SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Modellvitorlást mentő modellhajó http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2236 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | user_540 [ 2012 dec. 11. - 12:59 ] |
Hozzászólás témája: | Modellvitorlást mentő modellhajó |
Felmerült, hogy a vitorlás modellhajókat műszaki hiba esetén menteni kellene tudni. A nagyobb eseményeken biztosítva van a mentési lehetőség de az egyszerűbb rendezésű találkozókon nincs. Ilyenkor elég lehetne akár egy modell mentőhajó is. Egy olyan hajómodell volna az igazi amelyik esetleg komolyabb hullámok esetén is biztonságosan működhetne és menthetné a bajba jutott hajót. A cél: Mivel a "célközönség ![]() Nem kellene valami szuper felépítmény - hiszen abba csak beleakad a szél. Az oldalából kiállna két ...kampó. Ezt a vantnival (oldalkötél) rendelkező hajó kötélzetébe beakasztva ki tudná vonszolni a gyámoltalant. Nem kell az sem, hogy túlzottan gyors legyen, bár a hajóját féltőnek a percek is nehezen telnek. Fontos lehet az is, egy épp búvárkodni induló hajót is menteni tudná a megálmodott szerkezet ha - beleakasztva kampóját a kötélzetbe - fenn tudná tartani azt a látómezőnkben. Az elektromos meghajtást - talán duplikálva - részesíteném előnyben, mert a mentéskor nem jó vesződni belsőégésűekkel. A modellezők motoros tagozata talán tudna erre valamilyen ötlettel, besegíteni..... Köszönöm a figyelmet! ![]() |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 11. - 14:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Korábbi tapasztalataim alapján készítettem már egy mentőhajót. Képeket majd teszek fel. Szerintem semmi kampó, semmi kiálló rész, hogy könnyen szállítható legyen, és mentés közben ne akadjon le sehová. Továbbá aránylag nagy sebesség kell, mert ha elszabadul a vitorlás, mire vízre száll a mentőhajó, igen nagy távolságot kell már megtennie. |
Szerző: | user_540 [ 2012 dec. 11. - 14:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szuper ha már van is ilyen ![]() Talán az emlegetett kampót úgy lehetne készíteni, hogy szállításkor csak ki keljen akasztani valahogy. A kampót azért tartanám jónak, mert már mentettünk két vitorlás hajóval egy harmadikat de az nem az igazi. Mellé álltunk és próbáltuk taszigálni. Egy motorossal ugyan ez úgy történhetne, a mentőhajó mellé áll a kiszemeltnek, beleakasztja a kampóját menet közben és így vontatná ki a sérültet. Nagyobb mértékben kiálló kampóval - 3-4cm helyett 10-15cmre kiállna - akkor az oldalkötélzet helyett az árbocot kaphatná el és tulajdonképpen annál fogva vonszolná a part közelébe. A gyorsaság persze kell! Egy jól beállított de vezérlés nélkül maradt vitorlás remekül halad szél-felé. Ez a motorosnak pedig nem jó hír....Ezért fontos a relatíve nagy hatótávolság. ...............nem voltam boldog egy elektromos motorral hajtott csónakban amikor egy F5-E hajót üldöztünk a Velencei tavon, kezdődő viharban. Esélyünk sem volt, hogy utolérjük, pedig egyikünk még evezett is. Más esetben a HUN69-et már csak a szembe oldal nádasa fogta meg................... Nagyon kíváncsi vagyok, mamut hogyan oldotta(d) meg ezt a mentőhajó ügyet ![]() |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 11. - 19:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Turcsi sikeres mentőakcióin felbuzdulva egy kis mérető hajót építettem. A kis méret előnye, hogy az ember kis hátizsákban magával viheti a vitorlás túraversenyeken is. Fő célkitűzés az volt, hogy meglévő, otthoni, elfekvő készletekből alakítsam ki. A hajó felső éle L alakú léc, alsó élei negyed körcikk alakú lécek, síkjai zöldségesdoboz rétegeslemezek. A hajót parkettalakkal kezeltem. A kormányszerelő és az akkucsere nyílás 1mm-es lexán lap. A nyílásokat úgy alakítottam ki, hogy minden fontos alakatrész látható legyen. Kormányszervó egy 5010-es (5kgcm). Szabályzója a kék szabályzó. Antennája akku csatalkozóval kapcsolódik a hajótesthez. Úszáspróbán már volt (a LÖK-ön), mentésen még nem vett részt. Sebessége kiváló, a motorok azonban nehezen szabályozhatók, a hajszárító motoros Turcsi lényegesen jobban vezethető. A hajó merülése nagy, nagyobb sebességnél átbuknak rajta a hullámok, de a lexán fedél tökéletesen védi, egy csepp víz sem került bele a próbaúszáson. ![]() ![]() ![]() A kormány 3mm-es rézrúdra forrasztott 1mm-es kemény vréz lemez: ![]() A meghajtás két 400-as motor, párhuzamosan kötve, 4x0,5mm-es csőben 3mm-es tengelyen. A hajócsavar olcsó Pelikán csavar kisebb átmérőre csiszolva (Péter tolóhajómhoz volt eredetileg). Tengelykapcsoló szilikon gumicső. ![]() A rádió kristálya is látható a kormányszerelő nyílás ablakán át: ![]() |
Szerző: | user_540 [ 2012 dec. 12. - 11:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tök jó! ![]() Az a helyzet, hogy pont valami ilyesmiben gondolkodom. Nem is erőltetném a balatoni vizimentést, mert oda úgyis komolyabb technika kell. A tapasztaltak miatt én egy kicsit hosszabbra építeném. Inkább olyan megoldást készítek amit - nem vihet magával az ember verseny közben - de az alakuló téren ott lehet hagyni és aki bajba kerül csak felkapja és menti ami menthető. Talán a leghelyesebb ha divatosan a Carolanne tolóhajó rajzait plagizálom innen a fórumról. A motorok már adottak, 2 (3) darab 480-as kefésem van itthon. 3,0-9,0V 0,9-5,8/30A 22.000 1/min kb 3050KV?. Ahogy nézegettem a fórumot kb. 35-45mm-es propeller lehetne ezekhez a motorokhoz a jó? Talán érdekes lehetne egy soros- párhuzamos kapcsolást megfontolni. Gyorsan a helyszínre menni és onnan lassan de erőteljesen, gazdaságosan kihozni a mentettet. |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 12. - 14:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: Talán érdekes lehetne egy soros- párhuzamos kapcsolást megfontolni. Szerintem villanymotorokat nem lehet sorba kapcsolni. (Lehetni lehet, csak nem fognak egyenletesen járni, legalábbis nekem ez a tapasztalatom) |
Szerző: | Franyesz99 [ 2012 dec. 12. - 14:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
A rendelkezésedre álló motorokból szerintem egy ilyen elég "ütőképes" lenne. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YYgfyZaqrA |
Szerző: | user_540 [ 2012 dec. 12. - 18:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
A sorba kapcsolást akkor meg sem próbálom. A videó az nem semmi ![]() Közben találtam szabályzót ( ez már meg van) Simprop RS 18-08 Acro 6-10V; 6-8NC;18A/50A BEC5V1,5A ... szerintem ez jó lesz. A hátra és előre váltás persze mechanikus X/H kapcsolással történne, két egy áramkörös de egyszerre mozgatott kapcsolóval. (ugyanis ilyenek vannak itthon) Mivel a vitorláshajómba 5*AA-s 2000mAh-s Eneloop packokat használok ezért ilyen lesz az akku. Akár két pack párhuzamosan egy Y csatlakozóval. Nem egészen értem mamut, hogy miért nem lehet a mentőhajódat finoman szabályozni? A két 400-as motor helyet egy darab 480-as is elég lehetne? |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 14. - 9:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: Nem egészen értem mamut, hogy miért nem lehet a mentőhajódat finoman szabályozni? A két 400-as motor helyet egy darab 480-as is elég lehetne? 6V-os motorok vannak a hajómban, és 8V-ról (2 lipo) nagyon hirtelen, vadul, magas fordulaton indulnak meg. A Turcsiban egy darab kb 350-es méretű 18V-os hajszárító motor van, szintén 2 lipo, de az nagyon finoman, egészen alacsony fordulaton indul. Teljesítménye elégséges, több hajót kimentett már. Ezért gondolom, hogy biztos elég lesz a 480-as motor. |
Szerző: | Mec [ 2012 dec. 14. - 13:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: batali írta: Nem egészen értem mamut, hogy miért nem lehet a mentőhajódat finoman szabályozni? A két 400-as motor helyet egy darab 480-as is elég lehetne? 6V-os motorok vannak a hajómban, és 8V-ról (2 lipo) nagyon hirtelen, vadul, magas fordulaton indulnak meg. A Turcsiban egy darab kb 350-es méretű 18V-os hajszárító motor van, szintén 2 lipo, de az nagyon finoman, egészen alacsony fordulaton indul. Teljesítménye elégséges, több hajót kimentett már. Ezért gondolom, hogy biztos elég lesz a 480-as motor. ez a kék szabályzó miatt lehet. Pár napja jött meg kínából a 320A-es autós szabi, majd kíváncsi leszek. Egyenlőre se akku se rádió, úgyhogy a fiókban pihen. Ha Sry-nek odaadom a kettőt amit kért, remélem hamar leteszteli. 2000Ftért elég olcsó volt. |
Szerző: | sry [ 2012 dec. 15. - 11:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mire előkerültem , meg is oldódott a probléma ![]() Szép ez a hajó, igényes minka, remélem maximálisan beválik, mint mentőhajó. Ismerve a "WALRUS"-ok eddigi ténykedéseit , ebben a szerepkörben is helyt fog állni -) Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2012 dec. 15. - 18:00 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Ez egyszeres, vagy kétszeres működésű gép? Üdv.: SRY |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |