SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 16. - 16:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Orosz MK-17
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 10:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv mindenkinek.

Van egy ilyen motorom, a problémám vele,hogy M zárolt készletből van,az az szovjet modra van lekonzerválva (vastagon lezsirozva). Ha van valakinek gyári leirása azt megköszöném.

http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk&feature=player_embedded


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 20:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Konkrétan mi érdekel? Aszem van orosz nyelvű. :lol: Ill. a MARZ 2,5-nek le van fordítva, de ugyan az a szisztéma szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06. - 21:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Sajnos csak a münködési elv ugyan az. A technikai megoldások mások.
Ha jól láttam a neten a 2,5 már pillangószelepes porlasztóval szerelt,1,48 nem. A légcsavar felfogatás a legnagyobb bajom,de ezt most sikerült igen hosszú időre elhalasztani a szétszedését. :lol: :lol: :lol: :lol: Szerencsére a kozerváló zsir ide csak nagyon kevés jutott "éppen elég" a benzin kihozta igy szépen jár. A csapágy ujra kenését kell valahogy megoldanom ezen majd még elgondolkodom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 27. - 22:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia skeleton!

Az orosz nyelvű leírást bedigitalizálhatom ha segít valamit!
A légcsavar felfogatási problémát nem igazán értem.
Sikerült már a beindítás? Látom régen volt már az utolsó hozzászólás...

Üdv: gefreiter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 29. - 20:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Igen segit,ha elküldöd.Nagyon köszönöm. A légcsavar belsö ricnis része egy gyürüre van felfogatva,csak azt nem tudom,hogy kup vagy feszitő gyürüs.
Még nem inditottam el. Nem is szeretném amig nem készitek hozzá valamit,
több verzió kering a fejemben,de valószinüleg egy hajó lesz belöle ráadásul szárnyas szintén orosz terv alapján..


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 29. - 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egyébként a MARZ 2,5 teljesen ugyan az, csak nagyobb. Ugyanúgy hátul van a szívócsonk és a porlasztó. Tűszelepes. légcsavaros hajó lenne? Ezeknek a motoroknak kell a hűtés rendesen (légcsavarszél), ill. az üzemidőt nem érdemes pár percnél tovább erőltetni. Mi a baj a ricnis légcsavarfelfogatással? Nem tudod hogy kell leszedni, vagy nem jön le? Bejárratni próbapadon ajánlott, nem modellben, mivel elejében gyorsan felmelegszik és csak rövid járatások ajánlottak. A Hársfalvi Sándor féle könyvben elég jól le van írva a beüzemelés és a bejáratás folyamata. Magyarul! :lol: Mindegy, hogy minek nevezzük, ha öngyulladásos, akkor ugyanaz a szisztéma, akármilyen gyártmány. Üzemanyag beszerzése macerásabb lesz!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 29. - 21:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Igen légcsavaros szárnyas hajó :lol: :lol:
Bejáratni minden képpen proba padon,nem a modelben akkarok rögtön a parton szivni elsőre.

És a rajz:

Kép

Ehez a motorhoz tervezve!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 29. - 22:31 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na erre kíváncsi leszek :roll: :roll: :roll:

T. Skeleton mielőtt belevágsz azért konzultáljunk, mert ez így ebben a formában az életben nem fog szárnyakon futni. Ez itt megint a valaki rajzolt valamit, de soha nem építette meg modellek közé tartozik (sajnos a neten és a szaklapokban keringő rajzok 60-70%-a ilyen) így aztán soha nem derülhetett ki, hogy nem jó amit kitalált :-)

Lehet légcsavaros hordszárnyas hajót építeni, akár ebben az elrendezésben is, csak nem egészen így néz ki a jó megoldás :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 8:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Köszönöm a figyelmeztetést,a dologgal két problémám van igazából.
Az egyik amit leirtál,a másik rendben elkészitem a hajót,de hol fogom kiprobálni?????? Igy most kicsit hátérbe szorult a dolog,de igyekszem az infokat közben beszerezni,felkészülni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 9:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez körpályás (úgy mint a körrepülőknél), vagy beleteszed a vízbe, oszt hagy szóljon egyenesen, amíg a motor megy? Szerintem is nagyon macerás, ha belegondolok a tankolás, indítás stb. Ha felborul, akkor nem is merek belegondolni... Ha a szárnyak működése is kétséges, akkor igazán kár vele foglalkozni. Egyébként honnan sikerült ezt a rajzot beszerezni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Valami orosz oldalról van,itt a forumon tették fel a ki induló linket.
Rc épiteném meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 19:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Ezen a képen látható a ricnis légcsavarrögzítő (mármint ha az eloxált alumíniumra gondoltál) alatt lévő kúpos rögzítés. Nem tudom segített e.

Kép

Ha jól emlékszem ennek a réz gyűrűnek a belső, főtengely felőli része is rovátkákkal ellátott (elnézést a helytelen szóhasználatért), és a főtengelyen is vannak, így jól összekapcsolódik.
De ez ügyben szerintem SRY többet tudna mondani!
Ezek pedig az alktrészek:

Kép


A motorod ugye új, ha jól értem gazdagon tele zsírral. Ezek szerint szétszedted? Érdemes egyáltalán ennyire szétszedni?

Üdv: gefreiter


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:32-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy ilyen próbapad elkészítése egy jó megoldás az indítgatáshoz:

Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:47-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 31. - 13:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Nagyon-nagyon köszönöm ez volt a kérdés illetve a főprobléma.El is teszem a képeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 12:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia skeleton!

Nincs mit! A motorodról tennél fel képet? Érdekelne!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség