SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

KÉK hajós szabályzó (50A)
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=22&t=2201
Oldal: 1 / 1

Szerző:  mamut [ 2012 szept. 16. - 12:34 ]
Hozzászólás témája:  KÉK hajós szabályzó (50A)

Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük.

Ezen felbátorodva méréseket is végeztem.

Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében.

A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra.

Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel).

Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V):
Kép

Szerző:  sry [ 2012 szept. 16. - 14:08 ]
Hozzászólás témája: 

Ez meggyőző és ha ilyen alapossággal járunk el a modelltervezés ügyében akkor több szinttel igényesebb műszaki kivitelt érhetünk el mint eddig!

Köszönjük MAMUT!

Üdv.: SRY

Szerző:  Feco1 [ 2012 szept. 18. - 14:22 ]
Hozzászólás témája: 

Szia mamut!
Nekem is van ilyen kék szabályzom.
Sajnoa használhatatlan arra a célra, amire én akarom, 400-as motor fordulatát szabályozni Spektrum DX5 E távírányítóval.
Többször, többekkel beszélgettem a problémáról, de azt hiszem a Te méréseid alapján értettem meg a problémmát.
Üdv.feco 1

Szerző:  Tamásbá [ 2012 szept. 19. - 7:44 ]
Hozzászólás témája: 

Kép

Uploaded with ImageShack.us

Nagy tisztelettel!
EZ A HAJÓ KÖZEL 40 ( NEGYVEN!) ÉVES.
VAN BENNE EGY 150Ft,- os KAPCSOLÓ EZT NOSZOGATJA EGY
2000fT,-os NORMÁL SZERVÓ.( VAN HÁTRAMENET IS!)

Voltam már vele versenyen harmadik és második is IGY EZZEL A SZERELÉSSEL.
_______________________________________________________

NAGYON SZERTNÉM HANGSÚLYOZNI, HOGY MAMUT MÉRÉSE SOKUNKNAK MEGSPORÓLT KÖZEL 15000Ft,-OT.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És pénzben ki sem mutatható egyébb problémákat.!!!!!!!!!!!!!!!

NAGYON KÖSZÖNJÜK A MÉRÉSEKET ÉS KÉRÜNK SZERVÓ TÉMÁRÓL IS IRJÁ.

Szerző:  Feco1 [ 2012 szept. 19. - 17:35 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Tamás bá!
Az én hajóim is így müködnek, kapcsolóval csak egy kicsit kényelmetlen, mert három kezelő szervet kell müködtetni.
A kék szabályzó amikor vettem nem volt öt ezer forint.
Az a bizonyos kapcsoló Tamás bá, 40 éve volt 150.- Ft, mos tegyél hozzá egy nullát, de nem biztos, hogy elég egy olyan közép állású kapcsolóra ami 10 A tud egyennáramból.
Vegyél egy szervot 3.000 Ft-t ami müködteti és még dolgozol is vele.
Ősszeadva nem is tünt rossz boltnak az a kék szabályzó.
A baj csak az, hogy nem tudja azt ami elvárható tőle.
üdv.feco 1

Szerző:  Mec [ 2012 szept. 20. - 11:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: KÉK hajós szabályzó (50A)

mamut írta:
Medve sporttárssal az autós és hajós (kék) szabályzók szubjektív összehasonlítását már elvégeztük.

Ezen felbátorodva méréseket is végeztem.

Egy szervótesztelővel különböző akku feszültségeken (2S és 3S lipo) és különböző motorterhelésekkel néztem a Kék szabályzó kimenetén a feszültséget a szervótesztelő százalékos kitérése függvényében.

A másik szabályzó egy AI Runner Reverse volt. Érdekes, hogy az AI elsőre olyan görbét adott, mint a kék, de másodikra (és a továbbiakban) megtanulta szervótesztelőt, és szépen széthúzta válaszgörbéjét a teljes tartományra.

Összefoglalva: A Kék szabályzó butának látszik, ha az adón nem tudjuk a végpontot (EPA) állítani, akkor ezzel a szabályzóval igen durva lesz a motor szabályozás (vezérlés). A motor 10% botkormány kitérésnél indul, és 50%-nál mát teljes teljesítménnyel megy. Ezért a szép szabályozáshoz kell a kék-nek a távirányítón állítani egy 50-70%-os EPA-t (ilyenkor a távirányító átprogramozza magát, és a teljes botkotmánykitérésnél lesz 50-70%-os a kimenő jel).

Vízszintesen a tesztelő kitérése %-ban, függőlegesen a kimeneten mért feszültség (V):
Kép


A grafikon alapján 50%-os EPA beállítás mellett fel tudnál venni még egy jelleggörbét a kékről és azt az AI mellé állítani?

Szerző:  Tamásbá [ 2012 szept. 21. - 12:14 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm feco-1-barátomnak a biztatást.

VAN EGY PROBLÉMÁM:

Mindegyik hajóm négy db. ENELOP akkuval ( 4,8V ) megy és szágudoznak közel 20 percen át.

Tehát gyosabban mennek mint ahogyan az élehűség szempontjából menni kellene. És igy a versenyen a kötelező kikötés nagyon nehézkes.

Ugye a leállítás és a hátramenet kapcsolóval történik.

Szerintem azért mert nincs szabályzó a hajókban ezért mennek ilyen hosszú ideig viszonylag nagy tempóban.

Természetesen a vevő külön 4,8V-ról megy saját AAA akkuval.

Nem nagyon férne be több akku a motor üzemeltetésére és eddig nem is kellett több akku.
A 4,8V-hoz nem lehet szabályzót venni, MERT EGY JÓ SZABÁLYZÓ
3V -KÖRŰL LEÁLLÍTJA A MOTOROKAT ÉS CSAK A VEVŐ MÜKÖDIK.

LEHET, HOGY A HAJÓS SZABÁLYZÓ NEM CSINÁJA EZT, EGYSZERŰEN NEM TUDOM???

Szerző:  Feco1 [ 2012 szept. 22. - 8:28 ]
Hozzászólás témája: 

Szervusz Tamásbá!

Egy ilyen szabályzos topicba arról írsz, hogy a hajóidban nincs is szabályozó erre nem gondoltam.
Nálam a kapcsoló a szabályozóról a motorra menő feszültség polaritását forditja meg.
Így az általam használt úgynevezett repülős szabályzókat tudom a hajókba alkalmazni. Persze ez a kikötésnél kényelmetlen, mert mint írtam három kezelő szervet kell müködtetni.
Üdv.feco 1

Szerző:  Tamásbá [ 2012 szept. 22. - 8:47 ]
Hozzászólás témája: 

Igen ezt a megoldást ismerem.
Az igaz, hogy van négy csatornám az RC-n igy végső esetben ezt kellen tenni-használni.

A CSAK KAPCSOLÓVAL a bolyáknál nincs gondom, de a kikötésnél igen.

Ezért kellene egy olyan szabályzó AMI MÉG MÜKÖDIK 4,8 V-NÁL IS.

Üdvözlettel

Tamásbá

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/