SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 10:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Rendszeres karbantartás!
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 29. - 10:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem győzőm mondani a meglévő hajó rendszeres karbantartását.

A halászhajómon motorcsere volt a mai nap. A 280-as régi és nem mindig üzembiztos motort, egy korszerű 300-as motorra lett cserélve.

Szokatlan de tényleg nem volt üzembiztos a régi 280-as motor. Volt, hogy " dadogva " nehezen indúlt el és a fordulatszámot sem vette fel.
Különben közel 20-évig volt a hajóban, igy ráfért a csere. Eddig a 35-éves halászhajó modellben az új motor lesz a harmadik " erőgép".
Ez elég jó eredmény.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 29. - 11:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos (meg akinek még ilyen gondja volt, van, lesz)

Amikor ezek a kis kefés kommutátoros motorok elkezdenek "ciripelni"
hullámzó fordulattal járni, vagy csak úgy hajlandóak elindulni ha "belöki"
az ember akkor már nagyon elkopott a szénkefe. Sajnos ezekben a
legritkább esetben van szénkefe, általában bronzkefések, és a bronzkefe
nem olyan szépen követi kopás közben a kommutátor ívét mint a
szénkefe ebből is adódnak a gondok. Egy ideig még segít ha hosszabb
hátramenetekben pörgetjük kicsit a motort, ettől összeszedi magát, de
a vége mindenképpen csere lesz. Javítani nem lehet őket. Egyszer egy
280-as motort átépítettem cserélhető szénkefésre. Szép lett jó lett,
napokig dolgoztam rajta .............egy új motor meg 1000-1500 Ft.
szóval tök értelmetlen foglalkozni az átépítéssel, javítással. Ha már
"cicereg", dadog a motor akkor mindenki kövesse Antikos Kolléga
példáját és a legrövidebb időn belűl cserélje ki.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Amikor beindítottam a motort -asztalon - a rendőrhajóban, elég nagy rezonancia keletkezett.
A tönkcső felső csapágya nagyon " kivan ".
Ezen most nem igen tudok segíteni. Amikora vizbe - fürdőkádba - teszem a modellt a rezonancia kevésbé jelentkezik, ez természetes.
Két tanúlság van az esetnek:
1. Nem szabad bizni " gyári " tönkcsőben, annál is inkább, ha műanyag csapágyai vannak.
2. Lehetőleg szabadon, tehát nem vizben ne indítsuk be a motort, mert ez okozhatja a csapágyak idő elötti kikopását. Ez az igen magas fordúlatszám- üresen forog terhelés nélkűl - a motort is károsítja.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség