SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 17:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: DOLLY az 1:20 léptékű tűzoltóhajó
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 29. - 21:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. mindenkinek!

Ma a Postás egy jó nagy dobozzal lepett meg. Megérkezett a Vatera-n
vásárolt Robbe Dolly tűzoltóhajó a dokkba mihozzánk.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470462

Ez a szép piros hajócska is 1:20 léptékű scale hajó, így a "háziszabvány"
léptékbe belefér. Egyből oda is raktam a Walrus mellé
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470454

Itt már egy csomó mindent le is bontottam a hajóról. A szokásos
problémákkal küzd a kis teknő: rosszul van összerakva, rossz
anyagokkal, a szerkezethez alkalmatlan ragasztókkal, és technológiákkal.
Az egyes alkatrészeket simán ki lehet venni a helyükről, a ragasztó
mindenhol elenged mindent. Még a tönkcsövet és a kormánytönkcsövet
is könnyedén ki lehet roppantani a helyéről.

Sokszor találkozom ilyen nagy kezdeti lelkesedéssel megvásárolt,
majd a szakértelem hiányában csúnyán, és szakszerűtlenül összerakott
(összegányolt :roll: :?: ) modellel. Ezeket végül fillérekért adja el a
megkeseredett tulajdonos a sok sikertelenség után. Ilyenkor jövök én,
megvásárolom és........ :roll: :roll: :D :D :D :D

Ezt a szépséget is 7.000. Ft. körüli összegért szereztem meg, ami már
szuper, mert üresen 50 Euro (cirka 13.000. Ft. ) a hajó a boltban. De
ez nem üresen jött ám:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470426
Volt benne:
1 db. Graupner C 505 szervó
1 db. Robbe Navy S 6-12V motor
1 db. Skyline 18V 20A előre-hátra-menetes szabályzó
1 db. Robbe vízszivattyú
1 db. Mabuchi 280 motor a szivattyúhoz.

Szóval akkumulátorok és vevő nélkül minden van benne ami szem
szájnak ingere. Persze a szivattyúhoz nem ártana egy r/c kapcsoló is
de ne legyünk telhetetlenek. :twisted: :twisted: :twisted:

Szerintem megérte, jó vétel volt.

.
..
...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 29. - 21:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

A hajóban volt még egy komplett lámpakészlet. Réz lámpatestekkel és
6 V-os bevezetékelt izzókkal. Sajnos a vezetékelés nagyon csúnya és
rossz helyen is van így attól meg kell válnom, újjat kell csinálni.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470427

Itt azért látszik, hogy van ebben minden, csak minden szétesik, csálé,
csúnyán összerakott.

Viszont az R/C elemek szinte teljesen újak. A szervo és a szivattyú
gyakorlatilag használatlan, a szivattyún még vezetékek sem voltak. Na
de minek is az szivattyú?
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470450

Ez az oltófecskendő a tat-on helyezkedik el, annak ellenére, hogy
hiányos és törött, attól még ez egy R/C oltófecskendő. Emelhető,
forgatható. Egy ilyen működő oltófecskendőnek minden hajómodellen
nagy sikere van.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470444

A kiépített szivattyúval kezdtem a felújjítást. A szivattyú nem volt
hajlandó forogni, meg sem mozdult. Szétszedtem és akkor jött a
döbbenet: Ez egy fogaskerék szivattyú :shock: :shock: :shock: :shock:
Hát erre nem számítottam, emelem kalapom a Robbe előtt, ez igazán
igényes megoldás. Amúgy egy kis fémreszelék darabka volt beesve a
szivattyúba és azért szorult. Kapott egy kis szilikonzsírt, összeraktam,
a motorra forrasztottam vezetékeket, meg szűrőkondenzátorokat és
már vígan nyomta is a vizet a szivattyú. Nem is akárhogyan, jó
nyomása van! A szűkítős oltófecskendővel ez jó messzire el fog
spriccelni.

.
..
...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 29. - 21:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kiszereltem, kibontottam mindent a hajótestből, a gyenge és elöregedett
ragasztások nem nagyon akadályozták ezt a folyamatot. A hajótest
kívül, és belül mindenhol ragasztómaradványoktól volt foltos, különösen
a matricáktól, ragasztószalagoktól származó foltok a bosszantóak, mert
irtó rondák, és nagyon nehezen eltávolíthatóak.....kivéve ha.... :roll: ....
ha van az embernek olyanja, hogy LABEL OFF 50 Ez minden ilyesmit leold
a felületről és hamarosan gyönyörűszép lett a hajótest:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470433

A képen balra a sarokban a sok kiszerelt apró vacak.

Itt egyből látszik még egy érdekesség: A csavar a hajótestbe lévő
homorú csatornában jól védett helyen van elhelyezve.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470424

A hajó egy 30 mm átmérőjű (M2) csavarral szerelt. A Robbe Navy
S 6-12 V motor nagyjából azonos a repülős 400-as motorral. Ez így
nem lesz egy lassan poroszkáló kis teknő, főleg ha beleteszek egy
12V-os akkut :D :D :D :D :D :D :D :D :D

A következő lépés az volt, hogy "lábra állítottam" a hajótestet. Nagyon
nem szeretem amikor javítás közben állandóan billeg, mozog egy
hajó, így összedobtam egy tartóállványt fenyőből.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470429

Így nézünk most ki (ideiglenesen vissza raktam a felépítmény nagyobb
darabjait)
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470439

Munka még rengeteg lesz ezzel a hajóval, de sajnos az első lelkesedés
után félre kell raknom, mert a műhely tele van bérépítésekkel és azok
elsőbbséget élveznek. Na sebaj, úgyis jön a tél, tavaszra kész lesz és
még spriccelni is fog :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 8:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Véső soron ez nagyon aranyos hajó már most!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 11:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Véső soron ez nagyon aranyos hajó már most!


Többek között ezért vettem meg. Jópofa kis kikötői tűzoltó motorcsónak,
ráadásul 1:20 léptékű, és nagyon megérte.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 15:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Javaslat:
Tegyél filcet, vagy gumit az álványra!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 17:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves sry!

Mit mondjak? Szívből irígyellek a hajókáért! Jól néz ez már most is ki, de vannak tippjeim, hogy hogy fog kinézni a restaurálás végére! :lol:
A szivattyú önmaga egy remek vétel volt: Graupneréknél egy vízpumpa 16-20 € környékén van...

Sok sikert, remélem még sok képet látunk!

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 21:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
antikos írta:
Javaslat:
Tegyél filcet, vagy gumit az álványra!


Az előző képsorozatból ez lemaradt:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480980

Én öntapadó tépőzárat használok (igazi repülőset, Ferihegyről kaptam),
ebből vágok le csíkokat, a bolyhos, puha feléből és az került a hajótartó
állványra. Ez tényleg kell rá, mert még a relatív puha fenyő is nagyon összekaristolhatja a hajót.

De ha már képek:
(Ma is faragtam picit azért a teknőn)
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480969

Sajnos a fedélzetet is ki kellett bombázni a hajótestből, mert nem lehetett
hozzáférni a kormánytönkcsőhöz, és mint kiderült a tönkcső csak be volt
dugva a furatába, se beállítva, se beragasztva nem volt. A fedélzet
kivétele során több helyen megsérült a hajótest pereme, így azzal lesz
majd molyolás rendesen. Ezt szerettem volna elkerülni, de sajna nem
úsztam meg a dolgot.

Most jön a gyenge képességű magazinokban látható agyoncsépelt
formula, az ELŐTTE-UTÁNNA című játék.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480951
ELŐTTE
Kiépített tönkcső. Az oxidáció egy dolog, de a zsírzó forrasztása....nos
az kritikán aluli.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480975
UTÁNNA
Azért ez így valamivel jobban néz ki, és most nem a fényesre
csiszolásra gondoltam.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 30. - 21:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Ha már van egy szép tönkcsövünk, akkor felcsiszoltam a hajótest belső
részeit, valamint letakarítottam, és felscsiszoltam a szerelvénytartó
fedélközlemezt. Aztán műgyanta-üvegszövet segítségével belamináltam a
tönkcsövet, természetesen beállítottam a csavartengely és a motortengely
egyenfutását is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480958

Megint jöget az Előtte/Utánna:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480962
ELŐTTE
Főmotor, leszakadt szűrőkondenzátorokkal, ragyás, bogyós
forrasztásokkal.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480942
UTÁNNA
Egy fokkal jobb. :D :D

Szerintem ilyen apróságokon múlik egy hajómodell (na meg a
repülőmodell is) műszaki jósága, megbízható üzeme, és tartóssága.

Ha másra nem, minimum arra jó lesz ez a modell, hogy legyen egy
csomó példa arra, hogy miként nem szabad összerakni egy hajómodellt.
Végül is ez is egy tanulság. :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 9:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lehet, hogy igy jó a zavarszürés, de nálam a 27Mhz-hez igy nem elég!

A két árambekötés között 100nF. a testre 47-47nF. kondi kell NÁLAM!
( Lehet, hogy a Nano -Farádot rosszúl irtam.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 19:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezen is három van! A nagy sörérszürke korongtól lejjebb a csapágy alatt
van két kisebb sárga kocka, az a másik két kondi. Csak én rövid lábakat
hagyok és behajtogatom, hogy ne lógjon ki.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Kis folytatás.

Kicsit át kellett faragnom a fedélköz-lemezt.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490368

Egy 12 V-os akkumulátor lesz a hajóban és ennek kellett kialakítani a
helyet. Állítva nem lehet belerakni, mert akkor nem lehetne majd
feltenni a fedélzetet, így el kellett fektetni.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490357

Alulra majd megy egy kis csúszásgátló szívacs, az akkut meg a négy
furatba bújtatott gumi "biztonsági öv" tartja a helyén.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490347

A szivattyú is kapott egy rezgéselnyelő szívacs-talpat, és máris nem
búg az egész hajótest amikor megy a szivattyú.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 31. - 20:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Megint jön az Előtte/Utánna játék:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490674

Ez volt a kormányszervo rögzítés. Két böszme nagy lemezcsavar és
ennyi :?

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490364

Ez meg az új szervotartó keret rétegelt lemezből, lakkozva.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490353

Így lett beragasztva, és egyben merevíti a fedélközlemezt is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490342

Így már van rendes szervobeépítés is. Már csak a nagy dög szabályzót
kellene eldugni valahová. Csináltam még egy új csavartengelyt is, mert
a régi rövid volt, alig ért rá a kuplung, ráadásul még picit meg is volt
görbülve.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 05. - 12:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

DOLLY-ka megint alakult kicsit. Közben idehaza komoly vita alakult ki
a hajó jövőjét illetően :D :D :D Volt egy olyan ötletem, hogy ez a
hajó legyen a feleségemé. Szinte minden versenyre eljön, mindíg ott
van, támogat minket, viszont nem idul semmivel. Ez egy nyugodt,
könnyen vezethető jópofa kis hajó. Neki pont "jól állna".
A terv azon látszik megbukni, hogy fiam már kinézte magának a
DOLLY-t, mint 2009.-évi hajóját. Így aztán ő máris nem tud lelkesedni az
"anya hajója" tervért. Remélem nyugvópontra jut ez is hamarosan. :roll:

Na de a hajóról:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541010
Be lett laminálva műgyantával és övegszövettel a kormánytönkcső
is. Kapott egy támasztólemezt is, hogy ha a kormány nagy ütést
kapna -amire jó esély van, mert mélyen lenyúlik a hajótest alá- akkor
se törjön ki.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540989
Így néz ki a kormányszerkezet. A kormánymozgató kar is át lett
alakítva, a csavarja cserélve (az eredeti kritikán aluli volt). A két
részes rudazat beállító, szorító eleme is cserélve lett. Az eredeti
egycsavaros össze-vissza nyaklós volt, ez az új igaz, hogy nem
gyári Robbe, hanem csak egy jóféle Magyar elektromos sorkapocs
alkatrész de 1000x jobb. (azért tud a Robbe is hibázni :twisted: )

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540949
Ez is egy érdekes módosítás. A bal oldalon az új szívócsöve van a
szivattyúnak, a jobb oldalon a gyári. A gyári belülről "felületszerelt",
ami alajában véve konstrukciós hiba, de ráadásul nem is megy rá a
cső se mert túl vastag.
Az új vékonyabb, egy csődarabból és egy esztergált illesztő elemből
áll. Ami sokkal fontosabb ez át kell vezetni a hajótesten és a víznyomás
rányomja a hajótestre, nem lefeszíteni igyelszik, mint az eredeti
magoldásnál.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541001
Mivel kivülre kerül ez a rész, le kellett gömbölyíteni, hogy ne akadjon
fel benne semmi (főleg az úszó vizinövényzet okozhat ilyen gondot)

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 05. - 12:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540979
A szivattyú szívócsöve is műgyanta-üvegszövet laminátummal került a
helyére.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540957
Így néz ki a szívócső a hajó fenéklemezén.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540969
Mivel mindennek elkészült a helye -a jobb oldalon a fedélköz
lemez is meg lett hosszabbítva kicsit, ide fog kerülni a szabályzó- és
ki lett próbálva, hogy semmi ne gátolja a másik alkatrész működését,
ki lehetett szerelni mindent a hajótestből.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540939
Zsírtalanítás után le lett fényezve a hajó beltere. Így a sok pótlás,
javítás, eltérő színű alkatrész nem mutat olyan össze-vissza képet.
egyből jobban néz ki az egész. ezzel a hajótest félre is lett rakva, jó
sokáig nem lesz rá szükség.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540962
Jöhet a fedélzet. Ezzel is van gond bőven. Előszö is levéstem
(ezt tessék szó szerint érteni) a kötélbakokat, zászlótartót, fedélzeti
nyílásfedőt, és elkezdődött a fedélzet simára csiszolása. Ez el fog
tartani egy darabig, mert borzasztó ragasztófoltos, hullámos egy
valami ez a fedélzet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség