SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 21:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gefreiter!
A ripityára szétszedett motor a tiéd? Mibe lett az kiáztatva, hogy így bemattult az aluöntvények felülete? A próbapadon próbáltad már az indítást? Sikerült? Ha jól tudom, a porlasztónak az üzemanyagcsatlakozó csőcsonkja, ill. a üzemanyagtartály kivezető csonkja nem hátrány, ha egy magasságba kerül. A járatópadnak rétegelt lemez, vagy keményfa jobb, mint fenyő. Még egy dolog. Olyan helyen érdemes indítgatni, ahol nem számít a bűz, mert amire rámegy a kipufogónyílásból kijövő keverék, az még évek múlva is büdös marad.
Alapból a motor fordulatszámát nem lehet szabályozni RC megoldással. Ha beállítod a túrát, utána azon a fordulaton pörög végig a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 20:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ranti!

Igen az enyém, és a mögötte lévő alig látható darab
is. Az egyébként egy még el sem indított MK-17-es!

Kép

Nem ez a helyzet azzal ami "ripityára" lett szétszedve. Azt is
vaterán vettem, de mint mindennél ami használt és
külsőre is rosszul néz ki, erre is igaz volt hogy rossz
vétel! Ezt akkor még nem tudtam. Azért szedtem szét
mert ha meghúztam a légcsavarrögzítő kúpot akkor
megszorult a főtengely, és azért mert mint utólag
kiderült, ami lötyög a motorban, az a hajtótkar,
mégpedig a túlzott kopása miatt! Megvásároltam
mert megfogadtam hogy a másikat nem indítom be,
de legyen egy amit lehet indítgatni járatni! De nem
az igazi, azóta összeraktam, de ha meghúzom szorul,
ha nem húzom meg lelazul a légcsavar.
Indításra éppen ezért vettem ezt:

Kép


Indítani kb 3 hete próbáltam, kb 2 másodpercet jár
aztán megáll. Úgy gondolom hogy jó helyen volt az
ellendugattyú, de a tű nem! Beszéltem azóta egy
ismerőssel, szerinte túlságosan kinyitottam a tűt. Az általa vélt
helyes nyitás kb 1 és fél fordulat A kép régi,
és azóta fúrtam egy lukat a tank oldalába, abból jön ki
az üzemanyagcső rövidebb úton, és igazad van, az
üzemanyagcsőnek a csonkkal egy magasságban kell a tankba
mennie, az üzemanyagszintnek pedig egy vonalban kell
lennie a diffúzorral (remélem jól mondom, szóval azzal
ahol a levegőt szippantja). Jaa, és hogy válaszoljak is,
én nem áztattam semmibe sem, ilyen csúnyán érkezett!
Amint látszik is körkörösen, gondolom esztergával lett az
orrából leszedve valamennyi, azért olyan fényes! Nem tudom,
csak tipp, de hogy mi értelme volt?
A fordulat az a beállított fix, így tényleg nem lehet szabályozni
Rc megoldással. Jó lenne ha SRY is nyilatkozna, tudom hogy volt/van
ilyen motorja. Esetleg próbálkozott a fordulatszabályozással is!

gefreiter


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:42-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 22:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a leírtakat.
Nekem inkább az a gyanúm, hogy a légcsavarkúpot nem esztergálták, hanem valamilyen külső kényszerrel akarták meghajtani, berántani (indítómotor) és ehhez valami brutál megoldást találtak (pl. fúrógép tokmány). Megint megnéztem a szétszedett képet és olyan, mintha a szürke öntvények rajzfilm animációk lennének. Nagyon furcsa, főleg a főtengely. Vannak ilyesmi effektusok programokban, esetleg véletlenül konvertálódhatott a kép?
Én annó nagyon sokat kínlódtam, mire be tudtam indítani a 2,5-ös MARZ-ot. A leírtak alapján az is lehet, hogy az üzemanyagból kiillant az éter(bár, ha egyszer már beindult pár másodpercre ez sem igaz). Jut eszembe, hol tudtál szert tenni üzemanyagra? Velem ez történt, hiába rángattam, nem indult. Aztán tudtam venni friss üzemanyagot és akkor meg le nem akart állni. Vagy a papír tömítés, ill. a tömítetlenség is lehet az oka, ha falsot szív a forgattyúsháznál. Büdös szegény járatás közben, azóta többek között ezért sem próbáltam indítgatni. Tényleg ajánlom a Hársfalvi könyvet, abban szépen le van írva, hogy mit, miért, hogyan...
Nosztalgiából szeretnék egy kisebb körrepülőt készíteni majd hozzá (nekem is van egy még bejáratlan) akadt is már egy rajzocska, csak szokás szerint tele van hibával. Tervezés alatt van a dolog. Az Ifjú sólyomban jelent meg Darázs névvel.
A COX motoroknál csináltak olyat(ha jól emlékszem), hogy nem a levegőt szabályozták, mivel ott is fix fordulatra belőtték a porlasztót, hanem a kipufogó nyíláson volt egy zárólemez, amivel a kipufogó nyílás nagyságát tudták csökkenteni, ill. növelni, így szabályozták (folytották-nyitották) azt, ezáltal a motor teljes gázon üvöltött, vagy visszább folytva lassabban volt kénytelen. Mivel ez körbe kipufogós, lövésem sincs, hogy lehet-e valamit kezdeni ilyen téren vele. Gyanús, hogy nem, ill. nem érdemes...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 8:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Enyire nem szedtem szét. A fő tengelyt nem piszkáltam.
Mivel kup rögzitésü igy össze illetve szétszedésnél a légcsavar tárcsát melegiteni kell.Ha jól csinálod nem fog szorulni,ütni kalapálni tilos!! Zőmited az anyagot valamint ütni is fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 02. - 21:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ranti!

Nem a légcsavarkúpon van az esztergálás nyoma hanem, amint az első képen is látszik, az öntvényen. Ha megnézed akkor látszik hogy az "MK"-felirat előtt kb fél cm szélesen fényes az öntvény! Egyébként konvertáltam a képek hogy kisebb legyen, de nem tűnt fel hogy torzultak volna a színek. Az étert egy ismerősön keresztül kapom, gyógyszertárból, bár eddig még csak egy dl-t kértem. Olvastam a Hársfalvi könyvet, nekem is megvan, még édesapámé volt (szép lila színű), szóval ettől még nehezen megy az indítás.
A körrepülő engem is érdekel, én ezt néztem ki magamnak, csak rajzom nincs:

Kép

A másik "cox motorok" fórumban szilárdka próbálta a kipufogó fojtását de nem volt az igazi. Itt ez nehezebb lenne, ahogy mondtad!

A borsodi rc modellező fórumban stanci készített egy videót az Mk indításáról, és ha már megengedte, hiszen tanulságos, belinkelem ide, érdemes megnézni:
http://www.youtube.com/watch?v=Mwpe20NZ ... r_embedded

Ha jól gondolom skeletonnak nem új :-D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 03. - 9:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem ilyen (is) van. Ez a MARZ 2,5 D.
Viszont ez már egy spécibb, RC karburátorral kiegészítve és a kipufogó helyére egy gyűrű esztergálva. Gondolom, hogy ne 360 fokban köpködje a cuccot.
http://www.youtube.com/watch?v=14twyJPWrCk&feature=related
Múltkor letöltöttem egy nagycsomó körrepülő rajzot, volt köztük scale és egyszerű gyakorló is. Szerintem akad ilyesmi is, de azt javasolják a szakirodalomban, hogy aki nem vezetett még ilyet, az ne öljön sok munkát a modellbe, mert tuti összetöri. Deszka törzs, egyszerű szárny, hagy szóljon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 03. - 19:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Sziasztok!
Ha megengedtek egy megjegyzést.körrepülővel kapcsolatban.A legegyszerübben megépíthető körrepülő a szalagvadász.És miután fogyóeszkö/volt versenyző aki 4-5 géppel ment versenyre/ a leg olcsóbban vitelezték ki.Valamelyik modellezés mellékleteként megjelent rajz is, talán valakinek meg van.Leánykori neve Combat ha netán keresnétek.Üdv Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 04. - 9:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

gefreiternek:elnézegetve a képet amit fel raktál,az esztergált darab biztos,hogy egy szétbuherált darab a menetet is kisé lenyalta amikor lehuzta a felfogató tárcsát. Ezt a darabot tedd el alkatrésznek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 04. - 10:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már körrepülőzés:

ismeritek a

Kun László
U. Controll Modellek


Kiadta: Magyar Repülő Szövetség

című 1950-es években kiadott 303 oldalas, a témába vágó igen alapos és jó szakirodalmat?

Vagy esetleg ezt:
http://users.atw.hu/sry/cikk53.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk54.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk55.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk56.htm

illetve

Jászai Sándor
Repülőgépmodellek tervezése


IX. fejezet
Körrepülő (U-Controll) Modellek.
161. oldal-210. oldal.


Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 21:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry!

Nagyon tetszenek a cikkek, köszönöm hogy megosztottad, és hogy
dolgoztál a közzétételükkel!
A könyveket nem találtam meg a vaterán, pedig jó lett volna, valószínű
meg is veszem ha lesz!

Tamás!
Köszi az infót, megpróbálok utánanézni!

Ma próbáltam 2. alkalommal indítani az Mk-17-t. Nem is tudom mit
mondjak, az ujjam, vagyis a köröm feketedik, és nem azért mert
nem szoktam kezet mosni! Elindul, de e csak pár mp, utána meg is áll.
Csalódottságom elég nagy. Készítettem videót is de nem e legjobb minőség,
viszont azért megpróbálom megosztani. Esetleg valaki rám ordít hogy azt
ne úgy csináljam mert ezért nem sikerül....
És egy kép, csak ezért hogy igazoljam, javítottam az üzemanyagcső
kivezetésén:

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:48-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 22:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Itt elég sok minden levan irva:http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,612.msg9625.html#msg9625

És a legfontosabb tanács Pétertől: Nem illik hangosan káromkodni akkor amikor a gyenge/lassú ütés után a motor reakoppint a köröm legérzékenyebb pontjára. Jó inditás elött kezetmosni mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz....os.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton!

Igen ismerem! A fórumot, és ezt a gyönyörű mondatot is!
Egyébként ott van a kommentem is, egy képpel az újonnan vásárolt
Mk-ról!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 15. - 12:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Alacsonyan van az üzemanyg szintje ezért áll le a motor!

Az üzemanyag szint legyen egy szintben a porlasztóval.

Tehát feljebb kell emelni a tartályt.

Ne az kezeddel, hanem egy rövid gumicsővel borított fával indítsad a motort.

Üzemanyag: 33% éter, 33% petróleum, 33% ricinusolaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 16. - 21:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Szia Gefreiter!
Túrkálás közben megtaláltam azt a combatrajzot amit említettem.A modellezés 291.sz.tervrajz melléklete.Ha nem tudod megszerezni,és érdekel, akkor majd beszkennelem.
szia Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 17. - 13:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Antikos!

Eddig szoktam tölteni a tankot üzemanyaggal:
Kép

Üzemanyagnak pedig ezt az arányt használom:
30% petróleum, 25% éter, 45% ricinusolaj
Próbáljam inkább 33 %-kal?
A fával való indítást is bevezetem, mert már szép fekete a körmöm :D

Kedves Tamás!

Nagyon szépen megköszönöm ha beszkenneled nekem!

Üdv: gefreiter


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gefreiter 2012 nov. 05. - 22:50-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség