SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
joskac és az új projekt http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=768 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 18. - 15:28 ] |
Hozzászólás témája: | joskac és az új projekt |
A történet eleje már mindenkinek ismerős lehet egyéb helyekről, így inkább nem ismétlem. ![]() Amit viszont csak kevesen tudnak, az az, hogy ez a program már a téli szünet végén elkezdődött. Az eredeti elképzelésem, az amerikai tengerészgyalogság folyami őrnaszádja lett volna, mivel számomra feledhetetlen élmény volt a nagy sikerű Apokalipszis most című film, amiben fő szerep jutott ennek a típusnak, de le lettem beszélve róla. ![]() Maradt tehát a NETen való keresgélés, míg a megfelelő jelöltet meg nem találjuk. Az OSA I. rakétahordozó változata mellett döntöttünk, de közben találtam egy igazi "gyöngyszemet" az Orosz BK 2-t. ![]() Fiaim, nem kis meglepetésre, rá is beszéltek a megépítésére, pedig így is ki sem látszom a munkából. Gyakorlatilag akkora termelés folyik itt, mint az Óbudai Hajógyárban fénykorán. ![]() Jelenleg négy különböző típus van "sólyán" és ebbe még nem számoltam bele az OSA-t. ![]() Ami viszont ide vág, az a BK 2. ![]() ![]() folyt. köv: mint rgform barátunk írná. ![]() Üdv Mindenkinek. Manópapa ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 18. - 16:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
A rajzokkal volt némi gondom, mert a kellő méretre való felnagyítása csak hagyományos, vonalzós körzős szerkesztéssel ment volna, ami eléggé időrabló, így inkább maradtam a fénymásolós technológiánál, ami eléggé torzít. A dolog lényege, hogy sok fénymásoló képes az A 4 méretről A 3-ra nagyítani, így több lépésben elérhető a kívánt méret. A gond csak az, hogy az első torzulás tovább torzul minden lépésnél, így a végén már elég jelentős lehet. Nekem ez nem okoz gondot, de aki még csak most kezd modellezni, vagy még nincs kellő tapasztalat a háta mögött, az csúnya csapdában találhatja magát. Én az egyszerűség kedvéért, (lustaságból is ![]() ![]() Mivel a balsa nagyon könnyen törik, az első borda és az orr rész között három rétegű az orrtőke. A szálirány keresztezi egymást mint a rétegelt lemezeknél, így jelentős a stabilitása. A far tőke hasonló módon, sok réteg egymásra ragasztásával, tömbösen készült. Az utolsó három bordát összekötő két 5 x 10 mm-es fenyőlécnek nem csak merevítő szerepe van, de erről majd később. ![]() ![]() A következő lépés, a fedélzet szintjén végigfutó egy-egy 5 x 10 mm-es fenyőléc helyének kivágása volt, illetve az első ragasztás. Idő közben az első négy bordát szintén összekötöttem középen egy darab léccel, aminek később fontos szerepe lesz. Ez a művelet folytatódik az alsó élnél is, míg a váz lényegében el nem készül. ![]() ![]() ![]() A teljesen egyforma méretű, és hibátlan szálú fenyőlécek, egyformán görbülnek, így a hajótest két oldala lényegében szimmetrikus. Ami a bordákból esetleg kiáll, az már a száradás után egyszerűen egy vibrációs csiszológéppel lecsiszolható. Ez a nagy előnye a balsának a rétegelt lemezzel szemben. ![]() Innen már a hajótest borítása következik. ![]() Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 18. - 19:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Manópapa! Ezt nevezem gyorsaságnak. Ha így haladsz akkor mire neki tudok állni a projektnek, Te már rég úsztatod a tiéd. Látom bele kell húznom. ![]() Ezért ha már letisztult az anyag igény akkor légyszíves azt is tedd közzé. Üdv: joeskac |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 18. - 22:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv Joskac ![]() Amint meglesznek a rajzok, közzéteszem az anyag igényét is. A gyorsaságról csak annyit, hogy ez közel két hét termése, mert a munkám miatt hajnal háromtól este tízig nem tudok modellezni. Valamikor aludni is kell, no meg megsimogatni a Mamát, és a gyerekeket is. ![]() Viccen kívül, talán két olyan napom volt, amikor érdemben tudtam vele foglalkozni. Ami viszont így az előnyömre válik, az az, hogy van ideje bőven a ragasztásnak és majd később a glettelésnek száradni. ![]() Más: Az általunk elképzelt méret, valahol a 600 és a 700 mm között lenne. Hogy ez méretarányban mit jelent, fogalmam sincs, de nem is versenyzési célra épül. ![]() Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 24. - 2:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Azért ha lassan is, de haladok. ![]() ![]() ![]() ![]() Itt már a bordák egy része kivágásra került. ![]() ![]() Elnézve meteorológia előre jelzését, azt hiszem, ma és holnap nagy előrelépés fog történni. Anyag ugyanis van bőven. ![]() Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 24. - 9:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem hiába " fa nagymester " a " Manópapa "! Én ezt nem tudnám utánozni?! |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 24. - 14:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Alakul mint púpos gyerek a prés alatt. ![]() ![]() ![]() Szép lesz. Már várom, hogy nekiállhassak. |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 25. - 7:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
A tegnap esti állapot. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ma délelőtt megkapja a test az alapozását, csiszolását, és kezdődhet a neheze. Mivel ez a hajó eredetileg fa építésű volt, így a páncélzatot utólag szegecselték, illetve csavarozták rá. Lesz mivel elbíbelődnöm ma, de nem bánom. ![]() Közben találtam egy szépséget is. Az Osztrák Magyar Monarchia MAROS nevű monitorának modelljét. Kár hogy csak ezt az egyet sikerült, de még kutakodom, mert nagyon tanulságos. ![]() Üdv és jó munkát mindenkinek. ![]() Egy nagyon elfoglalt Manópapa ![]() |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 25. - 11:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szép a motoros Manópapa! MÁS Akárki csináltam is ezt az S.M.S. MAROS-t rendesen benézte a dolgot. Ez a hajó egyáltalán nem így nézett ki. Itt a testvérhajója (teljesen egyformák voltak az első átépítésig) az S.M.S. LEITHA ![]() Egyetlen eset volt amikor a monitorok oldalait ideiglenes deskamelvéddel megmagasították,, amikor áthajóztak a Fekete Tengeren a nagy Orosz folyókra és ott teljesítettek szolgálatot. Azt nem tudom így fejből, hogy a Maros is részt vett-e ebben a vállalkozásban, de szerintem nem, csak az újjabb és nagyonn egységek mentek. Viszont ha részt is vett a hajó ebben a csodaszámba menő akcióban akkor is rossz a modell, mert a magaqsítás nem így nézett ki, másrészt harchelyzetben az első árboc vonalában lévő kis, a modellen szürke) felépítményeket leszerelték, ugyanis ezek voltak az illemhelyek ![]() ![]() szétlőjjék a budit ![]() ![]() ![]() ![]() Egyébként a kedvenc hajóim közé tartoznak az Osztrál-Magyar Monarchia Haditengerészet, Duna Flotilla hajói. A maguk korában a világ legjobb folyami hadihajói voltak. Ez nem túlzás! Az első világháború utánni marakodásban, mindenki magának akarta ezeket a hajókat, a Román és a Szerb küldöttség majdnem összeverekedett azon, hogy kié legyenek ezek a csodaszép hajók...... Egyébként az S.M.S. LEITHA egy igen kacifántos sorstörténet után megmaradt. Ez egyetlen és utolsó hírmondója ezeknek a hajóknak. Ma a Neszmélyi Hajóskanzenben látható, a fehérre festett úszóteste. A békeidőbeni katonai festésben pompázó (ez volt a fehér) hajótest ma is impozáns és megdöbbentő látvány. Olyan alacsony, hogy a hajótestben én nem tudok sehol felegyenesedni mert beverem a fejem. A hajó papírmodellje itt megrendelhető: http://store.jsc.pl/?d=katalog&k_id=12 A "Zoltán Alapítvány" honlapja (az ő kezelésükben van a hajótest) http://www.zoltanalapitvany.hu/ üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 25. - 11:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na itt egy jó kis kép: [img]http://lh3.ggpht.com/_3WZmCxgOpkI/R1g68VVZLFI/AAAAAAAAAC8/H5I4sCRhwWs/Neszmély.jpg[/img] Jobbról a NESZMÉLY oldalkerekes gőzös, balról a SOPRON motoros , középen meg a LEITHA hajóteste. Jól látszik milyen lapos egy valami. A merülése is 1,1 méter csak. Annak idején azért tervezték ilyenre, hogy a gázlókon is simán átjusson, viszont ne adjon nagy, vízből kiálló cél-felületet az ellenséges lövegeknek. Annó úgy készült a terv, hogy meghatározták az 1.1. m merülés a vízügyi statisztikai adatok alapján, aztán a hajó közepére felmértek a gerinctől 180 cm magasságot, hogy egy ember a legnagasabb pontnál állva elférjen, majd innen minden irányban lejt a fedélzet. Ezért is olyan kis púpos az egész. Ráadásul ez még gőzüzemű volt, a kor egyik legalacsonyabb kazánját és gőzgépét szerelték bele. Későbbi, nagyobb utódainak (S.M.S. TEMES) megvan ateljes rajzkészlete, de szinte sz összes monitorról és őrnaszádjól ha más nem jellegrajzom van. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 25. - 12:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem tudom mi van, de a " piros x-es " fényképeket nem tudom megnyítni. Szerintem nálam van a hiba! |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 25. - 13:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm az információt Zsolt. ![]() A Maros modelljét biztos hogy nem hozzáértő készítette, mert eleve a Spanyol barátaim küldték mint linket, hogy nem ismerős e. Náluk az ilyen asztali modell, inkább dekoráció mint történelmi tárgy. Ez sokszor látható még a saját hajóik megmintázásán is, lássd például a Szanta Maria asztaldíszeit. Az tény és való, hogy van ezekben a "békebeli" hajókban valami sajátosan Magyar, amitől kifejezetten szépek. Üdv Szilveszter ![]() |
Szerző: | user_226 [ 2009 jan. 26. - 10:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Fórumtársak! Manópapa nagyon trükkös! ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | Manópapa [ 2009 jan. 26. - 17:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem csak a középső hármat. ![]() A dolog egyszerűen az, hogy a balsa bordák azért eléggé gyengék az oldalirányú szorításhoz. Ha viszont a fenyőlécek már megkötöttek a sarkoknál, akkor hihetetlenül erős a szerkezet. A palánkolása is más mint a megszokott, mert a palánk vastagsága 4 mm. Ezt erre az ívre hajlítani, eléggé macerás. Keresztben viszont semmi gond. Ráadásul, anyagtakarékosabb mint hosszában kivágni a palástot. Üdv Manópapa ![]() |
Szerző: | user_205 [ 2009 jan. 26. - 18:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözlet! Ez nekem nagyon tetszik. Iszonyú szép munka. Egyre nagyobb késztetést érzek egy ilyenek vagy egy hasonlónak a megépítésére. Nagyon várom a folytatást. Üdvözlettel: Szilárd! |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |