SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 20:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 79 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 07. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Ez eszelősen baromi jó, de tényleg. Nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy fog hasítani!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 22. - 0:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ha lassan is de haladok:

Kép

A következö lépés be faragni a hütést a helyére, a kivezetésnél még nem tudom melyik megoldás lesz, mert több féléről van fotom az egyik sima kör alakú a másik egy ovális nyilás. Itt el kell döntenem melyik hajót épitem meg a 222 Viima vagy 223 Vihurit jelentős külőbségek vannak.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 22. - 8:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Látom jól elvoltál :-)

Ezeknél a Szovjet/Orosz masináknál nem árt hamar eldönteni, hogy konkrétan melyik példányt választod főkivitelnek, mert egy típuson, de még egy gyártási szérián belül is lényeges eltérések lehetnek. Vagy fejlesztenek valamit, vagy egyszerűen így sikerül. A "beszállítók" ezt küldték és pont, ezt építik be :-)

Az ilyen technikákat üzemeltető szakemberek mesélik gyakran, hogy a külsőre és felszerelésre teljesen egyforma példányok is képesek voltak eltérően viselkedni :-) Katonai repülőink, és a volt MALÉV pilótái még ma is emlegetik az egyes példányokat, hogy "... igen a 910-es az milyen jó volt, de a 923-as egy kalap kaki, nem is repült vele senki szívesen ..." amúgy meg két tök egyforma MIG-21 -ről van szó :-) :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 22. - 13:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Elvoltam, de ez csak a felület kb 10-15%. :cry:

Valamint kaptam informáciot a rcforumon Karcsitól. Igy keresem Modellezés újság 1984 áprilisi számában megjelent rajzot.

Valamint fém szivar dobozt ami egy csavaros kémcsőre hasonlit ebből kellene 2db.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 23. - 13:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Eldőlt a kérdés. A 222 Viima lesz a befutó. Mert két lyukkal kevesebb a törzsben, valamint a nagy tartály keresztben van és igy nem volt oldalra kirőgzitve minden macera nélkül tudom szerelni a torpedó teret. Ennek a hajónak volt első antena árboca is, több a közeli jó minőségü fotó róla.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 24. - 8:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ahány MIG-15-ös volt annyi módon repült!

VOLT RAJTA FIX TRIM A SZÁRNYON ÉS AZT NEKEM KELLETT ÁLLÍTGATNI LAPOSFOGÓVAL.
PERSZE CSAK A " SAJÁT" GÉPEN.


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 25. - 16:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
skeleton írta:
Ha lassan is de haladok:


Errőla szegecs sorról kicsit bővebben. Hogyan miből alakítottad ki?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 25. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Szegecselés:

Szegecs átmérő 0,6-0,7mm

Szerszám: 4mm textilbakelit lap, távtartólemez, 1mm acéllemez,4mm bakelit lap.4db csavarral összefogatva. Lehetőség szerint függőlegesen átfúrva.

Kép

Kép

Kiütő tüske egyszerű varrótüből van készitve. (Az edzet a jó)
Méretre vágás után, gravirozóba befogom a tüskét,mivel nálam ennek a forgás irányát lehet változtatni, a polirozó korongl forgás irányával ellentétes irányra állitom,és egy csonka fél gömböt készitek rá. Azért csonkát mert ha teljes félgömböt készitenék csak átlyukasztja a lemezt. A furat és a tüske paszentos!!

Szegecs kiütése: anyaga nálam 0,1mm sárgaréz lemez. Jó kemény.

Lemez a szerszámba helyez, tüske berak, egy határozot kalapács ütéssel átküldőm a tüskét. Utána lázasan lehet keresni az eredményt. :roll:
Ha kicsit ütők szegecs nincs ellenben rendesen megszorul a tüske, ha túl nagyot csak kilyukasztja a lemezt. Ha ferdén ütők a tüske vagy elgőrbül,vagy törik, mind két esetben tönkre teszi a megvezető furatot.

Visszont jól sikerült folyamat vége egy szép félgömb.

A panelosztás mellet felragasztok egy takarószallag darabot, ez egyben a szamár vezető is. Félgömb megfogom csipesszel (Beta 999b) felrakom a takszallagra. Egymás után többet 10-20 db. Következik a helyére piszkálás. Legtöbb félgömb nem a tálpán áll, igy az átforditásukkal is elkell bibelődni, ha ez megvan és a helyükön is vannak (szemmértékkel igazitva), jöhet a rögzités.
Erre a célra teszkó gazdaságos nitrólakkot használok (ez olyan nitró higitó amiben a lakkos ecsetet szoktam előszőr kimosni), a lakkot 0 ecsettel igyekszem befolyatni a félgömbők közzé, de időnként a felületi feszültség közbe szól vagy elmozdul vagy össze rántja a szegecseket ráadásként még meg is forditja, a rohat fizika. :twisted:

Kb 1 óra alatt 20-30 szegecset lehet igy elkésziteni illetve a helyére illeszteni.

Kellő türelemmel ez a végeredmény:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 25. - 20:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Azért nem csak szegecs kell erre a hajora.

Készülnek a oldal kötélbakok:
Kép

Valamint már kész a vizhütés kivezetése is:

Kép

A másik oldalon joval közzelebb van az orrhoz


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 26. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Kötélbak folytatása: Mivel a bakok köze egy csődarab ezt tegnap fürésszel levágtam. Az eredmény siralmas lett ferde és reszelhetetlen mivel 2mm hosszú az egész. Maradt a leszurás de nincs esztergapad, nem baj van állványos furógép simán megteszi ebben a méretben.

Kép

Kép

És a készre forrasztott kötél bakok:

Az össze forrasztást nem kivülről történt hanem a csődarabkát töltötem fel cinnel a kisebbik lemezen,majd rátetem a nagyobbik lemezre némi folyatószert, egy fogóval lenyomva, helyén tarva az egészet felhevitetem.

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 30. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia!
Ártándon készítettem, az igért képek.

Kép

Kép

Kép

Kép

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 01. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Nagyon köszönöm Feco bácsi. Ez a modell a Kukorelli Károly féle rajzból készül. A kormány lapát megoldásra kivácsi lettem volna, és a szervó elhelyezést hogyan oldotta meg. Legalább még egy ilyen hajó van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 03. - 14:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Az emelőfül a helyén van, tévesen kikötöi baknak néztem de nem az, itt emelték meg az egész hajót.

Az eredeti:
Kép

A modell:

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 03. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

skeleton írta:
Üdv.

Nagyon köszönöm Feco bácsi. Ez a modell a Kukorelli Károly féle rajzból készül. A kormány lapát megoldásra kivácsi lettem volna...


Kép
Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 03. - 15:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Köszönöm,hogy figyelemmel kiséred az épitést. Kb 2-3 hetente lefuttatok egy képkeresést oroszul,angolul és finnül,remélem csak nem kerüli el a hálomat ha van valami uj. A fenti (Feco1) modell G-5 nek a megoldása érdekelt volna. Amit te belinkeltél hajót az 1m feletti. A kiállitott példány meg egy későbbi verzió. Na nem baj hátha valaki ezzel fog probálkozni, nekem elég lesz ez az egy is. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 79 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség