SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 11:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: KÉK hajós szabályzó (50A)
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 16. - 12:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük.

Ezen felbátorodva méréseket is végeztem.

Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében.

A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra.

Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel).

Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V):
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2012 szept. 16. - 15:05-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 16. - 14:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez meggyőző és ha ilyen alapossággal járunk el a modelltervezés ügyében akkor több szinttel igényesebb műszaki kivitelt érhetünk el mint eddig!

Köszönjük MAMUT!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 18. - 14:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia mamut!
Nekem is van ilyen kék szabályzom.
Sajnoa használhatatlan arra a célra, amire én akarom, 400-as motor fordulatát szabályozni Spektrum DX5 E távírányítóval.
Többször, többekkel beszélgettem a problémáról, de azt hiszem a Te méréseid alapján értettem meg a problémmát.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us

Nagy tisztelettel!
EZ A HAJÓ KÖZEL 40 ( NEGYVEN!) ÉVES.
VAN BENNE EGY 150Ft,- os KAPCSOLÓ EZT NOSZOGATJA EGY
2000fT,-os NORMÁL SZERVÓ.( VAN HÁTRAMENET IS!)

Voltam már vele versenyen harmadik és második is IGY EZZEL A SZERELÉSSEL.
_______________________________________________________

NAGYON SZERTNÉM HANGSÚLYOZNI, HOGY MAMUT MÉRÉSE SOKUNKNAK MEGSPORÓLT KÖZEL 15000Ft,-OT.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És pénzben ki sem mutatható egyébb problémákat.!!!!!!!!!!!!!!!

NAGYON KÖSZÖNJÜK A MÉRÉSEKET ÉS KÉRÜNK SZERVÓ TÉMÁRÓL IS IRJÁ.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 19. - 17:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Tamás bá!
Az én hajóim is így müködnek, kapcsolóval csak egy kicsit kényelmetlen, mert három kezelő szervet kell müködtetni.
A kék szabályzó amikor vettem nem volt öt ezer forint.
Az a bizonyos kapcsoló Tamás bá, 40 éve volt 150.- Ft, mos tegyél hozzá egy nullát, de nem biztos, hogy elég egy olyan közép állású kapcsolóra ami 10 A tud egyennáramból.
Vegyél egy szervot 3.000 Ft-t ami müködteti és még dolgozol is vele.
Ősszeadva nem is tünt rossz boltnak az a kék szabályzó.
A baj csak az, hogy nem tudja azt ami elvárható tőle.
üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: KÉK hajós szabályzó (50A)
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 20. - 11:44 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 47
mamut írta:
Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük.

Ezen felbátorodva méréseket is végeztem.

Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében.

A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra.

Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel).

Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V):
Kép


A grafikon alapján 50%-os EPA beállítás mellett fel tudnál venni még egy jelleggörbét a kékről és azt az AI mellé állítani?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 21. - 12:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Köszönöm feco-1-barátomnak a biztatást.

VAN EGY PROBLÉMÁM:

Mindegyik hajóm négy db. ENELOP akkuval ( 4,8V ) megy és szágudoznak közel 20 percen át.

Tehát gyosabban mennek mint ahogyan az élehűség szempontjából menni kellene. És igy a versenyen a kötelező kikötés nagyon nehézkes.

Ugye a leállítás és a hátramenet kapcsolóval történik.

Szerintem azért mert nincs szabályzó a hajókban ezért mennek ilyen hosszú ideig viszonylag nagy tempóban.

Természetesen a vevő külön 4,8V-ról megy saját AAA akkuval.

Nem nagyon férne be több akku a motor üzemeltetésére és eddig nem is kellett több akku.
A 4,8V-hoz nem lehet szabályzót venni, MERT EGY JÓ SZABÁLYZÓ
3V -KÖRŰL LEÁLLÍTJA A MOTOROKAT ÉS CSAK A VEVŐ MÜKÖDIK.

LEHET, HOGY A HAJÓS SZABÁLYZÓ NEM CSINÁJA EZT, EGYSZERŰEN NEM TUDOM???


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szervusz Tamásbá!

Egy ilyen szabályzos topicba arról írsz, hogy a hajóidban nincs is szabályozó erre nem gondoltam.
Nálam a kapcsoló a szabályozóról a motorra menő feszültség polaritását forditja meg.
Így az általam használt úgynevezett repülős szabályzókat tudom a hajókba alkalmazni. Persze ez a kikötésnél kényelmetlen, mert mint írtam három kezelő szervet kell müködtetni.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 8:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen ezt a megoldást ismerem.
Az igaz, hogy van négy csatornám az RC-n igy végső esetben ezt kellen tenni-használni.

A CSAK KAPCSOLÓVAL a bolyáknál nincs gondom, de a kikötésnél igen.

Ezért kellene egy olyan szabályzó AMI MÉG MÜKÖDIK 4,8 V-NÁL IS.

Üdvözlettel

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség