SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
DOLLY az 1:20 léptékű tűzoltóhajó http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=656 |
Oldal: 1 / 6 |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 29. - 21:32 ] |
Hozzászólás témája: | DOLLY az 1:20 léptékű tűzoltóhajó |
Üdv. mindenkinek! Ma a Postás egy jó nagy dobozzal lepett meg. Megérkezett a Vatera-n vásárolt Robbe Dolly tűzoltóhajó a dokkba mihozzánk. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470462 Ez a szép piros hajócska is 1:20 léptékű scale hajó, így a "háziszabvány" léptékbe belefér. Egyből oda is raktam a Walrus mellé http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470454 Itt már egy csomó mindent le is bontottam a hajóról. A szokásos problémákkal küzd a kis teknő: rosszul van összerakva, rossz anyagokkal, a szerkezethez alkalmatlan ragasztókkal, és technológiákkal. Az egyes alkatrészeket simán ki lehet venni a helyükről, a ragasztó mindenhol elenged mindent. Még a tönkcsövet és a kormánytönkcsövet is könnyedén ki lehet roppantani a helyéről. Sokszor találkozom ilyen nagy kezdeti lelkesedéssel megvásárolt, majd a szakértelem hiányában csúnyán, és szakszerűtlenül összerakott (összegányolt ![]() ![]() megkeseredett tulajdonos a sok sikertelenség után. Ilyenkor jövök én, megvásárolom és........ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ezt a szépséget is 7.000. Ft. körüli összegért szereztem meg, ami már szuper, mert üresen 50 Euro (cirka 13.000. Ft. ) a hajó a boltban. De ez nem üresen jött ám: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470426 Volt benne: 1 db. Graupner C 505 szervó 1 db. Robbe Navy S 6-12V motor 1 db. Skyline 18V 20A előre-hátra-menetes szabályzó 1 db. Robbe vízszivattyú 1 db. Mabuchi 280 motor a szivattyúhoz. Szóval akkumulátorok és vevő nélkül minden van benne ami szem szájnak ingere. Persze a szivattyúhoz nem ártana egy r/c kapcsoló is de ne legyünk telhetetlenek. ![]() ![]() ![]() Szerintem megérte, jó vétel volt. . .. ... |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 29. - 21:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... A hajóban volt még egy komplett lámpakészlet. Réz lámpatestekkel és 6 V-os bevezetékelt izzókkal. Sajnos a vezetékelés nagyon csúnya és rossz helyen is van így attól meg kell válnom, újjat kell csinálni. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470427 Itt azért látszik, hogy van ebben minden, csak minden szétesik, csálé, csúnyán összerakott. Viszont az R/C elemek szinte teljesen újak. A szervo és a szivattyú gyakorlatilag használatlan, a szivattyún még vezetékek sem voltak. Na de minek is az szivattyú? http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470450 Ez az oltófecskendő a tat-on helyezkedik el, annak ellenére, hogy hiányos és törött, attól még ez egy R/C oltófecskendő. Emelhető, forgatható. Egy ilyen működő oltófecskendőnek minden hajómodellen nagy sikere van. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470444 A kiépített szivattyúval kezdtem a felújjítást. A szivattyú nem volt hajlandó forogni, meg sem mozdult. Szétszedtem és akkor jött a döbbenet: Ez egy fogaskerék szivattyú ![]() ![]() ![]() ![]() Hát erre nem számítottam, emelem kalapom a Robbe előtt, ez igazán igényes megoldás. Amúgy egy kis fémreszelék darabka volt beesve a szivattyúba és azért szorult. Kapott egy kis szilikonzsírt, összeraktam, a motorra forrasztottam vezetékeket, meg szűrőkondenzátorokat és már vígan nyomta is a vizet a szivattyú. Nem is akárhogyan, jó nyomása van! A szűkítős oltófecskendővel ez jó messzire el fog spriccelni. . .. ... |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 29. - 21:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... Kiszereltem, kibontottam mindent a hajótestből, a gyenge és elöregedett ragasztások nem nagyon akadályozták ezt a folyamatot. A hajótest kívül, és belül mindenhol ragasztómaradványoktól volt foltos, különösen a matricáktól, ragasztószalagoktól származó foltok a bosszantóak, mert irtó rondák, és nagyon nehezen eltávolíthatóak.....kivéve ha.... ![]() ha van az embernek olyanja, hogy LABEL OFF 50 Ez minden ilyesmit leold a felületről és hamarosan gyönyörűszép lett a hajótest: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470433 A képen balra a sarokban a sok kiszerelt apró vacak. Itt egyből látszik még egy érdekesség: A csavar a hajótestbe lévő homorú csatornában jól védett helyen van elhelyezve. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470424 A hajó egy 30 mm átmérőjű (M2) csavarral szerelt. A Robbe Navy S 6-12 V motor nagyjából azonos a repülős 400-as motorral. Ez így nem lesz egy lassan poroszkáló kis teknő, főleg ha beleteszek egy 12V-os akkut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A következő lépés az volt, hogy "lábra állítottam" a hajótestet. Nagyon nem szeretem amikor javítás közben állandóan billeg, mozog egy hajó, így összedobtam egy tartóállványt fenyőből. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470429 Így nézünk most ki (ideiglenesen vissza raktam a felépítmény nagyobb darabjait) http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4470439 Munka még rengeteg lesz ezzel a hajóval, de sajnos az első lelkesedés után félre kell raknom, mert a műhely tele van bérépítésekkel és azok elsőbbséget élveznek. Na sebaj, úgyis jön a tél, tavaszra kész lesz és még spriccelni is fog ![]() ![]() ![]() ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 30. - 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Véső soron ez nagyon aranyos hajó már most! |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 30. - 11:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Véső soron ez nagyon aranyos hajó már most! Többek között ezért vettem meg. Jópofa kis kikötői tűzoltó motorcsónak, ráadásul 1:20 léptékű, és nagyon megérte. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 30. - 15:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Javaslat: Tegyél filcet, vagy gumit az álványra! |
Szerző: | user_35 [ 2008 okt. 30. - 17:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves sry! Mit mondjak? Szívből irígyellek a hajókáért! Jól néz ez már most is ki, de vannak tippjeim, hogy hogy fog kinézni a restaurálás végére! ![]() A szivattyú önmaga egy remek vétel volt: Graupneréknél egy vízpumpa 16-20 € környékén van... Sok sikert, remélem még sok képet látunk! Üdv / Feri |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 30. - 21:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Javaslat: Tegyél filcet, vagy gumit az álványra! Az előző képsorozatból ez lemaradt: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480980 Én öntapadó tépőzárat használok (igazi repülőset, Ferihegyről kaptam), ebből vágok le csíkokat, a bolyhos, puha feléből és az került a hajótartó állványra. Ez tényleg kell rá, mert még a relatív puha fenyő is nagyon összekaristolhatja a hajót. De ha már képek: (Ma is faragtam picit azért a teknőn) http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480969 Sajnos a fedélzetet is ki kellett bombázni a hajótestből, mert nem lehetett hozzáférni a kormánytönkcsőhöz, és mint kiderült a tönkcső csak be volt dugva a furatába, se beállítva, se beragasztva nem volt. A fedélzet kivétele során több helyen megsérült a hajótest pereme, így azzal lesz majd molyolás rendesen. Ezt szerettem volna elkerülni, de sajna nem úsztam meg a dolgot. Most jön a gyenge képességű magazinokban látható agyoncsépelt formula, az ELŐTTE-UTÁNNA című játék. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480951 ELŐTTE Kiépített tönkcső. Az oxidáció egy dolog, de a zsírzó forrasztása....nos az kritikán aluli. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480975 UTÁNNA Azért ez így valamivel jobban néz ki, és most nem a fényesre csiszolásra gondoltam. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 30. - 21:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... Ha már van egy szép tönkcsövünk, akkor felcsiszoltam a hajótest belső részeit, valamint letakarítottam, és felscsiszoltam a szerelvénytartó fedélközlemezt. Aztán műgyanta-üvegszövet segítségével belamináltam a tönkcsövet, természetesen beállítottam a csavartengely és a motortengely egyenfutását is. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480958 Megint jöget az Előtte/Utánna: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480962 ELŐTTE Főmotor, leszakadt szűrőkondenzátorokkal, ragyás, bogyós forrasztásokkal. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4480942 UTÁNNA Egy fokkal jobb. ![]() ![]() Szerintem ilyen apróságokon múlik egy hajómodell (na meg a repülőmodell is) műszaki jósága, megbízható üzeme, és tartóssága. Ha másra nem, minimum arra jó lesz ez a modell, hogy legyen egy csomó példa arra, hogy miként nem szabad összerakni egy hajómodellt. Végül is ez is egy tanulság. ![]() üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2008 okt. 31. - 9:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lehet, hogy igy jó a zavarszürés, de nálam a 27Mhz-hez igy nem elég! A két árambekötés között 100nF. a testre 47-47nF. kondi kell NÁLAM! ( Lehet, hogy a Nano -Farádot rosszúl irtam.) |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 31. - 19:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezen is három van! A nagy sörérszürke korongtól lejjebb a csapágy alatt van két kisebb sárga kocka, az a másik két kondi. Csak én rövid lábakat hagyok és behajtogatom, hogy ne lógjon ki. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 31. - 20:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kis folytatás. Kicsit át kellett faragnom a fedélköz-lemezt. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490368 Egy 12 V-os akkumulátor lesz a hajóban és ennek kellett kialakítani a helyet. Állítva nem lehet belerakni, mert akkor nem lehetne majd feltenni a fedélzetet, így el kellett fektetni. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490357 Alulra majd megy egy kis csúszásgátló szívacs, az akkut meg a négy furatba bújtatott gumi "biztonsági öv" tartja a helyén. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490347 A szivattyú is kapott egy rezgéselnyelő szívacs-talpat, és máris nem búg az egész hajótest amikor megy a szivattyú. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 okt. 31. - 20:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... Megint jön az Előtte/Utánna játék: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490674 Ez volt a kormányszervo rögzítés. Két böszme nagy lemezcsavar és ennyi ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490364 Ez meg az új szervotartó keret rétegelt lemezből, lakkozva. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490353 Így lett beragasztva, és egyben merevíti a fedélközlemezt is. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4490342 Így már van rendes szervobeépítés is. Már csak a nagy dög szabályzót kellene eldugni valahová. Csináltam még egy új csavartengelyt is, mert a régi rövid volt, alig ért rá a kuplung, ráadásul még picit meg is volt görbülve. Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 05. - 12:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! DOLLY-ka megint alakult kicsit. Közben idehaza komoly vita alakult ki a hajó jövőjét illetően ![]() ![]() ![]() hajó legyen a feleségemé. Szinte minden versenyre eljön, mindíg ott van, támogat minket, viszont nem idul semmivel. Ez egy nyugodt, könnyen vezethető jópofa kis hajó. Neki pont "jól állna". A terv azon látszik megbukni, hogy fiam már kinézte magának a DOLLY-t, mint 2009.-évi hajóját. Így aztán ő máris nem tud lelkesedni az "anya hajója" tervért. Remélem nyugvópontra jut ez is hamarosan. ![]() Na de a hajóról: http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541010 Be lett laminálva műgyantával és övegszövettel a kormánytönkcső is. Kapott egy támasztólemezt is, hogy ha a kormány nagy ütést kapna -amire jó esély van, mert mélyen lenyúlik a hajótest alá- akkor se törjön ki. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540989 Így néz ki a kormányszerkezet. A kormánymozgató kar is át lett alakítva, a csavarja cserélve (az eredeti kritikán aluli volt). A két részes rudazat beállító, szorító eleme is cserélve lett. Az eredeti egycsavaros össze-vissza nyaklós volt, ez az új igaz, hogy nem gyári Robbe, hanem csak egy jóféle Magyar elektromos sorkapocs alkatrész de 1000x jobb. (azért tud a Robbe is hibázni ![]() http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540949 Ez is egy érdekes módosítás. A bal oldalon az új szívócsöve van a szivattyúnak, a jobb oldalon a gyári. A gyári belülről "felületszerelt", ami alajában véve konstrukciós hiba, de ráadásul nem is megy rá a cső se mert túl vastag. Az új vékonyabb, egy csődarabból és egy esztergált illesztő elemből áll. Ami sokkal fontosabb ez át kell vezetni a hajótesten és a víznyomás rányomja a hajótestre, nem lefeszíteni igyelszik, mint az eredeti magoldásnál. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4541001 Mivel kivülre kerül ez a rész, le kellett gömbölyíteni, hogy ne akadjon fel benne semmi (főleg az úszó vizinövényzet okozhat ilyen gondot) ... .. . |
Szerző: | sry [ 2008 nov. 05. - 12:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540979 A szivattyú szívócsöve is műgyanta-üvegszövet laminátummal került a helyére. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540957 Így néz ki a szívócső a hajó fenéklemezén. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540969 Mivel mindennek elkészült a helye -a jobb oldalon a fedélköz lemez is meg lett hosszabbítva kicsit, ide fog kerülni a szabályzó- és ki lett próbálva, hogy semmi ne gátolja a másik alkatrész működését, ki lehetett szerelni mindent a hajótestből. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540939 Zsírtalanítás után le lett fényezve a hajó beltere. Így a sok pótlás, javítás, eltérő színű alkatrész nem mutat olyan össze-vissza képet. egyből jobban néz ki az egész. ezzel a hajótest félre is lett rakva, jó sokáig nem lesz rá szükség. http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/4540962 Jöhet a fedélzet. Ezzel is van gond bőven. Előszö is levéstem (ezt tessék szó szerint érteni) a kötélbakokat, zászlótartót, fedélzeti nyílásfedőt, és elkezdődött a fedélzet simára csiszolása. Ez el fog tartani egy darabig, mert borzasztó ragasztófoltos, hullámos egy valami ez a fedélzet. üdv.:SRY |
Oldal: 1 / 6 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |