Üdv. Mindenkinek!
DOLLY-ka megint alakult kicsit. Közben idehaza komoly vita alakult ki
a hajó jövőjét illetően

Volt egy olyan ötletem, hogy ez a
hajó legyen a feleségemé. Szinte minden versenyre eljön, mindíg ott
van, támogat minket, viszont nem idul semmivel. Ez egy nyugodt,
könnyen vezethető jópofa kis hajó. Neki pont "jól állna".
A terv azon látszik megbukni, hogy fiam már kinézte magának a
DOLLY-t, mint 2009.-évi hajóját. Így aztán ő máris nem tud lelkesedni az
"anya hajója" tervért. Remélem nyugvópontra jut ez is hamarosan.
Na de a hajóról:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541010Be lett laminálva műgyantával és övegszövettel a kormánytönkcső
is. Kapott egy támasztólemezt is, hogy ha a kormány nagy ütést
kapna -amire jó esély van, mert mélyen lenyúlik a hajótest alá- akkor
se törjön ki.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540989 Így néz ki a kormányszerkezet. A kormánymozgató kar is át lett
alakítva, a csavarja cserélve (az eredeti kritikán aluli volt). A két
részes rudazat beállító, szorító eleme is cserélve lett. Az eredeti
egycsavaros össze-vissza nyaklós volt, ez az új igaz, hogy nem
gyári Robbe, hanem csak egy jóféle Magyar elektromos sorkapocs
alkatrész de 1000x jobb. (azért tud a Robbe is hibázni

)
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540949 Ez is egy érdekes módosítás. A bal oldalon az új szívócsöve van a
szivattyúnak, a jobb oldalon a gyári. A gyári belülről "felületszerelt",
ami alajában véve konstrukciós hiba, de ráadásul nem is megy rá a
cső se mert túl vastag.
Az új vékonyabb, egy csődarabból és egy esztergált illesztő elemből
áll. Ami sokkal fontosabb ez át kell vezetni a hajótesten és a víznyomás
rányomja a hajótestre, nem lefeszíteni igyelszik, mint az eredeti
magoldásnál.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541001 Mivel kivülre kerül ez a rész, le kellett gömbölyíteni, hogy ne akadjon
fel benne semmi (főleg az úszó vizinövényzet okozhat ilyen gondot)
...
..
.