Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük.
Ezen felbátorodva méréseket is végeztem.
Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében.
A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra.
Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel).
Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V):