SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
KÉK hajós szabályzó (50A) http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=22&t=2201 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | mamut [ 2012 szept. 16. - 12:34 ] |
Hozzászólás témája: | KÉK hajós szabályzó (50A) |
Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük. Ezen felbátorodva méréseket is végeztem. Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében. A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra. Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel). Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V): ![]() |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 16. - 14:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez meggyőző és ha ilyen alapossággal járunk el a modelltervezés ügyében akkor több szinttel igényesebb műszaki kivitelt érhetünk el mint eddig! Köszönjük MAMUT! Üdv.: SRY |
Szerző: | Feco1 [ 2012 szept. 18. - 14:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia mamut! Nekem is van ilyen kék szabályzom. Sajnoa használhatatlan arra a célra, amire én akarom, 400-as motor fordulatát szabályozni Spektrum DX5 E távírányítóval. Többször, többekkel beszélgettem a problémáról, de azt hiszem a Te méréseid alapján értettem meg a problémmát. Üdv.feco 1 |
Szerző: | Tamásbá [ 2012 szept. 19. - 7:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() Uploaded with ImageShack.us Nagy tisztelettel! EZ A HAJÓ KÖZEL 40 ( NEGYVEN!) ÉVES. VAN BENNE EGY 150Ft,- os KAPCSOLÓ EZT NOSZOGATJA EGY 2000fT,-os NORMÁL SZERVÓ.( VAN HÁTRAMENET IS!) Voltam már vele versenyen harmadik és második is IGY EZZEL A SZERELÉSSEL. _______________________________________________________ NAGYON SZERTNÉM HANGSÚLYOZNI, HOGY MAMUT MÉRÉSE SOKUNKNAK MEGSPORÓLT KÖZEL 15000Ft,-OT.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! És pénzben ki sem mutatható egyébb problémákat.!!!!!!!!!!!!!!! NAGYON KÖSZÖNJÜK A MÉRÉSEKET ÉS KÉRÜNK SZERVÓ TÉMÁRÓL IS IRJÁ. |
Szerző: | Feco1 [ 2012 szept. 19. - 17:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Tamás bá! Az én hajóim is így müködnek, kapcsolóval csak egy kicsit kényelmetlen, mert három kezelő szervet kell müködtetni. A kék szabályzó amikor vettem nem volt öt ezer forint. Az a bizonyos kapcsoló Tamás bá, 40 éve volt 150.- Ft, mos tegyél hozzá egy nullát, de nem biztos, hogy elég egy olyan közép állású kapcsolóra ami 10 A tud egyennáramból. Vegyél egy szervot 3.000 Ft-t ami müködteti és még dolgozol is vele. Ősszeadva nem is tünt rossz boltnak az a kék szabályzó. A baj csak az, hogy nem tudja azt ami elvárható tőle. üdv.feco 1 |
Szerző: | Mec [ 2012 szept. 20. - 11:44 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KÉK hajós szabályzó (50A) |
mamut írta: Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük. Ezen felbátorodva méréseket is végeztem. Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében. A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra. Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel). Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V): ![]() A grafikon alapján 50%-os EPA beállítás mellett fel tudnál venni még egy jelleggörbét a kékről és azt az AI mellé állítani? |
Szerző: | Tamásbá [ 2012 szept. 21. - 12:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm feco-1-barátomnak a biztatást. VAN EGY PROBLÉMÁM: Mindegyik hajóm négy db. ENELOP akkuval ( 4,8V ) megy és szágudoznak közel 20 percen át. Tehát gyosabban mennek mint ahogyan az élehűség szempontjából menni kellene. És igy a versenyen a kötelező kikötés nagyon nehézkes. Ugye a leállítás és a hátramenet kapcsolóval történik. Szerintem azért mert nincs szabályzó a hajókban ezért mennek ilyen hosszú ideig viszonylag nagy tempóban. Természetesen a vevő külön 4,8V-ról megy saját AAA akkuval. Nem nagyon férne be több akku a motor üzemeltetésére és eddig nem is kellett több akku. A 4,8V-hoz nem lehet szabályzót venni, MERT EGY JÓ SZABÁLYZÓ 3V -KÖRŰL LEÁLLÍTJA A MOTOROKAT ÉS CSAK A VEVŐ MÜKÖDIK. LEHET, HOGY A HAJÓS SZABÁLYZÓ NEM CSINÁJA EZT, EGYSZERŰEN NEM TUDOM??? |
Szerző: | Feco1 [ 2012 szept. 22. - 8:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Tamásbá! Egy ilyen szabályzos topicba arról írsz, hogy a hajóidban nincs is szabályozó erre nem gondoltam. Nálam a kapcsoló a szabályozóról a motorra menő feszültség polaritását forditja meg. Így az általam használt úgynevezett repülős szabályzókat tudom a hajókba alkalmazni. Persze ez a kikötésnél kényelmetlen, mert mint írtam három kezelő szervet kell müködtetni. Üdv.feco 1 |
Szerző: | Tamásbá [ 2012 szept. 22. - 8:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen ezt a megoldást ismerem. Az igaz, hogy van négy csatornám az RC-n igy végső esetben ezt kellen tenni-használni. A CSAK KAPCSOLÓVAL a bolyáknál nincs gondom, de a kikötésnél igen. Ezért kellene egy olyan szabályzó AMI MÉG MÜKÖDIK 4,8 V-NÁL IS. Üdvözlettel Tamásbá |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |