SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Gödény II. projekt http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=500 |
Oldal: 1 / 9 |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 11. - 8:18 ] |
Hozzászólás témája: | Gödény II. projekt |
Kedves Mindenki ![]() Többen érdeklődtek már a lapátkerekes tolóhajó után, többek között Michael, Gőzgépész, stb ... stb. A hétvégi viharkár miatt négy napig sajnos nem voltam online ![]() Z. Feri barátunkkal történő levelezésemből kiderül, hogy mi a véleményem hajó építéséről. Több szemontból Gőzgépész barátunkkal egyetértve, maradtunk a fa hajó, legyen FA hajó elvnél. Gödény II projekt erről szól. Az eddig elkészült hajó minden darabja csapolással, faszögeléssel és ragasztással készült. ![]() Nem mondom, babrás, de megéri. http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_001.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_002.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_003.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_004.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_005.jpg Volt közben persze segítségem is. ![]() http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_006.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_007.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_008.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_009.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... jo_010.jpg Magáról az úszótestről, csak annyit, a Walrus teste hosszabb változatban. A gőzgép egy francia tervezésű kéthengeres gép lesz. A rajzait is fel fogom tenni később, de előljáróban annyit, hogy B.Laci gőzgépéhez nagyon hasonlít. Az eltérés csak annyi, hogy az irányváltó bele van építve a gépvázba, ergo, nem külön szerelvény. A kazán még tervezés alatt áll. ![]() Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 11. - 17:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ígéretemhez híven, a gőzgép rajzai: http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... zgep_1.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... zgep_2.jpg A teljes dokumentációt a honlapomon, a Gödény II alcímen lehet letölteni. google Manómodell ![]() Előző bejegyzésemhez pótlólag csak annyit, Sry kolléga Walrus-a annyira eltalált forma, hogy egészen egyszerűen, vétek lett volna kihagyni a lehetőséget,(nem nekem kell rajzolgatnom) ![]() Az úszó test, keresztben kettévágva a Walrus, és betoldva egy ú szelvény. ![]() Ennél egyszerűbben nem tudtam leírni. Michael kérésére reagálva, a hétvégén megrajzolom a komlett hajót. |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 12. - 20:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kutakodásom közben megtaláltam GÖDÉNY eredetijét ![]() http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... igator.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_2.jpg Megcsinálták a modelljét is, és ami az érdekes, hogy ugyan ő csinálta a végleges, már szép változatát. http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_1.jpg http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/ma ... ator_3.jpg |
Szerző: | sry [ 2008 jún. 12. - 20:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Manópapa! Ha gondolod írd meg milyen hosszú hajótest kellene, és kiszerkeztem, nem sokból tart az eredeti CAD project birtokában. ÉS akkor nem kellen betoldani a szelvényt sem, csak megnyújtanám a hajótestet a kívánr méretre. Nagyon csinos kis masina lesz ez, remélem mihamarabb láthatjuk. üdv.: SRY |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 12. - 21:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Sry ![]() 580 mm hosszú és 60 mm merülésű. Gyakorlatilag, a felső 20 mm-es keret áll ki a vízből. Előre is köszi. ![]() |
Szerző: | user_190 [ 2008 jún. 13. - 6:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Helló Manópapa Remélem megkapod a pümet. Amúgy az email címem fent van az oldalon. Megtalálod Hogyan? Kis elektromos sporthajó rovat 2. oldalán. Köszönöm az eddigi adatokat a hajódról. |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 15. - 11:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 15. - 12:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gödény adatai: A teljes váz, 2x1-es fenyő, de ez csak a fő keret. Külmérete 180x580 mm. A felépítmény 1x1 -es fenyőléc, a tető a kazánházon 2x4 mm-es fenyő. A felépítmény kereteibe 4 mm-es balsa lap betét kerül, amire 6x1 mm-es hasított nád burkolatot ragasztok, benne 4x2 mm-es fenyő merevítésekkel, (andráskereszt) de az csak dísz. A lapátkerékház 1 cm vastag fenyőből van kivágva, 3 szegmens összecsapolva. Külső átmérő 140 mm, a belső 120 mm. Minden része csapolva, illetve faszögelve van. Faszög: hétköznapi esztergált fogpiszkáló. átmérője 2 mm. Ezt szoktam használni lakáson belül is, például apácarácsnál, amikor a lépcsőházi korlátot csináltam. Történelmi hajó modellezők ugyan ezt a technológiát használják a palánkolásnál, csak ők 1 mm-es átmérővel, amit bambusznádból húznak. Ott a 2 mm átmérő már nem lenne esztétikus, csak ha nagyméretű hajót építenének. Úgy 1:10 méretaránnyal. Az viszont már majdnem hajóácsolás. A lapátkerék ház burkolata szintén 2x4 mm-es fenyő, a 45 fokos járó lap, (szerelő állás) 2x10 mm. Ebből adódik, hogy a méretarány 1:20 Ma még teszek fel képeket, mert végre sikerélményem volt. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | sry [ 2008 jún. 15. - 14:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Manópapa! Gondolom egyenes és vízszintes fedélzet kell! Ha nem akkor szólj! Ha jól értemezem akkor 60 mm merülés, és 20 mm szabad oldalmagasság kell, akkor összesen az oldal 80 mm magas ? Ha ez így van akkor már szerkesztem is, aztán megnézed és ha nem jó akkor javítom. üdv.:SRY |
Szerző: | user_190 [ 2008 jún. 15. - 15:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Helló Manópapa! Az adatok alapján elkezdtem a felépítményt lerajzolni a feltet képek alapján. Lenne néhány kérdésem: lapátkerékház középső tengelye hol helyeszkedik el a teljes vázhoz képest. milyen magas az felépítmény és enek a méreteire is szükségem lenne. A gépészeti berendezések milyen anyagok(rézcső, lemez, tömör idomok stb.) lesznek? Azért kérdezem aki megakarja építeni legyen ideje ezeket beszerezni már jóelőre. A rajzon legyen pár méret feltüntetve mert méret és rajz alapján könnyebb építeni. milyen faipari ragasztót használsz? Nagyban megsegítené a munkádat és persze időt ha lenne 1 lombfűrész géped. |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 15. - 15:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY ![]() A teljes oldalmagasság 60 mm. Erre jön rá a felépítmény 20 mm-e. ![]() Lényegében, az alsó fedélzet szintje 80 mm. Teljesen sík lapok. Előre is köszi a rajzot. Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | sry [ 2008 jún. 15. - 15:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Már rajzolom is ! üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 jún. 15. - 16:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt az eredmény: ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2643448 A felső az 580x60 -as méretre konvertált hajótest forma. Az alsó meg az eredeti forma egy betoldott 230 mm-es darabbal. Melyik legyen? Illetve mit változtassak rajtuk. |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 15. - 16:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Michael ![]() A lapátkerék tengejtávolsága a hajó elejétől 280 mm. (Írtam, hogy a középvonaltól 10 mm-el el van tolva az orr felé.) A felépítmény 100 mm, de ez becsapós, mert a kazánház fölötti tető, az íves, csak 60 mm. A kormány állás is 100 mm lesz, de odáig még nem jutottam el. Segítségül még néhány adat: A hajó tat felöl kezdve, fedélzet hossz 120mm, kazánház 100 mm, gépház 200 mm, első fedélzet 160 mm. A kazánház és a gépház, belülről egy légtér!!! Az egész rendszer, 20 mm-es kereten áll, tehát a belmagasság már most is 80 mm a kazánházban. Ehhez add még hozzá a hajótest belméretét, ergo, hely van benne bőven. Lombfűrész gép valóban jól jönne, de mindigis szerettem kézzel dolgozni. ![]() Most épp itt tartok. ![]() ![]() ![]() A felső áttört rész, a gépház ablaksora. Erre jön a felső fedélzet, a kormányállással (kormányfülke). Sajnos, rajzolni még mindig lusta voltam. ![]() Bár, ami késik.... Üdv Manópapa |
Szerző: | Manópapa [ 2008 jún. 15. - 16:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv SRY!!! ![]() Ez gyors volt. Az alsó rajz az igazi, a betoldott 230 mm-es darabbal. A felső, átkonvertált rajz is tetszik, csak a kazán, és a gép miatt, jobb az egyenes alj. Könnyebb gazdálkodni benne a hellyel. ![]() Elég szép méretes kazánom lesz. ![]() Üdv Szilveszter (Manópapa) |
Oldal: 1 / 9 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |