SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 26. - 14:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 16. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez nagyon jó! :D A kipufogó is saját gyártmány?


Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 16. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megint nem tudom lerajzolni, de:
Egy megfelelően meghajlított 1mm-es acéldrót. Egy fából készült tartó és ebben van elhelyezve a szilikon üzemanyag - cső .Az acéldrótot egy 9gr-os szervó meghuzza. A szilikon cső összemyomódik és a motor fordulatszáma jelentősen csökkenni fog.
A szervóval a szabályzást be lehet állítani.
Majd megkérjük SRY mestert próbálja lerajzolni ezt a komplikált digitális fordulatszabályzást.
Közben rájöttem, a szervó karja is elég a cső összenyomásához.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 09. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az rc-piac. hu oldalon nojbi haverom árul új motorokat, és alkatrészeit elfogadható áron. Ezen oldalon Air-strike néven található meg a srác.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 09. - 20:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Harangozó írta:
Az rc-piac. hu oldalon nojbi haverom árul új motorokat, és alkatrészeit elfogadható áron. Ezen oldalon Air-strike néven található meg a srác.


hoppá-hoppá!

Nincs véletlenül egy közvetlen link az ajánlatokhoz?

Esetleg autós berántóval és nagy kocka hengerfejjel szerelt motorja nincs?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 10. - 5:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Neki nincs autós cox-hoz semmije, de a csapatban van egy nemhasznált cox aminek ha jólemlékszem kereke van. Majd megnézem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 04. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajna nincs berántós motorunk, meg kocka hengerfejünk se.
Viszont egy tolómotoros gépet építek, és olyan problémával szenvedek, hogy melegszik a cox mint atom.
Azt találtam ki, hogy egy rossz hengerbe betekerem a hengerfejet, és leesztergálom róla a bordákat. Majd egy processzor hűtőbordát megfúrok az adott mérettel, és összeverem őket.
:twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 19. - 23:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet!


Nem tudtam hová tenni. Ide illik talán a legjobban. Egy Cox motorral hajtott kicsi körrepülő. Sokáig itt lógott a falon. Most így költözés előtt rendbe hoztam. A tűzfal része volt törött és futó sem volt alatta. AZ egész gépezet sár nehéz. kb 44 cm a fesztáv és 166g. A fogantyú is megvan hozzá, a motorba is van bőven kompresszió. Amúgy nagyon aranyos kis repcsi. Egyszer talán majd megrepítem. Addig még gyönyörködöm benne.

Ja a képek.

Kép

Kép

Ott látszik a javítás nyoma. AZ egész tűzfal műanyagból volt és egybe volt a szélvédővel. Óvatosan levágtam a régi tűzfalat a szélvédőről, majd rétegelt lemezzel kipótoltam. még bevágtam a futőnak a helyét és kifúrtam a levegőbeömlőnek a helyét. Kb félórát vett igénybe az egész művelet.
Kép

Tényleg nagyon kis cukorfalat...... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 9:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Igazi jó kis gyakorló körrepülő! Az a jó a körrepülőzésben, hogy társasági esemény, legalább ketten kellenek hozzá. Egyedül nem lehet csinálni, különösen ha nincs kiépített betonpálya. Én nagyon élveztem mindíg, de azért arra vigyázz, hogy az elején alig rakj bele üzemanyagot, mert leállítani nem lehet, és 2-3 percen keresztül forogni rövid zsinóron egy ilyen kis géppel, abból vagy esés, vagy hányás, de inkább a kettő együtt, lesz :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=AG_DlsTW ... er&list=UL

Majd nézd meg a végén a kollégát, hogy tántorog.... neki is sikerült több üzit beletenni a kelleténél :-) De ettől még nagyon szórakoztató a körrepülőzés.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 20. - 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát ez jó :D :D :D :D Ezen vigyorogtam egész nap... Köszönöm a hasznos információt. :D

Üzemanyagot mit érdemes ezekbe tölteni? Itthon csak 16%- os autós üzim van. Azzal jó lehet a pöttömke? A másik Cox motort ilyen üzemanyaggal indítottam be de féltem, hogy nem a le optimálisabb neki.

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 11. - 1:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Budapest
szilardka írta:
Üzemanyagot mit érdemes ezekbe tölteni? Itthon csak 16%- os autós üzim van. Azzal jó lehet a pöttömke? A másik Cox motort ilyen üzemanyaggal indítottam be de féltem, hogy nem a le optimálisabb neki.

Üdv,
A nitrometán tartalommal nincs probléma, ellenben az autós üzemanyagokban 9-12% az olaj tartalom, ami kevés a repülős motoroknak.
Tegyél hozzá 6-8% natúr ricinus olajat és használhatod.

Üdv: SYL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 nov. 18. - 23:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Köszönöm a hasznos infót. Közbe Sry Mesterrel sikerült személyesen is beszélnem (nagy örömömre) Ő megnyugtatott, hogy ezt a kis motorkát nem nagyon lehet megfőzni. Ennek örömére ez is be lett indítva. Na nem volt olyan könnyű. Sehogy sem akart beindulni. Valamiért nem akarta felszívni az üzemanyagot. Már végső megoldásként, csepegtettem hengerbe is egy kis naftát és hurrá, megszólalt. Még egy párszor eljátszottam ezt a műsort mire sikerült úgy beindítani, hogy úgy is maradjon. Mondhatom, borzalmas hangja van. Így rezó vagy dob nélkül iszonyat. Nem lehet olyan pozícióban tartani, hogy ne fájjon a hangja. Repítve nem volt, valahogy olyan kevésnek tűnik a vonó erő. Szerintem nem ez a max teljesítménye ennek a motorkának.... AZt a tömeget szerintem nem fogja felvinni. Az is gyanús, hogy indításnál nem akarja felszippantani az üzit..... Emlékszem, hogy a másik motor sec-perc alatt sikerült életre kelteni.Meg szerintem jobban is muzsikált. Na majd egyszer.........................



Üdv.: Szilárd!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry!

Bocsánat hogy nem ide vág, de MK-17-hez nem csináltál hasonlót?
Esetleg fojtással szabályozni a fordulatszámot? Valahogy rc -síteni?

gefreiter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gefreiter írta:
Sry!

Bocsánat hogy nem ide vág, de MK-17-hez nem csináltál hasonlót?
Esetleg fojtással szabályozni a fordulatszámot? Valahogy rc -síteni?

gefreiter


Sajnos nem. Nekem még az MHSZ időkben volt ellendugattyús motorom, jutalomból kaptam, aztán amikor már lila volt minden újjam kezdtem gondolkodni, hogy mégis inkább büntetés lehet ez :-)

Kipufogó folytással biztosan nm lehet szabályozni, mert erre ezek nagyon érzékenyek. A keverék-képzéssel kéne próbálkozni. Indísd be és egy lemezlappal (el ne kapja a légcsavar !!!) kezd el lezárni a szívótorkot, ha tudod szabályozni a fordulatot, akkor van remény, lehet hozzá R/C porlasztót barkácsolni, ha nem (ilyenkor ezek általában leállnak) akkor reménytelen a dolog, csak egy túrán fog működni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 03. - 21:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry!

Köszönöm hogy válaszoltál!
Ezt a videót csak ma láttam először:
http://www.youtube.com/watch?v=14twyJPW ... re=related

Ez is ellen-dugattyús, 2,5 ccm-es orosz motor. Látszik hogy egyedi karburátorral. A fordulat akkor mégis szabályozható? Nincs izzítógyertya sem. Ha jól látom!

gefreiter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 04. - 10:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Úgy néz ki ez a típus szabályozható, bár a hangjából ítélve nem pörög ki rendesen, lehet alul,éretezett a karburátor szívótorok keresztmetszete kissé.

Ki kell próbálni. egy kísérletet megér. Ha "hagyja magát" szabályozni, akkor sem kell túlságosan belemelegedni a dologba, egy akármilyen R/C karburácskát kell illeszteni hozzá. Házilag is lehet építeni egyet, de szerintem tök felesleges kínlódni vele, ha csak nem a kihívás, meg a szakmai érdeklődés vezeti az embert :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség