SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 27. - 10:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 23:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm Manópapa!

Akkor nincs nagy gond. Nagyon várom a képeket..A végső dizájnon én is sokat gondolkodtam. Nekem végül is tetszik az egy árbocos verzió is. Nem tudom még én sem.....


Üdvözlettel: Szilárdka.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 17. - 3:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A te méretedben nincs is szerepe a két árbocnak, mert nem hiszem hogy vitorlásként működne.
Nekem viszont az orrvitorla miatt kell egy második árboc is.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 15:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Növesztettem ismét néhány ősz hajszálat. Csináltam egy hajócsavart. Nem volt egyszerű a lapátokat ráforrasztani. De végül is sikerült.
Kép
Kép
Kép


Valami azt súgta, hogy csináljam meg a csavart. Nem véletlen. Ugyan is úgy alakult, hogy újra kell csináljam az egész testet. Nem fér el a csavar. Olyan kicsi férne el, hogy annak meg nem sok értelmit látom. Meg ha működne is akkor se lennék nyugodt.

Üdv: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 17:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Szilárd-ka :D

Ez nagyon jó. Kár hogy kicsi lett hozzá a hajód, de nagyobb méretben szerintem sokkal jobb játék lesz, az építése is.

Az átalakítás nálam elkezdődött.
Egyelőre csak a fedélzet kialakításával, de most már látványos.
Én már az építés elején elhagytam a bordák fedélzet feletti részét, mert a korlátot másként kell megépíteni, mint a tervben szerepel.
A fartükrött, és a hajó orrát viszont már utólag vágtam el a fedélzet síkjába, mivel a fedélzet alaplapját egyszerűbb volt így felragasztani.
Az alaplap alsó része két réteg lakkot kapott, mivel utólag lehetetlen lelakkozni.

Kép

Most így nézünk ki.

Kép

Kép

Itt jól látszik a hátsó árboc, a "kontinentális" .
Ma sor kerül az első árboc kialakítására, a fedélzet hajópadlózására, és az új korlátoszlopok felragasztására.
Ekkor már látványos lesz a változtatás. :D

Üdv Szilveszter /Manópapa/ :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 19:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hú! Ez nagyon jól néz ki. Egyre jobban tetszik. Még nem igazán láttam így. Az enyémet nézegettem, hogy mi lehetett a gond, én szúrtam el. Az anyag vastagság volt a fő bűnös. A mérete marad csak most jobban figyelek és bele kalkulálom az anyagvastagságot.

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Szilárdka :D

Az a baj ezekkel a fránya rajzokkal, hogy a borda rajzok teljes méretre szólnak.
Ergo, le kell venni belőle a palánk anyagvastagságát.
A legcélszerűbb, kivágni a bordákat méretre, utána párhuzamvonóval körberajzolni, ez lehet egy darab léc is két szöggel benne, a szögek távolsága megegyezik a palánk vastagságával, és ezzel körbe karcolva megvan a pontos méreted.
Én kis méretnél körzőt használok.
Sok sikert hozzá, de azért kíváncsi vagyok, hogy mekkora lesz a te hajód. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 19. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://navi.modelisme.com/article523.html

http://navi.modelisme.com/article524.html

http://navi.modelisme.com/article489.html

Megnézés után, ha akarjátok kitörlöm, tessék nyilatkozni!
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 19. - 20:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tengernagyom!

Aranyos darab! Ne töröld ki! :-)




( Köszönöm) ( antikos )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 20. - 17:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Befejeztem a hajópadlózást. :D
Kapott egy enyhe pácolást, és egyelőre két réteg lakkot.

Kép

Kép

Most már jöhetnek a korlátoszlopok, az első árboc, illetve gondolkozom az orr árbocon is.
A változtatásokba belefér. :D

Már csak új nevet kell találnom.
Fiam a BENJAMIN név mellett teszi le a voksát. Megjegyzem, neki készül, és az ő neve :D
Igaz, Manómama most súgja, hogy lehetne éppen CSIBÉSZKE is, hiszen kicsinek az volt.
Lehet hogy hajónevekre való tekintettel St. BENJAMIN lesz :?:

Üdv Mindenkinek.
Manópapa :D

u.i: Javaslatokra vevő vagyok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 21. - 4:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Elkészült az"öregfa" :D

A kötélzet illetve vitorla rögzítő füleket gem kapocsból hajtogattam, két komponensű ragasztóval, és vastagabb hímzőfonallal rögzítettem.
Az árbochoz 3 mm átmérőjű sárgaréz pálcából hajlított rudazattal csatlakozik. A végén majd M 3 menet lesz, de az éjszaka már nem akartam zörögni a metsző keresésével. :D
Az "öregfa" keresztmetszete nem körkörös, hanem az árboc felőli vége D betű alak, persze a talpára forgatva, mert az a sík, egyre csökkenő szélességgel megy át ellipszis formába.
Az árboc csatlakozója átmérő 5 x 1 mm sárgaréz cső, 3 mm átmérőjű pálcára forrasztva, és úgy beragasztva az árbocba.
Az árboc alsó részének kötélbandázsolása hivatalosan, baleset védelmi okokból van. :D
Kipróbálva az "öregfa" csatlakozását, nagyon jól működik.

Kép

Ma elkezdek kötélfeszítő csigákat gyártani, és összeállítani a kormányszerkezetet.
Ha pedig még belefér az időmbe, jöhet a korlát. :D

Üdv Manópapa. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 21. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azt hiszem ez sokkal jobb-szebb mint a Francia Hajó!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 23. - 22:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ma elkészült a korlát palánkolása, így már késznek tekinthető a hajó,ergo, jöhet az értékelés.
Ha egytől tízig tartó skálán kellene elhelyeznem, akkor valahol az öt és a hat közé kellene tennem.
Maga a hajótest, tökéletes, és a hozzá tartozó rajzok is korrektek.
Ebből adódóan, bárki, ismétlem, bárki egy kis odafigyeléssel, nagyon szép hajót építhet.
Az alakjából következően, az úszás tulajdonságai is nagyon jók lehetnek, csakhogy, a felépítmény sivársága nem véletlen.
Az áttervezést én úgy oldottam meg, hogy követtem az eredeti rajzot, és csupán kiegészítettem néhány, általam szükségesnek tartott dologgal.
Addig, amíg a korlát nem készült el, csak a fedélzet látszott, nem tűnt fel az a tény, hogy a kormányállás, és a gépház együttese aránytalan.
Nagy valószínűséggel, a fényképen látható modellnél is az építő szembe találta magát ezzel a dilemmával, ezért épített inkább áttört korlátot.
Úgy nem feltűnő az aránytalanság.
A másik gondom ezzel a modellel, a feleslegesen sok szellőző kürtő, és az előárboc hiánya.
Enélkül egészen egyszerűen nem funkcionális a hajó.
Következésképpen, nem adhatok hatosnál jobb értékelést, pedigf kezdő modellnek tökéletes.

Ami ez után jön, az már az újjátervezés. :D
Bárkinek, aki a megépítése mellett dönt, szívesen rendelkezésére bocsátom a kiegészítő rajzokat.
Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 24. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Ma elkészült a korlát palánkolása, így már késznek tekinthető a hajó,ergo, jöhet az értékelés.
Ha egytől tízig tartó skálán kellene elhelyeznem, akkor valahol az öt és a hat közé kellene tennem.
...
Ami ez után jön, az már az újjátervezés. :D
Bárkinek, aki a megépítése mellett dönt, szívesen rendelkezésére bocsátom a kiegészítő rajzokat.
Üdv Manópapa :D

Szia Manópapa!

Nagyon csinos lesz ez a hajó!
Kicsit alul értékelted nem:) én simán 11 pontot adok rá.
Várjuk az aktuális állapotot bemutató képeket!
Milyen kiegészítő rajzokat készítettél?
Szép estét!

Üdv:
Zolko


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 24. - 22:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv. Mindenkinek.

Szerintem is alul értékelted Manópapa. Nem kicsit! Nagyon kíváncsi vagyok a jelen állapotról.

Közben én is újra kezdtem. Készen van a test, végre normálisan befér a csavar és a gerincet is sikerült élő varázsolni.A fülkének egy része is készen van. Azon még agyalok. Ajtó készítés, ablak készítés meg ilyen dolgok.
Néhány fotó a jelen állapotról:
Kép

Kép

Kép

Kép

Most először még a technikát kell elrendezni és ki kísérletezni. Elég korlátozott a hely benne.

Egyenlőre így állok.....

Üdvözlettel: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 25. - 3:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Szilárdka :D

Látom, megint remekeltél.
A változtatásaim lényege az, hogy a kormányfülkét és a gépházat nem egyforma szélesre építem, hanem a gépházat 3/4 szélességűre csak, valamint a kormányfülkét kicsit magasabbra.
Mivel a hajó fedélzete teljesen kész van, és a kivágásokat már utólag nem lenne szép újra padlózni, inkább a meglévő kivágás kontúrjában kap egy 10 mm magas emelvényt, ami jobb vízzárást is eredményez.
Jelenleg a meglévő építményt használom kísérletezéshez, hogy lássam mit mutat. :D
A rajzok még csak vázlatként vannak meg, de amint véglegesítem, megrajzolom hozzá méretarányosan, és csatolom az eredeti rajzaihoz, hogy választani lehessen a kettő közül, az esetleges építők részére. :D

Az értékelés szerintem korrekt, mert én más szempontokat vettem alapul.
Látványként kaphatna akár 10 pontot is, de ettől még nem lesz jobb hajó. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség