SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 26. - 2:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 17. - 17:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gefreiter, szerintem biztos megoldódik a probléma, ha az éter a megfelelő arányba belekerül majd a keverékbe.
A tanknál az lehet a hiba, hogy mélyről kell szívnia az üzemanyagot. Hiába töltöd a piros vonalig, akkor is mélyebbről kell szívnia a motornak és a plusz rázkódás miatt esetleg buborék is keletkezik a csőben, ami megakadályozza a folyamatos üzemanyagellátást, így a motor leáll. Úgy gondolom, hogy az üzemanyag motorba folyását a legkisebb ellenállásnak sem szabad akadályoznia, szinte szabadon be kell folynia a csőbe.
Jól néz ki a próbapad, de ha jól látom fenyő. Keményfát kellene használni. Bejáratáshoz nagyobb tömegű és átmérőjű légcsavart használnak, mint a gyári. Nehogy túlpörögjön és túlmelegedve megszoruljon a motor az első indításoknál.

Kérnék viszont segítséget. Kun László
U. Controll Modellek című könyvéből az utolsó függelék részben (ahol a modellek 3 nézeti rajzai vannak) az utolsó négy oldal kellene nekem, akinek megvan és tud segíteni(scanneléssel, vagy másolással jó minőségben), azt megköszönném.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 18. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Üzemanyagnál használjad inkább a 33%-os keverést!
És úgy ahogyan más is mondja nagyobb légcsavart tegyél fel!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 19. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Rendben, meghajlok az előttem szólók tapasztalata előtt, és igyekszem
betartani az elhangzottakat, kezdve egy új motorindító paddal, valamilyen
keményfából. A keverék összeállítása még jobb is lesz, nem kell annyira
figyelni. Viszont ezennel kérném a segítséget a nagyobb légcsavarral
kapcsolatban, konkrét ajánlást szeretnék valamelyik webshop ajánlatából,
mert nem hinném hogy Pesten járok mostanában, nálunk meg bolt nincs
ahol vehetnék!

Üdv: gefreiter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 20. - 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Szia Gefreiter!
Dobj egy püt a címeddel Tamás/posta/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 11. - 18:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A kihagyás után egy jó hír! Viszont ez lehet hogy csak nekem jó :D
Sikerült beindítani az Mk-t!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Kép

Tanulság:
-A keverék amit eredetileg használtam nem jó!
-A másik tanulság a következő: egyszerűen "béna" vagyok! :D
Ugyanis nem én indítottam el csak asszisztáltam.... (köszönet stancinak)
Ebből következik hogy a motorindítópad ami látszik is a képen nem az enyém!
Viszont az is csak fenyő, és nem keményebb fából készült.

A járatás rövid volt, nehogy baja legyen. Ezek után már nagyobb kedvem lett, és megnyugodtam, eddig nem voltam elég ügyes, és kitartó!
Végezetül nézzétek és hallgassátok:
http://www.youtube.com/watch?v=jQ4KR59--qo

/Kijavítottam a hozzászólásom, mert mint kiderült rosszul írtam, vagy emlékeztem a keverék összetételére, és stanci rám szólt hogy az indításkor használt keverék "45 petró, 30 éter, 25 ricinus" volt! Így ennek értemében átírtam egy részt!/
gefreiter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 28. - 12:14 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv!

Próbálta valaki amil-nitrittel tuningolni az üzemanyagot?
Kíváncsi lennék mennyit dobna a teljesítményen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: MK-17
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 28. - 14:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hű de rég hallottam már ezt a hangot!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 30. - 11:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha van nitrit lehet bele tenni 1-2%-ot!!!!!!

NAGYON MÉRGEZŐVÉ VÁLIK AZ ÜZEMANYAG GYEREK ELŐL NAGYON EL
KELL ZÁRNI!!!!!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 30. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az 1970-es évek elején még bőven fénykorukat élték az öngyulladásos motorok a hobbi és gyakorló kategóriákban. Kutyultuk is az üzemanyagot rendesen. Kipróbáltunk mindenféle serkentő szert, de az amil-nitridnél nincs jobb. Ahogy Antikos is mondta, brutálisan mérgező, még a kézre se menjen. Ehhez képest az üzemanyag másik méreg engedély köteles összetevője a dielthil-aether csupán kristályvíz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 31. - 22:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem az a véleményem , hogy a 33% éter az sajna kevés. Mi legalább 40%ot locsoluk az anyagba. Hidd el nem lesz gondod azzal, hogy nehezen indul!
Ui.: csak ne szívasd meg!! mert akkor bummmm!!!!! :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 01. - 13:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tegnap voltam ricinus olajért a patikában. Már alapból nem szerettek, amiért nem volt jó a 30 grammos kiszerelés, inkább kimérettem velük 200 grammot.. aztán amikor rákérdeztem az amil-nitritre, úgy néztek rám mint egy ufóra. :shock: :D Pár helyen még bepróbálkozok, hátha.. Végül is az éter is "beszerezhetetlen" :twisted:

Harangozó: Csak az indítás miatt használsz 40% étert? Az enyém könnyen indul 30%-al is (30éter, 45petró, 25ricinus).

Köszi, hogy szóltatok a mérgezésveszély miatt, igaz nem szoktam kóstolgatni-szaglászni az üzemanyagot (már az éter miatt sem..), azért jó tudni, hogy mivel kísérletezgetek! :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 01. - 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A gyógyszertári ricinus vásárlásnál kéretik vigyázni! Létezik gyerekeknek kitalált édesített változat is. A cukor tartalma miatt nem igazán kedvező a belső égésű motoroknak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 02. - 0:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gyr kolléga.
Kell amil?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 02. - 1:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A régi dobozokban megtalált motorprospektusokban, azt találtuk, hogy min. 40%aether. Próbálkoztunk kevesebb anyaggal is, de nem vált bé. Egyenletes szép fordulatot, csak sok éterrel értünk el.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 02. - 1:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Harangozó írta:
Kedves gyr kolléga.
Kell amil?

Bocs kevertem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 50 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség