SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Rendőrhajó
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2344
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Buddha [ 2013 aug. 24. - 20:47 ]
Hozzászólás témája:  Rendőrhajó

Sziasztok,

A fiam épített a nyári szünidejében egy rendőrhajót az alábbi terv alapján:
http://www.mo-na-ko.net/images/Policejn ... planek.jpg
Az építés 2013. július 1-én kezdődött (ezt örökíti meg a lajstromszám), és a mai napon így néz ki a hajó:
Kép

Így kezdődőtt:
Kép

Kép

Folyt. köv.

Szerző:  Tamásbá [ 2013 aug. 25. - 7:24 ]
Hozzászólás témája: 

Ez is fent van:

https://www.facebook.com/groups/270783482975350/

Nem lehet a " hajógyárnak" valami látványos nevet kitalálni?

Nekem jó a " Buddha " CSAK MÁS NE ÉRTSE FÉLRE!

A Facebookon több mint 1200 modellező van jelen a Világ minden részéről.
Török-Indiai is sok van!
Sőt Indonéziából is jelen vannak.

Tamásbá

Szerző:  sry [ 2013 aug. 26. - 11:26 ]
Hozzászólás témája: 

Had kötözködjek már egy kicsit :-) :-)


Magyarországon olyan nincs, hogy vizirendőrség, így ilyesmit nem is írnak fel a hajókra! A Rendőrség szolgálati hajóin a RENDŐRSÉG felirat látható, valamint az orr részen egy vastag keretes kék rombusz benne a hajó azonosítójával, pl D-19 ami a Dunai Vizirendészeti Rendőrkapitányság 19. sz. szolgálati kisgéphajóját jelenti. (egyébként van Tiszai Vizirendészei Rendőrkapitányság, és Balatoni Vizirendészeti Rendőrkapitányság is)
( http://www.archive.police.hu/brfk/dunairk )

A szolgálati hajók ezen felül hordozhatnak kiegészítő, megkülönböztető fényjelzést is, ami általában azonos a rendőrségi szolgálati gépkocsik "fényhídjával".

Az alábbi képen egy teljesen szabályos szolgálati kisgéphajó látható.

[img]http://csepel.info/wp-content/uploads/vízirendészeti-razzia2-mixonline.hu-E.-Várkonyi-Péter.jpg[/img]

Ha egyszer átfestésre, felújjításra kerül a hajó, akkor érdemes lenne e szerint ellátni feliratokkal és jelzésekkel, és akkor tényleg autentikus Magyar Rendőrségi Szolgálati Hajó lesz :-) :-) Addig meg így is jó lesz, mert az ilyesmit csak az ilyen szegecs-számláló hajó-fanatikusok és rendőrök veszik észre mint én :-) :-) :-)

Üdv.: SRY

Szerző:  Buddha [ 2013 aug. 26. - 13:33 ]
Hozzászólás témája: 

Kösz az észrevételt, majd szólok a gyereknek, hogy a "vizi" előtagot távolítsa el (matrica)
Egyébként máris felújításra szorul, mert a "kiváló" akril sprayfesték és lakk 2 hét után repedezik.
Mivel kell egy ilyen hajót lefesteni manapság?
Az én első hajóm egy önjáró vitorlás 35 éves, nitrofestékkel van festve és nem repedezik.
Kössz.
Üdv: B.

Szerző:  sry [ 2013 aug. 26. - 17:54 ]
Hozzászólás témája: 

Először is alapos lakkozás kell, arétegeket hagyva megszáradni, az újabb réteg előtt felcsiszolni. Legalább 3 réteg jó minőségű lakkal. Aztán jöhet valami jobb acrylfesték. Én a Pisma Color szóróflakonos festékeket használom hajókhoz, eddig sok gond még nem volt vele.

Ternészetesen a fa hajó karbantartás igényes, ha ezt csökkenteni akarod, akkor kívül, belül le kell műgyantázni és sokkal időtálóbb, kopásállobb lesz.

Üdv.:SRY

Szerző:  skeleton [ 2013 aug. 26. - 18:01 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Volt gyantázva?
Balsa vagy fenyő a palánkolás?

Az akryl egy viszonylag kemény és rugalmatlan festék. Ráadásul nem igazán szivodik be a balsába. A nito megfelelő higitásban teljesen átlehet itatni az anyagot.

Gyantázni utána jöhet a spray. Nitro lakk vagy csonak lakk (ez lassaban szárad) és szinre fuj.

A hajóim igy készülnek: gyanta üvegszövettel,csiszolás, gletelés,csiszolás,szórógitt 4:1 autos (fehér ,könnyen csiszolható),csiszolás gyantáig amig minden hibát ki nem szedek,szorógitt,megint csiszolás itt márcsak 400-800 ig használom a csiszpapirt, a legvége 2k autozománc jó drága cserébe elég tartos birja a hideget meleget.

Szerző:  Buddha [ 2013 aug. 26. - 22:53 ]
Hozzászólás témája: 

A hajótest rétegelt lemez palánkolású, L285 epoxi gyanta+üvegszövet borítás után Motip autós szórógitt, aztán a szín: akril spray majd az akril lakk. A belseje ugyanezzel a gyantával kikenve.
Repedezik a színes akril spray, nagyon kiábrándító mert nem volt olcsó és sokat dolgozott vele a srác.
2k autós festéket hol lehet kapni, monnyuk selyemfényben?
Kössz.
B.

Szerző:  skeleton [ 2013 aug. 27. - 8:07 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Nagyobb festék szaküzletekben, a legegyszerübb egy közzeli autofényezőt megkérdezni. És hamár ott vagy kérdez rá mennyiért fujná le a modellt,csak fényezésre előkészités nélkül. Érdemes még beszerezni szilikon oldót (lemosót). Az árakról 2k autozománc 1dl 3000.- körül van!! 4000.- 1kg 2k szorógitt, 3000.- a lemosó kb... a motip spray nekem nem jött be nehezen csiszolható valamint nagyon eltömitette a papirt.

Nálam 65cm vitorlásra böven elég volt 1dl festék a szorógitt vagy 4 hajóra, szilkon lemosó meg még mindig van. Ami fontos a festék és a gitt keverési aránya nem tömegben van meghatározva!! Hanem térfogatban igy a fényezőt sajnos nem fogod tudni ki kerülni, vagy a boltban kérdezd meg az eladót bár az már necces kit fogsz ki.

Mivel keverik a szint matt, fél matt ,selyemfényű, fél fényes, fényes, metálból válszthatsz.

Szerző:  rgform [ 2013 aug. 27. - 15:11 ]
Hozzászólás témája: 

Szia!

buddha írta:
Mivel kell egy ilyen hajót lefesteni manapság?
Kössz.
Üdv: B.


Tegnap már nekifutottam a hozzászólás írásának, de aztán nem küldtem el, ne én legyek az első... 8) 8)

Annyit előrebocsátok, aki csinált eddig összesen 1 darab hajót, és azt sikerült a leggagyibb spray festékkel jól lefestenie, az onnantól esküdni fog arra...

Inkább felsorolásszerűen ötletelek, mint szoktam:

- ha akril spray, akkor valamilyen "automotip", gépkocsira való. Az OBI, PRAKTIKER, TESCO, METRO spray-k igen furcsán tudnak viselkedni. Ami igaz valóban "csiszolópapírzabáló" az "automotip", ez ellensúlyozható némileg ha a megszokottnál eggyel durvábbal haladunk rétegenként és a végén "hirtelen" váltunk egész finomra, illetve eggyel előbb kezdjük vizezni... Ilyennel fújtam a springerem...

- ha sok pénzünk van akkor minden 2K, a szórógitt, az alapozó, a festék. Drága, meg én személy szerint utálom mosogatni a szórópisztolyt, fújni csak a "legvégső" esetben fújok. Nem igazán szeretek gyantázni sem, meg 2 komponensű anyagokkal dolgozni mert viszi a szűkös időmet a méricskélés, kevergetés... Másnak már fújtam ilyet, magamnak még nem.

- ha sok pénzünk van, meg német kapcsolatunk akkor pl. GRAUPNER ALKYFIX enamel... Anno a GRAUPNER WESER-hez használtam, tapad mindenen, ABS-től a fáig, fed mindent, stb, stb...

- amit én szoktam használni, az kicsit "fapados", de ha jól emlékszem ezt (ilyet) használtam az első nagyobb hajóm festésénél 1974-ben :lol: :lol: Azóta is ezzel dolgozom. Ezekhez odarohanok, kinyitom, esetleg megkeverem és felkenem (ecsettel). A legutolsó (max 2 ) réteget elég fújni, akkor egy kicsit több hígító kell... Bár az EU miatt ezek a festékek már nem ugyanazok mint negyven évvel ezelőtt, de megfelelnek az igényeimnek. Annak idején még "szikkatívval" hígítottam a gyorsabb munka végett, ma már jó részük vízbázísú...
Akkor nézzük a teljes technológiát:

Általában üvegszövet + gyantázok, de működik "natúr" fára is.

Kép

Ezután a képen látható Neoflex javító tapasz, alkalmazható foltban, de telibe tapaszolva is. A TRINÁT mestertapasz nekem nem jött be. A gyári ajánlás szerint 0,2mm -e rétegekben vihető fel, ekkor 2 órán belül csiszolható. Tapasztalatom szerint 2-4 mm-es réteg sem reped meg, csak 1 napig szárad és "behúzódik". Tapasztalatom szerint tapad fára, alapozóra, gyantára, mindenféle festékre... És nem kamu, valóban az árcímke szerinti 430Ft a tubus, az kb. 1 darab 1m hosszú hajóra elég...

Ezután jön a Supralux alapozó (fehér). Valójában TRINÁT alapozó lenne a sorba illő, de itt Kápolnásnyéken a Gazdaboltba ez volt kapható, és így hozzászoktam. Ecsetelhető, "vastag" matt fehér festék, szinte semmin nem folyik meg normál vastagságban. Így egy hajótest alja,teteje, oldala egy menetben körbekenhető. Kb. 2x vastagabb egy fújt rétegnél, így van miből csiszolni, kitölti a nagyobb csiszolási karcokat is. 6-8 óra alatt porszáraz, csiszolható így egy nap - ha korán kelünk - kétszer is dolgozhatunk vele. Mivel matt fehér így a legvilágosabb színeknél is használható az ősi festőtrükk, vagyis ha úgy ítéljük meg, hogy kész az alapozás "ráködölünk", majd teljesen visszacsiszoljuk. Ha mindenhol csak az alapozó látszik, akkor tényleg síkban vagyunk gödröcskék nélkül!

Legvégül TRINÁT zománc. Hadihajókhoz matt szürke, illetve matt rozsdavörös meg némi matt fekete: TRINÁT matt zománcfesték a végén fújva. A mostani gőzhajómhoz matt fekete, matt rozsdavörös de ecsetelni fogom nem fújni. Halászhajókhoz (mediterrán) TRINÁT selyemfényű zománc szintén ecsetelve. Yachtokhoz TRINÁT magasfényű fújva.

Mindegyik nagyon jól "vékonyítható", bírják azt, hogy felszórjuk az utolsó réteget majd kb. 20 - 30 perc múlva rászórunk egy második "finish" réteget. Igény estén jól csiszolhatóak, utólag tapaszolhatóak, átfújhatóak.

Üdv, Géza

Szerző:  Buddha [ 2013 aug. 27. - 16:54 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi.
Motip volt a festék spray is.
Legközelebb Trinát lesz...

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/