SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
H hajók http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=504 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Dokiii [ 2008 jún. 15. - 18:44 ] |
Hozzászólás témája: | H hajók |
Sziasztok! Tud valaki a H (papucsos) hajókról valami tervet vagy olyan oldalt ahonnét lehet tölteni? Keresgettem már a neten de nem igazándiból találtam ![]() Ami érdekelne az valami kisebb elektromos hajó pl brushless motorral. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv.: Doki |
Szerző: | user_35 [ 2008 jún. 16. - 7:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Dokii, Van egy cseh(szlovák) rajzom, még régebben találtam - azt hiszem a mo-na-ko-n. Átküldtem mailben. Üdv / Feri |
Szerző: | Siki [ 2008 jún. 16. - 8:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Doki! http://www.modelpowerboat.com/RC_Boat_P ... ectionid/7 Üdv. |
Szerző: | sry [ 2008 jún. 23. - 22:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezek majdnem olyanok: http://www.astecmodels.co.uk/plans.htm jó kis tervek, elég sok. üdv.:SRY |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 02. - 16:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Maradt egy kis PVC-m a tolóhajóból, Jif-ből, így faragni kezdtem a maradékból valamit. (A kép az elmúlt 48 óra termékét mutatja!) Szerelem volt első látásra ez a forma, egyszerűen belehabarodtam. A "nagy" fórumon azt írta valaki, hogy már nem érdemes hydro hajót építeni sk., mert a balza nem bírja az igénybevételt, a megnövekedett teljesítményt. Pedig építeni tökjó, így kipróbálom kedvenc új anyagomat. Eddig bíztató a buli, egy héten belül szeretném megúsztatni a darabot. Szép, klasszikus forma a vidám ötvenes évek végéről, kiderül mit tud.... ![]() ![]() jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 04. - 11:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok Folytatódik a project, a hajótest kész, csak a pilótafülke-motorház tető van még hátra. Nem túl egyszerű eset, de attól lesz szép. A pilóta már próbálgatja a hajó siklását... Az ürdög a részletekben búvik meg. Élmény volt megreszelni a kormányt is. ![]() ![]() jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 04. - 12:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok Itt azért lehet látni gyönyörű hajókat ám! http://www.thunderboats.org/ (Az általam kreált leginkább a Miss Wahoo-ra hasonlít) Érdekes, hogy az összes korabeli hajót a tulaj, a szponzor kedveséről lányáról nevezték el. Csak úgy hemzsegnek a "miss"-ek... jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 04. - 13:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
További érdekességek: Ezek a gyorsasági siklóhajók tulajdonképpen mind katamaránok. Régen elől a dekk szép ívben kötötte össze a 2 kvázi-testet, így lett a klasszikus "papucs" forma. A mai hajóknál ezt kihagyják elöl, ezért látszik elöl a két test. (Gondolom, az benne a ráció, hogy a menetszél így kevésbé kap alá, kevesebbszer száll így el a hajó. jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 07. - 15:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
A végső küllem: ![]() Szépen is futott ma, de a tolóhajónak is lett dolga vagy 3-4X ![]() ![]() ![]() jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 20. - 21:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Még a teljesítmény-optimalizálás folyik, de kezd hasítani a "Miss Sepherd" ![]() ![]() ![]() (60A áramfelvétel, szabályozó 100 fokon...) ![]() ![]() jj |
Szerző: | sry [ 2009 okt. 20. - 21:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na ez már kezd olyan lenni, mint ami egy ilyen hajótól elvárható. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 20. - 22:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi! Ennél a hajónál a hajtáslánc a kulcs. Ennek optimalizálása tényleg kihegyezett móka. A kín fő tárgya, hogy nem lehet sorba kapcsolni a szabályozó és a motor hűtését, külön betáppal, külön körrel kell megoldani. A kulcsok kulcsa másodszor a hajócsavar. A legendás és gyönyörű bronzból készített Kukorelli hajócsavaroknak nincs párja, ha megtaláltuk a megfelelő méretűt. (Vagy ellesni, hogyan lehet ilyen csodákat készíteni...) jj |
Szerző: | sry [ 2009 okt. 21. - 8:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egyszer már belemászhatnánk ebbe a hajócsavar ügybe. Nagyon nem egyszerű krdés , de talán tanulságos lenne foglalkozni vele ![]() ![]() Érdekes, hogy alapjaiban ugyanaz a hajócsavar elmélete, mint a légcsavaré, de van egy nagyon érdekes jelenség, jelesül a hajótest és a hajócsavar kölcsönhatása egymásra, és itt meg is bolondul a világ. Hihetetlen bonyolultá válik a hajócsavarválasztás menete ettől. Ráadásul sok-sok féle csavart lehet kapni....csak látott már valaki akár egyetlen paraboladiagramm sorozatot modell hajócsavarhoz? Na mert ennek hiányában elég nehéz pontos ereményre jutni... ![]() ![]() ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 21. - 10:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
És ehhez még hozzájön az is, hogy például esetemben a hajó a levegőbuborék víz keverékkel megy, tehát a hajócsavar erre a vegyes közegre kell optimalizált legyen. Amíg csak a "sűrű" vizet kavarja, nagyon rossz a hatásfoka. Amikor behabosodik a víz, akkor kezd tolni igazán. Amikor kavitáció van, akkor jó, tehát víz levegő víz levegőbuborék éri felváltva a csavart. Valószínüleg ebben a teljesítmény kategóriában egyszerűbb venni pár száz ( vagy 1-2ezer) Ft-ért egy Graupner karbon csavart. jj |
Szerző: | jj [ 2009 okt. 22. - 13:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Így fut a Miss Shepherd. (Shepherd=Juhász, lányom pedig van, így a Miss Sehepherd jogos...) http://www.youtube.com/watch?v=vJOSahc-zx0 jj |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |