, de sajnos megsérül ( kiszakadt) a vitorla anyaga.

Üdv.
Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 15. - 6:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor a tapasztaltak szerint a kampót csak oldalkötélzettel -vantnival - rendelkező hajók mentésére lehet használni és szigorúan a lerobbant vitorlás szél-felőli oldala felől megközelítve azt.

Az MM és a swng riges hajók mentésére más módszert kell kieszelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 15. - 17:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Talán az alábbiak szerinti megoldás lenne a megoldás:

antikos írta:
A " vizirendör" hajó elejére a fedélzetre felerősítve van egy " csoki".

Ebbe közel 50cm hosszú villás befogót tudok feltenni. A befogó acéldrótból van szilikon csővel bevonva.

Ezt egy Agárdi Bemutatóra készítettem el, hogy esetleg egy 25ccm-es motoros modellt segítsek ki a motor leállása után.
Az nem biztos, hogy gyors és nem kormányozható vitorlást ki lehet menteni
így ezzel a hajóval. Legfeljebb a legénységet tudom megmenteni.

Tamásbá



A rendelkezésedre álló motorokból szerintem egy ilyen elég "ütőképes" lenne.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YYgfyZaqrA

... a kampó és a befogó villa az aktuális mentésre szoruló szerint felszerelve.

Jelenleg :
1.) a versenybírói-toló-mentőhajó lehorgonyzási lehetőségén ügyködöm (jelenleg ~90 cm-es mélységre jó a megoldásom)
2.) a versenybíró-toló-mentőhajó bója becipelési és a kívánt helyen a bója horgonyzósúlyának leejtésén vacillálok
3.) a kampós vitorláshajó mentésre kell elfogadható megoldást találnom

de legalább van valami kis feladatom :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 17. - 8:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kicsit haladt a mentőhajó ügye.

Kép Kép Kép Kép

Egy egyszerű megoldást választottam. A dörzsléchez ragasztottam epoxyval egy egy rézcsövet. A csőbe bedugott acélhuzal végére pedig szivacslabdákat ( macska játék) fogok - epoxyval? - ragasztani.
A huzal merevítését szolgálhatja majd a kiálló részre húzott rövid rézcső darab.
A felépítményt helyettesítő plató később egyéb mentőfelszerelések rögzítésére is jó lehet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 17. - 10:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Micsoda reinkarnáción megy keresztül ez a "WALRUS" :-) :-)

Remélem így is helytáll majd a kis teknő!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 22. - 14:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Sokat gondolgkodtam csápok felszerelésén, aztán a legutóbbi hétvégén mentőhajóm végrehajtotta első éles bevetését, a Városligeti tó egyik táblájára felakadt MM-et szabadította le. A bevetés csáp nélkül is gyorsan, jól sikerült, ezért a csápszerelést elnapoltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 23. - 12:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Addig mentegettek a tolóhajóval, amíg be nem vezetek egy hajómentő versenyszámot a tolóhajóversenyen :-) :-) Valami jó kis esetlen bárkával, kitérített kormánnyal, aztán lehet vele küzdeni :-) :-)


üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 26. - 15:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A februári (02.10) Városligeti tavon tartott versenyen a 31-es vitorlaszámú RG65-ös hajó műszaki hiba miatt irányíthatatlan lett. Természetesen ilyenkor illően teljesen alákormányozva és vitorlái behúzva. Naná.

A másik vitorlással kimenteni nem igazán lehetett, mert szél alól tolni nem lehet, mert szélárnyék van. Szél felől még csak-csak de akkor meg kifordul a kormány miatt.. marad a motoros mentőhajó.
Sajna ilyenkor sem lehet simán lökődni, mert a kormány ki van térítve.
A végeredmény a két vitorlás által ide-oda lökve lehetett menteni de a mentőhajó a jó megoldás.
Mamut hajója is ott volt, de mivel egyelőre nincs a hajóján befogó, és ez által megfogva a vitorlás, az kifordult és ebben az extra esetben nem működött jól a mentés.

Amint kitavaszodik lesznek próbák ez ügyben :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:
A végeredmény a két vitorlás által ide-oda lökve lehetett menteni de a mentőhajó a jó megoldás.
Mamut hajója is ott volt, de mivel egyelőre nincs a hajóján befogó, és ez által megfogva a vitorlás, az kifordult és ebben az extra esetben nem működött jól a mentés.


Ezt nem is számoltam bele a hajóm mentéseibe, mert akkor túl sok hajó igyekezett egyszerre menteni, és ráadául a tó két oldaláról iránytva a mentést. Szóval ott inkább a kormányossal volt a gond, nem a hajóval.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, az általam említett eset nagyon extrém helyzet volt!

A csápokra remélhetőleg csak különleges esetekben lesz szükség. Annyit változtattam, hogy a szállítás megkönnyítésére lerövidítettem a csápokat.

Kép Kép

Ennek az is az előnye, hogy egy nagy hibát is próbál orvosolni. Az ugyanis a gond, elindul a mentőhajó és a labdák kb. 3-4 cm-re vannak a vízfelülettől. Viszont ahogy eléri az utazó sebességét - nem gyorsul már - a labdák a vízbe érnek és fékezik a haladást. Ez a jelenség rövidebb karoknál javulhat valamit.
Persze a hajó felépítményének tat felőli részére, alulról felragasztott ólom sulyokban is bízom.

A legegyszerűbb azért a sima kitolás lenne csápok nélkül. Az egyik esetben a vitorlást az oldalának közepe táján tolva is menthető volt a hajó.

Sajnos ezek a vízen dőlnek el igazán ....most pedig 2013.03.27) "tavasz" van.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 10:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép

A " mamut" által szabadalmazott és kiválóan bevált " csokiba " olyan " szarvat " teszel bele ami éppen kell.
A csoki Araldittal van felragasztva.

Tamásbá

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség