SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 22:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 2 hengeres vakummotor épitése
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 10. - 20:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Először is üdv mindenkinek aki erre az oldalra talált.

Itt szeretnék nektek egy kéthengeres vákummotor épitését prezentálni, tehát aki ugy gondolja hogy ezt a gépet meg akarja csinálni annak garantáltan fog müködni.
Elkészitéséhez kell egy jól beállitott esztergagép, egy marógép vagy asztali furógép kerestasztallal. És természetesen a hozzá való gépszerszámok is.Itt megjedzem hogy e gépek nem valami játékszerek amit éppen már összeütök a hétvégén, hanem precizen készitett modellgépek mejjek elkészitéséhez némi alapismeretek szükségesek.
Elképzelhetö hogy ennek egy könnyebb változatát egy hajoba epitve peldául egy Mississippi gözösbe jo szolgálatot tenne.
Azt hiszem hogy a hangja passzolna is hozzá.

http://www.youtube.com/watch?v=tlsHW2yhAYo

Ferro barátunk küldte most Németországból!

"Hallo SRY mester

Itt küldök fotokat a vakummotor épitéséhez, kérem öket föltenni."


Thomas spýtal "master" Ferro drahý! A ďakujem vám. Ja by som ešte radšej, keď som si fotky! Úprimne, Tommy--

Empfehlen Sie GMX DSL Ihren Freunden und Bekannten und wir
belohnen Sie mit bis zu 50,- Euro! https://freundschaftswerbung.gmx.de

Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 11. - 10:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most küldte barátunk " Fero " emailban:
Köszönjük!


"Itt az elsö rajz."
--
Empfehlen Sie GMX DSL Ihren Freunden und Bekannten und wir
belohnen Sie mit bis zu 50,- Euro! https://freundschaftswerbung.gmx.de

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 11. - 11:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elsöként a hengert készitsük el, ennek anyaga egy 40x37 es huzott varratnélküli acélcsö amej külsö átméröje 40,0mm es belül 37,0mm. Ez egy ugynevezett preciziós csö.Nagyon vigyázva kell vele bánni mert könnyen oválisra nyomodik, tehát vigyázva a satuba fogni és lehetöleg prizmába tenni.
Vannak akik azt állitjak hogy ez az anyag nem alkalmas erre a célra mert nagyon „száraz“.
Itt figyelembe kell venni hogy egy vákummotorban nincsennek akkora erök mint egy benzinmotorban, ahol több ezres fordulatok vannak, nagy erök uralkodnak, igaz,- erre a célra nem lenne alkalmas.
A mi célunkra viszont nagyon is hogy megfelel, az én motorjaim valóban már több tucat orát mentek es még mindig tökéletesek, nincs kopás.Ennek föltetéle mindig a jó kenés.A henger belsö futofelületét polirozzuk föl, teljesen karzolásmentesnek kell hogy leggyen es ügyeljünk a mérettekre.
Másodikként a hütötestet készitsük, mejnek anyaga aluminium,itt fontos a belsö furat, mert ide a henger lessz belenyomva.Ennek méret kb. 2 – 3 századdal kissebnek kell lennie mint a henger külsö méretének.Egy fél tizeddel kisseb furat már nagyon kicsi lenne ,ez már lehülésnél összenyomná a hengert és késöbb a dugattyu szorulna.A hengert ugy tesszük a hütötestbe, hogy ezt pár percig a fagyasztoba tesszük, a hütötestet meg egy gázlángal kb.200 fokig fölmelegitjük.Ekkor kivesszük a hengert a fagyasztobol es egyszerüen a meleg hütütestbe tesszük.Szinte beleesik magátol.Várunk mig az egész lehül es ellenörizzük a méreteket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 12. - 23:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezután a dugattyut készitjük el mejnek anyaga szürkeöntvény.Itt is fontos a méreteteket betartani, és fontos hogy ennek átméröje kb: 3 – 4 századdal kisseb legyen mint a henger belsö futofelülete.A készre esztergálás utan a felületet polirozni kell, elötte beszurunk 3 vagy 4 szer kb: 1,5 mm méjjen mejnek szerepe a jobb tömités a futofelület es a dugattyu között, ahol üzem közben olajjal megtellik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 14. - 15:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözletem!

A henger belső felületeit milyen technológiával polírozod?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 14. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hallo SRY

A henger belsö felülétet ugy csiszolom, hogy esztergálok egy fél tizeddel kissebb átméröjü alurudat,ezt bekenem finom korundpasztával, erre ráhuzom a hengert amit kézzel fogok,és lassu fordulattal ki be huzogatva a hengert az alurudon csiszolom.Mindkét fordulat irányában ezt egynéhányszor megismétlem.Ezzel a modszerrel elérhrtö hogy a henger kör marad és a futofelület megfelelöen sik.Természetesen a hengert elözöleg a hütötestbe nyomtuk.
Egyébkent küldtem néhany képet emailban, amik még mindig nincsennek ide téve sry mester.Miért nem ?

Üdv Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 15. - 11:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A henger fej elkészitése nem okozhat nagy gondot, ehhez veszünk egy 60x60x35 mm-es aludarabot amit a rajz szerint elkészitünk.A két darab csak kipufogoszelep hejzete miatt különbözik egymástol,tehát kell egy jobb es egy baloldali darab.
Esetleg ha valakinek kérdése van nyugodtan irjon.

Üdv...Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 15. - 11:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
feri2 írta:
Egyébkent küldtem néhany képet emailban, amik még mindig nincsennek ide téve sry mester.Miért nem ?


Gyorsan végigfutottam az összes e-mail címem (sry@freemail.hu , surmanzs@gmail.com sry@atw.hu ) mert azt hittem én vagyok a sügér és
nem vettem észre a képeket, de sajnos nem találtam meg őket. Ha
kérhetném mégegyszer megküldeni a sry@freemail.hu-ra

(ma kivételesen itthon vagyok, tisztára mint egy nyaralás :-) )

Üdvözlettel: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 15. - 12:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us
Kép

Uploaded with ImageShack.us

"feri2"


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 26. - 9:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Az új fotók és rajzok, a szöveges ismertetőt Feri Kolléga írja, én csak
besegítek:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15330757

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15330761

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15330762

Azért annyit megjegyeznék, hogy nagyon várom már a lángszelep
kivitelének leírását, mert az izgat a legjobban a dologban. Könnyen
járjon, tömítsen is, jó is legyen. Ez elég nehezen megoldható
feladatnak tűnik....

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 26. - 11:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Értem én, hogy vákuum motor,de mi hajcsa( hajtja)? Pár sorba írja valaki le,hogy is működik ez?

Egyébkén nagyon jó a hangja!

Üdv, pollen


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 26. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok

Hallo Sry Mester kérdésed jogos,- a következö rajz és leirás a szivoszelepet fogja tartalmazni, amire egy kicsit bövebben ki fogok térni mert itt egy két dolgot jobban figyelembe kell venni.

Pollen kérdezed a müködesi elvét a gépnek ?
Tulajdonképpen egyszerü, a meleg levegö kitágul, a hideg levegö összehuzódik, ezen az elven müködik.Ezt egy kicsit részletesebben leirtam a „stirlingmotor, vakuummotor „ alatt.
Hogy visszatérjek utóbbi rajzaim rövid magyarázatára,-
Elöször is látjuk a hajtokart, aminek anyaga aluminium.Elkészitese nem okozhat gondot,amire vigyáznunk kell, hogy a két furat egymáshoz viszonyitva párhuzamosak legyenek.
A nagyobb furatba beragasztunk egy csapágyat mejnek mérete 11x5x5-ös.
A hajtokart és a dugattyut összekötö darab anyaga szinten alu, itt is vigyázni a furatok pontosságára.Ezek azért vannak alubol , mert ez könnyeb mint például sárgarez,- a gyorsitott tömegek miatt.
A hajtokar és a fötengejt összekötö darabot acélbol készitettem, de aki akarja csinálhatja sárgarézbol is,csinosabban néz ki.

üdv...Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 19:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Újabb fotó és rajzok:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15415683

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15415684

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 01. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok

A szivoszelep lapocskája szürkeöntvény 50-es vagy 60-as anyagbol van.Itt nagyon fontos a tökéletesen csiszolt felület, mindenféle karcolás mentesnek kell hogy legyen, es hogy teljesen sik legyen mindkét oldala.
Ezt a munkadarabot nagyon gondosan kell elkésziteni,mert ha nem, akkor nagy lessz a frusztrácio ha a motor erötlenül éppen hogy csak müködik, vagy eggyáltalan nem megy, mert a szelep nem tömit.
Ugyanaz vonatkozik a zároszelepre, ennek anyaga sárgarez 58-as vagy vörösöntvény,de lehet grafitbol is csinálni.Söt a dugattyut is lehet grafitbol késziteni, ennek elönye hogy nem kell kenni.
Azonban a grafit bedolgozasa hogy finoman fejezzem ki magam,a legszarabb amit csak el lehet képzelni,nem tudom hogy van e itt valaki aki ezzel már dolgozott,ha igen érdekelne véleménye.Az esztergálásnal száll az a finom por ami nem csak a gépet hanem az egesz mühejt ellepi annak ellenére hogy kereszthuzatot csináltam, söt elszivo is ment.A másik meg ahogy én kinéztem, és annyira belemegy a börbe hogy ezt ojan egyszerüen nem moshato ki. A befogásával is vigyázni kell mert hamar törik.A szürkeöntény es a sárgérez kombinácioja én szerintem tökéletes, mert a sikloképessége kenés nélkül elég jo.Ha a motort elinditom teszek rá egy két csepp olajat, de ugyanugy ezt hagyhatnám is, mert néhány lángbeszivás után itt már olaj nincs.A csuszoszelepnek nagyon könnyen kell járniuk, hogy ugy mondjam kicsit lötyögnie kell mert üzem közben a vakuum szivja öt a lukhoz és igy zár.E két munkadarab elkészitésétöl nem kell hogy ugy mondjam félni, de ezek a legfontosabb részei a motornak,tehát idövel dolgozni, nem kapkodni.A zároszelepet mozgato egység egy darabka vaslemez, mej két fölcsavarozott sárgaréz lemezke között fut.Ennek futása könnyünek, és stabil vezetettnek kell hogy legyen amit üzem közben kicsit olajozni is kell.Csináltam egy metszet rajzot ahol azt hiszem jobban áttekinthetö a dolog.
A motornak a fodulatszáma Kb: 600-700 között mozog, meleg motornál, a teljesitményét nem mértem, (hogyan) de elég jo,egy modellhajoba szerintem be lehetne tenni.De nem speedboot-ba, mert ahhoz lassu.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség