SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 29. - 10:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 56 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: CO2-motorok
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25. - 18:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
CO2-motorok: Modela Motor peremes dugattyúval!
A hozzáépített modell: A BESTIOLA
"SRY fényképe"

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 15. - 10:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://img332.imageshack.us/my.php?imag ... obegz1.swf


Kellemes ünnepeket, Artur, SRY,Antikos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 23. - 10:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Békés ünepeket és modellező sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok minden Kedves Fórumozónak!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 23. - 10:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kérjük "titkos" fényképeidet motorjaidról!
Előre is köszönjük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 23. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SRY Kollégának van egy-két képe, kérjed őt meg. Ezennel feloldom a tőle kért "titoktartási" kötelezettséget, végül is karácsony van.
A karácsonyfán a kettő hengeres Botond látható. Made in GYR. Külön története van, ha érdekel valakit leírom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 23. - 23:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Engem nagyon érdekel a kéthengeres Botond sztorija :D

A motorképeket meg csak felrakom nem írok hozzá semmit, mert
Gyr kollégát amúgy sem tudnám még kiegészíteni sem, így a szöveges
részt rábízom.

Kép

Kép

Kép

Békés, boldog karácsonyt mindenkinek.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 16:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az első képen -az állványra szerelt motor- ez évi projektem. Ez egy hajtórúd nélküli motor ! Furata 7 mm, lökete 4 mm. Lökettérfogata 154 köbmilliméter.Jómagam tervezetm és én készítettem. A főtengely két műszer golyóscsapágyon fut, és van egy harmadik a forgattyús csapon. Csupán ezek a gyári alkatrészek, minden más a GYR-műhely terméke. Érdekessége a forgyttúy ház, ami homok öntvény. Sajnos ez egy kicsit rondára sikerült. Mivel szükség lenne belőle még néhányra, ezért a további motoroknál -megtartva az öntött technológiát- más magoldást alkalmazok. Csak ott használtam műanyagot, ahol feltétlenül szükséges. A motor nagyrészt alumínium, és nagy szilárdságú alumínium ötvözetekből készült. A motor elkészítését képeségeim tesztelésének szántam. A terv helyes voltát, és a precíz kivitelezést azzal hálálta meg, hogy első próbálkozásra beindult.

A másik képen a szintén általam elkövetett kettő hengeres Botond motor látható. A hengerek, hengerfejek, dugattyúk, hajtórudak, összekötő csövek a BH-88 Botond motortól származnak. Furat 4 mm, löket 7 mm. Lökettérfogat 2x88=176 köbmilliméter. A főtengely elől egy bronz siklócsapágyon, még hátul egy műszer golyóscsapágyon fut.A motor 2003-ban készült az akkor épülő Jodel-D9-es makettembe. Nem került bele, de ez egy másik történet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 24. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A mási történet:

Benedek Gyuri bácsival folytatott beszélgetéseim közben sok szakmai bemutató szerencsés résztvevője voltam. Megmutatta a CO2 motor gyűjteményét, és számtalan motort alkatrészeire szedve is megnézhettem. Ekkor már foglalkoztatott a Jodel D9 megépítése, és azon gondolkodtam, hogy milyen jól nézne ki benne egy két hengeres motor. Gyuri bácsi számtalan technológiai trükköt is elárult -kevesen tudják róla, hogy kitanulta a műszerész mesterséget is- és ezek birtokában elég "erősnek" éreztem magam, hogy bele vágjak. A henger és dugattyú készítésről Gyuri bácsi lebeszélt, a sok buktató miatt. Ezért döntöttem a BH-88 Botond motor alkatrészeinek felhasználása mellet. A modell kissé farnehéz lett, ezért acél forgattyús tengelyt alkalmaztam. Gyuri bácsi javaslatára csak hátul van golyós csapágy. Elől bronz siklócsapágyon fut a főtengely. Ezekkel a megoldásokkal a motor tömege erős 30 gramm lett. Őszre állt össze a szerkezet, és az indítási próbák alatt csak prüszkült, durrogott, majd az egyik henger "kiköpte" a csatlakozó cső tömítését. Az esemény krónikája még, hogy egy visszafelé indulási "kísérleténél" a motor az újjamon eltörte az egyetlen 200-as Igra légcsavaromat. Gyuri bácsitól kértem segítséget, hogy van-e neki tömítése. Azt javasolta, hogy vigyem el a kész motort,és majd készít hozzá tömítéseket. Elvittem. Két hét múlva Albertfalván az őszi börzén futottunk ismét össze. Javasolta, hogy ha ráérek, menjek el hozzájuk, mert készen van a motor. Elmentem. Fölszaladt az emeletre a műhelyébe -ami egy szentélynek számított- és hozta egy nagy palack társaságában. Ilyenek mindíg voltak nála otthon. Leültetett, és jó alaposan "lecsezett". A rá jellemző alapossággal alkatrészekre szedte a motor, és megállapította, hogy tíz szerelési és kivitelezési hibát talált, amelyeket ő kijavított. Majd a zöld palackból feltöltötte a motor tartályát és felém nyújtotta: "Indítsd be!"-mondta. Megrántottam a légcsavart és csodálatos módon egy óramű finomságával járni kezdett a motor. Miután így előhűtöttük a tartályt még egyszer feltöltötte, és megint felém nyújtotta, hogy indítsam el. Ekkor már a nyakában lévő stoppert is elindította. Több mint 100 másodpercig járt. Ez után garatulált a motorhoz, és azt modta, hogy arra a célra kitűnő lesz, amire szánom, F1-K modellbe nem való a tömege és a nagyobb gáz fogyasztása miatt. Végül elmondta, hogy nagy élvezettel foglalkozott a motorral, mert idehaza kuriózumnak számít, és neki sem volt gyakorlata az ilyen szerkezetekkel. Neki is meg kellett tanulni a beindítását, ami neki sem sikerült elsőre. A motort a rá következő héten megmutattam a Budapesti Modellező Sportegyesületben, majd otthon eltettem. Nem tudhattuk, hogy Gyuri bácsi jó négy hónap múlva váratlanul meghal. A temetés után hónapokig nem volt lelki erőm a kezembe venni, végül úgy döntötteml, hogy így marad, ebben a beállításban ahogy Gyuri bácsi keze nyomát viseli.
Azóta elkészült a második kettő hengeres Botond is, ahol igyekeztem a tíz hibát újra nem elkövetni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31. - 15:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Benedek György által tervezett "BOTOND motor Hársfalvi István gyártásában!
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 18. - 14:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://blacksheepsquadron.com/generic_info.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: motor
HozzászólásElküldve: 2007 aug. 06. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
helló!
nincs valakinek eladó co motorja?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 24. - 12:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Davis CO motorok! (Csak érdekességnek, nem tudom mire jó!)

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 19:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ide is leírom, hogy a www.gyr.mlap.hu honlapomon a Motorjaim menűpontban egy érdekes légmotort mutatok be fényképekkel és egy kis videó részlettel. A légmotorok rokonai a CO2 motoroknak, kezdetben versenyben volt egymással a két szerkezet, végül a CO2 motor győzött, a légmotor csendesen kihalt, bár az utóbbi évtizedben egyfajta reneszánszát éli.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 08. - 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A néhány hozzászólással feljebb látható hajtórúd nélküli, és kettő hengeres széndioxid motorjaimról új videó került fel a www.gyr.mlap.hu weboldalamra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 08. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Mindegyik videó csodálatos és ami a lényeg " történelmi " jelentősége van!
Köszönjük.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 56 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség