SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 06. - 3:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 208 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 13. - 13:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Örülök, hogy segíthettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 14. - 14:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.rcrevue.cz/aktuality&aktuali ... evue-72010[107]
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 29. - 8:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy rajzot keresnék! Most nyaraláskor végigmustráltam a Velence Tavi
Fejlesztési Nonprofit Kft. (Ez a Velence Tavi hajózási cég "fedőneve")
hajóparkját. Többek között azzal a céllal is, hogy találjak egy egyszerű,
de szép vonalú kishajót, amit modellben a Gombai Általános Iskola
Mode3llező Szakköre megépíthet, merthogy fellázadtak a fiatalok, és
nem akarnak repülőgépet építeni, hanem hajóra vágynak.

Meg is lett a kiválasztott főkivitel, az m/s "GÁRDONY" képében. Ez egy
elég ismert hajótípus a PRHV építette "SZILAS" szériába tartozik.
Összesen 14 ilyen hajó épült, bár az egyes példányok között vannak
némi eltérése, különösen a felépítményben.

A kérésem az lenne, hogy ha valakinek van rajza ezekről a hajókról,
vagy esetleg fotója az küldje már el nekem. Van ugyan egy csomó
saját meg letöltött fotóm is ezekről a teknőkrők, de még lennének
részletek amik nem teljesen tiszták előttem.

A széria hajói (hátha ez segít):
CSIKÓVÁR
SZILAS
GÁRDONY exBARA
BÜKKÖS
GALGA
LEPENCE
BENTA
CEGLÉD II
SZÜRKŐ
VARSÁNY
KIS-DUNA exKISOROSZI
VERÁNKA
LUPA
TÁPIÓ

Szerintem mindenki ismeri ezeket általában átkelő szolgálatot adnak,
sok esetben mellékötött komppal.

Kép
Erről a hajókáról lenne szó.

A Velence-tavi hajózási vég: http://www.velenceitohajozas.hu/

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 29. - 9:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Én sajnos segíteni nem tudok, de próbáld meg Forgó Gyula modellező barátunkat megkeresni, ő a SOPRON vontatón szolgál, a DEBRECEN, ex KASSA mellett szoktak kikötve lenni.
Tőle már kaptunk néhány komplett műszaki rajzot a MHRT rajztárából.
Megpróbálom felvenni vele a kapcsolatot én is, de mostanában nem leszek Pesten, így csak az email marad.

Üdv és sok sikert. :D
Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Úgy 2001 tájt, a Genfi tónál fotóztam az alábbi gyönyörűséget. Azóta motoszkál a fejemben, hogy kellene egy ilyesmit építeni.
Kiderítettem, hogy a képen látható hajó a Riva Aquarama. Létezik egy másik Riva hajó is, az ARISTON. Annak nincs hátsó fetrengő része. Amennyiben valakinek van a fent nevezett hajókról használható tervrajza és kérhetem arra, hogy megossza velem, akkor jelezze itt.

köszi: jj

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 19:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
jj írta:
Amennyiben valakinek van a fent nevezett hajókról használható tervrajza és kérhetem arra, hogy megossza velem, akkor jelezze itt.


Üdv.

Kűűűűűdtem neked valamit :roll: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 29. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi SRY, ez tényleg gyors segítség volt!

Ez bíz olyasmi...
Már csak a klasszikus kérdés, miből készüljön?

A test üvegszál, fedélzet fa, vagy tiszta fa.
Ha fa, akkor milyen? A borda rétegelt lemez, de a palánkozás esetleg fenyő ?


jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 4:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Jenő :D

Ezt a hajót nem szabad, illetve nem illik csak fából megépíteni.
A bordák lehetnek rétegelt lemezből, a palánkolásra viszont célszerűbb a 3 mm vastag balsa, diagonálisan palánkolva.
A külső felületet viszont mahagóni furnérral kell borítani, ami nem kis kihívás, de nem is olyan bonyolult, mint első nekifutásra látszik.
Ha úgy döntesz hogy így építed, akkor majd megírom a furnérozás menetét, mert aki még nem csinált ilyet, könnyen kétségbe eshet.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=wcBhTe0kKpM&feature=fvw

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 12:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szervusz Jenő!

Én azt tanácsolom, hogy ezt a hajót a mai viláhban csak műanyagból szabad megépíteni, az általad kifejlesztett technológiával.
Felülete kap fóliát, ha nem mondod, hogy fólia nem lehet észrevenni.
Műanyagból is lehet szép hajót építeni, ahogy az általad készitett többi hajó is szép.
A műanyag számtalan előnyét nem sorolom, mert úgyis tudod.


Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 13:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nem szeretnék senkit sem megbántani, de erre azért had reagáljak.
A RIVA attól RIVA, hogy megadták a módját az építésének.
Ha műanyagból építjük újra akár csak a modelljét is, akkor az már nem a RIVA, hanem egy formatervezett motorcsónak.
A RIVA megépítésének a nehézségeit egyébként sem a "FA" része adja, hanem a rengeteg fém rátét.
Erről érdemes megkérdezni Géza barátunkat, aki a RIVA nagy szakértője.
Megjegyzem, tegnap voltam PAKO modellnél ragasztót venni, és láttam náluk RIVÁT, ami érdekes módon, sima farost lemezből volt, de furnérozva, fém rátétekkel, és azt kell hogy mondjam, szép volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Bizzuk a Jenőre miből készíti a hajót!
Jenő kérdezte, mi elmondtuk véleményünket.
Nekem attól RIVA a RIVA ahogy én képzelem.
Manópapa!
Nem értem a megjegyzésedet PAKO modellnél amit árulnak farost lemezből az most RIVA vagy nem RIVA.
Valószinünek tartom, hogy az eredeti RIVA nem farost lemezből készült.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 15:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Feri bátyám :D

Mint írtam, senkit nem akarok megbántani.
A PAKO modellnél látott RIVA nem eladó termék volt, hanem behozta valaki megmutatni, akit ráadásul személyesen is ismerek, innen tudom hogy miből épült.
Jenő azt kérdezte, fenyő palánkolja e, én erre írtam, hogy jó a 3mm vastag balsa is, csak furnérozni kell.
Én ma Magyarországon nem tudok olyan embert, aki képes lenne minőségi furnérozást csinálni habosított PVC-re, de más műanyagra se.
A RIVA pedig attól RIVA.
Az pedig hogy ki miből épít, szerintem részletkérdés.
Erre jó példa a következő hajó.

Kép

Ez MDF lapból van, utólag vörös bükk furnérral borítva.
Én össze tenném a két kezem, ha ilyen szinten tudnék furnérozni, pedig szakmám.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Uraim, köszönöm az őszinte véleményeteket!

...Igen, a Riva, az fa...

A terv, ami összeállt a fejemben, a következő:
A csábítás nagy volt a PVC irányában, szép, tiszta anyag, pár nap alatt tényleg megalkotható lenne belőle egy ilyen hajótest, de teszek egy kirándulást a fa irányában.

Bordák 3mm rétegelt lemezből vágva. Palánkolás első próbálkozásra 1 mm-es rétegelt lemezből ráhajlítva a bordákra. (mivel a test, mint a JIF65 esetében, nagyjából 4 ívelt lap által határolt felület, plusz a fedélzet)
Ha sikerül ráhajlítani a rétegelt lemezt a kívánt formára és az epoxi megfogja, OK! Ha nem, leszed és jön a palánkolás. A vízvonal alatti rész úgy is homogén fehér, tehát simán lehet glettelve festve/fóliázva.
A vízvonal feletti rész 1mm-nél vékonyabb mahagónival lenne borítva.
Ebben technológiai tanácsot szívesen veszek!!!

Utolsó felületi kérdés, a mahagónival borított felület lakkozása, hisz ez tényleg tükrös és gyönyörű az eredetin is.

A krómozott szerelvények valóban kérdésesek.
Egyszerűbb és időtálló megoldás lenne aluból megcsinálni, polírozva, lakkozva. Ha viszont krómozott a cél, akkor megreszelem bronzból és krómoztatom. (Ez nem tudom, mennyire lesz "vízálló", mivel a hajó nem polcra készülne, nagyon nagyon sokat futna vízen. A természetes vizek, még a hazai édesvizek is viszont baromi korrozívak, agresszívak. Ezt látom a vitorlásaimon, ahol a "rozsdamentes" acél is simán korrodál egy nyár alatt.)

Ha semmi semmivel nem jön össze, akkor még mindig itthon áll 2 tábla habosított PVC. :wink: :wink:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 20:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Jenő :D

Már nem emlékszem pontosan a Riva testére, de úgy rémlik, hogy elég rafinált ívek vannak benne. / Hosszában pozitív, keresztben negatív görbület.
Ezért írtam a diagonális palánkolást. /
A fém alkatrészeit én alumíniumból oldanám meg, csak polírozva, esetleg műgyantával védve lakk helyett.
Valahol már volt téma a RIVA építése, mert néhányan el is kezdték, több kevesebb sikerrel.
Holnap megpróbálom visszakeresni hogy melyik topikban volt téma, mert ott sok hasznos dolgot kitárgyaltunk Gézával.
Mint írtam, ennek a hajónak ő a szakértője.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 208 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség