SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 9:12

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 16. - 15:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.: Mindenkinek!

Ha valaki a meglehetősen riasztó cím után is benézett ebbe a topicba,
akkor igazán elkötelezett lehet a CO2 motorokat illetően. Arról lenne szó,
hogy nagyon sokat gondolkodtam a CO2 motorok működéséről, a
működésük, üzemük jobbításáról. Az alapvető problémám a motor
hatásfokával van. Túl sok gázt használ fel, túlságosan rosszul.

A motor hiányosságai kifejezetten kisméretű modelleknél, ahol nem
kell nagyon "betekerni" a hengert válnak szembetűnővé. A nagy
károstér, az áramlási veszteségek stb.... nagyon lerontják az összes
hatásfokot, ami egy behatárolt energiamennyiségből gazdálkodó
rendszernél igencsak rossz irányba vezetnek.

És akkor kezdjük is ezzel. tulajdonképpen mekkora is egy CO2 motor
és a hozzá tartozó tartályban tárolt CO2 gáz vontatási képessége?
(a mindenki által ismert és kedvelt Modela 0,27 ccm CO2 motorról
lesz szó mindvégig, így ezt nem hangsúlyozom a továbbiakban ki)

Irodalmi adatok szerint a szénsavtartályban 60-120 Joule mechanikai
munkát elvégezni képes nyomás alatti szénsav tárolható. A fajlagos
munka 25-30 Joule/CO2gramm-ban fejezhető ki. A motor teljesítménye
2000 1/perc fordulatnál 1,3Watt.....

(folyt. köv..)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 13. - 14:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 14. - 6:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Antikos!

A felső, kopottas masina nem egy OK ? nekem nagyon úgy néz ki mitha az lenne.

Az alsó kép egy külön történet :D Ha valaki egy COX Babe Bee motort
vélne felfedezni rajta nem sokat téved. A COX 0,49 0,20 0,10 motorjaihoz
gyárt az USA beli Davis Diesel Development egy hengerfejet, amit a
gyári izzítógyertyával szerelt hengerfej helyére lehet betekerni. Az új
hengerfej a szokott golyós szeleppel és csőcsatlakozással ellátott. Így
lesz a COX izzófejes motorból, CO2 motor.
(http://www.davisdieseldevelopment.com/co2/)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 14. - 7:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azt hiszem egy Brown motor, még a hőskorbból, kedves SRY!

Itt jegyzem meg, az a golyós duda nagyon szellemes. Jó lett volna annakidején, mert a szelepekkel sok bajunk volt. A szelepeket az eredeti Walter motoron alkalmazták és ebből kerűlt át a modellezésbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: motor
HozzászólásElküldve: 2007 aug. 06. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
üdv mindenkinek!
én vásárolnék co-s motort ha valaki tud üzenhetne! előre is köszi!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 5 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség