SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 27. - 7:07

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 06. - 22:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Vissza kell vonnom előző kijelentésemet NAXOS ügyben. :D
Össze raktam a rajzait, hogy egyben lássam, és meg kellett állapítanom, hogy csak ebben a nagyobb méretben szabad megépíteni.
Nem mondom, kell bele anyag bőven, de nem akkora kihívás, mint amekkorának első ránézésre tűnt.
Mivel Bk 2 most pihen, nem sikerült megfelelő anyagot kapnom a páncélzatához, Joeskac rakétahordozója pedig abba a stádiumba ért hogy várnom kell a tovább építésével, míg utolérnek, holnap elkezdem NAXOS építését.
Mivel szerdáig itthon vagyok, nagy valószínűséggel hamar fel fog épülni. :D
Fiaim minden esetre, nagyon lelkesen ajánlkoztak részmunkaidős hajóácsnak. :D

Üdv Mindenkinek
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Manópapának meg mindenkinek aki szereti:

Kép

Kép

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 7:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

A hajó fegyverzete hátrafelé egy darab "37-мм пушка Гочкиса" :P :P

Többféle verzióban terjedt el, fő ismertetőjele mindnek a revolvermarkolat!

Kép

Kép

A neten rákeresve a cirill betűs szövegre, rád borul a szovjet arzenál...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 10:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Rgform!

Ezzel nagyot lendítettél a dolgon. Az ilyen részletek pontossága teszi a
hajómodellt igazán jóvá. Ki az aki egy modellt nézegetve meg tudja
mondani, hogy a hajótest alakja teljesen pontos? Szerintem ilyen ember
nincs, viszont azt kiszúrni, hogy a szórólövegnek nincs
pisztolymarkolata......nos ahoz nem kell zseninek lenni. Makettversenyen,
ahol az élethűség számít mindenek felett az ilyesmivel szoktak szőrözni.
Az nem számít, hogy a harckocsi 1 cm-el hosszabb a kelleténél, mert
észre sem veszik, de ha nincs a reflektor előtt rács, vagy az a rács
5 pálcából áll és nem négyből mint az eredetin akkor aztán indul a
nagy lepontozódás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 10:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Üdv!

Kösz az elismerést! Igazából ezek az anyagok "melléktermékként" jelentkeztek nálam. 8) 8) Én a BK-1124/1125 "bronekatert" dolgoztam fel, de a WEB mindig közéhajigálta a BK-2 -es információit is. Ha már ingyenbe volt, lementettem az archivumomba. :lol: :lol:

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 10:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Géza, és Zsolt :D

Először is, köszönöm a Bk 2 kiegészítését, mert tényleg nagyon hasznos lesz.
Másodszor pedig örülök, hogy nyomon követitek az ezen a topikon folyó munkát, mert biztos vagyok abban, hogy lesz majd némi segítségre szükségem. Mivel én hadihajókkal nem foglalkoztam soha, (ki tudja miért?) fegyverzet terén még kezdőbbnek számítok a ma született modellezőnél is. :D
Hogy hogyan kellene ezeket legyártani, az meg végképp sötét folt még az életemben.
Ez irányú segítségetek tehát mindig jól fog jönni.

Vissza térve tegnap esti bejegyzésemhez, íme a Naxos rajza :D

Kép

Négy darab A 3 lap.
Még szerencse, hogy 300 mm-es tönkcsövet vettem, mert a 200-as rövid lett volna. :D
A hajócsavar pedig 45 mm átmérőjű.
A motoron még gondolkozom, hogy a 400-as elég lesz e, de ennek a hajónak nem kell száguldoznia, csak erősnek lennie. :D
Várom a véleményeket. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 10:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
A hajócsavar pedig 45 mm átmérőjű.
A motoron még gondolkozom, hogy a 400-as elég lesz e, de ennek a hajónak nem kell száguldoznia, csak erősnek lennie. :D
Várom a véleményeket. :D

Üdv Szilveszter :D


Szia!

A 400 - as motor elég 1:2 - 1:3 áttétellel igen "economical". 8) 8)

Kb 4000 - 5000 körül kell forgatni az ekkora propellert max. a motor meg vagy 12000 - is tud...

A kedvencem, persze 1:3 áttétellel:

Kép

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 2:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Elkezdődött az építkezés. :D
Íme, képekben.

Kép

És ez még csak a gerinc anyaga. :D
Nem olyan komplikált mint amilyennek első ránézésre tűnik, de munka azért van vele bőven. :D
Az anyaga 6 mm vastag balsa, mert mint írtam, az anyag vastagságnak igazodnia kell a tönkcső külső átmérőjéhez.

Kép

A far tükör, bele van csapolva a gerinc végébe.

Kép

A gerinc vége, mindkét oldalról kap egy egy takarást, aminek az anyaga 3mm vastag.
E közé a két takarás közé kerül a tönkcső, aminek a nagy előnye, hogy nem kell fúrni a gerincet, a dőlésszög pontos, és biztosan középre kerül.
Én már ebben a stádiumban beragasztottam kétkomponensű műgyantával, de lehet csak szárazon is elhelyezni, és a ragasztás után kihúzni a helyéről.

Kép

Következő lépésként, beraktam a gerinc középső részét, és a helyére ragasztottam a másik oldal takarásával együtt.
Egyúttal, felraktam a kilences számú bordát is, de azt még csak szárazon.

Kép

Következik a gerinc orr része, ami a még fenmaradt három alkatrészből áll.
Nem is olyan bonyolult. :D

Mielőtt elfelejteném, a bordák azért kerülnek fel egyelőre ragasztás nélkül, mert ha minden pontosan sikerül, akkor egyszerűen körbe rajzolom, és beszkennelem Zolkonak, hogy ne kelljen ennyit bíbelődnie a rajzok illesztésével. :D

Üdv Mindenkinek innen a sólyatérről. :D
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 16:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Manópapa!

Látom már megint egy csodálatos modellbe fogtál.
Naxos engemet is megbűvölt már a nagyításokat meg is csináltam. Mivel nekem itthon egy A4 lap méretű nyomtatóm van ezért ettől nagyobbat nem tudok nyomtani.
PosteRazor programmal felnagyítottam 4 darabban és ezeket összeragasztva kaptam egy 540 mm hosszú hajót.
Szerintem ebben a méretben is látványos lesz. Igaz a mérete miatt gőzölni kellesz a palánkokat :) :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Michael :D

Örülök neked, mert rég jelentkeztél, és végülis, mi egy cipőben járunk építés terén. :D
A gőzölős palánkolásban igazad van, de nem emiatt választottam ezt a méretet, hanem a hajó egyéb adottságai miatt.
Eredetileg ez önjáró hajómodell versenyekre készült, így a belső felépítésén elég sokat kellett volna változtatni.
:D
Ha megnézed a 9-es borda rajzát, ott látszik egy fűrészfogazott lemez felcsavarozva a nyílás felénél, ahol be lehet állítani a kormánylapát helyzetét.
Így is kellett némi változtatást eszközölnöm a rajzokon, de ezek nem befolyásolják se a hajó jellegét, sem a külalakját.

Mi van GÖDÉNY testvérével?

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Michael!

...bocsi, hogy bele prüttyögök...mi az a progi amivel nyomtatsz "egy lapot, több lapra" ?
:roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
otako írta:
Kedves Michael!

...bocsi, hogy bele prüttyögök...mi az a progi amivel nyomtatsz "egy lapot, több lapra" ?
:roll:


Szia otako!

Bocs, hogy én is belekotyogok:)
video a posterazor használatáról:
http://posterazor.sourceforge.net/

telepítő windows-hoz:
http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=posterazor&filename=PosteRazor-1.5.2-Win32-Installer.exe&use_mirror=heanet

Üdv:
Zolko


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 21:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa!

Szuperül haladsz!
Köszönöm, hogy gondolsz rám és megkönnyíted a dolgom!!!
Lassan beszerzem én is a szükséges anyagokat, aztán hajrá....

Üdv:
Zolko


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 09. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hát....nem is tudom? Csuda jó mindegyik!
Én a Bahamákra megyek hajózni, hogy ne lássátok az amatör stilust.
Gratulálok mindenkinek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 09. - 20:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Azért egy keveset haladtam ma is. :D
Mire jó a betegállomány. :D

Kép

Kép

Ma még megcsinálom az orrfedélzet borítását, és holnap kezdődhet a palánkolás. :D

Itt megjegyzem, most jól jönne Zolko szerzeménye, de amíg van sniccer, meg egyenes fémvonalzó, addig elboldogulok a hagyományos módszerekkel is. :D
Esetleg mielőtt bárki rákérdezne, hogy miért a fedélzettel folytatom, két okom is van rá.

1. A bordák oldala még nincs becsiszolva arra az ívre, ami a palánkolásé, mert a balsa bordázat, főleg az orrnál, eléggé gyenge.
Ha viszont már rajta van a fedélzet, hihetetlenül erős a szerkezet, ergo, könnyű ívre csiszolni.

2. A fedélzet vonalában körbefutó dörzsfát felragasztva, meg lehet oldani a teljes fedélzet borítását, ami azért fontos, mert alulról lelakkozni szinte lehetetlen lenne.
Így viszont egyszerűen fejtetőre állítva, lekenhetem az egészet.
Mivel a fedélzeti nyílások kellően nagyok, a hajó belseje könnyen lakkozható.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség