SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Rendszeres karbantartás!
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=784
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Tamásbá [ 2009 jan. 29. - 10:46 ]
Hozzászólás témája:  Rendszeres karbantartás!

Nem győzőm mondani a meglévő hajó rendszeres karbantartását.

A halászhajómon motorcsere volt a mai nap. A 280-as régi és nem mindig üzembiztos motort, egy korszerű 300-as motorra lett cserélve.

Szokatlan de tényleg nem volt üzembiztos a régi 280-as motor. Volt, hogy " dadogva " nehezen indúlt el és a fordulatszámot sem vette fel.
Különben közel 20-évig volt a hajóban, igy ráfért a csere. Eddig a 35-éves halászhajó modellben az új motor lesz a harmadik " erőgép".
Ez elég jó eredmény.

Szerző:  sry [ 2009 jan. 29. - 11:05 ]
Hozzászólás témája: 

T. Antikos (meg akinek még ilyen gondja volt, van, lesz)

Amikor ezek a kis kefés kommutátoros motorok elkezdenek "ciripelni"
hullámzó fordulattal járni, vagy csak úgy hajlandóak elindulni ha "belöki"
az ember akkor már nagyon elkopott a szénkefe. Sajnos ezekben a
legritkább esetben van szénkefe, általában bronzkefések, és a bronzkefe
nem olyan szépen követi kopás közben a kommutátor ívét mint a
szénkefe ebből is adódnak a gondok. Egy ideig még segít ha hosszabb
hátramenetekben pörgetjük kicsit a motort, ettől összeszedi magát, de
a vége mindenképpen csere lesz. Javítani nem lehet őket. Egyszer egy
280-as motort átépítettem cserélhető szénkefésre. Szép lett jó lett,
napokig dolgoztam rajta .............egy új motor meg 1000-1500 Ft.
szóval tök értelmetlen foglalkozni az átépítéssel, javítással. Ha már
"cicereg", dadog a motor akkor mindenki kövesse Antikos Kolléga
példáját és a legrövidebb időn belűl cserélje ki.

üdv.:SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2009 jan. 31. - 15:02 ]
Hozzászólás témája: 

Amikor beindítottam a motort -asztalon - a rendőrhajóban, elég nagy rezonancia keletkezett.
A tönkcső felső csapágya nagyon " kivan ".
Ezen most nem igen tudok segíteni. Amikora vizbe - fürdőkádba - teszem a modellt a rezonancia kevésbé jelentkezik, ez természetes.
Két tanúlság van az esetnek:
1. Nem szabad bizni " gyári " tönkcsőben, annál is inkább, ha műanyag csapágyai vannak.
2. Lehetőleg szabadon, tehát nem vizben ne indítsuk be a motort, mert ez okozhatja a csapágyak idő elötti kikopását. Ez az igen magas fordúlatszám- üresen forog terhelés nélkűl - a motort is károsítja.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/