SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Rendszeres karbantartás! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=784 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 29. - 10:46 ] |
Hozzászólás témája: | Rendszeres karbantartás! |
Nem győzőm mondani a meglévő hajó rendszeres karbantartását. A halászhajómon motorcsere volt a mai nap. A 280-as régi és nem mindig üzembiztos motort, egy korszerű 300-as motorra lett cserélve. Szokatlan de tényleg nem volt üzembiztos a régi 280-as motor. Volt, hogy " dadogva " nehezen indúlt el és a fordulatszámot sem vette fel. Különben közel 20-évig volt a hajóban, igy ráfért a csere. Eddig a 35-éves halászhajó modellben az új motor lesz a harmadik " erőgép". Ez elég jó eredmény. |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 29. - 11:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
T. Antikos (meg akinek még ilyen gondja volt, van, lesz) Amikor ezek a kis kefés kommutátoros motorok elkezdenek "ciripelni" hullámzó fordulattal járni, vagy csak úgy hajlandóak elindulni ha "belöki" az ember akkor már nagyon elkopott a szénkefe. Sajnos ezekben a legritkább esetben van szénkefe, általában bronzkefések, és a bronzkefe nem olyan szépen követi kopás közben a kommutátor ívét mint a szénkefe ebből is adódnak a gondok. Egy ideig még segít ha hosszabb hátramenetekben pörgetjük kicsit a motort, ettől összeszedi magát, de a vége mindenképpen csere lesz. Javítani nem lehet őket. Egyszer egy 280-as motort átépítettem cserélhető szénkefésre. Szép lett jó lett, napokig dolgoztam rajta .............egy új motor meg 1000-1500 Ft. szóval tök értelmetlen foglalkozni az átépítéssel, javítással. Ha már "cicereg", dadog a motor akkor mindenki kövesse Antikos Kolléga példáját és a legrövidebb időn belűl cserélje ki. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 31. - 15:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Amikor beindítottam a motort -asztalon - a rendőrhajóban, elég nagy rezonancia keletkezett. A tönkcső felső csapágya nagyon " kivan ". Ezen most nem igen tudok segíteni. Amikora vizbe - fürdőkádba - teszem a modellt a rezonancia kevésbé jelentkezik, ez természetes. Két tanúlság van az esetnek: 1. Nem szabad bizni " gyári " tönkcsőben, annál is inkább, ha műanyag csapágyai vannak. 2. Lehetőleg szabadon, tehát nem vizben ne indítsuk be a motort, mert ez okozhatja a csapágyak idő elötti kikopását. Ez az igen magas fordúlatszám- üresen forog terhelés nélkűl - a motort is károsítja. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |