SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 1:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Egy kis technika történelem
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 11. - 10:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
1871 december 17.-én az orosz haditengerészet, egy új koncepcióval állt elő.
Ma már kuriózumnak tűnhet, de ha bele gondolok, úttörő munkát végeztek.

A hajó neve, gondolom nem véletlenül, NOVGOROD lett. :D
Nagy Péter cár emléke előtt akartak tisztelegni vele.

Néhány adat.
Hossz, 101 láb.
Tömeg, 2491 tonna.
Meghajtás, 8 széntüzelésű kazán, 6 csavar.
Sebesség, 7 csomó.

És amiért kuriózum volt:

Kép

Kép

Tengerre bocsátották, 1873 május 21.

Kép

Kép

A kivonására sem kellett túl sokáig várni, mert 1903 július 4.-én erre is sor került.
A kísérlet minden esetre jó volt, hiszen elkezdődött a tengeralattjárók tervezése, és építése...

A szépsége ...

Kép

Kép

Kép

Kép

És már mint modell...

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Én, aki köztudottan nem szeretem a hadihajókat, csak lestem, és csodáltam. :D
Fiaim ezek után már le tudtak venni a lábamról. :D :D :D

Üdv, és szép napot mindenkinek.

Egy boldog Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 11. - 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Naggyon Király!!!! :lol:


( Csatlakozom és gratulálunk a hajó fényképének felfedezőjének,antikos!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 11. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ha már az Orosz haditengerészetnél tartok, megemlíteném még az általuk kifejlesztett gyorsnaszádot is. :D
Tüzetesebben megnézve a rajzot, a meghajtás módja az ami érdekes.

Kép

Ez már diesel motoros volt az első világháborúban.
Később, a megalakuló új kormány, BK 2 elnevezéssel rendszeresítette.
Még a Nagy Honvédő Háborúban is úszott belőlük nem egy a Volgán. :D

A fiataloknak jegyzem csak meg, hogy a második világháborút hívta így Sztalin. :D

Üdv Manópapa :D

u.i: Fiaim erre beszéltek rá :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 11. - 19:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Erről a kerek hajóról olvastam már Angol hajózási szakkönyvekben. A
krimi háborúban megütköztek az angolok hajóival. Hamar kiderült ,
hogy a kerek hajó érdekes ötlet, de nem bírja a hullámzást,
gyakorlatilag irányíthatalan, és összességében semmire nem jó. Egy
ideig célbalőttek rá, aztán széttépték darabokra az Angol ütegek.
Érdekes kísérlet volt, de lényegében egy bármire alkalmatlan
műszaki tévedés volt.

üdv.:SRY

Ui.: elnézést ha tele van hibákkal amit írok, de laptopról próbálkozom
egy mozgó autóban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry Mester!

Remélem nem Te vezetted az autót miközben a hozzászólást írtad! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13. - 9:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Érdemes lenne ezt a topicot átkeresztelni, és egy szovjet (orosz) hajók topicot csinálni belöle - SZVSZ

Rendkívül sok találékonyság - fejlesztések vagy "szerzett" ötletek - találhatók a hajóikban. Régebbi - háború környéki v. előtti hajóik- igen jól dokumentáltak különböző fórumaikon. Sok rajz jelent meg a "modeliszt konstruktor" című újságban, és ezek szinte kivétel nélkül szkennelve is megvannak.

Külön hab a tortán, hogy sok neves nyugati szakíró cég írt róluk a "warship" brossúráikban.

Első nekifutásra két, látványossága ellenére aránylag egyszerűen megépíthető hajó tennék közkinccsé.

G5 torpedóvető

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


BKA-1124 és BKA-1125 "bronekater" azaz ágyúshajó

Érdekessége hogy T34 lövegtornyokkal szerelték, valamint volt olyan változata ahol emellett egy "Katyusa" volt a hátsó fedélzeten.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13. - 10:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Otako!

Nem-nem...de jobb egyben is egy rémálom ilyesmit csinálni. Én még
soha nem voltam tengeribeteg, pedig elég sok úszó, meg repülő
ketyerén megfordultam már, viszont autóban lefele nézve egy képernőt
bámulni, és megpróbálni eltalálni a betűket (jó hazai utak tesznek róla,
hogy minden betűnek neki kelljen futni vagy kétszer-háromszor) nem
egyszerű dolog. Hamar elveszti az ember az egyensúlyérzékét és elkezd
kóvályogni a feje. Szóval senkinek nem ajánlom. Ki kellett próbálni, hogy
működik-e a dolog.....jelentem működik, de gyakorlatban nem
használható.


T. Rgform!

A G5-höz van rendes nagyméretű rajzkészletem. Nekem olyan érzésem
volt amikor néztem, hogy valaki felnagyított egy repülőgép úszótalpat
és szerelt rá egy kormányállást, meg egylöveget. Viszont az a
torpedóvetési technika, amit ez a hajó csinál, az valami elképesztő.
Érdemes megnézni a hajó tatrészét, a torpedóvető láncokkal (bizony
láncok, nem sűrített levegős apparát) , meg a fura kormánymegoldást.
Szerintem nagyon atraktív modellt lehetne építeni belőle.

üdv..SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13. - 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
sry írta:

T. Rgform!

A G5-höz van rendes nagyméretű rajzkészletem...

Szerintem nagyon atraktív modellt lehetne építeni belőle.

üdv..SRY



Üdv!

Akkor minden összejöhet az építőknek. Kedvcsinálónak néhány kép:

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13. - 20:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Lehet hogy a "Hogyan? Kis elektromos sporthajó!" topicban lenne a helye
:lol: :lol:

De itt is jól mutat a PG-117 -es.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 7:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Zsolt hozzászólásához, csak annyit tennék hozzá, hogy a krimi háborúban ugyan valóban kipróbálták ezeket a hajókat, (több is készült belőlük kísérletképpen) de a Novgorod sosem bocsátkozott harcba. :D
Az Orosz mérnökök hamar rájöttek arra, hogy az úszásképességükkel baj van, (de ha már megépítették, használni is kellett) így elindult egy új fejlesztés, ami már biztatóbb volt.

Kép

Az eredeti elképzelés kerek formáját ötvözték a klasszikus hajótesttel.

Kép

Kép

Kép

És hogy ez mennyire volt életképes?
Íme a modellje versenyen. :D

Kép

Tervezői ötleteik eredményeként pedig megszületett az Ős Tengeralattjáró :D

Ha megfelelő meghajtást kapott volna, bizony működött volna.
Persze, ott van az a ... Ha ... :D

Kép

Ezek után már csak egy kérdés, miért foglalkozom ennyit ezzel a témával?
A válasz a folytatásban lesz. :D :D :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 12:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ezek az Oroszok....mindíg meglepődök rajta, hogy a hozzánemértés
miket tud eredményezni. Az Orosz-szovjet hajókkal, repülőgépekkel
mindíg az a baj, hogy eleve nincs egy műszaki kultúra abban az
országban. Így akármilyen agyabeteg ötletet meg lehet valósítani, ha
megfelelő összeköttetései vannak az embernek. Viszont a legjobb
ötletből sem lesz semmi, ha nincs meg a megfelelő "hátszél". Így aztán
jön egy ember, elég magasan trónoló barátokkal és akármire kap
pénzt, támogatást. Ez igaz volt egyaránt a cári és a pártállami időkre is.

Szerencsétlen Jakovlev (meg a többiek) terveit maga Sztálin hagyta jóvá,
mint repülőműszaki szaktekintély :roll: :roll: :roll: . Az utókor ma már
csak a sikeres típusokra emlékszik, pedig minden sikeres típusra
minimum egy (de inkább kettő) ökörség jutott. Ez így elég gazdaságtalan
módja a fejlesztésnek.

Így aztán a megfelelő innovatív műszaki környezet sincs meg ahhoz,
hogy igazán új dolgokat alkossanak. A hajózásban nem tudok olyan
jelentős típust, példányt mondani, ami az Orosz/Szovjet iparhoz köthető.
Talán az atommeghajtású jégtörőt lehetne említeni, de az is határeset,
mert a nagy jértörőhajó kidolgozása Angol munka, az atomhajtásu
hajó meg az USA találmánya.

Ez a lapos építésű hajó is egy igazi Orosz katyvasz. A formavilágára
egyértelműen a kor Francia hajóépítése, a Dupuy De Lóme irányzat
hatott (Dupuy De Lóma francia hajótervező volt az egyetlen ember
akiről még aktív munkássága alatt hadihajót neveztek el, ennyire
nagyratartották a Franciák). Az építés alapelve az Ericsson-i idea, az
alacsony építésről. Ennek az eredménye lett a nagyon sikeres Monitor
hajóosztály, de az Oroszok ezt "kissé" félreértelmezték. Később ők is
rájöttek, hogy a Devastation kijelölte irány a jövő útja, és el is
kezdtek ahhoz hasonló hajókat építeni, csak éppen ez ilyen kerek hajó
meg hasonló haszontalan kitérőkkel rengeteg időt, pénzt, erőforrást
pazaroltak el teljesen feleslegesen.

Itt egy pár jó fotó a Novgorod -ról:
http://navsource.narod.ru/photos/04/021/index.html

És összehasonlításul egy pár kép a HMS Devastation-ról minden későbbi
sikeres hadihajó közös őséről:
http://www.cityofart.net/bship/devast.htm

Kép
Érdemes összehasonlítani őket.

Mint modell viszont érdemes foglalkozni ezzel az Orosz hajóval is, hiszen
a modellel sem csatát nem kell vívni, sem a nyílt tengeren hajózni, így a
nyilvánvaló hiányosságai modell mivoltának értékéből nem vonnak
le semmit. Érdekes, különleges szerkezet és minden bizonnyal nagy
figyelmet vívhat ki magának.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Zsolt megjegyzéséhez nincs mit hozzá tennem, hiszen alapvetően ez az én véleményem is. :D
Azok a nemzetek, akik nagy műszaki, technológiai kultúrával rendelkeznek, messze felülmúlják ezt a szintet. (Anglia, Franciaország, Németország, később az Egyesült Államok ... stb ... stb...)
Nem véletlen például az sem, hogy a feudalizmusból alig negyven évvel korábban kilépett Japán császárság 1905-ben szinte kivégezte a velejéig korrupt, és hozzá nem értő orosz haditengerészetet.

Amiért ezt a topikot elindítottam, az volt, hogy Joskac kolléga felkért egy gyors, de tetszetős kishajó közös építésére, illetve annak a bemutatását egy külön topikon.
Miközben keresgéltem a NET-en, bele akadt a látókörömbe a NOVGOROD. :D
Gondoltam, e mellett nem lehet elmenni szó nélkül.
Ha pedig technika történet, kuriózum, akkor érdemes komolyabban is foglalkozni ezzel a témával.
Az 1800as évek vége, 1900as évek eleje, rengeteg jó példát nyújt ehhez.

Visszatérve a kishajó kérdéshez, én a BK 2 építését javasoltam, de végülis a rakétavető gyorsnaszád mellett szavazott a köz. :D
A rajzait már felnagyítottam a nekünk megfelelő méretre, de sajnos a nagyításkor derült ki, hogy nem egészen pontos.
Ha esetleg valakinek megvan, és ez első sorban Zsoltnak, illetve Gézának (rgform) szól, nagyon megköszönnénk ha a rendelkezésünkre bocsátaná.
Én még el vagyok foglalva a temzei bárkával, de két héten belül befejezem. :D
Sajnos a hossza 660 mm így az RG 65 már nem megfelelő versenykategória. :D :D :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Visszatérve a kishajó kérdéshez, én a BK 2 építését javasoltam, de végülis a rakétavető gyorsnaszád mellett szavazott a köz. :D
A rajzait már felnagyítottam a nekünk megfelelő méretre, de sajnos a nagyításkor derült ki, hogy nem egészen pontos.
Ha esetleg valakinek megvan, és ez első sorban Zsoltnak, illetve Gézának (rgform) szól, nagyon megköszönnénk ha a rendelkezésünkre bocsátaná.
Üdv Manópapa :D


Üdv!

Egész pontosan melyik rakétavető gyorsnaszádról van szó? Van néhány...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 17. - 18:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Manópapa!

Van egy kazal rakétavető, meg torpadóvető, meg partvédő
gyorsnaszád rajzom. Tuti Lengyel kivitelben is amiben még a beltér
elemei is egyenként meg vannak rajzolgatva.

Valami támpont kellene, hogy milyen jellegű hajóra gondoltatok, és
keresek hozzá rajzokat, aztán lehet válogatni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 19. - 16:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Az elmúlt hetek kutakodása közepette találtam rá erre a "gyöngyszem"-re. :D

HMVS CERBERUS

1867-ben az Ausztráliai Viktória állam megbízást adott a Royal Navi vezető mérnökének, Sir Edward Reednek, hogy tervezzen, és építsen a Port Phillip öböl védelmére alkalmas hajót, az akkoriban már ismert USS Monitor alapján.

Először tervezett egy erősen páncélozott lövegtorony alapot, ami kiemelte a lövegtornyokat a fedélzet szintjéből, így szabad kilövési pályát biztosított a 2 db 10 hüvelykes lövegnek.
Most már nem voltak útban a fedélzeti lejárók, szellőző ventillátorok, és egyúttal mellvédet is építhetett a fedélzet körül.

A két huzagolt löveg együttesen 360 fokos tüzelést biztosított, amit a későbbiekben szabványként alkalmaztak.
Reed másik nagy újítása, a lövegtornyok fölé épített „repülő fedélzet”, ami a kormányállást biztosította.

A CERBERUS volt az egyik első hadihajó, amit már a kezdetekkor vitorlázat nélkül, kizárólagosan gőzgépes meghajtásra terveztek.

Technikai adatok.

Hossz: 67,5 m.
Szélesség: 13,5 m.
Merülés: 4,5 m.
Fegyverzet: 4 db 10” huzagolt löveg, 2 – 2 elrendezésben.
Meghajtás: 4 db kazán, 2 db Maudslay horizontális gőzgép, 2 db 4 ágú hajócsavar.
Sebesség: 9,75 csomó.
Személyzet: 82 fő.

Végignézve rajzait, csodálattal kell adóznom Reed mérnöki képességeinek.

Üdv, és jó kutakodást mindenkinek.
:D

Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 24 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség